H Volkswagen εστιάζει στα EV, τις υπηρεσίες και την ατομική κινητικότητα

H Volkswagen εστιάζει στα EV, τις υπηρεσίες και την ατομική κινητικότητα

Στα πλαίσια του Annual Media Conference, ο όμιλος Volkswagen αποκάλυψε τα αναθεωρημένα σχέδιά του και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει στα χρόνια που έρχονται.

Η φετινή, ετήσια διάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο Wolfsburg, με κύριους αποδέκτες τους επενδυτές και τα media, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αρκετά ενδιαφέρουσα. Και αυτό γιατί παρουσιάστηκαν όχι μόνο τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου, αλλά πολύ περισσότερο το όραμα που σκοπεύει να ακολουθήσει, από εδώ και στο εξής. 

Σύμφωνα με αυτό, ο βασικός στόχος είναι να επιταχυνθεί η μετατροπή του στον κορυφαίο πάροχο ατομικής κινητικότητας, υποστηρίζοντας παράλληλα την ηλεκτροκίνηση και τον τομέα των υπηρεσιών. Και για να επιτευχθεί αυτό, τα οχήματα και οι υπηρεσίες όλων των εμπορικών σημάτων του ομίλου θα βασίζονται πλέον σε πολύ τυποποιημένες τεχνικές βάσεις. 

Το νέο roadmap χωρίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες, το hardware, το λογισμικό, τις υπηρεσίες κινητικότητας και, τέλος, τους συσσωρευτές με τη φόρτιση. Με αυτό το διαχωρισμό, υπολογίζεται πως θα επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, θα περιοριστεί η πολυπλοκότητα και θα είναι ευκολότερες οι συνέργειες μεταξύ των εταιριών του ομίλου. 

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen χρησιμοποιεί τη νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα ΜΕΒ, επάνω στην οποία θα βασίζονται σύντομα μοντέλα που θα παράγονται σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα. Μέχρι το 2022 θα κυκλοφορούν τουλάχιστον 27 ηλεκτρικά μοντέλα που θα τη χρησιμοποιούν, ενώ από του χρόνου θα εισέλθει στο παιχνίδι και η PPE (Premium Platform Electric). Η τελευταία υπόσχεται ισχυρότερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης. Μεσοπρόθεσμα, προς τα μέσα της δεκαετίας, θα ολοκληρωθεί και η εξέλιξη της SSP (Scalable Systems Platform) όπου θα αποτελέσει την επόμενη γενιά, σε θέματα ηλεκτροκίνησης και ψηφιακής ολοκλήρωσης.

Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας και του λογισμικού, ο όμιλος Volkswagen θα αναβαθμίσει το λειτουργικό σύστημα VW.OS και θα προτρέψει όλες τις εταιρίες, υπό τη σκέπη του, να συνεργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, θα επενδύσει στην επέκταση του in-house κώδικα, από το σημερινό 10% σε ένα τουλάχιστον 60%, στο μέλλον. 

Περνώντας στους συσσωρευτές, το 2023 αναμένεται να παρουσιαστούν τα πρώτα ενοποιημένα κελιά, η επόμενη γενιά μπαταριών του ομίλου. Αυτά, μέχρι το 2030 θα εφοδιάζουν το 80% των ηλεκτρικών του προτάσεων. Ενδεικτικά, στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, οι νέοι συσσωρευτές θα είναι σε θέση να μειώσουν κατά 50% το σημερινό κόστος. Όσο για την κατασκευή τους, οι Γερμανοί σχεδιάζουν μέχρι το 2030 να έχουν στήσει έξι νέες γραμμές παραγωγής, συνολικής ικανότητας 240 gWh.

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τις υπηρεσίες κινητικότητας, αυτές θα περιλαμβάνουν ένα ride pooling με την ονομασία ΜΟΙΑ, το WeShare για car sharing, καθώς και ευέλικτες συνδρομητικές υπηρεσίες της Volkswagen Bank.

Όπως ενδεικτικά ανακοίνωσε ο Herbert Diess, πρόεδρος του ομίλου, «η Volkswagen θα αποτελέσει επίσης τον πρωταθλητή των πλατφόρμων στον νέο κόσμο της κινητικότητας. Το νέο μας roadmap καθορίζει με σαφήνεια το πώς θα επιτευχθεί αυτό, επιτρέποντάς μας να επιταχύνουμε τη μετατροπή μας σε έναν όμιλο κινητικότητας που βασίζεται στο λογισμικό. Θα ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι με ένα πρόσφατα ανανεωμένο Διοικητικό Συμβούλιο και με μια σταθερή οικονομική βάση. Οι καλές επιδόσεις μας το 2020, ένα έτος που κυριάρχησε η κρίση, θα μας δώσουν πρόσθετη δυναμική».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube