Volvo: Αισθητήρες και κάμερες για αλκοολαιμία και απόσπαση προσοχής

Στην επόμενη γενιά των Volvo, αισθητήρες και κάμερες θα αξιολογούν την ικανότητά σου για οδήγηση. Και θα μπορούν να αποφασίσουν αν θα ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο!

Ο στόχος είναι σαφής και «θωρακισμένος» από το 2014: «Μηδενικοί θάνατοι σε ένα Volvo μέχρι το 2020». Υπό αυτό αυτό το πνεύμα, ο Σουηδός κατασκευαστής κλιμακώνει τις θεαματικές ανακοινώσεις του. Ύστερα από το μελλοντικό όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητά του στα 180 km/h, αποκάλυψε χθες, Τετάρτη 20/3, την πρόθεσή του να αγωνιστεί κατά ένα πολύ συγκεκριμένο τρόπο ενάντια στο αλκοόλ και στην οδήγηση με περισπασμούς.

Volvo

Η Volvo σχεδιάζει να εγκαταστήσει στην επόμενη γενιά της υπό εξέλιξη πλατφόρμας SPA2, η οποία θα εμφανιστεί στις αρχές της δεκαετίας του ’20, κάμερες ανίχνευσης της επαγρύπνησης σε συνδυασμό με ενσωματωμένους αισθητήρες των οποίων η λειτουργία είναι να αναλύουν τη συμπεριφορά του οδηγού.

volvo

Αυτός λοιπόν θα βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση, έτσι ώστε να ελέγχονται δείκτες μειωμένης επαγρύπνησης που είναι η πλήρης απουσία επέμβασης στο τιμόνι για παρατεταμένη περίοδο, μάτια που κλείνουν, βλέμμα που στρέφεται μακριά από το δρόμο, ακούσιες αλλαγές λωρίδας ή χρόνος αντίδρασης υπερβολικά αργός.

Σε περίπτωση προβλήματος, το αυτοκίνητο θα αναλαμβάνει αυτόνομα: «Αυτή η επέμβαση θα μπορούσε να συνίσταται στον περιορισμό της ταχύτητας του αυτοκινήτου, στην προειδοποίηση της υπηρεσίας Volvo on Call και, ως έσχατη λύση, στην επιβράδυνση και στάθμευση του αυτοκινήτου με πλήρη ασφάλεια», λέει η σουηδική φίρμα σε δήλωσή της.

Volvo Care Key
Εκτός από τα συστήματα επιτήρησης, η Volvo παρουσίασε το Care Key, που επιτρέπει στο κύριο χρήστη να ορίσει ένα όριο ταχύτητας για τον εαυτό του και τους χρήστες του αυτοκινήτου του. Εξοπλισμός που θα είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα της φίρμας από το 2021.


Η προσέγγιση της Volvo, που φαίνεται εκ πρώτης όψεως μονομερής και πολύπλοκη (χωρίς να αποδίδουμε κακό νόημα στη λέξη), πιθανώς χαράζει μια νέα, ιστορική κατεύθυνση. Πράγματι, είναι καλύτερο να έχεις ένα αυτοκίνητο που «προλαμβάνει» παρά «επεμβαίνει» σε ένα ατύχημα.