
Η κινεζική φίρμα και το Spanos Group λάνσαραν τον Ιούλιο το Chery Tiggo 8 στην Ελλάδα, σε τιμή που το κατέστησε ένα από τα φθηνότερα καινούργια 7θέσια SUV της αγοράς.
Μπορείς λοιπόν να κοιτάξεις το Tiggo 8 -που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μικρότερο, 5θέσιο Chery Tiggo 7 που έχουμε ήδη δοκιμάσει (σε PHEV, βέβαια) και να αναρωτηθείς αν πρόκειται απλώς για το ίδιο SUV με την προσθήκη μιας τρίτης σειράς καθισμάτων.
Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι!». Δεν είναι το ίδιο. Το Tiggo 8 οδηγώντας το και ζώντας μαζί του διαφέρει αισθητά από το Tiggo 7. Και, παρά την αύξηση των €4.500 στην τιμή, υπάρχει πολύ καλός λόγος να ξοδέψεις αυτά τα χρήματα για να πάρεις αρκετά περισσότερα. Βέβαια, από πλευράς τιμολόγησης, το Chery Tiggo 8 δεν είναι το φθηνότερο στην αγορά… Το φθηνότερο 7θέσιο παραμένει το μικρότερο νέο Citroën C3 Aircross, από €25 χιλιάδες στη φτωχή έκδοση YOU. Κι από κοντά το ιδίου μεγέθους DFSK E5 από €34.500 (€32,5 χιλιάδες με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια).
Ένα από τα τρία πιο οικονομικά 7θέσια SUV της αγοράς και το πιο εντυπωσιακά εξοπλισμένο αποτελεί ερωτηματικό λόγω αποδοτικότητας
Ξεκινώντας από τις €32.990 (τελική τιμή με έξοδα ταξινόμησης), το Chery Tiggo 8 1.6Τ GDI Premium Auto με τα 147 άλογα και κίνηση στους εμπρός τροχούς έρχεται επαρκώς εξοπλισμένο όσον αφορά τα στοιχεία άνεσης και φουλ εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, και 19άρες αλουμινένιες ζάντες.
Η κορυφαία έκδοση Luxury Auto, όπως η δική μας, κοστίζει €35.990 και προσθέτει πολλές επιπλέον ανέσεις, όπως ηχοσύστημα Sony με 12 ηχεία, ηλεκτρική πίσω πόρτα, ενσωματωμένη κάμερα καταγραφής, σύστημα κλιματισμού για την τρίτη σειρά, πανοραμική γυάλινη ανοιγόμενη οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, κλιματιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα (εμπρός πίσω), θερμαινόμενο παρμπρίζ… Δείτε τον πλήρη εξοπλισμό κάθε έκδοσης στο συνημμένο αρχείο.
Βέβαια, θα μπορούσες να ανέβεις στο Tiggo 8 Plug-in Hybrid 1.5 TGDI Premium Auto με τους 279 PS. Κι έτσι με €37.990 να αποκτήσεις τετρακίνηση με αναβαθμισμένα λάστιχα. Αλλά δεν θα έχεις τον πληθωρικό εξοπλισμό της έκδοσης Luxury του βενζινοκίνητου Tiggo 8. Που σημαίνει ότι η διαφορά για τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι μόλις €2.000. Αναμφίβολα, η τιμολόγηση συνολικά είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Tiggo 8, είναι εύκολο να εντυπωσιαστείς από τον όγκο της τεχνολογίας που προσφέρει. Το κεντρικό στοιχείο είναι οι δύο οθόνες, ξεχωριστές, με επίπεδη επιφάνεια. Η οθόνη του infotainment με διαγώνιο 15,6” προσφέρει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto (καθώς και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης).
Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται η οθόνη οργάνων των 10,25”, η οποία διαθέτει πλήθος μενού και πληροφοριών, περιλαμβανομένης μιας προβολής πλοήγησης πλήρους οθόνης. Που συμπληρώνεται από head-up display στην Luxury. Υπάρχουν κάποιες ιδιορρυθμίες, ιδιαίτερα σε θέματα μετάφρασης στα ελληνικά, αλλά θα λέγαμε ότι πρόκειται για πταίσματα.
Οι ίδιες οι οθόνες είναι αρκετά καλές, με σωστά χρώματα και καλή ευκρίνεια, αν και υπάρχει μια μικρή υστέρηση, ειδικά στην οθόνη οργάνων. Αλλά εδώ μάλλον ψειρίζουμε τα πράγματα. Στη βάση της κεντρικής οθόνης υπάρχει η μπάρα με τα χειριστήρια του κλιματισμού. Πρακτική κι εργονομική θεωρητικά επιλογή, αλλά και λίγο δύσχρηστη εν κινήσει, καθώς βρίσκονται σε λεία επιφάνεια και η έλλειψη απτικής ανάδρασης δεν σε βοηθά.
Αν δούμε συνολικά την καμπίνα, τα υλικά είναι πολύ καλύτερα απ’ ό,τι θα υπέθετες με βάση την τιμή του αυτοκινήτου. Μαλακό συνθετικό δέρμα και άλλες ποιοτικές πλαστικές επιφάνειες καλύπτουν τα περισσότερα σημεία, με προσαρμοζόμενο ambient φωτισμό 64 χρωμάτων (Luxury) που εκτείνεται σε αρκετά πάνελ. Ακόμη και η ποιότητα των συνθετικών δερμάτινων καθισμάτων είναι εξαιρετική, με πολύ καλή στήριξη και πολλές ρυθμίσεις -ειδικά για τον οδηγό.
Το τιμόνι είναι επενδεδυμένο με δέρμα, ευχάριστο στην αφή, και διαθέτει αρκετά κουμπιά έτσι ώστε να μην χρειάζεται να απομακρύνεις συχνά τα χέρια σου από αυτό.
Από πλευράς αποθηκευτικών χώρων, υπάρχουν δύο ποτηροθήκες εμπρός, καθώς και μεγάλο ντουλαπάκι στο υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας, το οποίο μάλιστα διαθέτει αεραγωγό για να κρατά τα υγρά δροσερά.
Το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι επίσης αρκετά μεγάλο, με ακόμη έναν ευρύχωρο ανοικτό αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα. Εκεί βρίσκονται και δύο θύρες USB, μια A και μια C.
Μάλιστα, η Chery τις έχει τοποθετήσει έκκεντρα στα αριστερά, με τον οδηγό να τις βλέπει και να μην χρειάζεται να τις αναζητά διά της ψηλάφησης -συμβαίνει στην πλειονότητα των μοντέλων με τέτοια διαμόρφωση κεντρικής κονσόλας. Αν προτιμάς ασύρματο φορτιστή, η αριστερή βάση των smartphone αναλαμβάνει με ισχύ 50 w και ψύξη.
Κάτι άλλο που αξίζει να αναφέρουμε είναι η ησυχία στην καμπίνα. Το Tiggo 8 διαθέτει κρύσταλλα με ηχομονωτική επεξεργασία, κάτι που συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των θορύβων από το περιβάλλον.
Συνολικά, η καμπίνα του Tiggo 8 είναι ένα πολύ ευχάριστο μέρος για να βρίσκεσαι· κι εκτός από κάποιες μικρές αστοχίες στις μεταφράσεις του λογισμικού, πρόκειται για ένα καλοδουλεμένο, καλοφινιρισμένο εσωτερικό.
Τα πίσω καθίσματα (δεύτερη σειρά) του Chery Tiggo 8 προσφέρουν άφθονο χώρο για ψηλούς επιβάτες, με μπόλικο αέρα για κεφάλι, πόδια και γόνατα. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι τα προσκέφαλα της δεύτερης σειράς είναι σαφώς πιο πολυτελή απ’ ό,τι περιμέναμε, με προσκέφαλα σχεδίασης τύπου «moulded headrest» που θυμίζει premium γερμανικά δύο δεκαετίες πίσω.
Ακόμα κι ο μεσαίος θα βρεθεί σε καλύτερη μοίρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς δεν έχει να αντιμετωπίσει υπερυψωμένο έδρανο στη θέση του. Αναμενόμενα βέβαια, η σκληρότερη πλάτη και το μικρότερο πλάτος υφίστανται.
Οι υπόλοιπες ανέσεις είναι πολύ καλές, με δύο αεραγωγούς, δύο επιπλέον θύρες USB, χειριστήρια για τα θερμαινόμενα καθίσματα και ειδική θέση για τοποθέτηση κινητού.
Υπάρχει επίσης αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο στο κέντρο, με δύο ακόμη ποτηροθήκες για τους πίσω επιβάτες.
Μάλιστα υπάρχουν μέχρι και χειριστήρια για το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του συνοδηγού! Για να το ρυθμίσει ο πίσω δεξιός επιβάτης ή ο οδηγός να μην χρειάζεται να κάνει τον ζογκλέρ.
Η τρίτη σειρά καθισμάτων σε ένα αυτοκίνητο 4,72 m και μεταξόνιο 2,71 m αναμενόμενα δεν είναι και η καλύτερη. Η πρόσβαση στο πίσω μέρος είναι αρκετά εύκολη, αλλά με τη δεύτερη σειρά στη φυσιολογική θέση της, δεν υπάρχει αρκετός χώρος ελιγμού για έναν ενήλικο.
Παρόλα αυτά, αν οι επιβάτες της δεύτερης σειράς συμβιβαστούν και μετακινήσουν τα καθίσματά τους προς τα εμπρός -κάτι που βοηθά επίσης στη δημιουργία μεγαλύτερου χώρου αποσκευών, τότε μπορεί να χωρέσουν πίσω δύο ενήλικοι με επαρκή χώρο για πόδια, κεφάλι και λίγο χώρο για τα πέλματά τους.
Οι επιβάτες της τρίτης σειράς επωφελούνται επίσης από τον κλιματισμό που το δίκτυό του φτάνει μέχρι πίσω, ενώ διαθέτουν και δύο επιπλέον ποτηροθήκες στον στάνταρ εξοπλισμό.
Για μεσαίο 7θέσιο SUV, το Chery Tiggo 8 προσφέρει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών. Με όλες τις σειρές σε χρήση, έχεις στη διάθεσή σου 117 λίτρα. Αν ρίξεις την τρίτη σειρά, ο χώρος μεγαλώνει στα 899 lt. Κι αν αναδιπλώσεις και τη δεύτερη σειρά, φτάνεις τα 1.930 lt.
O κινητήρας του Tiggo 8 που δοκιμάζουμε είναι ο ίδιος 4κύλινδρος 1.600άρης βενζινοκινητήρας, χωρίς κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση, που είχαμε δοκιμάσει στο Jaegoo 7. To Spanos Croup δεν σκοπεύει να φέρει τον μεγαλύτερο δίλιτρο κινητήρα τούρμπο που διατίθεται σε άλλες αγορές. Αρκούμενη για περισσότερα άλογα και τετρακίνηση στο μοντέλο PHEV.
Η απόδοση του μοτέρ 1.6Τ GDI είναι αξιοπρεπής με 147 άλογα. Τα 275 Nm περνούν στους εμπρός τροχούς διά μέσου ενός συστήματος της Borg-Warner και ενός 7τάχυτου σασμάν διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου.
Στον δρόμο αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι το πόσο διαφορετικά συμπεριφέρεται το Tiggo 8 σε σχέση με το Tiggo 7. Ενώ λοιπόν το 7άρι έχει αρκετά πιο ενδοτικό και μαλθακό set-up, ιδανικό για εθνική και μέσα στην πόλη, το 8άρι συμπεριφέρεται πιο «ευρωπαϊκά». Πιο σφιχτό αλλά όχι με δυσάρεστο τρόπο, βρίσκει καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική οδήγηση.
Ο κινητήρας έχει επαρκή ροπή και ισχύ, με το DCT να μην τον υποστηρίζει καλά παντού. Οι ιδιοτροπίες του σασμάν έχουν να κάνουν με κάποια τραχύτητα και αργοπορία σε χαμηλές ταχύτητες, σχεδόν σαν ο κινητήρας να μην αποκρίνεται τέλεια στις εντολές του γκαζιού.
Ωστόσο, σε δρόμους της περιφέρειας και σε υψηλότερες ταχύτητες, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και ανεπαίσθητα. Και τέλος πάντων, προτιμούμε ένα -έστω και με μικρά μειονεκτήματα- σασμάν διπλού συμπλέκτη απ’ ό,τι ένα CVT που συναντάμε σε ανταγωνιστές σε αυτήν την κατηγορία τιμής.
Εκεί που το Tiggo 8… πελάζει το Tiggo 7 είναι στην οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι δείχνει κάπως ασαφές. Ακόμη κι όταν επιλέγεις το Sport mode -όπου το τιμόνι υποτίθεται γίνεται πιο κοφτερό- η αίσθηση παραμένει ελαφριά και αποσυνδεδεμένη από το τι συμβαίνει πραγματικά στον εμπρός άξονα. Η θετική πλευρά είναι φυσικά ότι αυτό μεταφράζεται σε πολύ βολική οδήγηση μέσα στην πόλη.
Πάντως, θα προτιμούσαμε μαζί με την εξευρωπαϊσμένη ανάρτηση να είχαμε κι ένα αντίστοιχο τιμόνι. Και μέσα σε όλα αυτά σου προκύπτει το το παρεμβατικό σύστημα παρακολούθησης οδηγού. Σφυράει, κουδουνάει και ανακοινώνει ειδοποιήσεις, ειδικά όταν φοράς γυαλιά ηλίου και δεν μπορεί να εστιάσει στην κόρη του ματιού. Ευτυχώς μπορείς να το απενεργοποιήσεις σχετικά εύκολα, αλλά ενεργοποιείται ξανά κάθε φορά που βάζεις μπρος το αυτοκίνητο.
Χρειάζεται σαφώς όμως να κάνουμε μνεία στην κατανάλωση, καθώς ο μη εξηλεκτρισμένος 1.600άρης είναι λαίμαργος. Καίγοντας σε μικτή χρήση 9,1 lt/100 km με «αβγό» στο πόδι. Και πάνω από δέκα (και από 11) λίτρα αν είσαι απρόσεχτος ή κινείσαι αποκλειστικά στην πόλη. Θα λέγαμε ότι η αδηφαγία του μοτέρ είναι και το μόνο σοβαρό ελάττωμα αυτού του Tiggo 8, μιας κι έχουμε να κάνουν με ένα κατ’ εξοχήν «budget» οικογενειακό αυτοκίνητο.
Η Chery αναφέρει ότι διαθέτει 18 ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδηγού (βλ. συνημμένο), τονίζοντας ότι έχει αφιερώσει αρκετό χρόνο για να ρυθμίσει ευρωπαϊκά το adaptive cruise control και το lane centering. Πράγματι, η αντίδρασή τους ήταν ήπια και στρωτή, με το τιμόνι πλέον να τραβάει απότομα και το αυτοκίνητο να παραμένει με σιγουριά στη λωρίδα του. Συστήματα που τα βάζεις on ή τα βγάζεις off όποτε το επιθυμείς.
Συνολικά, η εμπειρία οδήγησης του Tiggo 8 -ειδικά αν λάβεις υπόψη την ελκυστική τιμή -είναι από καλή έως πολύ καλή ανάλογα με τον τομέα. Χωρίς να λέμε ότι δεν θα έπρεπε να επωφεληθεί από κάποιες βελτιώσεις.
Για όσους θέλουν θα ήθελαν ένα 7θέσιο SUV, το Chery Tiggo 8 προσφέρει πλήρες πακέτο σε καλή τιμή. Το εσωτερικό του είναι σχεδόν πολυτελές, με πολλή πρακτικότητα και τεχνολογία. Η οδηγική εμπειρία είναι ευπρόσδεκτη, με έναν ζωηρό κινητήρα που όμως αποδεικνύεται αρκετά λαίμαργος. Και με 7ετή εγγύηση (ή 150.000 km) και σχετικά χαμηλό κόστος αγοράς, είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί μπορεί να αποτελέσει δελεαστική επιλογή για πολλές οικογένειες.
Chery Tiggo 8 1.6 T GDI | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ένα από τα τρία πιο οικονομικά 7θέσια SUV της αγοράς και το πιο εντυπωσιακά εξοπλισμένο αποτελεί ερωτηματικό όσο δεν διαθέτει ένα μοτέρ αντίστοιχης αποδοτικότητας με τον κοινωνικό (καλά, καλά... εμπορικό) προσανατολισμό του αυτοκινήτου. | ||
Τιμή | Από €25.490 (με προωθητική ενέργεια) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη | ||
Απόδοση | 163 PS/5.000-5.500 rpm, 280 Nm/1.500-4.000 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.725 x 1.860 x 1.705 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 177-899-1.930 lt | ||
Βάρος | 1.748 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,8" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 9,1 lt /100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 177 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |