Στοπ της Toyota σε 10 μοντέλα για παρατυπίες σε μοτέρ ντίζελ

Στοπ της Toyota σε 10 μοντέλα για παρατυπίες σε μοτέρ ντίζελ

Κινητήρες πετρελαίου σε 10 μοντέλα της Toyota παρουσίασαν παρατυπίες σε διάφορες δοκιμές, αλλά η εταιρεία δηλώνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τους ρύπους τους.

Toyota

Ο όμιλος Toyota ανέστειλε την παράδοση 10 οχημάτων λόγω παρατυπιών πιστοποίησης που σχετίζονται με κινητήρες ντίζελ που κατασκευάζονται από την Toyota Industries Corporation (TICO). Αυτό το πρόβλημα επηρεάζει μοντέλα από τις μάρκες Toyota, Lexus, Mazda και Hino.

Η ιαπωνική εταιρεία αναγνώρισε ότι τα δεδομένα ισχύος έχουν αλλοιωθεί σε 10 από τα μοντέλα της που πωλήθηκαν παγκοσμίως, σηματοδοτώντας ένα ακόμα σκάνδαλο για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο. Θυμίζουμε τα προηγούμενα σκάνδαλα της Daihatsu, που ανήκει στην Toyota, και της θυγατρικής της Hino Motors.

Αλλαγμένες ECU με σκοπό την αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής στις εργαστηριακές μετρήσεις, αλλά κανένα θέμα με τους ρύπους, εξομολογείται η Toyota

«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για το πρόβλημα που προκαλέσαμε στους πελάτες μας», δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota, Koji Sato, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Τόκιο. Ο Sato πρόσθεσε ότι η εταιρεία δεσμεύεται να αντιμετωπίσει το ζήτημα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Toyota

Το πρόβλημα ήρθε στο φως όταν η Toyota ανέθεσε σε μια ανεξάρτητη επιτροπή να εξετάσει παρατυπίες σε ανυψωτικά περονοφόρα. Η έρευνα κατέληξε στα μοντέλα Toyota Land Cruiser Prado, Hilux, Fortuner και Land Cruiser 300. Καθώς και στο Lexus LX500d, το Hino Dyna και το Mazda Bongo Brawny van. 

Η Toyota δηλώνει ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πουλήθηκαν με διαφορετικές ECU από αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα αυτοκίνητα των πελατών έχουν μικρότερες τιμές ισχύος και ροπής από τα επίσημα νούμερα.

Toyota

Ωστόσο, οι Ιάπωνες ξεκαθαρίζουν στο Autonews ότι δεν υπάρχει καμία μεταβολή αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Αυτό σημαίνει ότι τα πουλημένα οχήματα μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται χωρίς περιβαλλοντικό κόστος. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Toyota Land Cruiser ξεπούλησε μέσα σε 30 λεπτά

Ωστόσο, η TICO έχει σταματήσει να αποστέλλει κινητήρες κι η Toyota παγώνει τις παραδόσεις των επηρεαζόμενων οχημάτων.

Toyota

Αυτό θα επηρεάσει αγοραστές στην Ιαπωνία, την Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ευρώπη. Συνολικά περίπου 84.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο πουλήθηκαν με παράτυπους κινητήρες από το 2020.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Toyota ολοκλήρωσε με Triple Crown το 2023 στην ελληνική αγορά

Η Toyota λέει ότι θα συνεργαστεί με τις αρχές για να διορθώσει το ζήτημα. Το Reuters αναφέρει ότι το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας θα διεξαγάγει επιτόπια έρευνα στο εργοστάσιο της TICO στο Hekinan, όπου παράγονται οι κινητήρες.

Toyota

Αυτό είναι το πιο πρόσφατο σκάνδαλο στο οποίο εμπλέκεται η Toyota κι οι θυγατρικές της. Το 2022, η Hino διαπιστώθηκε ότι είχε παραποιήσει δεδομένα εκπομπών για τα εμπορικά φορτηγά της.

Πριν ένα μήνα, η Daihatsu Motors κατηγορήθηκε για σκανδαλώδη αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας κι ανάγκασε την Toyota να σταματήσει την παραγωγή και τις εξαγωγές.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube