
Πώς τα προσκέφαλα θα σώσουν τη Nissan από τη χρεοκοπία
Η Nissan πρέπει να εξοικονομήσει $1,7 δισεκατομμύρια μέχρι τον Απρίλιο του 2027. Έχει ήδη 4.000 ιδέες για μείωση του κόστους. Μία από αυτές αφορά τα προσκέφαλα.

Στο πλαίσιο του σχεδίου του να σώσει τη Nissan, ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ivan Espinosa προωθεί περικοπές $1,7 δισεκατομμυρίων. Σύμμαχός του ο Tatsuzo Tomita, ο οποίος φέρει το παρατσούκλι «Τσάρος του κόστους».
Για μήνες, ο Tomita ζητά ιδέες από υπαλλήλους και προμηθευτές ώστε να εξοικονομήσει χρήματα, χωρίς να ζημιώσει την ποιότητα. Συνολικά, ο «Τσάρος» έχει αυτή τη στιγμή στο γραφείο του 4.000 ιδέες και έχει προκρίνει τις 1.600 από αυτές. Μία αφορά και τα προσκέφαλα.
Σε συνέντευξή του, ο Tomita δήλωσε ότι η μείωση της ποικιλίας των προσκέφαλων στα μοντέλα της Nissan θα μπορούσε να βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων. Επί του παρόντος, ένας προμηθευτής προσκέφαλων αποθηκεύει εξαρτήματα σε μια αποθήκη μεγέθους «δύο γηπέδων τένις».
Οι εργαζόμενοι περπατούν έως και 30.000 βήματα την ημέρα για να διαλέξουν τα κατάλληλα ανταλλακτικά. Η Nissan επιθυμεί να μειώσει το μέγεθος -και τον αριθμό των βημάτων- στο ήμισυ
Προφανώς δεν περιμένουν σωτηρία μόνο από αυτή την αλλαγή. Φαίνεται ότι η ιαπωνική εταιρεία βρίθει από ξεπερασμένες πρακτικές. Για παράδειγμα, χρησιμοποιεί μια βαφή στα καθίσματά της που δεν ξεθωριάζει υπό την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία.
Χρήσιμη πρακτική όταν τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν απλό γυαλί στα παράθυρα και τα παρμπρίζ τους, αχρείαστη τώρα που τα τζάμια μπλοκάρουν τις UV ακτίνες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nissan: Εκτός της πρώτης δεκάδας μετά από 16 χρόνια
Η Nissan στρέφεται επίσης σε οικονομίες κλίμακας ώστε να χρησιμοποιεί εξαρτήματα που είναι κοινά με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Κατά προτίμηση από Κινέζους προμηθευτές.
Ο Tomita εξήγησε ότι τα κόστη διογκώθηκαν επειδή η Nissan κυνηγούσε τον όγκο των πωλήσεων. Στην προσπάθειά της να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα όσο γινόταν πιο γρήγορα, ήταν λιγότερο προσεκτική στον έλεγχο του κόστους και, όταν οι πωλήσεις σταθεροποιήθηκαν, η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με υψηλό κόστος κατασκευής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Nissan Leaf: Προβλήματα πριν καν λανσαριστεί εμπορικά
Την ίδια στιγμή, τα χτυπήματα έρχονται απανωτά. Η παραγωγή του νέου Leaf έπεσε κάτω από το μισό, ένεκα προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα των BEV μπαταριών. Οι δε πωλήσεις του Ariya θα τερματιστούν στις ΗΠΑ, μόλις τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του.