Η Dacia εστιάζει στα θερμικά παρά την επιτυχία του Spring

Η Dacia εστιάζει στα θερμικά παρά την επιτυχία του Spring

Αν και το ηλεκτρικό Dacia Spring τα πάει καλά στην αγορά, η ρουμανική θυγατρική της Renault εστιάζει σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Dacia Spring Electric

Το Dacia Spring Electric τα πάει πολύ καλά εμπορικά. Με περίπου 20.000 πωλήσεις το πρώτο 6μηνο του 2022, το προσιτό ηλεκτρικό SUV αντιπροσωπεύει περίπου το 12% των ευρωπαϊκών πωλήσεων της ρουμανικής θυγατρικής της Renault. Και αυτά είναι σαφώς καλά νέα για τους Ρουμάνους, όταν γνωρίζεις ότι η Ευρώπη ετοιμάζεται να στραφεί πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εν αναμονή της στιγμής που το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα γίνει πραγματικά προσβάσιμο σε όλους, η Dacia σχεδιάζει μέχρι τότε να προσφέρει μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σήμερα, η Dacia δεν αναμένεται να κλονιστεί από την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Παράλληλα, ναι, εργάζεται για τον διάδοχο του Spring. Μοντέλο που θα στηρίζεται στην πλατφόρμα CMF-A και όχι στην CMF-B στην οποία η Renault σχεδίασε τα R4 και R5, και το οποίο θα είναι έτοιμο για παραγωγή το 2024. Αλλά για έναν κατασκευαστή με μικρό προϋπολογισμό που θέλει να προσφέρει το περισσότερο δυνατό αυτοκίνητο για τα λιγότερα δυνατά χρήματα, τα EV στην πραγματικότητα αποδεικνύονται πολύ ακριβά.

Dacia Spring Electric 2024

Εν αναμονή λοιπόν της στιγμής που το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα γίνει πραγματικά προσβάσιμο σε όλους, η Dacia σχεδιάζει μέχρι τότε να προσφέρει μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ή τέλος πάντων, μέχρι τη στιγμή που η Ευρώπη δεν θα το επιτρέπει πια, δηλαδή το 2035. Για τις μη ευρωπαϊκές αγορές, όπου τα μοντέλα της Dacia πωλούνται συχνά με το όνομα και τα σήματα της «Renault», αναμένεται να χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος μέχρι να γίνει το χαρτοφυλάκιό της πλήρως ηλεκτρικό.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Dacia δεν θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάνει αυτούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο το δυνατόν πιο αποδοτικούς. Για παράδειγμα, η διαδικασία για τον σχεδιασμό και την παραγωγή εξηλεκτρισμένων παραλλαγών στα υπάρχοντα μοντέλα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Το Jogger θα είναι διαθέσιμο με υβριδική αυτοφορτιζόμενη έκδοση το 2023, με την τεχνολογία E-Tech δανεισμένη από τη Renault. Η έκδοση παραγωγής του άλλου SUV των Ρουμάνων, του Bigster, θα είναι επίσης διαθέσιμη με υβριδικό σύστημα κίνησης.

Dacia Jogger

Ο Denis Levot, διευθύνων σύμβουλος της Dacia, έκανε επίσης παρατηρήσεις σχετικά με την τεχνολογία Lane Assist, που σε προειδοποιεί όταν εκτρέπεσαι από τη λωρίδα σου. Μια τεχνολογία που κάνει τα μοντέλα της Dacia να χάνουν πολύτιμους πόντους στην αξιολόγηση του Euro NCAP, επειδή οι Ρουμάνοι δεν την υιοθετούν.

Dacia, Denis Levot

«Γιατί πρέπει να επενδύσουμε στο Lane Assist;», υποστηρίζει ο Denis Levot, «…ενώ όλοι γνωρίζουν ότι οι περισσότεροι οδηγοί απενεργοποιούν αυτό το τεχνολογία με το που θα μπουν στο αυτοκίνητό τους, επειδή ένας τέτοιος βοηθός διατήρησης λωρίδας είναι πάνω απ’ όλα εκνευριστικός. Επομένως, μπορείς να πουλάς Dacia που είναι λίγο φθηνότερα και δεν τσαντίζουν τον οδηγό τους, σωστά;».

Να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο είχε πει και ο Luca de Meo, επικεφαλής του Groupe Renault, αμφισβητώντας κάποιες από τις βαθμολογίες του Euro NCAP: «...και πρέπει να επικεντρωθούμε σε στοιχεία του εξοπλισμού που παρέχουν "λύσεις σε πραγματικές περιπτώσεις", χωρίς να φτιάχνουμε αυτοκίνητα τύπου χριστουγεννιάτικου δέντρου με άχρηστες τεχνολογίες».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube