Bosch: Κόβει 13.000 θέσεις εργασίας λόγω της επιβράδυνσης των ηλεκτρικών

Bosch: Κόβει 13.000 θέσεις εργασίας λόγω της επιβράδυνσης των ηλεκτρικών

Bosch

Ο μεγαλύτερος προμηθευτής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Bosch προχωρά σε μαζικές περικοπές, κυρίως στη Γερμανία, 

Δραστική μείωση θέσεων εργασίας που έχει να κάνει με τ ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα που αποδεικνύεται χαμηλότερη των προσδοκιών, την ίδια στιγμή που ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται ισχυρές πιέσεις από τον διεθνή ανταγωνισμό.

Κακά μαντάτα λοιπόν, για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η γερμανική Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών και τεχνολογίας αυτοκινήτου στον κόσμο, ανακοίνωσε την κατάργηση 13.000 θέσεων εργασίας έως το 2030. Η εταιρεία παραδέχεται ότι η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται πιο αργά απ’ όσο είχε προβλεφθεί.

Η Bosch δεν κρύβει την απογοήτευσή της για την έλλειψη σαφήνειας από την ΕΕ σχετικά με την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035

Bosch

Η Bosch, που απασχολεί περισσότερους από 400.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, θα περικόψει μεγάλο μέρος των θέσεων στη Γερμανία. Η αναδιάρθρωση αφορά κυρίως τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος «αντιμετωπίζει πτώση της ζήτησης» και «οξυμένο διεθνή ανταγωνισμό», ιδίως από την Κίνα.

Η νέα περικοπή έρχεται να προστεθεί στις 9.000 θέσεις που είχαν ήδη ανακοινωθεί από το 2024, εκ των οποίων οι μισές έχουν υλοποιηθεί. Στόχος είναι μείωση κόστους κατά 2,5 δισ. ευρώ τον χρόνο, με τα γερμανικά εργοστάσια να δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα. Υπολογίζεται ότι κινδυνεύει σχεδόν το 10% του προσωπικού της Bosch στη χώρα.

Bosch

Η είδηση προκάλεσε ισχυρό σοκ στη Γερμανία, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας. Κατά τον διευθυντή προσωπικού, Stefan Grosch, η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση «προχωρούν πολύ πιο αργά» απ’ ό,τι αναμενόταν στην Ευρώπη.

Στην πράξη, το τμήμα κινητήρων της εταιρείας υπολειτουργεί, με υπερπροσφορά και πίεση στις τιμές. Η Bosch δεν κρύβει την απογοήτευσή της για την έλλειψη σαφήνειας από την ΕΕ σχετικά με την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.

Bosch

Δεν είναι όμως η μόνη. Continental, ZF και Schaeffler έχουν επίσης ανακοινώσει χιλιάδες απολύσεις, ενώ και κολοσσοί όπως η Volkswagen και η Daimler Truck μειώνουν προσωπικό. Όλα δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προχωρά σε ασταθές έδαφος.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube