Ευρωπαϊκές πωλήσεις Αυγούστου: Κερδισμένοι και χαμένοι

Ευρωπαϊκές πωλήσεις Αυγούστου: Κερδισμένοι και χαμένοι

Πώς κινήθηκαν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις τον μήνα που μας πέρασε; Μεγάλοι κερδισμένοι οι Κινέζοι κατασκευαστές, με αύξηση 121%.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις τον Αύγουστο του 2025 αυξήθηκαν κατά 5% στις 790.000 μονάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο με 83.900 ταξινομήσεις, αύξηση 59% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το προηγούμενο έτος.

Έτσι, κατέλαβαν μερίδιο αγοράς 10,6%, περίπου το μισό από το 20,2% των 100% ηλεκτρικών μοντέλων. Τα BEV κατέγραψαν επίσης κέρδη, αυξημένα κατά 27% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2024.

Τα μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα αντιπροσωπεύουν πλέον λίγο πάνω από το 30% των νέων ταξινομήσεων

Ευρωπαϊκές πωλήσεις

Το πιο δημοφιλές αμάξωμα είναι ξεκάθαρα η ψηλή κοψιά των crossover/SUV, τα οποία αντιπροσωπεύουν 450.000+ πωλήσεις, 11% αύξηση σε σχέση με το 2024. Ο μεγάλος κερδισμένος όμως είναι οι κινεζικές μάρκες. Με 43.500 ευρωπαϊκές πωλήσεις, προφανώς αποτελούν ακόμα μειοψηφία, αλλά η παρουσία τους ισχυροποιείται συνεχώς.

Σε σχέση με τον ίδιο μήνα την περασμένη χρονιά, σημείωσαν αύξηση 121%. Το 84% των ταξινομήσεων επιτεύχθηκε μόνο από πέντε εταιρείες: Τις MG, BYD, Jaecoo, Omoda και Leapmotor. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δυτικές μάρκες κινεζικής ιδιοκτησίας είχαν μείωση 17%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Leapmotor: Ξεκινά το 2026 την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Η MG ταξινόμησε περισσότερα αυτοκίνητα από την Tesla και τη FIAT, ενώ η BYD ξεπέρασε τη Suzuki και την Jeep. Τη στιγμή που οι Jaecoo και Omoda προσπέρασαν σε πωλήσεις την Alfa Romeo και τη Mitsubishi.

Οι κινεζικές μάρκες δεν σημειώνουν κέρδη μόνο στον τομέα των ηλεκτρικών μοντέλων. Τα πάνε επίσης περίφημα στον χώρο των PHEV, όπου δεν επηρεάζονται από τους υπέρογκους δασμούς που επιβαρύνουν τα πλήρως ηλεκτρικά.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις

Περισσότερα από 11.000 κινεζικά plug-in hybrid πουλήθηκαν αυτόν τον Αύγουστο, σε σύγκριση με μόνο 779 τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η BYD είναι πλέον η 8η πιο δημοφιλής μάρκα PHEV και τα BYD Seal U, Jaecoo J7 και MG HS κατέκτησαν τρεις θέσεις στη λίστα με τα 10 πιο δημοφιλή μοντέλα πανευρωπαϊκά.

Δεν κατάφεραν πάντως να μπουν στο γενικό Top 10, όπου βρίσκονται μοντέλα μόνο παραδοσιακών κατασκευαστών. Το VW T-Roc -το οποίο έχει πλέον περάσει στη δεύτερη γενιά του- ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ήπειρό μας, με το Dacia Sandero να κατακτά τη δεύτερη θέση και το Yaris Cross της Toyota την 3η.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κάνει το ανανεωμένο Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα;

Το Model Y Juniper της Tesla ήταν το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό, αλλά οι πωλήσεις του (8.330) μειώθηκαν κατά 37% και δεν κατάφερε να μπει στην πρώτη 10άδα της συνολικής κατάταξης.

Το ακολούθησαν το Škoda Elroq και το Model 3, με 6.450 και 6.382 ταξινομήσεις αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube