Δοκιμάζουμε τα νέα Škoda Enyaq Coupé iV και Enyaq Coupé RS iV

Δοκιμάζουμε τα νέα Škoda Enyaq Coupé iV και Enyaq Coupé RS iV

Η τσεχική εταιρεία διευρύνει την ηλεκτρική γκάμα της, προσθέτοντας δύο ιδιαίτερες και ξεχωριστές παραλλαγές στην οικογένεια του Εnyaq: Το Škoda Enyaq Coupé iV και το Enyaq Coupé RS iV.

Είναι απόλυτα φυσιολογικό η κατηγορία των ηλεκτρικών SUV να πατά πάνω στα χαρτογραφημένα νερά των συμβατικών μοντέλων της κατηγορίας και να προκύπτουν από αυτό το δεδομένο νέες εκδόσεις, με διαφορετικό στιλ και δυνατότητες. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση του Škoda Enyaq Coupé iV, ενός μοντέλου που στηρίζεται στο Enyaq αλλά εκφράζει έναν πολύ πιο νεανικό και σπορτίφ χαρακτήρα σε αισθητικό αλλά και οδηγικό επίπεδο.

Επιπλέον η Škoda προχωρά και ένα βήμα παραπέρα παρουσιάζοντας και την έκδοση RS (τώρα στο Coupé iV  και προς τα τέλη του έτους και στο «συμβατικό» Enyaq).

Μόλις πήραμε την πρώτη γεύση από τα δύο μοντέλα της οικογένειας του Škoda Enyaq Coupé iV στην Τοσκάνη της Ιταλίας, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να ξεκινούν το καλοκαίρι.

Αεροδυναμική…σφαίρας
Αυτό που καθιστά ξεχωριστό το Škoda Enyaq Coupé iV είναι προφανώς η σχεδίαση. Ενώ λοιπόν έως την πίσω κολόνα του αμαξώματος οι αισθητικοί δεσμοί με το Enyaq είναι εμφανείς, από εκεί και πίσω αλλάζει όλος ο χαρακτήρας του. Η έντονη κλίση της οροφής είναι το κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης του Škoda Enyaq Coupé iV. Αυτή καταλήγει στην πέμπτη πόρτα και προσδίδει περισσότερο δυναμισμό, αλλά ευθύνεται και για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, με το εντυπωσιακό Cd=0,234 να έχει βαρύνουσα σημασία όταν μιλάμε για ένα ηλεκτρικό όχημα.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά το Škoda Enyaq Coupé iV δεν διαφοροποιείται σημαντικά, συνδυάζοντας τις δυναμικές γραμμές με το εκλεπτυσμένο προφίλ σε ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα. Στην κορυφαία έκδοση RS ωστόσο, η σπορ αύρα ενισχύεται από τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, τις ζάντες, τις μαύρες λακαριστές λεπτομέρειες, αλλά και την «Crystal Face» μάσκα -όπως την ονομάζει η Škoda- που είναι μια φάσα στη μάσκα με 131 στοιχεία LED.

Škoda Enyaq Coupé iV

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε και στην πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή που εκτείνεται σε ολόκληρη την οροφή και ενώνεται νοητά με το πίσω παράθυρο. Είναι πιο λεπτή από τη συμβατική οροφή με συνέπεια να δίνει επιπλέον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών, αν και το βασικό της στοιχείο είναι πως καθιστά ακόμα πιο ευχάριστη τη διαμονή στην καμπίνα.

Ένας ακόμα πιο όμορφος εσωτερικός κόσμος
Στην τελευταία δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Enyaq, με την εικόνα να είναι ιδιαίτερα ευχάριστη με high-tech στοιχεία και υψηλό επίπεδο ποιότητας. Όλα τα μέρη στο εσωτερικό του Škoda Enyaq Coupé iV αποπνέουν μια premium αίσθηση με τη συναρμολόγηση και το φινίρισμα να την υπογραμμίζουν.

Škoda Enyaq Coupé iV interior

Στην κορυφαία έκδοση RS οι επενδύσεις Alcantara στο ταμπλό μαζί με τα σπορ καθίσματα, διαμορφώνουν τον πιο σπορ προσανατολισμό, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και στο αισθητικό κομμάτι.  Από κει και πέρα, η ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων, το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και η (στάνταρ) κεντρική οθόνη αφής των 13” για το infotainment ενισχύουν τον high-tech ρυθμό. Το τελευταίο διαθέτει νέο λογισμικό (ME3) που προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες μέσω του Škoda Connect app και νέες επιλογές για τη φόρτιση ώστε να προσφέρει τη βέλτιστο αποτέλεσμα κατά περίπτωση, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των μπαταριών.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη και προσφέρει πανοραμική ορατότητα, ενώ αυτό που συμπληρώνει την ευχάριστη εικόνα είναι η πολύ καλή εργονομία, που είναι καλύτερη από κάθε άλλης ηλεκτρικής πρότασης του ομίλου VW. Οι χώροι με τη σειρά τους παραμένουν άλλο ένα δυνατό σημείο. Εκείνος για τα πόδια των πίσω είναι πραγματικά άφθονος ενώ και το διαθέσιμο ύψος -με την γυάλινη οροφή- ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση. Ο χώρος αποσκευών έχει «χάσει» 15 lt σε σχέση με την SUV έκδοση του Enyaq, όμως και πάλι τα 570 lt συνολικά είναι εξαιρετική τιμή.

Škoda Enyaq Coupé iV passengers

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως και η κουπέ έκδοση του Enyaq επωφελείται από την νέα φιλοσοφία Design Selections της εταιρείας, η οποία βασίζεται σε μοντέρνα περιβάλλοντα διαβίωσης με χρήση φυσικών, βιώσιμα επεξεργασμένων, ανακυκλωμένων και μη υλικών, ενισχύοντας τον οικολογικό χαρακτήρα.

3+1 εκδόσεις 
Tο Škoda Enyaq Coupe iV χρησιμοποιεί όπως είναι αναμενόμενο την πλατφόρμα MEB του ομίλου και τα μηχανικά μέρη της έκδοσης SUV. Το μοτέρ βρίσκεται πίσω και ενσωματώνει το κιβώτιο μιας σχέσης, μεταφέροντας την ισχύ στους αντίστοιχους τροχούς, ενώ το δάπεδο έχει αλουμινένιο πλαίσιο για τις μπαταρίες που χωρίζονται σε δέκα έως δώδεκα διαμερίσματα (modules) ανάλογα με την έκδοση.

Η γκάμα αποτελείται από τις πισωκίνητες εκδόσεις: «60» με ισχύ 180 PS και ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας 58 kWh (αυτονομία έως 416 km), και «80» που αποδίδει 204 PS και έχει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh (αυτονομία έως 544 km). Aυτή η τελευταία έκδοση αποτελεί τη βάση και της «80x», η οποία εφοδιάζεται με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 80 kW (109 PS) για τους εμπρός τροχούς, καθιστώντας το Škoda Enyaq Coupé iV τετρακίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 265 PS και η αυτονομία στα 520 km, πάντα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Η έκδοση RS που με τη σειρά της βασίζεται στην «80x» αποδίδει 299 ίππους και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,5” (8,8” οι εκδόσεις «60» και «80», 7,0” η «80x». Η αυτονομία της είναι στα 504 km, ενώ προσφέρει κατά 20 km/h και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα σε σχέση με τις υπόλοιπες, στα 180 km/h.  

Για τη φόρτιση από wallbox ισχύος 11 kW, η έκδοση «60» χρειάζεται έξι ώρες και 15 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%, ενώ οι εκδόσεις με τη μεγαλύτερη μπαταρία  χρειάζονται επτά ώρες και 30 λεπτά. Από φορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) αντίστοιχα, η έκδοση «60» μπορεί να δεχθεί έως 120 kW μέγιστη ισχύ, οπότε χρειάζεται 35 λεπτά για φόρτιση από το 10% έως το 80%, ενώ οι εκδόσεις με τη μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπουν μέχρι 135 kW. Η «80» λοιπόν χρειάζεται 29 λεπτά και η «80x» με την «RS» 36 λεπτά φόρτισης για την ανάκτηση από 10% έως το 80%.

Οδηγώντας το Škoda Enyaq Coupé iV δεν αντιλαμβάνεσαι κάποια ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τις εκδόσεις του αδελφού SUV, Enyaq. Και εδώ η διαχείριση του αυξημένου βάρους (από 2.078 kg έως 2.288 kg με οδηγό) γίνεται με πολύ αποτελεσματικό τρόπο, με την ανάρτηση να αποδεικνύεται ιδανικά ρυθμισμένη και ως προς την άνεση, παρότι δεν φαίνεται μαλακή.

Δεν διαπιστώνεις καμία παρενέργεια ακόμα και όταν επιτεθείς, αφού ακόμα και οι όποιες αναπηδήσεις που προκαλούνται λόγω βάρους και μεγάλου μεταξονίου (2.764 mm), δεν επηρεάζουν καθόλου την αποτελεσματικότητά του στις στροφές. Το τιμόνι διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και ικανοποιεί με την πληροφορία που μεταδίδει στα χέρια του οδηγού, ενώ όπως και στο SUV Enyaq, κόβει πολύ και δίνει πολύ μικρό κύκλο στροφής για τις δεδομένες εξωτερικές διαστάσεις. Ο κύκλος στροφής είναι μόνο 9,3 m (10,8 m στο RS), διευρύνοντας και τον αστικό χαρακτήρα του.

Škoda Enyaq Coupé iV RS

Η κορυφαία έκδοση RS από την άλλη διαθέτει πιο σπορ οδηγικό προφίλ. Γι’ αυτό αρχικά υπεύθυνη είναι η ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC η οποία προσφέρει 15 πραγματικά διαφορετικές ρυθμίσεις. Αυτό σημαίνει πως στην πιο άνετη ρύθμιση είναι αρκούντως άνετο -όσο και τα συμβατικά Enyaq, ενώ στη θέση Sport η ανάρτηση σφίγγει περιορίζοντας δραστικά την κλίση του αμαξώματος, με το Škoda Enyaq Coupé iV να γίνεται πιο άμεσο και ευχάριστο. Στη διαμόρφωση του σπορ χαρακτήρα βεβαίως, καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει και η τετρακίνηση που προσφέρει πραγματικά μεγάλο όριο πρόσφυσης και φροντίζει για τον απόλυτο έλεγχο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με 300 ίππους και βάρος 2,3 τόνους.

Τι λέει το DRIVE
Η τσεχική εταιρεία με το Enyaq κατάφερε να ξεχωρίσει και να μπει στο μάτι του ανταγωνισμού, κάτι που κάνει με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία η έκδοση Škoda Enyaq Coupé iV. Η RS από την πλευρά της υπερθεματίζει στον σπορ χαρακτήρα με τους 300 ίππους της.

Škoda Enyaq Coupé iV 60/80
Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 57 kWh (60) και 77 kWh (80), κίνηση πίσω, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 180 PS/310 Nm (60) – 204 PS/310 Nm (80) 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 15,5-16,7 kWh/100 km (60) // 15,7-17,1 kWh/100 km (80)
Αυτονομία 416 (60) - 544 (80)
Εκπομπές CO2 0
Διαστάσεις 4.653 x 1.879 x 1.621 mm
Χώρος αποσκευών 570 lt
Βάρος 1.927-2.078 (60) / 2.074-2.214 (80) 
Τιμή Δεν έχει ανακοινωθεί
Μετρήσεις κατασκευαστή


Škoda Enyaq Coupé iV 80x/RS
Τεχνολογία BEV, δύο σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ μόνιμου μαγνήτη(ένα εμπρός και ένα πίσω), μπαταρία 77 kWh, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Απόδοση 265 PS/310 Nm (80x) – 299 PS/460 Nm (RS) 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0” (80x) - 6,5” (RS)
Τελική ταχύτητα 160 (80x) - 180 (RS)
Μέση κατανάλωση 16,6-18,0 kWh/100 km (80x) // 17,2-18,1 kWh/100 km (RS)
Αυτονομία 520 (80x) – 504 (RS)
Εκπομπές CO2 0
Διαστάσεις 4.653 x 1.879 x 1.621 mm
Χώρος αποσκευών 570 lt
Βάρος 2.127-2.288 (80x) / 2.180-2.292 (RS) 
Τιμή Δεν έχει ανακοινωθεί
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube