Oil Crisis
node/38145

Πετρέλαιο: Επικείμενη μεγάλη κρίση;

Μελέτη του υπουργείου Οικονομικών της Φιλανδίας, που προοριζόταν αρχικά για τη φιλανδική κυβέρνηση, εξηγεί ότι επίκειται πετρελαϊκή κρίση, με τη βιομηχανία του αργού να θέτει ζήτημα κερδοφορίας των αποθεμάτων.

Η φιλανδική κυβέρνηση δημοσίευσε μια ενδιαφέρουσα και καλά τεκμηριωμένη μελέτη για το μέλλον της βιομηχανίας πετρελαίου παγκοσμίως. Φινλανδοί γεωλόγοι, που εργάστηκαν με πληθώρα παραμέτρων και μεταβλητών, τείνουν να καταδείξουν ότι η υγεία της πετρελαϊκής βιομηχανίας θα μπορούσε να καταρρεύσει τα επόμενα χρόνια.

Η πρόβλεψη δεν είναι προφανώς μια ακριβής επιστήμη, αλλά πολλοί παράγοντες είναι σαφείς. H EROEI (Εnergy Returned On Energy Invested), ρυθμός επιστροφής της ενέργειας), είναι πρώτα απ’ όλα αυτή που καταρρέει. H EROEI προσδιορίζει τη διαφορά μεταξύ της ποσότητας ενέργειας που απαιτείται για την εξόρυξη του αργού και της ενέργειας που παρέχει το πετρέλαιο όταν αυτό χρησιμοποιείται (μεταφορές, στέγαση κ.λπ.). Μια πρώτη απόδειξη ότι τα «πηγάδια» γίνονται όλο και πιο δύσκολο στην εκμετάλλευσή τους.

Στη Σαουδική Αραβία, ο μεγαλύτερος εθνικός τομέας εκμετάλλευσης (θυμηθείτε ότι η Σαουδική Αραβία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς στον κόσμο), που βρίσκεται στο Ghawar, έχει μειώσει την παραγωγή του εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα, κατά περίπου 1,2 εκατ. βαρέλια. Ο χρόνος της σφόδρα κερδοφόρας άντλησης αυτών των «εύκολων» κοιτασμάτων πετρελαίου έφτασε, με τη Σαουδική Αραβία να βρίσκεται σε πτωτική πορεία όσον αφορά την κερδοφορία.

Επί του παρόντος, η ζήτηση είναι χαμηλότερη από την προσφορά, αλλά εξακολουθεί να αυξάνεται εδώ και αρκετά χρόνια. Οπότε, λογικά, θα πρέπει να υπερβεί γρήγορα την προσφορά. Χωρίς την τελευταία να μπορεί να ακολουθήσει την τάση, θα δημιουργηθεί κίνδυνος έντασης στην αγορά (και κατάρρευσης). Και καμία πρόβλεψη δεν υποστηρίζει ότι η ζήτηση θα σταματήσει να αυξάνεται πριν από το 2040...

Συνοπτική περίληψη της κατάστασης
«Σήμερα, περίπου το 90% της αλυσίδας εφοδιασμού της παγκόσμιας μεταποιητικής βιομηχανίας (όλοι οι συνδυασμοί τομέων) εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα πετρελαϊκών παραγώγων ή πετρελαϊκών υπηρεσιών. Περίπου το 70% των ημερήσιων αναγκών μας σε πετρέλαιο προέρχεται από κοιτάσματα που εντοπίστηκαν πριν από το 1970. Ο όγκος της παραγωγής προέρχεται από 10 έως 20 τεράστια πετρελαϊκά κοιτάσματα.

Το 2006, τα δέκα από τα 20 κοιτάσματα πετρελαίου αντιπροσώπευαν το 29,9% των παγκόσμιων πόρων. Από το 2006 μέχρι σήμερα, έχουν ανακαλυφθεί πολύ λίγα νέα κοιτάσματα, με τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ μικρά. Το «peak oil» συντελέστηκε το 1962 και έκτοτε τα ποσοστά ανακάλυψης νέων κοιτασμάτων συνέχισαν να μειώνονται. Οι νέες ανακαλύψεις είναι περιορισμένες: Ο ρυθμός επιτυχίας εντοπισμού νέων κοιτασμάτων το 2017 ήταν στο χαμηλό επίπεδο του 5%.

Το 81% της παραγωγής υγρών πετρελαιοειδών βρίσκεται ήδη σε παρακμή (εξαιρουμένης οποιασδήποτε μελλοντικής ανάπλασης). Μέχρι το 2040, αυτό θα σήμαινε ότι ο κόσμος θα πρέπει να αντικαταστήσει την τρέχουσα παραγωγή αργού πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας τουλάχιστον τέσσερις φορές, μόνο και μόνο για να διατηρήσει σταθερή την παγκόσμια παραγωγή. Τον Ιανουάριο του 2005, η Σαουδική Αραβία αύξησε τον αριθμό των λειτουργικών πηγαδιών κατά 144%, για να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου μόλις κατά 6,5%. Αυτό υποδηλώνει ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις πετρελαίου δεν κατάφεραν να αυξήσουν την παραγωγή τόσο, έτσι ώστε να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση».

Συνολικά, η έκθεση των 510 σελίδων (διαβάστε την εδώ) δεν λέει ότι σύντομα δεν θα υπάρχει πετρέλαιο, αλλά ότι θα γίνεται όλο και λιγότερο κερδοφόρο στην εξόρυξη. Και μάλλον δεν είναι αύξηση των τιμών που θα αντισταθμίζει τις απώλειες που προκαλούνται στη βαρέων βαρών βιομηχανία του πετρελαίου. Η μελέτη είναι αρκετά ανησυχητική με την πρόβλεψη ενός σοκ μέσα στα «πέντε επόμενα χρόνια». Μήπως κάτι γνωρίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και σπρώχνουν φαινομενικά «ανεξήγητα» την ηλεκτροκίνηση; Και αν είναι έτσι γιατί ένα ενδιάμεσο στάδιο 20 ετών δεν έχει για φορέα του το φυσικό αέριο;
 

node/39669
Porsche Carrera GT

Carrera GT, Corvette C5 Z06 και 575 Maranello στα... αζήτητα

Ερασιτέχνης φωτογράφος απαθανάτισε σε εγκαταλελειμμένη αντιπροσωπεία στην Κίνα μια Porsche Carrera GT, μια Ferrari 575 Superamerica και μια Chevrolet Corvette C5 Z06 καλυμμένες από ένα παχύ στρώμα σκόνης.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Carrera GT, Corvette C5 Z06 και 575 Maranello στα... αζήτητα

Οι εγκαταλελειμμένες εμπορίες μπορεί καμία φορά να κρύβουν ωραίες εκπλήξεις Έπιπλα εποχής, δυσεύρετα προσπέκτους, μερικές φορές ακόμη και αυτοκίνητα που έχουν ξεμείνει στις εγκαταστάσεις για άγνωστους λόγους. Αυτός ο κινεζικός εκθεσιακός χώρος που προηγουμένως ήταν αφιερωμένος στις φίρμες των Ferrari και Maserati το επιβεβαιώνει.

Αυτή η ντιλερία λοιπόν στεγάζει κάμποσα υπέροχα αυτοκινητικά λείψανα. Ο ερασιτέχνης φωτογράφος James Wan (@cheongermando) δεν περίμενε φυσικά να τα ανακαλύψει όταν γλίστρησε κρυφά μέσα στο κτήριο: Μια Porsche Carrera GT σε κόκκινο της Ζανζιβάρης που κατασκευάστηκε σε αυτή την απόχρωση σε τρία μόνο αντίγραφα, μια Ferrari 575 Maranello Superamerica και μια λιγότερο σπάνια, αλλά εξίσου συναρπαστική Chevrolet Corvette C5 Z06.

Ferrari 575 Maranello Superamerica

Έτσι, θεώρησε ότι αυτό που αντίκρισε μπροστά του άξιζε ένα σετάκι από φωτογραφίες για δημοσίευση στη σελίδα του, στο Instagram.

Chevrolet Corvette C5 Z06

Το μυστήριο για το πώς ξέμειναν εκεί τα αυτοκίνητα παραμένει, με τις φήμες να λένε ότι το συγκεκριμένο μαγαζί έκλεισε το 2012. Οι κάτοικοι της περιοχής υποστηρίζουν ότι οι αρχές έθεσαν τέρμα στη δραστηριότητά της επιχείρησης, στο πλαίσιο της καταπολέμησης της διαφθοράς και της «υπερβολικής κατανάλωσης»!

Ένα πράγμα πάντως είναι σίγουρο: Αυτά τα αυτοκίνητα θα κάνουν πολλά χρόνια να ξαναπατήσουν στον δρόμο.

node/39658

Βανδαλισμός Porsche λόγω ... απιστίας

Προσωπικές διαφορές οδήγησαν σε καταστροφές στο αμάξωμα της 718 Boxster.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Βανδαλισμός Porsche λόγω ... απιστίας

Μια Porsche 718 Boxster στη Γερμανία, έπεσε θύμα ενός απατημένου ή αδικημένου συντρόφου, ο οποίος προέβη σε βανδαλισμό της προκειμένου να εκδικηθεί τον/την ιδιοκτήτη.

Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, το διθέσιο σπορτσκαρ είναι μαύρο με μαύρες ζάντες, κόκκινες επενδύσεις στο εσωτερικό και κόκκινη οροφή. Ο δράστης χάραξε πάνω στο καπό «Άξιζε τον κόπο;» στα γερμανικά, και «Άντε Γαμ#@&» στα αγγλικά, ενώ προκάλεσε σημαντικές φθορές στο αμάξωμα στην περιοχή της πόρτας και το πίσω φτερό. Από το αποτύπωμα του παπουτσιού πάνω στην πόρτα μπορούμε να συμπεράνουμε πως ο δράστης φορούσε Nike Air Force One όμως δε γνωρίζουμε τίποτα παραπάνω για το φύλλο του ή τη σχέση που είχε με τον/την ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Porsche

Η αστυνομία δημοσίευσε τις φωτογραφίες αναζητώντας μάρτυρες για το συμβάν, έτσι ώστε να βρεθεί ο ένοχος για το βανδαλισμό του αυτοκινήτου. Ελπίζουμε ο/η ιδιοκτήτης της Porsche να καλύπτεται από την ασφάλειά του και οι άνθρωποι να τα βρουν μεταξύ τους γιατί η ζωή είναι πολύ μικρή για τέτοιου είδους εχθρότητες.