Ισπανία: Μετά το 2040 τέλος στα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα

Ισπανία: Μετά το 2040 τέλος στα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα

Η κυβέρνηση του Pedro Sanchez θα καταθέσει σχέδιο νόμου ως το τέλος του 2019.

Η Ισπανία εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο  να απαγορεύσει ολοκληρωτικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης από το 2040 για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η απαγόρευση είναι ένα από τα πολλά μέτρα που προβλέπεται να νομοθετηθούν, καθώς η Ισπανία προσπαθεί να ευθυγραμμίσει τη σχετική νομοθεσία της  με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, σύμφωνα με ένα κυβερνητικό ενημερωτικό σημείωμα που κυκλοφόρησε στους δημοσιογράφους.

Ορισμένες από τις σημαντικότερες απαραίτητες αλλαγές επηρεάζουν τις μεταφορές,  ανέφερε το έγγραφο. Από το 2040, η ταξινόμηση  και πώληση στην Ισπανία επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που εκπέμπουν απευθείας διοξείδιο του άνθρακα δεν θα επιτρέπεται.

Το σχέδιο νόμου θα θέσει αυστηρούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων με διπλό ορίζοντα τα έτη 2030 και 2050, με παράλληλη προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της προσπάθειας της Ισπανίας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της βάσει της Παγκόσμιας Συμφωνίας για το Κλίμα. Η χώρα πρέπει  να πετύχει τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 20% από τα επίπεδα του 1990 το 2030 και κατά 90% το 2050, σύμφωνα με την κυβέρνηση.

Έτσι, μέχρι το τέλος της χρονιάς, η κυβέρνηση του σοσιαλιστή πρωθυπουργού Pedro Sanchez θα παρουσιάσει στο κοινοβούλιο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο νόμου. Ωστόσο, με 84 βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος στο ισπανικό κοινοβούλιο των  350 εδρών, η κυβέρνηση πρέπει να οικοδομήσει διασυνοριακές συμμαχίες για να περάσει τις σημαντικές αυτές μεταρρυθμίσεις. Ο νόμος θα απαιτήσει έγκριση από το κοινοβούλιο, όπου η Sanchez κατέχει λιγότερο από το ένα τέταρτο των εδρών.

Να σημειώσουμε ότι η Βρετανία και η Γαλλία έχουν δεσμευτεί ήδη να απαγορεύσουν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από το 2040, γεγονός που θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα ασκήσει πίεση στα κέρδη των χωρών παραγωγής πετρελαίου.

Ορισμένοι βρετανοί πολιτικοί δήλωσαν ότι το Λονδίνο πρέπει να φέρει την απαγόρευση στο 2032, μια πιο φιλόδοξη προθεσμία που έχει ήδη υιοθετηθεί από τη Σκωτία, ενώ η Δανία επιθυμεί η απαγόρευση να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube