node/39900

Έρχεται το τέλος της μυρωδιάς του καινούριου αυτοκινήτου;

Αυστηρότερες προδιαγραφές για τα υλικά της καμπίνας ίσως οδηγήσουν σε πιο άοσμα εσωτερικά.

Η μυρωδιά καινούριου αυτοκινήτου είναι κάτι που δύσκολα μπορείς να περιγράψεις, όμως είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και προκαλεί αισθήματα ευφορίας στους λάτρεις της αυτοκίνησης καθώς για πολλούς είναι συνυφασμένη με την αγορά οχήματος. Όμως οι αυστηρότεροι κανονισμοί όσον αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια που προέρχονται από πλαστικά, κόλλες και άλλα υλικά επενδύσεων, ωθούν τους κατασκευαστές να επιλέξουν πιο οικολογικές και άοσμες εναλλακτικές για τα εσωτερικά των μοντέλων τους.

Οχτώ ουσίες που διαχέονται στις καμπίνες των αυτοκινήτων - ιδιαίτερα όταν είναι καινούρια - έχουν αναγνωριστεί ως επιβλαβείς για την υγεία των επιβατών. Ονομάζονται πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και είναι οι εξής: ακεταλδεΰδη, ακρολεΐνη, βενζόλιο, αιθυλοβενζόλιο, φορμαλδεΰδη, στυρόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο.

Οι μυρωδιές μπορούν να προκαλέσουν αλεργικές αντιδράσεις σε κάποιους ανθρώπους, όπως ερεθισμό των ματιών, φταίρνισμα, δυσκολία στην αναπνοή, ζαλάδα, κούραση, ναυτία και πονοκεφάλους, ενώ είναι πιο έντονες όταν το αυτοκίνητο είναι εκτεθειμένο σε υψηλές θερμοκρασίες και φως.

Τα συμπτώματα είναι πιο έντονα στις αγορές της Ασίας. Από το 2005, μια μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας σε 800 αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων έδειξε ότι το 51,5% είχε τουλάχιστον ένα σύμπτωμα του συνδρόμου "sick car", κάτι που οδήγησε την τοπική κυβέρνηση στο να θεσπίσει κανονισμούς για τα VOC το 2007. Παρόμοιοι περιορισμοί ισχύουν ήδη σε Ιαπωνία και Ρωσία, ενώ στην Κίνα όλα τα καινούρια επιβατικά οχήματα από τον Ιούλιο του 2021 θα υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους. Δεν είναι τυχαίο άλλοστε πως στην έρευνα ικανοποίησης πελατών που εκπόνησε η JD Power σε Κινέζουνς ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων, τα παράπονα για τη μυρωδιά του εσωτερικού ήταν ένα από τα πιο συχνά.

Interior

Ο Nick Molden, CEO της εταιρείας Emissions Analytics, δήλωσε: «Δεν ισχύει ότι με την εξάτμιση, οι ουσίες εξαφανίζονται. Θα εξατμιστούν στο εσωτερικό της καμπίνας, και αργότερα, το βράδυ που η θερμοκρασία θα πέσει, θα απορροφηθούν ξανά από τις επιφάνειες, και θα ξανά-εξατμιστούν την επόμενη μέρα. Οπότε αν συνδυάσεις πτητικές οργανικές ενώσεις και έκθεση σε ηλιακό φως έχεις μια βιοσφαίρα από VOC που μπορεί να κρατήσει για αρκετά μεγάλο διάστημα».

Η επιτροπή United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) παρακολουθεί το θέμα από το Νοέμβριο του 2014 και έχει ανανεώσει τις οδηγίες της για τις προδιαγραφές και τον έλεγχο της ποιότητας του αέρα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τον Ιούνιο του 2020. Παρόλο που δεν έχουν υιοθετηθεί ακόμη από κανένα κράτος-μέλος της Ευρωπαικής Ένωσης, οι οδηγίες "Mutual Resolution Three" ορίζουν ένα πλαίσιο που θα φανεί χρήσιμο στις κυβερνήσεις ώστε να υπάρξει συνοχή σε επίπεδο κανονισμών για το συγκεκριμένο ζήτημα στο μέλλον.

Ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα θα έχουν λιγότερο έντονες μυρωδιές από πριν, ενώ υπάρχει περίπτωση το αυξημένο κόστος των υλικών επενδύσεων να περάσει και στον καταναλωτή με μκρές αυξήσεις.

«Οι νέοι κανονισμοί θα ενθαρύνουν τη μείωση χρήση υλικών και χημικών που μπορεί να είναι επιβλαβή στους ανθρώπους...και την αύξηση της χρήσης υλικών που δεν θα διαχέουν μικροσωματίδια, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα. Το νέο πλαίσιο θα απαιτεί από όλους τους προμηθευτές να ελέχουν κομμάτια από μοκέτες, δέρμα κτλ και να αποδείξουν πως ικανοποιούν τις προδιαγραφές. Μετά πρέπει να εξακριβώσουν ότι αυτό θα εξακολουθήσει συμβαίνει και όταν ενωθούν όλα μαζί», δήλωσε ο Nick Molden.

[Πηγή: Autocar]

TAGS
node/40222

Αυτό το VW Golf Cabriolet πουλήθηκε για $70.000!

Το Volkswagen Cabriolet Wolfsburg Edition του 1985 ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτό το VW Golf Cabriolet πουλήθηκε για $70.000!

Δεν είναι λίγες οι φορές που τα αποτελέσματα διαδικτυακών δημοπρασιών κλασικών αυτοκινήτων σοκάρουν με το ύψος της τελικής προσφοράς. Τα τελευταία χρόνια όμως παρατηρούμε ολοένα και περισσότερα καθημερινά αυτοκίνητα χωρίς ιδιαίτερη συλλεκτική αξία να πωλούνται για αστρονομικά ποσά λόγω της κατάστασης βιτρίνας και των χαμηλών χιλιομέτρων που έχουν στο οδόμετρο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το εικονιζόμενο Volkswagen Cabriolet Wolfsburg Edition (1985) το οποίο δημοπρατήθηκε έναντι $70.000 (€59.084) μέσω της σελίδας Bring A Trailer!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο σε απόχρωση Flash Silver Clearcoat Metallic με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, φορά προφυλακτήρες αμερικανικών προδιαγραφών, εργοστασιακές ζάντες Avus 14″, εμβλήματα Wolfsburg Edition στα φτερά και μπεζ υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή της Karmann. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ραδιοκασετόφωνο, υδραυλικό τιμόνι, ψηφιακό ρολόι, επενδύσεις από μπλε δέρμα σε πόρτες και καθίσματα, cruise control και air conditioning  - τα δύο τελευταία στοιχεία ήταν προαιρετικά εν έτη 1985.

VW Golf Cabriolet

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως είναι το γεγονός ότι το οδόμετρο έχει γράψει μόλις 63 km από το 1985 μέχρι και σήμερα! Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,8 λίτρων αποδίδει 90 PS και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη με εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές, ενώ τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Όπως αποκαλύπτει το γνήσιο window sticker, η αρχική τιμή αυτού του Golf Cabriolet το 1985 ήταν $14.225 ενώ από όταν βγήκε από την αντιπροσωπεία δεν έχει εμπλακεί σε κανένα ατύχημα σύμφωνα με το ιστορικό Carfax.

VW Golf Cabriolet

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό το Honda Civic Type R πουλήθηκε έναντι €62.000 ευρώ!

Δεν ξέρουμε αν η ομολογουμένως εξαιρετική κατάσταση στην οποία έχει διατηρηθεί το ανοιχτό Golf τα τελευταία 35 χρόνια δικαιολογεί την εξωφρενική τιμή των $70.000 η οποία ξεπερνά ακόμα και την ακριβότερη έκδοση του σημερινού Golf VIII, όμως είναι πολύ πιθανό ο αγοραστής να βλέπει το αυτοκίνητο ως μελλοντική επένδυση.

Το σίγουρο έιναι πως με τόσο μεγάλη αξία, δύσκολα θα δείτε αυτό το Golf να κυκλοφορεί στους δρόμους, καθώς μάλλον θα περάσει και την υπόλοιπη ζωή του σε κλιματιζόμενο γκαράζ!

[Πηγή: Bring A Trailer]

node/40227

Πώς θα ήταν η νέα BMW M3 με τη μάσκα της E30;

Ένα rendering παντρεύει το παρελθόν με το παρόν της βαυαρικής φίρμας.

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πώς θα ήταν η νέα BMW M3 με τη μάσκα της E30;

Η ολοκαίνουρια γενιά G80 της BMW M3 Sedan που παρουσιάστηκε πριν από ένα μήνα, υιοθέτησε τη μεγάλη γρίλια της συγγενικής M4, διχάζοντας με τους φίλους της βαυαρικής φίρμας. Έκτοτε, έχουμε δει πάρα πολλά renderings από ανεξάρτητους σχεδιαστές που προτείνουν τη δική τους εκδοχή για τη μάσκα των σπορ μοντέλων, ενώ πρόσφατα η Prior Design ανακοίνωσε πως θα διαθέσει στην αγορά aftermarket προφυλακτήρα για την Μ4 με πιο συμβατικό σχεδιασμό.

Ένας ανεξάρτητος σχεδιαστής πήγε την υπόθεση ένα βήμα παραπέρα, συνδυάζοντας το αμάξωμα της νέας M3 Sedan (G80) με τα τετραπλά στρογγυλά φώτα και την ενιαία γρίλια της κλασικής πλέον M3 (E30) από το 1986! Το αποτέλεσμα είναι αρκετά ενδιαφέρον, καθώς παντρεύει το παρόν της BMW με το ένδοξο παρελθόν της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupé [video]

Συνήθως, ο συνδυασμός σχεδιαστικών στοιχείων από δύο μοντέλα με διαφορά 35 ετών δεν καταλήγει σε κάτι αρμονικό, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση τα πράγματα δεν είναι και τόσο άσχημα. Το πιο περίεργο είναι πως ο καλλιτέχνης κατάφερε να διατηρήσει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και τις εισαγωγές αέρα από την καινόυρια M3 αντί για μια απλόυστερη σχεδιαστικά λύση που ίσως ταίριαζε περισσότερο με τη λιττή μάσκα της E30.

Η ψηφιακά επεξεργασμένη φωτογραφία έκανε την εμφάνισή της στη σελίδα The Automobilist και παρόλο που έχει watermark δεν μπορούμε να πούμε με σαφήνεια ποιος είναι ο δημιουργός της. Φυσικά, το project είναι απλά μια άσκηση δημιουργικότητας και τίποτα παραπάνω καθώς μια τέτοια μετατροπή δεν θα ήταν εφικτή στην πραγματικότητα λόγω της σημαντικής διαφοράς μεγέθους μεταξύ των δύο αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς θα ήταν η νέα BMW 4 Series με μάσκα Alfa Romeo;