Η νέα Porsche 911 πολεμάει την υδρολίσθηση με… μικρόφωνα

Η νέα Porsche 911 πολεμάει την υδρολίσθηση με… μικρόφωνα

Ένα πρωτοποριακό σύστημα που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακούει το δρόμο λανσάρει η νέα 911 για να προστατεύσει τον οδηγό από την υδρολίσθηση.

Η νέα Porsche 911 της σειράς 992 εκφράζει στο μέγιστο βαθμό τη φιλοσοφία του μοντέλου. Είναι το καθημερινό supercar, με κορυφαία τεχνολογία, μηχανολογική αρτιότητα, και λύσεις καινοτόμες για κορυφαίες επιδόσεις μέγιστη ασφάλεια.

Μια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί στα σπορ αυτοκίνητα είναι να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα στο στεγνό και στο βρεγμένο. Η μικρή απόσταση από το έδαφος, τα πολύ φαρδιά λάστιχα με το πυκνό πέλμα και τις ελάχιστες αυλακώσεις, η σκληρή ανάρτηση και άλλες επιλογές του set-up που βελτιώνουν το κράτημα στη στεγνή άσφαλτο, είναι πρόβλημα στη βροχή. Μία από τις παγίδες που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στο βρεγμένο είναι η υδρολίσθηση. Και η Porsche έχει μια λύση να προτείνει, μια έξυπνη ιδέα την οποία λανσάρει η νέα 911.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι 5 πιο σπάνιες Porsche [video]

«Αντιληφθήκαμε από τις δοκιμές εξέλιξης ακόμη ότι εκτός από την διαφορετική ποιότητα της ασφάλτου, και η διαφορετική ποσότητα νερού έχει σαν αποτέλεσμα ήχο διαφορετική συχνότητας μέσα στο θόλο», δηλώνει δηλώσει ο August Achleitner, αρχιμηχανικός εξέλιξης της 911. «Μπορείς να καταλάβεις με αρκετή λεπτομέρεια πόσο νερό κρατά ο δρόμος».  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την 991.2 Porsche 911 GT3 RS [video]

Από τον ήχο του νερού που απομακρύνει το πέλμα του ελαστικού καθώς αυτό χτυπά στο αμάξωμα, το αυτοκίνητο καταλαβαίνει λοιπόν πόσο νερό έχει το οδόστρωμα. Και ενημερώνει αναλόγως τον οδηγό. Οι αισθητήρες-μικρόφωνα έχουν τοποθετηθεί μέσα στους θόλους. Είναι κάτι ανάμεσα σε μικρόφωνα και αισθητήρες ραντάρ-παρκαρίσματος. Όταν το αυτοκίνητο κρίνει ότι το νερό στην άσφαλτο είναι τόσο που το πράγμα αρχίζει να γίνεται επικίνδυνο, συστήνει στον οδηγό να επιλέξει το ειδικό πρόγραμμα οδήγησης Wet Mode, το οποίο προσαρμόζει αναλόγως τη λειτουργία της ανάρτησης, του κινητήρα, της μετάδοσης και του ESP, ώστε όλες οι αντιδράσεις να είναι πιο ήπιες και να αποφευχθεί το κακό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι πέντε ελαφρύτερες Porsche στην Ιστορία, στη θρυλική ανάβαση Grossglockner [video]

Η ροπή του κινητήρα μειώνεται, το σασμάν (στις εκδόσεις με PDK) επιλέγει «μία πάνω», είναι πιο ελεύθερο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, το ABS γίνεται πιο ευαίσθητο, όπως και το ESP. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, αυξάνεται η ροπή που οδηγείται στους στενότερους εμπρός τροχούς. Και σηκώνεται η πτέρυγα για να αυξήσει την αεροδυναμική πίεση στο πίσω μέρος.

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube