Test drive: MINI Cooper 3d Steptronic ΜΥ’21

Με την αυτοκίνηση να κινείται σε ηλεκτρικά μονοπάτια και αποστειρωμένη αίσθηση, το ανανεωμένο MINI Cooper μοιάζει με οδηγική όαση.

Η MINI κλείνει εφέτος 20 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς της σύγχρονης ιστορίας της. Τότε, στις αρχές του 2000, το MINI Hatch έπαιζε μόνο του στην κατηγορία των niche μοντέλων με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Εκείνη την εποχή βέβαια, λέγαμε ότι οι σύγχρονες τεχνολογίες και οι μεγαλύτερες διαστάσεις που είχε το MINI ξέφευγαν από το πρότυπο, όντας ένα εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας μοντέλο.

Ο καιρός όμως έχει γυρίσματα. Και εξαιτίας των πολιτικά ορθών τάσεων στην αυτοκίνηση, ο χαρακτήρας του νέου MINI μοιάζει να είναι πιο κοντά στο πρότυπο παρά ποτέ. Και αυτό διότι τα αυτοκίνητα συνολικά έχουν αλλάξει χαρακτήρα την τελευταία δεκαετία και έχουν μεταλλαχθεί σε ελβετικούς σουγιάδες για να καλύψουν όλων των ειδών τις ανάγκες.

Ακριβό άρωμα
Η τρίτη γενιά του MINI Hatch όμως μείνει πιστή στις αξίες και στην παράδοση της βρετανικής φίρμας. Πλέον δε, αποτελεί μονόδρομο γι’ αυτόν που εξακολουθεί να απολαμβάνει την οδήγηση και φυσικά θέλει να ξεχωρίζει. Όπως συνέβη και το 2018 με το πρώτο ρετουσάρισμα της τρίτης γενιάς, έτσι και εφέτος οι αισθητικές αλλαγές είναι μικρής έκτασης. Αυτές εντοπίζονται στη νέα εξάγωνη μάσκα που περικλείει τις εισαγωγές αέρα και στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ενώ τα στάνταρ φώτα LED κατάργησαν τους προβολείς ομίχλης. Οι ανάγλυφες επιφάνειες του καπό και των φτερών έχουν πιο καθαρή σχεδίαση, με τα τελευταία να φιλοξενούν και τα ανασχεδιασμένα πλευρικά φλας. Πίσω, ο νέος προφυλακτήρας με το μαύρο φιλέτο τονίζει το πλάτος και τα φώτα σε όλες τις εκδόσεις είναι LED και αναπαριστούν την «Union Jack».

MINI Cooper Hatch MY'21 drive_gr 6

Στο εσωτερικό, το νέο τιμόνι έχει ανασχεδιασμένα πλήκτρα για τη χρήση του λειτουργιών του infotainment, ενώ προαιρετικά η στεφάνη του μπορεί να είναι θερμαινόμενη. Πίσω από αυτό, βρίσκουμε τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 5” που πρωτοείδαμε στην ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Παρέχει αρκετή πληροφορία, έχει καλύτερη ευκρίνεια από το παρελθόν και εκσυγχρονίζει την εικόνα της καμπίνας. Ακόμη, οι αεραγωγοί και οι διακοσμητικές φάσες είναι νέες, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο φωτεινό περίγραμμα της κεντρικής οθόνης είναι χαραγμένο με λέιζερ. Η νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8,8” διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό με διαφοροποιημένα γραφικά, νέες λειτουργίες και αυξημένη συνδεσιμότητα. Η χρήση του είναι εύκολη και απαιτεί μικρό διάστημα προσαρμογής από τον οδηγό. Η ποιότητα παραμένει κορυφαία για τα κατηγορία, με τα πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά να έχουν και αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα. Οι χώροι είναι άνετοι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, με τους πίσω όμως να δυσανασχετούν για τον χώρο για τα γόνατά τους. Μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών, με τα 211 lt να αρκούν απλώς για μικρές εξορμήσεις.

Ώριμα ευχάριστο
Η έκδοση Cooper δεν αποτελεί την βάση της γκάμας, υπάρχει και η One, και εφοδιάζεται από τον γνωστό 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, με την απόδοση να παραμένει στους 136 PS και τα 220 Nm. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω του επιλογέα, ενώ δεν απουσίαζε και το προαιρετικό σύστημα Adaptive Chassis με αμορτισέρ Frequency Selective Damping. Όπως συμβαίνει και με όλες τις γενιές και εκδόσεις του μοντέλου, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή. Τα νέα αμορτισέρ FSD όμως εξασφαλίζουν σωστή λειτουργία, δεν κοπανάνε και τελικά στρογγυλεύουν ελαφρώς τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σε συνδυασμό μάλιστα και με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου με λάστιχα που δεν είναι Run Flat, η άνεση δεν απογοητεύει σε μεγάλο βαθμό. Όσο το οδόστρωμα είναι καλής ποιότητας και ομαλό, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή. Σε πιο σαγρέ οδόστρωμα, η τελευταία πλήττεται και φέρνει κάμποσο θόρυβο στην καμπίνα.

MINI Cooper Hatch MY'21 drive_gr 5

Ο 3κύλινδρος κινητήρας χαρακτηρίζεται από ραφιναρισμένη λειτουργία, στρωτή απόδοση και σωστή συνεργασία με το κιβώτιο Steptronic με τις επτά ταχύτητες. Το τελευταίο έχει άριστη κλιμάκωση, δύο συμπλέκτες και εξελιγμένο λογισμικό για να εκτελεί γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Με το νορμάλ προφίλ το ανέβασμα φτάνει το πολύ στις 2.000 rpm, ενώ εάν ζητήσεις ισχύ αρκεί να πατήσεις βαθιά το γκάζι. Το προφίλ οικονομίας έχει σαφώς πιο νωχελική αντίδραση, ενώ και τα δύο έχουν λειτουργία coasting. Στην εκκίνηση από στάση, το κιβώτιο δεν σκορτσάρει ποτέ, αλλά το σύστημα stop/start θα θέλαμε να είναι πιο ομαλό.

Με ενεργοποιημένο το σπορ πρόγραμμα, το κιβώτιο υποστηρίζει σωστά τη γρήγορη οδήγηση, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας εύστοχα σχέσεις. Και είναι βέβαιο ότι θα απολαύσεις την παραδοσιακά αθλητική διάθεση του MINI Hatch, χάρη στη βελτιωμένη ανάρτηση. Η αίσθηση από το βαρύ και γρήγορο τιμόνι δεν είναι κορυφαία, ωστόσο η ευελιξία είναι. Το εμπρός μέρος είναι άμεσο στην είσοδο, το κράτημα δυνατό και η ουρά έχει διάθεση για παιχνίδι χωρίς να σε αγχώνει όταν ο ρυθμός είναι γρήγορος και ο δρόμος γλιστερός.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το αυτόματο Cooper είναι σβέλτες και επιβεβαιώνουν με ευκολία την αίσθηση. Για να πιάσει από στάση τα 100 km/h χρειάζεται 8,1”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 km/h. Παράλληλα η μέση κατανάλωση των 7,7 lt/100 lt είναι αποδεκτή για τον χαρακτήρα του μοντέλου.

MINI Cooper Hatch MY'21 drive_gr 13

Βέβαια, όλα αυτά έρχονται με το ανάλογο αντίτιμο. Και στην τελευταία του εκδοχή, το ΜΙΝΙ τα αξίζει περισσότερο από ποτέ, μιας και δεν γνωρίζουμε για πόσο καιρό ακόμα θα κατασκευάζονται τέτοια αυτοκίνητα.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας MINI Cooper Hatch MY'21


Τι λέει το DRIVE
Το MINI Cooper ΜΥ21 δείχνει πιο προσηλωμένο στον στόχο του από ποτέ, όντας το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που συνδυάζει το ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικό πρόσωπο με κλασική εμφάνιση, πολύ καλή ποιότητα και ατελείωτη δυνατότητα εξατομίκευσης.
Τιμή Από €21.520 (Από €24.014 το αυτόματο)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 136 PS/4.500 – 6.500 rpm, 220 Nm/1.500-4.100 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124-134 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 3.863 x 1.727 x 1.414 mm
Χώρος αποσκευών 211 lt
Βάρος 1.175 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή,*Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης