Καταργείται το γαλλικό πρόγραμμα επιδότησης EV των €100

Καταργείται το γαλλικό πρόγραμμα επιδότησης EV των €100

Η ζήτηση ξεπέρασε κατά πολύ την προσφορά, οπότε το πρόγραμμα αναγκάστηκε να σταματήσει.

επιδότησης EV

Τον Δεκέμβριο του 2023, η γαλλική κυβέρνηση ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επιδότησης EV για να ενθαρρύνει τα χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το πρόγραμμα επιδότησης EV περιελάμβανε τη μίσθωση 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων ευρωπαϊκής κατασκευής με μηνιαία δόση €54-€149 χωρίς προκαταβολή.

Παραήταν καλό για να είναι αληθινό: Περίμεναν 20.000 αιτήσεις, έγιναν 90.000 και το σύστημα κατέρρευσε

Η ανταπόκρισή του ήταν τεράστια κι η κυβέρνηση έλαβε 90.000 αιτήσεις μέσα σε λίγες εβδομάδες, ξεπερνώντας τη διαθέσιμη προσφορά.

επιδότησης EV

Υπήρχαν βέβαια αυστηρά εισοδηματικά κριτήρια, όπως ότι έπρεπε να είστε κάτοικος Γαλλίας, να έχετε ετήσιο εισόδημα έως €15.400. Αλλά και να καλύπτετε περισσότερα από 8.000 km ετησίως και να κατοικείτε τουλάχιστον 15 km μακριά από τον χώρο εργασίας σας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αποκτήστε το νέο ηλεκτρικό Citroën ë-C3 με €54 τον μήνα

Στο τέλος της τριετίας, υπήρχε η δυνατότητα εξαγοράς. Οι τιμές ήταν απίστευτα προσιτές, ακόμα και για τα -ασθενέστερα- ελληνικά δεδομένα. Καινούργιο Citroën ë-C3 με €54 μηνιαίως; 500e με €89, Opel Corsa EV με €94, Peugeot e-208 στα €99, Opel Mokka με €119, το ηλεκτρικό C4 με €129, Jeep Avenger στα €149, όσο δηλαδή και το e-2008.

επιδότησης EV

H λιανική τιμή του μοντέλου που θα ενσωματωνόταν στο πρόγραμμα επιδότησης EV δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει τα €47.000 κι η γαλλική κυβέρνηση διέθεσε αρχικά €1,5 δισεκατομμύρια για την παροχή 20.000 μισθώσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτά είναι τα EV που σταματά να επιδοτεί η Γαλλία

Ωστόσο, λόγω του έκτακτου ενδιαφέροντος, αύξησε τον αριθμό των προσφορών μίσθωσης σε 50.000. Όμως η ανταπόκριση του κοινού ήταν ακόμα μεγαλύτερη και κατά συνέπεια η κυβέρνηση σταμάτησε το πρόγραμμα για το 2024, με σχέδια να το επανεκκινήσει του χρόνου.

επιδότησης EV

«Συμβολίζει τη γαλλική περιβαλλοντική πολιτική. Είναι καλό για το πορτοφόλι και καλό για τον πλανήτη», δήλωσε στον Guardian ένας σύμβουλος του Προέδρου Emmanuel Macron.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Γαλλία σταματά τις επιδοτήσεις στα κινεζικά EV

Και πράγματι, από το 2022 έως το 2023, οι πωλήσεις EV στη Γαλλία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50%. Τον Σεπτέμβριο του 2023, σχεδόν ένα στα πέντε οχήματα που πωλήθηκαν στη χώρα ήταν ηλεκτρικά.

επιδότησης EV

Ωστόσο, για να διασφαλιστεί η ευρωπαϊκή παραγωγή και να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα, πολλά ηλεκτρικά μοντέλα τέθηκαν εκτός επιδότησης. Περιλαμβανόταν το Tesla Model Y που κατασκευάζεται στη Γερμανία αλλά όχι το Model 3 που έρχεται από την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Ομοίως, δεν βρισκόταν στη λίστα το #1 της Smart, που καταφτάνει από την Κίνα, σε αντίθεση με το ForTwo που φτιάχνεται στη Γαλλία. Το αυτό και το Dacia Spring, παρ' ότι στις συνειδήσεις πολλών θεωρείται σχεδόν γαλλικό μοντέλο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube