Test drive: Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG

Με το νέο 7θέσιο Jogger, η Dacia αποδεικνύει στην πράξη ότι το προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο δεν είναι εν έτει 2022 ένα άπιαστο όνειρο.

Η Dacia έχει πάψει προ πολλού να είναι ένα μικρό brand ή εάν προτιμάτε καλύτερα ο «φτωχός συγγενής» στους κόλπους του Groupe Renault. Τα μοντέλα της ρουμανικής φίρμας, επιδεικνύουν την καλύτερη σχέση τιμής-αξίας στην κλάση τους, σαρώνοντας σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά και αποδεικνύοντας κατά κάποιο τρόπο, το προφανές: Ότι ο κόσμος έχει ανάγκη τα προσιτά αυτοκίνητα. Για να μην παρεξηγηθούμε, όπου προσιτό, δεν σημαίνει και «φθηνό» σε κατασκευή ή προδιαγραφές. Με άλλα λόγια στα SUV/crossover, Dacia Jogger!

Το νέο Dacia Jogger, είναι το τέταρτο στοιχείο της προϊοντικής στρατηγικής της Dacia (ύστερα από το ηλεκτρικό Spring, το νέο Sandero και το Duster) και το μοντέλο που διευρύνει την γκάμα των οικογενειακών της προτάσεων δίχως να παρεκκλίνει χιλιοστό από το πνεύμα και τις αξίες της φίρμας.

Η ρουμανική φίρμα δημιούργησε ένα αισθητικό μείγμα για το Dacia Jogger που συνδυάζει σε σωστές αναλογίες, στοιχεία από στέισον, MPV και crossover.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν η μεγάλη γρίλια της μάσκας, τα φαρδιά φτερά και οι… ακροβολισμένοι τροχοί. Οι ποδιές, τα πλαστικά προστατευτικά στους τονισμένους θόλους και οι ράγες οροφής (αντέχουν βάρος 80 kg) είναι μερικά ακόμα στυλιστικά στοιχεία που μαρτυρούν το περιπετειώδες του χαρακτήρα.

Test drive: Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οι πλέον παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν και κάτι ακόμα: Το σκαλοπάτι ύψους 4 cm που δημιουργείται από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Δεν έγινε τυχαία ή επειδή έτσι άρεσε σε κάποιον σχεδιαστή. Με τη συγκεκριμένη πινελιά, ο θάλαμος των επιβατών και κυρίως εκείνων που φιλοξενούνται στη δεύτερη και τρίτη σειρά, απέκτησε περισσότερο αέρα για το κεφάλι των επιβαινόντων.

Η δε απόσταση των 20 cm από το έδαφος (το Duster 21 cm), διασφαλίζει την ασφαλή μετάβαση σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς να σας καταβάλλουν αισθήματα φόβου και άγχους ότι θα «σπάσετε» το αυτοκίνητο. Εάν μάλιστα υπήρχε έστω και ως έξτρα επιλογή κάποιο σύστημα τετρακίνησης, τότε το Dacia Jogger θα φάνταζε ως η πιο ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς!

Περνώντας στην καμπίνα διαπιστώνεις με την πρώτη ματιά ότι το ταμπλό μοιράζεται πολλά κοινά με το νέο Sandero. Τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποιότητα-τεχνολογία. Ύπάρχει ένα μείγμα σκληρών πλαστικών και υφάσματος, πίνακας οργάνων με αναλογικά όργανα και μια απλή TFT οθόνη 3’’ στο μέσον για την ενημέρωση του οδηγού, ενώ η 8άρα αφής για το σύστημα πολυμέσων δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.

Test drive: Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η τελευταία μπορεί να μην είναι η πιο high-tech που υπάρχει στην αγορά, έχει όμως όλα όσα χρειάζεσαι. Εύκολη σύνδεση με το έξυπνο κινητό σου τηλέφωνο, αρκετές χρήσιμες εφαρμογές και κυρίως εύκολο χειρισμό. Με δυο κινήσεις έχεις κάνει τη δουλειά σου. Έξτρα βέβαια χρεώνεται το Media Nav που παρέχει στο Dacia Jogger ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto. Ωστόσο, εντός του βασικού εξοπλισμού, προσφέρονται τα συστήματα Emergency Brake Assist (Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης), Blind Spot Warning (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου), Park Assist (Υποβοήθηση Στάθμευσης) και Hill Start Assist (Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα). 

To highlight χαρακτηριστικό ωστόσο στην καμπίνα του Dacia Jogger, αντιλαμβάνεστε ότι είναι οι διαθέσιμοι χώροι και η πρακτικότητα. Το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9 m δημιούργησε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για έναν τεράστιο θάλαμο επιβατών. Πέντε ενήλικοι ανεξαρτήτως σωματοδομής, θα φιλοξενηθούν με άνεση στην καμπίνα. Με τους έκτο και έβδομο στην τρίτη σειρά να κάθονται άνετα μόνο σε περίπτωση που το ύψος τους δεν υπερβαίνει το 1,75 m. Μικρά παιδιά πάντως δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα.

Κι αν πάλι για το κάποιο λόγο δεν χρειάζεσαι την τελευταία σειρά καθισμάτων, εύκολα και γρήγορα την αφαιρείς. Γενικά το Dacia Jogger σου προσφέρει τη δυνατότητα να παίξεις με τη διαμόρφωση των καθισμάτων ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες. Μπορείς δηλαδή να αναδιπλώσεις πλήρως τα καθίσματα τόσο της δεύτερης όσο και της τρίτης σειράς ή να αφαιρέσεις εντελώς τα δύο τελευταία.

Ανάλογα με την διαμόρφωση, μεταλλάσσεται και ο χώρος φόρτωσης. Από 160 lt με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, στα 565 lt με αυτά της τρίτης σειράς «εκτός λειτουργίας» και στα 2.085 lt με τις πλάτες στη δεύτερη σειρά αναδιπλωμένες.

Test drive: Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πέραν όμως του αποθηκευτικού όγκου, υπάρχουν διασκορπισμένοι παντού σχεδόν στην καμπίνα, άνω των 23 lt αποθηκευτικοί χώροι για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως η δεύτερη και η τρίτη σειρά καθισμάτων έχουν «αμφιθεατρική» λογική. Τα καθίσματα στέκονται ψηλότερα το ένα από το άλλο (5,5 πόντοι η διαφορά μεταξύ πρώτης και της δεύτερης σειράς και άλλα 25 cm μεταξύ της δεύτερης και της τρίτης), εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες και σωστή ορατότητα για όλους.

Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του Dacia Jogger περιλαμβάνει προσώρας δύο επιλογές. Και λέμε «προσώρας», διότι από το 2023 και ύδτερα, την γκάμα θα εμπλουτίσει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά στο Dacia Jogger αλλά και σε οποιοδήποτε Dacia.

Η γκάμα των κινητήρων του Dacia Jogger περιλαμβάνει δύο μοτέρ: Το ίδιο 1.000άρι TCe με βενζίνη ή με διπλό καύσιμο (βενζίνη και LPG), με 110 και 100 PS αντίστοιχα.

Μέχρι τότε οι επιλογές σας είναι οι εξής δύο: Η πρώτη αφορά τον 1.000άρη 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα (TCe) των 110 ίππων και η δεύτερη με το διπλό καύσιμο, πάλι με το ίδιο μοτέρ, που θα τραβήξει κατά πάσα πιθανότητα και το κουπί σε εμπορικό επίπεδο. Βενζίνη και υγραέριο, δηλαδή. 

O 1.000άρης TCe διπλού καυσίμου είναι γνώριμος από τη θητεία του σε ποικίλα μοντέλα της Dacia αλλά και της Renault. Το 3κύλινδρο σύνολο αποδίδει όταν καίει υγραέριο 100 ίππους και 170 Nm, χαρίζοντας στο Dacia Jogger επιτάχυνση 0-100 km/h σε 13’’.

Οι επιδόσεις σαφώς δεν είναι το ισχυρό χαρτί του. Στην πράξη όμως, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι σαφώς αποδεκτή. Το μοτέρ έχει ελαστικότητα από χαμηλά και ακολουθεί με προθυμία τις εντολές του οδηγού. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το κοντό σε κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο σασμάν που εκμεταλλεύεται στο έπακρο κάθε ικμάδα δύναμης του κινητήρα. 

Με πλήρες φορτίο πάντως, θα χρειαστούν παραχωρήσεις. Κάτι που επιβεβαιώνει και η ίδια η Dacia... Οι εργοστασιακές ρεπρίζ (όχι υπό πλήρες φορτίο) αναφέρουν 80-120 km/h με 4η, 5η και 6η 10,2’’, 13,8’’ και τα 21,3’’ αντίστοιχα. Επιπλέον, πιέζοντας στο όριό του τον κινητήρα, ακούς τη χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά να περνά αισθητά στην καμπίνα. Έλα όμως που τα ξεχνάς όλα αυτά όταν διαπιστώσεις στην πράξη ότι οι επισκέψεις σου στο πρατήριο για ανεφοδιασμό γίνεται αραιά και πού!

Το Dacia Jogger έκαψε στα χέρια μας 7,8 lt βενζίνης και σχεδόν 8,2 lt υγραερίου για κάθε 100 km. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να διανύσει με γεμάτα τα ρεζερβουάρ (50 lt βενζίνη, 40 lt υγραέριο) πάνω από 1.000 km και με κόστος πάνω-κάτω 150 ευρώ -τουλάχιστον όταν γραφόταν αυτή η δοκιμή!

Εάν αυτές οι τιμές στην εποχή που ζούμε δεν είναι εντυπωσιακές τότε δε μπορούμε να φανταστούμε ποιες μπορεί να είναι... Το ότι φθάσαμε βέβαια στο σημείο ο πιο νευραλγικός παράγοντας στην όποια συζήτηση περί το αυτοκίνητο να είναι η κατανάλωση και το κόστος χρήσης, είναι μια άλλη ιστορία που σηκώνει πολλή κουβέντα και δεν είναι της παρούσης.

Test drive: Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στον δρόμο, το Dacia Jogger συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα περίμενες από ένα οικογενειακό μοντέλο. Η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό, με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και το 60άρι προφίλ στους 16άρηδες τροχούς, να υπόσχονται ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης και σωστή απόσβεση των ατελειών του οδοστρώματος.

Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αποδεικνύεται το ίδιο αποτελεσματική και σε μια ήπια διαδρομή εκτός ασφάλτου, με το ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση τιμόνι να βοηθά στους γρήγορους χωμάτινους χειρισμούς, βάζοντας στην εξίσωση και τον παράγοντα της ευχαρίστησης. Αρκεί βέβαια να μην υπερβείς τα εσκαμμένα... Διότι ναι μεν η απόσταση από το έδαφος του Dacia Jogger είναι εξαιρετική για μοντέλο του είδους, δεν παύει ωστόσο να απουσιάζει το σύστημα τετρακίνησης. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο χώμα. Συνολικά πάντως, αυτό που υπόσχεται το Jogger, το πράττει στο ακέραιο. 

Η Dacia με το νέο Jogger πηγαίνει για μία ακόμη φορά κόντρα στο ρεύμα της ακρίβειας! Τη στιγμή μάλιστα που πολλά σουπερμίνι φλερτάρουν πια ευθέως και ευθαρσώς με το ψυχολογικό φράγμα των €20.000, το μικρομεσαίο Jogger ξεκινάει στη 5θέσια version του από τα €18.880, ενώ η 7θέσια εκκινεί από τα €22.280 ευρώ, αμφότερες με διπλό καύσιμο! 


Τι λέει το DRIVE
Το Jogger έρχεται να ακολουθήσει πιστά το δόγμα «Dacia», συστήνοντάς μας ξανά το προσιτό οικογενειακό όχημα. Σε ένα πακέτο μάλιστα που, πέρα από το κομψό περιτύλιγμα, κρύβει -το σημαντικότερο ίσως- και μπόλικη ουσία.
Τιμή Από €22.280
Τεχνολογία, κινητήρας βενζίνης/LPG 999 cc, i3, 12v, 2ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/5.000 rpm, 170 Nm/2.000-3.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,0”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση (LPG/βενζίνη)* 8,2/7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.547 x 1.848 x 1.691 mm
Χώρος αποσκευών 160-2.085 lt
Βάρος 1.291 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης