Τσιρώνης: Το «άνοιγμα» στην πετρελαιοκίνηση ήταν δώρο στους γερμανούς κατασκευαστές

Τσιρώνης: Το «άνοιγμα» στην πετρελαιοκίνηση ήταν δώρο στους γερμανούς κατασκευαστές

«Ξαναχτύπησε» ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος με νέες, ολίγον εξωπραγματικές, δηλώσεις

«Κάναμε ένα θαυμάσιο εμπορικό δώρο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία» δήλωσε την Παρασκευή στο ΣΚΑΪ για την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση ο Γιάννης Τσιρώνης, επικαλούμενος και δηλώσεις άλλων υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ. 

«Δεν υπάρχει συζήτηση για φόρο στην πετρελαιοκίνηση και αλλαγή της κατάστασης έχουμε πολύ πιο σοβαρές προτεραιότητες» επανέλαβε πάντως. «Τα αυτοκίνητα αυτά μέχρι να ζεσταθούν είναι ρυπογόνα και εκπέμπουν μικροσωματίδια» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος. 

«Αργά ή γρήγορα το θέμα της πετρελαιοκίνησης θα ανοίξει στην Ευρώπη. Δεν μπορούμε να αφήσουμε στο απυρόβλητο τα πετρελαιοκίνητα. Δεν ετέθη θέμα στο υπουργικό συμβούλιο, αν τεθεί όμως, εύνοια δεν μπορεί να υπάρχει. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Δεν μπορούμε να δείχνουμε εύνοια στα πετρελαιοκίνητα» τόνισε.

Τί λέει το DRIVE
Ο κ. Τσιρώνης (ο οποίος να τονίσουμε πως προέρχεται από τους «Οικολόγους- Πράσινους») επί της ουσίας δεν λέει κάτι τρελό, λέει όμως πράγματα που δείχνουν ότι δεν έχει τη σωστή πληροφόρηση και κυρίως δεν βασίζονται πάνω στα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα.

Το γεγονός ότι στην Ευρώπη υπάρχει ένας σκεπτικισμός για την πετρελαιοκίνηση είναι αλήθεια.

Όπως αλήθεια είναι για παράδειγμα πως η Γαλλία μελετά να βάλει περιορισμούς στην κίνηση diesel οχημάτων στο Παρίσι, πριμοδοτώντας παράλληλα την αγορά ηλεκτροκίνητων με ποσό που φτάνει και τα 10.000 ευρώ.

Ωστόσο ο υπουργός όταν μιλά για ρύπους και μικροσωματίδια, ξεχνά πως όλα τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν φίλτρα μικροσωματιδίων που συγκρατούν τους συγκεκριμένους ρύπους και πως τα φίλτρα αυτά δουλεύουν από το πρώτο δευτερόλεπτο εκκίνησης του κινητήρα. Άρα δεν στέκει το θέμα του «ζεστάματος». Αυτό που δεν δουλεύει είναι το σύστημα αναγέννησης του φίλτρου.

Επίσης σαφώς και δεν τίθεται θέμα πριμοδότησης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού όλες οι εταιρείες έχουν στη γκάμα τους diesel κινητήρες...

Άλλο ένα λάθος που έκανε ο κ. Τσιρώνης είναι πως όταν του επισημάνθηκε πως όλες οι εταιρείες έχουν diesel κινητήρες, είπε πως οι γερμανικοί έχουν την καλύτερη τεχνολογία.

Μάλλον κάποιος πρέπει να του πει πως στα μικρά και μεσαία κυβικά -που λόγω φορολογίας προτιμούν οι Έλληνες- οι Γάλλοι και οι Ιάπωνες υπερτερούν σαφώς στους diesel κινητήρες από τους Γερμανούς, την ώρα που το τελικό προϊόν είναι πολύ φθηνότερο και άρα και πιο προσιτό στον μέσο Έλληνα καταναλωτή.

Σε κάθε περίπτωση κάποιος πρέπει να μιλήσει στον κ. Τσιρώνη για την τεχνολογία των diesel κινητήρων, και να του επισημάνει πως τα μόνα αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν είναι τα ηλεκτροκίνητα.

Επιπλέον τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πρόσφατα στους ελληνικούς δρόμους είναι βέβαιο πως συντηρούνται σωστά, αφού καλύπτονται από τις εργοστασιακές εγγυήσεις και τα σέρβις τους γίνονται σχεδόν δωρεάν από τις αντίστοιχες αντιπροσωπίες.

Θα συνιστούσαμε στον κ. υπουργό να κοιτάξει:

1) Τον ευρύτερο κρατικό στόλο των πετρελαιοκίνητων (και όχι μόνον) αυτοκινήτων που και γερασμένος είναι και δεν συντηρείται σωστά

2) Τον τρόπο λειτουργείας των ΚΤΕΟ και το κατά πόσον επαγγελματικά (ΤΑΧΙ, ελαφρά φορτηγά, κτλ) αυτοκίνητα περνούν από τεχνικό έλεγχο και με ποιο τρόπο περνούν...(συνήθως περνούν... τηλεφωνικά)

3) Την αστυνόμευση και τους ελέγχους σχετικά με τον έλεγχο εκπεμπόμενων ρύπων

4) Να ενημερωθεί για τις νέες τεχνολογίες και τις προδιαγραφές Euro5 και Euro6

Αυτά τα ολίγα και θα επανέλθουμε...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube