Σε διαρκή άνοδο η Dacia, η απλότητα εκτιμάται ακόμα

Σε διαρκή άνοδο η Dacia, η απλότητα εκτιμάται ακόμα

Η προσιτή μάρκα της Renault είναι στη δεύτερη θέση των πωλήσεων πανευρωπαϊκά, με αύξηση 16,7%, ενώ οι πωλήσεις του Spring EV αυξήθηκαν σχεδόν 41%.

Dacia Duster

Αφήνει στους άλλους την τεχνολογική πρωτοπορία, επενδύει στην αξιοπιστία, την απλότητα και τις προσιτές τιμές και στρογγυλοκάθεται στη δεύτερη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη, με αύξηση 16,7% σε σχέση με το 2022.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λατρεύουν να μας επιδεικνύουν τα νέα gadget που έχουν στριμώξει στα νέα τους μοντέλα. Ορισμένοι μάλιστα πρεσβεύουν ότι δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον για μικρά, προσιτά οχήματα όπως το VW Up!, το οποίο καταργήθηκε τον μήνα που διανύουμε.

Ούτε φανταχτερές οθόνες, ούτε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Η Dacia προσφέρει απλότητα και προσιτές τιμές κι η Ευρώπη την ανταμείβει.

Αλλά η συνεχής επιτυχία της Dacia αποδεικνύει το αντίθετο. Ασφαλώς κι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μια προσιτή μάρκα που θα ζητά λίγα και θα προσφέρει πολλά. Η οικονομική μπράντα της Renault έχει πουλήσει 493.510 οχήματα τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, βελτιώνοντας το μερίδιο αγοράς της κατά 0,8% στο 8,4%.

Dacia Jogger

Το Sandero ήταν ήδη το δεύτερο πιο δημοφιλές αυτοκίνητο πίσω από το Tesla Model Y το 2022. Κι όμως, έχει ήδη πουλήσει 199.516 μονάδες, που υποδηλώνει αύξηση 18,3%.

Το ευρύχωρο και πρακτικό Jogger αποτελεί το φθηνότερο επταθέσιο της αγοράς, ενώ με το σύστημα διπλού καυσίμου (υγραέριο/βενζίνη) κινείται με πολύ χαμηλό κόστος. Κατέγραψε 70.932 πωλήσεις, 76,1% πάνω σε σχέση με την περσινή χρονιά. Βέβαια, το νούμερο δεν είναι συγκρίσιμο, γιατί οι πωλήσεις του ξεκίνησαν στα μέσα του 2022.

Τρομερή επιτυχία και για το ηλεκτρικό Spring. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40,6% και μεταφράστηκαν σε 44.262 αυτοκίνητα, χάρη και στην παρουσίαση της ισχυρότερης έκδοσης. Να έχουμε κατά νου ότι δεν έχει αρχίσει ακόμα να ταξινομεί αυτοκίνητα στην πατρίδα μας και στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου θα καταφτάσει το 2024.

Dacia Sandero

Τα μοντέλα της Dacia δεν είναι σέξι, γρήγορα ή πολυτελή. Χρησιμοποιούν όμως δοκιμασμένα κι αξιόπιστα μηχανικά μέρη της Renault. Δεν επενδύουν σε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κι εντυπωσιακά infotainment, αλλά αυτό βοηθά την τιμή να παραμείνει χαμηλότερα των ανταγωνιστών στις ευρωπαϊκές αγορές.

Κι ενώ όλοι μας λιγουρευόμαστε την αδιανόητη επιτάχυνση ενός Model S Plaid με 1.020 PS, οι περισσότεροι θέλουν απλώς να κάνουν τη δουλειά τους απλά κι οικονομικά.

Dacia Duster

Όχι ότι όλοι θα αγοράσουν κάτι που θα τους θυμίζει ότι η τσέπη τους είναι λειψή. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Extreme παρουσιάστηκε πέρυσι και φέρνει στοιχεία πολυτέλειας στον φιλότιμο Ρουμάνο.

Μετατρέπει τον χειροκίνητο κλιματισμό σε αυτόματο και προσθέτει είσοδο χωρίς κλειδί στο Duster, ενώ ενσωματώνει θερμαινόμενα καθίσματα και μεγαλύτερους τροχούς στο Jogger. Αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των πωλήσεων πανευρωπαϊκά.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο θα επηρεαστεί η δημοφιλία των Dacia από την είσοδο των Κινέζων στις ευρωπαϊκές αγορές. Σε αντίστοιχα προσιτή τιμή, ο μέσος Ευρωπαίος θα συνεχίσει να επιλέγει αξιοπιστία κι απλότητα ή θα τον θέλξουν οι τεχνολογικές καινοτομίες κι οι οθόνες των κινεζικών μοντέλων;

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube