VW MEB: Η νέα πλατφόρμα EV θα δώσει πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων

Η νέα πλατφόρμα MEΒ θα παράσχει στον όμιλο VW ακόμη μεγαλύτερη οικονομία κλίμακας απ’ ό,τι κάνει η σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB.

Η Volkswagen αναφέρει ότι η πλατφόρμα MEB θα είναι ακόμη πιο ακριβή από την αρχιτεκτονική MQB που χρησιμοποιείται για το 80% των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα. Αλλά λόγω της μεγαλύτερης ευελιξίας της, η MEB, γερμανική συντομογραφία για το Modular Electric Toolkit, θα μπορούσε να δώσει στην VW αποφασιστικό πλεονέκτημα έναντι της ανταγωνιστικών αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά τις οικονομίες κλίμακας. «Αυτή είναι μια πλατφόρμα για την παραγωγή μεγάλου όγκου με τη χρήση των ίδιων εξαρτημάτων σε μια μεγάλη ποικιλία μοντέλων», δήλωσε ο Tino Fuhrmann, επικεφαλής της γκάμας των μοντέλων MEB, κατά τη διάρκεια παρουσίασης στο εργοστάσιο της VW στη Δρέσδη. «Έχουμε λιγότερη ποικιλότητα από την MQB, κάτι που χρειαζόμασταν».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MEB: Αποκάλυψη για την πλατφόρμα των EV του VW Group

Αυτά τα οφέλη ήταν εφικτά επειδή ο Fuhrmann και η ομάδα του αξιοποίησαν την εμπειρογνωμοσύνη που έχει αποκτήσει η VW ύστερα από χρόνια χρήσης της MQB, η οποία αποδείχτηκε σχεδόν πανάκεια για την σπονδυλωτή χρήση που προοριζόταν. Η αρχιτεκτονική αυτή χρησιμοποιείται σε εκατομμύρια αυτοκίνητα του VW Group με θερμικό μοτέρ, που κυμαίνονται σε μέγεθος από το μικρό χάτσμπακ Polo μέχρι τη μεγάλη τσεχική μπερλίνα Skoda Superb, μήκους 4,9 m. «Όλα όσα γνωρίζουμε από την MQB, τα βάζουμε στην MEB για να έχουμε την καλύτερη δυνατή κλίμακα», δήλωσε ο Fuhrmann.
vw meb platform

Μέχρι το τέλος του 2022, οι φίρμες VW, Audi, Skoda και SEAT θα έχουν λανσάρει συνολικά 27 μοντέλα που θα βασίζονται στην MEB. Το VW Group υπολογίζει να κατασκευάσει περίπου δέκα εκατομμύρια αυτοκίνητα πάνω σε MEB σε όλο τον κύκλο ζωής για την πρώτη γενιά αυτής της αρχιτεκτονικής.

Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα που έδωσε ο Fuhrmann για να αναδείξει τα κοινά οφέλη αυτής της αρχιτεκτονικής, ήταν η απόφαση της VW να έχει μόνο δύο στάνταρ συστήματα κίνησης για όλα τα μοντέλα που θα βασίζονται στη MEB, ανάλογα με το αν θα έχουν πίσω κίνηση ή τετρακίνηση, και με ένα κοινό τύπο ηλεκτρονικών ισχύος. «Αυτή ήταν η ιδέα. Κλίμακα, κλίμακα, κλίμακα», δήλωσε ο Fuhrmann.

vw meb platform

Οι προσπάθειες της VW ήταν τόσο επιτυχείς, που η εταιρεία κατάφερε να εξοπλίσει την οικογένεια I.D. με μόνο ένα τύπο μόνιμου σύγχρονου κινητήρα (PSM) για όλα τα μέλη της. Κανονικά, οι PSM είναι ελαφρύτεροι και πιο κόμπακτ, αλλά απαιτούν ακριβά και σπάνια μέταλλα, όπως το νεοδύμιο, για τις μαγνητικές ιδιότητές τους.

«Φαίνεται ότι οι επιπτώσεις της κλίμακας και η άσκηση πιέσεων [στους προμηθευτές] μας έχουν φέρει στο σημείο να πετύχουμε τιμή που ποτέ δεν πίστευα ότι θα πάρουμε στην αρχή», δήλωσε ο Fuhrmann.

Για να παράγει μεγαλύτερη ισχύ σε όλο το εύρος της πλατφόρμας, η VW χρειάζεται μόνο μικρές αλλαγές. Μπορεί να εγκαταστήσει μια μεγαλύτερη μπαταρία που θα τροφοδοτεί με περισσότερη ισχύ, περιστρέφοντας τον ίδιο κινητήρα σε υψηλότερες στροφές, να προσθέτει άλλο λόγο μείωσης στη μετάδοση μίας ταχύτητας στο πίσω μέρος, να αναβαθμίζει το λογισμικό ή να συνδυάζει αυτές τις ρυθμίσεις.

vw meb platform

Ο ανταγωνισμός μπορεί να πασχίζει για να πετύχει την παρόμοια κλίμακα και την τυποποίηση με τη VW, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η MEB είναι πιο ανταγωνιστική οικονομικά από την MQB σε απόλυτη βάση. Πολλά από τα εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα που κινούνται με θερμικό κινητήρα βελτιστοποιούνται όσον αφορά το κόστος εδώ και δεκαετίες.

«Η ηλεκτροκίνηση έχει ένα βασικό πρόβλημα», δήλωσε ο Fuhrmann. «Το κόστος του αυτοκινήτου είναι υψηλότερο και πρέπει να βρεις σε κάθε εξάρτημα κόστος για βελτιστοποίηση, φέρνοντάς το σε ελκυστική τιμή για τον πελάτη».

vw meb platform

Οι λεπτομέρειες-κλειδιά της οικογένειας I.D. σε μπαταρίες, επαναφόρτιση και συστήματα ισχύος
- H συστοιχία μπαταριών μπορεί να δώσει αυτονομία μέχρι 550 km, προσθέτοντας στοιχεία.
- Η ενεργειακή πυκνότητα εκτιμάται στις 48 και στις 62kWh, ανάλογα με τη αν η συστοιχία έχει επτά ή εννιά στοιχεία. Για μάξιμουμ αυτονομία, η ενεργειακή πυκνότητα ανεβαίνει στις 80kWh.
- Η επαναφόρτιση ξεκινά στα 50KW. Οι εκδόσεις μεγαλύτερης αυτονομίας θα προσφέρουν δυνατότητα φόρτισης στα 125KW –δυνατή αυτονομία 250-300 km με φόρτιση μισής ώρας
- Συμβατά στοιχεία για διαφορετικού τύπου συστοιχίες μπαταριών (thin pouch cell της LG Chem, hard case prismatic cells της Samsung ή κυλινδρικά της Panasonic)  
- To κόμπακτ I.D. και το I.D. Crozz παραγωγής αρχικά θα χρησιμοποιούν κυψέλες NM622 με καθόδους που θα αποτελούνται 60% από νικέλιο, αποδίδοντας ενεργειακή πυκνότητα 650Wh ανά λίτρο ή, με βαρυμετρικούς όρους, 280Wh ανά κιλό.