node/33607

Η νέα Porsche 911 πολεμάει την υδρολίσθηση με… μικρόφωνα

Ένα πρωτοποριακό σύστημα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακούει το δρόμο λανσάρει η νέα 911 για να προστατεύσει τον οδηγό από την υδρολίσθηση.

Η νέα Porsche 911 της σειράς 992 εκφράζει στο μέγιστο βαθμό τη φιλοσοφία του μοντέλου. Είναι το καθημερινό supercar, με κορυφαία τεχνολογία, μηχανολογική αρτιότητα, και λύσεις καινοτόμες για κορυφαίες επιδόσεις μέγιστη ασφάλεια.

Μια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί στα σπορ αυτοκίνητα είναι να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα στο στεγνό και στο βρεγμένο. Η μικρή απόσταση από το έδαφος, τα πολύ φαρδιά λάστιχα με το πυκνό πέλμα και τις ελάχιστες αυλακώσεις, η σκληρή ανάρτηση και άλλες επιλογές του set-up που βελτιώνουν το κράτημα στη στεγνή άσφαλτο, είναι πρόβλημα στη βροχή. Μία από τις παγίδες που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στο βρεγμένο είναι η υδρολίσθηση. Και η Porsche έχει μια λύση να προτείνει, μια έξυπνη ιδέα την οποία λανσάρει η νέα 911.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι 5 πιο σπάνιες Porsche [video]

«Αντιληφθήκαμε από τις δοκιμές εξέλιξης ακόμη ότι εκτός από την διαφορετική ποιότητα της ασφάλτου, και η διαφορετική ποσότητα νερού έχει σαν αποτέλεσμα ήχο διαφορετική συχνότητας μέσα στο θόλο», δηλώνει δηλώσει ο August Achleitner, αρχιμηχανικός εξέλιξης της 911. «Μπορείς να καταλάβεις με αρκετή λεπτομέρεια πόσο νερό κρατά ο δρόμος».  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την 991.2 Porsche 911 GT3 RS [video]

Από τον ήχο του νερού που απομακρύνει το πέλμα του ελαστικού καθώς αυτό χτυπά στο αμάξωμα, το αυτοκίνητο καταλαβαίνει λοιπόν πόσο νερό έχει το οδόστρωμα. Και ενημερώνει αναλόγως τον οδηγό. Οι αισθητήρες-μικρόφωνα έχουν τοποθετηθεί μέσα στους θόλους. Είναι κάτι ανάμεσα σε μικρόφωνα και αισθητήρες ραντάρ-παρκαρίσματος. Όταν το αυτοκίνητο κρίνει ότι το νερό στην άσφαλτο είναι τόσο που το πράγμα αρχίζει να γίνεται επικίνδυνο, συστήνει στον οδηγό να επιλέξει το ειδικό πρόγραμμα οδήγησης Wet Mode, το οποίο προσαρμόζει αναλόγως τη λειτουργία της ανάρτησης, του κινητήρα, της μετάδοσης και του ESP, ώστε όλες οι αντιδράσεις να είναι πιο ήπιες και να αποφευχθεί το κακό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι πέντε ελαφρύτερες Porsche στην Ιστορία, στη θρυλική ανάβαση Grossglockner [video]

Η ροπή του κινητήρα μειώνεται, το σασμάν (στις εκδόσεις με PDK) επιλέγει «μία πάνω», είναι πιο ελεύθερο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, το ABS γίνεται πιο ευαίσθητο, όπως και το ESP. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, αυξάνεται η ροπή που οδηγείται στους στενότερους εμπρός τροχούς. Και σηκώνεται η πτέρυγα για να αυξήσει την αεροδυναμική πίεση στο πίσω μέρος.

Πηγή R&T

TAGS
node/39640

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin βγάζει τις SLR του για βόλτα και για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin, γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο του real estate, τα τελευταία χρόνια αρέσκεται στο να παρουσιάζει μέσω YouTube την πανάκριβη συλλογή υπεραυτοκινήτων που διατηρεί στο γκαράζ του. Ανάμεσα σε σπάνια μοντέλα όπως ειδικές εκδόσεις των Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Pagani Huayra κ.α., είναι και κάτοχος όχι μίας, αλλά πέντε (!) Mercedes-Benz SLR McLaren.

Στο τελευταίο του βίντεο, ο Khoshbin έβγαλε τις πέντε SLR από το γκαράζ με σκοπό να τις τραβήξει μια ομαδική φωτογραφία σε διπλανή αλάνα. Με αφορμή τη φωτογράφιση, κάθε SLR έκανε μια σύντομη βόλτα ώστε να λειτουργήσει ο κινητήρας καθώς από ότι καταλαβαίνουμε τα αυτοκίνητα περνούν το μεγαλύτερο χρόνο της ζωής τους σε ακινησία. Όπως λέει και ο ίδιος «Λοιπόν παιδιά, έχω πέντε από αυτές και πρέπει να τις οδηγώ!».

Να θυμίσουμε πως η Mercedes-Benz SLR McLaren ήταν ο πρώτος καρπός συνεργασίας των δύο εταιρειών που για πολλά χρόνια συμμάχησαν στην Formula 1. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1999 ενώ η έκδοση παραγωγής ακολούθησε το 2003 με ανθρακονημάτινο αμάξωμα. Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας supercharged κινητήρας V8 5,4 λίτρων με απόδοση 626 PS και 780 Nm (στην "απλή" έκδοση). Μεταξύ 2003 και 2010, κατασκευάστηκαν συνολικά 2.157 μονάδες της SLR.

SLR

Οι δύο από τις SLR του Kohoshbin είναι εκδόσεις Roadster και οι υπόλοιπες τρεις Coupe, ενώ έχουν διαφοροποιήσεις όσον αφορά το συνδυασμό εξωτερικών και εσωτερικών αποχρώσεων. Αν και έχουν αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, τα μοντέλα έχουν διατηρήσει τον εξωτικό τους χαρακτήρα. Το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να ισχύει για όλες τις SLR είναι το υδραυλικό σύστημα με το οποίο ανοίγουν οι πόρτες, το οποίο δε λειτουργεί το ίδιο αποδοτικά μετά από 15 χρόνια.

Αν αναρωτιέστε γιατί ο Manny Khoshbin αγόρασε 5 SLR, όπως έχει αποκαλύψει σε παλαιότερο βίντεο λόγος είναι απλός - εκτός του ότι είναι ένα από τα αυτοκίνητα που του αρέσουν πολύ και ήθελε να το έχει σε διαφορετικά χρώματα, πιστεύει πως η αξία του θα ανέβει στο χρηματιστήριο των υπεραυτοκινήτων (όπως έγινε με τις ανταγωνιστικές Porsche Carrera GT και Ferrari Enzo από την ίδια χρονική περίοδο) οπότε βλέπει την αγορά τους ως επένδυση. Πάντως για να ξέρετε, η αγαπημένη του SLR είναι η λευκή Roadster.

node/39637

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

Όλη η ιστορία της μάρκας σε ένα βιβλίο που μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

H Mazda ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller: το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Όλη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από την Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, την ηρωική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μας ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας. 

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι το σήμερα.

Κατεβάστε το βιβλίο-αφιέρωμα στα 100 χρόνια της Mazda ΕΔΩ.

TAGS