Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS Powershift

Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS Powershift

Όμορφο, υποστηρικτικό για τον οδηγό και τεχνολογικά άρτιο, το ανανεωμένο Ford Fiesta, δείχνει στην πράξη πώς πρέπει να είναι τα σουπερμίνι σήμερα.

Η αλήθεια είναι πως εάν υπάρχει σήμερα μια κατηγορία αυτοκινήτων τα μοντέλα της οποίας να αξίζουν μέχρι και το τελευταίο σεντ της τιμής τους, αυτή είναι δίχως αμφιβολία η κατηγορία του Ford Fiesta, με άλλα λόγια αυτή των σουπερμίνι. 

Όσοι λοιπόν σκοπεύετε να αποκτήσετε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, μην έχετε τον παραμικρό ενδοιασμό. Θα πάρετε σε -συγκριτικά- νορμάλ τιμές, το «σωστό» αυτοκίνητο. Και με άφθονες επιλογές σε κατασκευαστές, αμαξώματα και εκδόσεις.

Η ουσία όμως βρίσκεται αλλού. Στο γεγονός ότι τα σουπερμίνι του 2022 βρίσκονται στην πιο ώριμη φάση τους. Έχουν αγγίξει το τεχνολογικό τους ζενίθ και αυτό δίχως να μπαίνουν στην πρίζα. Όχι όλα τουλάχιστον και τουλάχιστον όχι στην τρέχουσα γενιά τους! Οι παραδοσιακά βενζινοαίματοι οδηγοί λοιπόν, έχουν μια τελευταία ευκαιρία να γευτούν αυτήν την απόλαυση όπως την ξέρουμε μέχρι σήμερα.

Λεπτές επεμβάσεις
Το Μπλε Οβάλ βλέποντας τον ανταγωνισμό να παίζει τα ρέστα του, λειτούργησε όπως θα λειτουργούσε ο καθένας κάτω από αυτές τις συνθήκες. Ανανέωσε το δικό της best-seller στην κλάση, το Ford Fiesta, προκειμένου η μάχη με τους υπόλοιπους μνηστήρες του θρόνου να κριθεί επί ίσοις όροις.

Ford Fiesta

Το νέο Ford Fiesta δεν άλλαξε σημαντικά ωστόσο, αφού δεν υπήρχε λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο. Διατήρησε τις clean cut γραμμές του και βελτίωσε με λεπτές επεμβάσεις τα σημεία εκείνα που έκριναν οι σχεδιαστές ότι έχριζαν ενός μικρού ρετούς.

Η νέα εξωτερική εικόνα περιλαμβάνει καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους και που συνοδεύεται από μεγαλύτερες πάνω γρίλιες, ενώ το σήμα του Μπλε Οβάλ το συναντάς πλέον μέσα στη μάσκα και όχι στο χείλος του καπό. Ταυτόχρονα υπάρχει αισθητή διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά τα επίπεδα εξοπλισμού, τα οποία είναι τα Trend, Titanium, ST-Line και Active.

Ford Fiesta

Για πρώτη φορά τώρα χρησιμοποιούνται τόσο τα συστήματα υποβοήθησης Local Hazard Information και Wrong-Way Alert όσο και οι προβολείς Matrix LED, με τους απλούς LED, να είναι στάνταρ από τη βάση των εκδόσεων του μοντέλου.

Στην καμπίνα, ακόμα και οι φανατικοί οπαδοί του Ford Fiesta, θα δυσκολευτούν να διακρίνουν τις διαφορές. Ειδικά όταν απουσιάζει η σημαντικότερη, όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Αναφέρομαι φυσικά στη νέα προσαρμοζόμενη ψηφιακή οθόνη TFT των 12,3’’ που αντικαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων και η οποία διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός στο ανανεωμένο μοντέλο.

Ford Fiesta

Από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν εμφανείς αλλαγές. Διατηρεί την καλή ποιότητα κατασκευής, η εργονομία παραμένει στο γνωστό υψηλό επίπεδο, με τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (311 lt) να κρίνονται ικανοποιητικοί για τις μεταφορικές ανάγκες μιας τριμελούς οικογένειας.

Αυτό που δε φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού και έχει εξελιχθεί περαιτέρω, είναι το σύστημα SYNC 3 που διαθέτει πλέον την τεχνολογία Rear Occupant Alert. Υπενθυμίζει δηλαδή στον οδηγό -εάν οι πίσω πόρτες έχουν ανοίξει, να ελέγξει το πίσω κάθισμα πριν απομακρυνθεί μην τυχόν και έχει ξεχάσει παιδιά ή κατοικίδια μέσα στο αυτοκίνητο. Για όσους δε επιθυμούν το κάτι παραπάνω, διατίθεται από ασύρματη βάση φόρτισης για smartphones, έως ηχοσύστημα B&O Sound System με δέκα ηχεία, ενσωματωμένο subwoofer και ενισχυτή επεξεργασίας ψηφιακού σήματος 575-watt (Digital Signal Processing Amplifier) με δυνατότητα επιλογής πολυκάναλου ήχου (Surround Sound).

Εξυπακούεται πως το τεχνολογικό μπουκέτο του Ford Fiesta περιλαμβάνει συστήματα όπως Adaptive Cruise Control με Stop&Go και Speed Sign Recognition, Active Park Assist, Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert, Lane-Keeping Aid και Pre-Collision Assist με Active Braking.

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει
Ο Αμερικανός κατασκευαστής παρότι δεν έχει συνδέσει ακόμα το Ford Fiesta με την πρίζα, έχει παγιώσει πλέον τον εξηλεκτρισµό των εκδόσεών του ώστε το πέρασμα στη νέα εποχή να γίνει τρόπο τινά πιο ήπια. Έχει δηλαδή προσαρμόσει ένα ήπιο υβριδικό 48βολτο σύστημα στον πολυβραβευµένο 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα EcoBoost .

Στη θέση λοιπόν του κλασικού εναλλάκτη, υπάρχει μια μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα κι αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου. Η οποία ενέργεια στην επιτάχυνση υποβοηθά μέσω της γεννήτριας το στροφαλοφόρο άξονα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι υβριδικές εκδόσεις του Ford Fiesta είναι σε θέση να εξασφαλίσουν περισσότερη οικονομία καυσίμου έως και 10% σε αστικές συνθήκες οδήγησης, συγκριτικά με εκείνες που κινούνται από έναν συμβατικό 1.0 EcoBoost.

Επίσης, σε συνεργασία με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο Powershift των επτά σχέσεων, ο κινητήρας καταφέρνει να λειτουργεί σχεδόν πάντα στο ιδανικό εύρος προς όφελος της απόδοσης, ενώ την ίδια στιγμή επιτρέπει στο Auto Start-Stop να λειτουργεί από τα 12 km/h για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης σε αστικές συνθήκες.

Όλες αυτές οι τεχνολογικές παρεμβάσεις είναι αποδεδειγμένα προς τη σωστή κατεύθυνση. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το καλό είναι όμως ότι δεν έχουν αλλοιώσει στο παραμικρό και το χαρακτήρα του Fiesta. Τουναντίον, έχουν τονώσει περαιτέρω τον ήδη fun-to-drive προσανατολισμό του μοντέλου.

Ford Fiesta

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης Ecoboost με τους 125 ίππους και τα 170 Nm από τις 1.400 έως τις 4.500 rpm αποδεικνύει για μία ακόμη φορά ότι κάθε άλλο παρά τυχαία είναι τα βραβεία που έχει σαρώσει όλα αυτά τα χρόνια. Τραβάει δυνατά από χαμηλά, σε κερδίζει με την γραμμική του λειτουργία, ενώ η εμπλοκή του ήπια υβριδικού συστήματος κάθε άλλο παρά «ενοχλεί» αφού προσφέρει ένα στιγμιαίο overboost (210 Nm/1.750 rpm) στις χαμηλές στροφές τονώνοντας περαιτέρω τη σπιρτάδα του.

Το κιβώτιο βέβαια δεν είναι τόσο άμεσο και γρήγορο στις αλλαγές όσο θα περίμενες από μια διπλοσύμπλεκτη μονάδα. Λειτουργεί κατά κάποιο τρόπο περισσότερο ως ένα καλό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, δείχνοντας περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση και στην οικονομία. Το ατόπημα ωστόσο δεν είναι αυτό. Είναι πως δεν διαθέτει χειροκίνητο mode. Ούτε +/- στον λεβιέ ούτε paddles στο τιμόνι. Ειλικρινά, είναι απορίας άξιο πως μια εταιρεία με την οδηγοκεντρική θεώρηση της Ford έλαβε μια τέτοια απόφαση.

Το Ford Fiesta παραμένει στην οδήγηση το πιο συμμετοχικό «μικρό» της αγοράς. Ένα αυτοκίνητο που στέκεται ενεργά δίπλα στο πλευρό του οδηγού. Είτε αυτός κινείται στα στενά των πόλεων είτε σε οποιαδήποτε διαδρομή έχει ως σήμα την απόλαυση.

Το κιβώτιο στη λειτουργία Sport (υπάρχουν ακόμα τα προγράμματα Normal και Eco) κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα τονίζοντας το σπορτίφ πνεύμα της κατασκευής. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και αντικειμενικά δεν του λέει τίποτα η ισχύς των 125 ίππων, με το κοφτερό και γρήγορο τιμόνι να προσφέρει την απαιτούμενη ασφάλεια στους χειρισμούς και τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος.

Στρίβεις χωρίς να σε απασχολεί καν πόσα χιλιόμετρα αναγράφει το ταχύμετρο, η υποστροφή είναι άγνωστη λέξη, ενώ η ανάρτηση (χαμηλωμένη στην έκδοση ST-Line) παρότι χρησιμοποιεί πίσω μια κλασική δομή ημιάκαμπτου άξονα, αποδεικνύει στην πράξη πως εάν ξέρεις πως να τη ρυθμίσεις σωστά, δε χρειάζεται να ανέβεις σε μια λύση πολλαπλών συνδέσμων που θα αύξανε σημαντικά το κόστος και θα περιόριζε το χώρο.

Επίσης τα φρένα είναι εξαιρετικά. Τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση. Ειδικά στην έκδοση Ford Fiesta ST-Line με το Powershift σασμάν όπου υπάρχουν και πίσω δίσκοι.

Ford Fiesta

Μοναδικό ίσως στοιχείο που απαιτεί ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής, είναι η σχέση με την οποία θα εισέλθεις σε μια στροφή. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής στο κιβώτιο, που θα βοηθούσε ώστε να ρυθμίσεις κατά το δοκούν και τις στροφές του κινητήρα, οφείλεις να σηκώσεις λίγο το πόδι από το γκάζι, ώστε το Powershift να αντιληφθεί ότι πρέπει να κατεβάσει...

Μικρό το κακό βέβαια, εμπρός σε ένα σύνολο τόσο ολοκληρωμένο. Που συνεχίζει ακόμα και σήμερα να θέτει σε πρώτο πλάνο τον οδηγό και την ευχαρίστηση την οποία πρέπει να λαμβάνει από το όχημα του. Το μόνο που απομένει να καθοριστεί είναι η τιμή, η οποία είναι ακόμα υπό διαμόρφωση.


Τι λέει το DRIVE
Το Μπλε Οβάλ, χωρίς να αλλοιώσει την επιτυχημένη συνταγή του Ford Fiesta, βελτίωσε περαιτέρω το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου ώστε να συμβαδίζει με τα νέα δεδομένα της εποχής.
Τιμή Δεν έχει ανακοινωθεί
Τεχνολογία ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο,ηλεκτρικό μοτέρ 11,5kW, μπαταρία 48V 8Ah Li-ion, 125 PS/6.000 rpm, 170 Nm/1.400-4.500 rpm (210 Nm overboost), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 199 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.048 x 1.735 x 1.490 mm
Χώρος αποσκευών 311 lt
Βάρος 1.251 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube