Toyota: Υδρογόνο, όχι αντί για BEV αλλά αντί για ντίζελ

Toyota: Υδρογόνο, όχι αντί για BEV αλλά αντί για ντίζελ

Η Toyota έρχεται να προσφέρει μία διαφορετική οπτική αναφορικά με το υδρογόνο. Ως αντικαταστάτη όχι των ηλεκτρικών αλλά των πετρελαιοκίνητων.

Τόσο καιρό διαβάζουμε ότι η Toyota στοιχηματίζει κι εξελίσσει το υδρογόνο, μαζί με ελάχιστες άλλες εταιρείες -ουσιαστικά την BMW και τη HyundaiΤα πράγματα δεν πάνε καλά για το συγκεκριμένο καύσιμο, με τους Ιάπωνες να προσφέρουν το μοναδικό τους υδρογονοκίνητο μοντέλο με έκπτωση $40 χιλιάδων.

Την ίδια στιγμή, η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται ταχύτατα. Τι συμβαίνει λοιπόν; Το υδρογόνο έχασε τη μάχη απέναντι στο ρεύμα; Σε μια τολμηρή πρόβλεψη που σίγουρα θα συζητηθεί, στέλεχος της Toyota Αυστραλίας εξέφρασε την πεποίθηση ότι το υδρογόνο δεν ανταγωνίζεται τα ηλεκτρικά. Αλλά ενδέχεται «να πάρει τη θέση του ντίζελ» στον ενεργειακό χάρτη των μεταφορών.

Πρόκειται για τον Sean Hanley, αντιπρόεδρο πωλήσεων και marketing της ιαπωνικής εταιρείας στη μακρινή χώρα. Δήλωσε σε μέσα ενημέρωσης ότι «αν και το ντίζελ δεν πρόκειται να εξαφανιστεί την επόμενη δεκαετία», θεωρεί το υδρογόνο ως το μέλλον.

Το υδρογόνο θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο κι όχι τα ηλεκτρικά

Toyota

Ένα ακόμα επιχείρημα υπέρ του υδρογόνου που αναφέρει ο Hanley είναι ότι ένα όχημα με υδρογόνο μπορεί να κάνει οτιδήποτε κι ένα που καταναλώνει βενζίνη ή ντίζελ, αλλά χωρίς τις εκπομπές CO₂.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πάπαλα το υδρογόνο; Πτώση 54% οι πωλήσεις των Toyota FCEV

Η δήλωση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως επενδύουν όλο και περισσότερο σε εναλλακτικά καύσιμα και καθαρές τεχνολογίες. Με την ηλεκτροκίνηση να έχει το προβάδισμα. 

Παρ’ όλα αυτά, η Toyota παραμένει πιστή στην ιδέα του υδρογόνου. Θεωρεί ότι μπορεί να αποτελέσει συμπληρωματική λύση σε συγκεκριμένες χρήσεις, ειδικά σε οχήματα μεγάλων φορτίων. Όπου οι μπαταρίες ενδέχεται να μην αποτελούν τη βέλτιστη λύση. Εκεί δηλαδή όπου σήμερα βασιλεύει το πετρέλαιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ουκρανοί μετέτρεψαν Toyota Mirai σε «βόμβα υδρογόνου» [video]

Για την ώρα υπάρχουν σημαντικά εμπόδια. Το κόστος παραγωγής οχημάτων υδρογόνου, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου (fuel cells) και η ανάγκη για εκτεταμένη υποδομή ανεφοδιασμού καθυστερούν την υιοθέτηση του εναλλακτικού καυσίμου σε μεγάλη κλίμακα.

Ο Hanley αναγνώρισε ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για μαζική μετάβαση πριν το 2030, αλλά θεωρεί ότι γύρω στο 2035 το υδρογόνο θα καταστεί πιο ανταγωνιστικό.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube