Σουπερμίνι: Ποιο από τα 5 best-seller να διαλέξω;

Σουπερμίνι: Ποιο από τα 5 best-seller να διαλέξω;

Στην κατηγορία των σουπερμίνι ο ανταγωνισμός ήταν και παραμένει έντονα ισχυρός. Ποιοι είναι όμως οι πρωταθλητές των πωλήσεων και τι προσφέρουν;

Σουπερμίνι

H πιο δημοφιλής κατηγορία της αγοράς παραμένει αυτή των σουπερμίνι, με ποσοστό 27,4% επί του συνόλου μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο. Έχοντας ασχοληθεί ήδη με την αντίστοιχη κατηγορία των B-SUV που μαζί με τα σουπερμίνι αποτελούν το 49,2% της αγοράς και μπορείτε να δείτε εδώ, ήρθε η ώρα να δούμε ποια είναι τα 5 top μοντέλα στα σουπερμίνι.

Τα σουπερμίνι αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς με πάνω από 27%, έναντι της δεύτερης των B-SUV που πλησιάζει το 22%. 

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία πωλήσεων του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) μέχρι και τον Σεπτέμβριο, οπότε και υπάρχουν τα στοιχεία ανά μοντέλο, το Toyota Yaris συνεχίζει να είναι το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς με 4.356 πωλήσεις και 19,07%. Ακολουθεί το Peugeot 208 με 2.918 πωλήσεις και ποσοστό 12,77%, στη δεύτερη θέση.

Τρίτο είναι το Citroën C3 που, ύστερα ανανέωσή του, συνεχίζει κι αυτό την εντυπωσιακή πορεία στην αγορά, με συνολικές πωλήσεις 9μήνου 2.867 αυτοκίνητα (12,55%). Στην τέταρτη θέση και σε απόσταση αναπνοής στις προτιμήσεις των καταναλωτών παραμένει το Opel Corsa με 2.825 μονάδες και 12,37% επί του συνόλου της κατηγορίας. Την 5άδα κλείνει το πολύ ικανό Hyundai i20, με 1.868 αυτοκίνητα και ποσοστό 8,18%.

Ας δούμε όμως ποια είναι όμως τα δυνατά στοιχεία του κάθε σουπερμίνι έναντι του best-selling ανταγωνισμού του, αλλά και ποια έκδοσή τους αξίζει κάποιος να επιλέξει.


Toyota Yaris

Σουπερμίνι, Toyota Yaris

Είναι το δημοφιλέστερο σουπερμίνι αλλά και γενικότερα μοντέλο της ελληνικής αγοράς από το 2013 και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη γενιά. To Yaris IV που ξεχωρίζει αισθητικά προβάλλοντας το νέο, πιο δυναμικό προφίλ της Toyota, βελτιώθηκε σε ποιότητα και εκσυγχρονίστηκε και τεχνολογικά. Το ιαπωνικό σουπερμίνι είναι ένα από τα λίγα της κατηγορίας που ενσωματώνουν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και σύστημα HUD, ενώ διατηρεί ως βασικό χαρακτηριστικό στην γκάμα το την επιλογή σε υβριδικές εκδόσεις.

Σε αυτές, το Yaris συνδυάζει ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 lt με έναν ηλεκτροκινητήρα και τη συνδυαστική απόδοση να ανέρχεται στους 116 PS, εξασφαλίζοντας κατανάλωση 3,7 lt/100 km (WLTP) και χαμηλό επίπεδο ρύπων.

Από κει και ύστερα, το Yaris είναι διαθέσιμο και με άλλους δύο συμβατικούς κινητήρες 1,0 και 1,5 lt. Άλλος ένας τομέας που το νέο Yaris ξεχωρίζει είναι για την ευχάριστη οδηγική ταυτότητα. Εντός πόλης είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και με μικρό κύκλο στροφής, ενώ έξω από τα αστικά κέντρα διακρίνεται για την άνεση, τη σταθερότητα και για την οδηγική αίσθηση.

Το Υaris σε αριθμούς
Λανσάρισμα 
2020
Διαστάσεις 3,94 x 1,74 x 1,50 m
Διάμετρος στροφής 9,8 m   
Πορτμπαγκάζ 286 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.0 με 72 PS, 1.5 με 125 PS και 1.5 υβριδικό με 116 PS 
Εκδόσεις εξοπλισμού Active, Active Plus, Active Steel, Style, Style Bi-Tone, Tokyo Spirit, Tokyo Spirit Bi-Tone, Chic, Chic Bi-Tone, Tokyo Pop-Out και Tokyo Pop-Out Bi-Tone
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦♦
Ρύποι Από 85 g CΟ2/km
Τιμή Από €14.140

Τι μας αρέσει και τι όχι   
Εξωτερική εμφάνιση
Yβριδική τεχνολογία
+ Δυναμική συμπεριφορά και ακρίβεια
+ Εξοπλισμός ασφαλείας
+ 6ετής εγγύηση
Πρόσβαση και χώροι πίσω
- Περιφερειακή ορατότητα
Οριακά αποδεκτός χώρος αποσκευών
- Πατινάρισμα κινητήρα υπό φορτίο (Hybrid)

Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE;
Προφανώς το δυνατό χαρτί του Yaris έναντι του ανταγωνισμού του είναι πως διατίθεται ως υβριδικό. Για τον λόγο αυτό και για να αποκομίσει κάποιος όλα τα οφέλη του Yaris, προτείνουμε τη βασική έκδοση Active με το υβριδικό σύστημα κίνησης, με ικανοποιητικό εξοπλισμό και τιμή από €17.830.

Διαβάστε τη σχετική δοκιμή 
Test drive: Toyota Yaris Hybrid [video]


Peugeot 208

Σουπερμίνι, Peugeot 208

To Peugeot 208 στην τελευταία του γενιά διαγράφει μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή πορεία στην αγορά της χώρας μας. Το δυναμικό και ξεχωριστό σχεδιαστικά 208 εκφράζει στο ακέραιο τον αναβαθμισμένο ποιοτικά χαρακτήρα του Sochaux και αποτελεί ένα σουπερμίνι με premium χαρακτηριστικά. Κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αισθητό από την εικόνα και την ποιότητα του εσωτερικού του.

Το 208 διαθέτει μία από τα πιο ξεχωριστές αισθητικά καμπίνες στην κατηγορία, εσωτερικό που ξεχωρίζει κυρίως από την προαιρετική ψηφιακή οθόνη 3D και διακρίνεται για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τους επαρκείς χώρους.

Η γκάμα κινητήρων του είναι πλούσια και αρκετά αποδοτική με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ είναι και ένα από τα ελάχιστα σουπερμίνι που διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με απόδοση 136 ίππους. Ανεξάρτητα πάντως από την έκδοση κινητήρα, το 208 ως γνήσιο τέκνο της Peugeot συνεχίζει να αποτελεί και στην τελευταία γενιά ένα από τα πιο ευχάριστα μοντέλα στον δρόμο, με καλή οδηγική αίσθηση και αποτελεσματικότητα στη σβέλτη οδήγηση.  

Το 208 σε αριθμούς
Λανσάρισμα 
2019
Διαστάσεις 4,05 x 1,74 x 1,43  m
Διάμετρος στροφής 10,4 m   
Πορτμπαγκάζ 311 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.2 με 75 και 100 PS 
Κινητήρες ντίζελ 1.5 με 100 PS
Ηλεκτρική έκδοση 136 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Like, Active, Active Plus, Allure, Allure Plus και GT
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Ρύποι Από 106 g CΟ2/km
Τιμή Από €15.000

Τι μας αρέσει και τι όχι   
Εξωτερική εμφάνιση
Σπιρτόζικοι κινητήρες (πλην του 1.2 των 75 PS)
Οδική συμπεριφορά και αίσθηση
+ Άνεση και ηχομόνωση 
+ Μεγάλη γκάμα βοηθημάτων ασφαλείας
- Πρόσβαση και χώροι πίσω
Πρόσβαση και χωροταξία πορτμπαγκάζ
- Εργονομία i-Cockpit

Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE;
To 208 το προτείνουμε αρχικά στην έκδοση με τον κινητήρα 1,2 lt PureTech στην απόδοση με τα 100 άλογα και με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Μοτέρ που προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις και διαμορφώνει οδηγικάένα ευχάριστο σύνολο. Επιπλέον, με αυτό τον κινητήρα, το βασικό αυτοκίνητο ξεκινά με την Active Plus, έκδοση που ξεχωρίζει για την πληρότητα του εξοπλισμού της. Η τιμή του ξεκινά από τις €18.500.

Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές 
Test drive: Peugeot e-208
Test drive: Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100
Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Diesel files: Peugeot 208 1.5 BlueHDi & Renault Clio 1.5 Blue dCi


Citroën C3

Σουπερμίνι, Citroen C3

Το Citroën C3 συνεχίζει και στην ανανεωμένη έκδοση να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού των σουπερμίνι, ευρισκόμενο στην τρίτη θέση. Στην πρόσφατη αυτή ανανέωση, το C3 τόνισε ακόμα περισσότερο το ξεχωριστό και νεανικό προφίλ, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, ενσωματώνοντας πλουσιότερο εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις.

Το πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό του εκφράζει και αυτό νεανικό χαρακτήρα, παρά τα σκληρά πλαστικά, διαθέτει καλή ποιότητα κατασκευής. Το κύριο χαρακτηριστικό του Citroën C3 ωστόσο είναι το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που προσφέρει, τόσο με το εσωτερικό και τα καθίσματα όσο και τη ενδοτική ρύθμιση στην ανάρτηση. Συνδυασμός που το καθιστά το πιο άνετο αυτοκίνητο της κλάσης.

Η πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, αλλά και η πληθώρα εκδόσεων και στοιχείων εξατομίκευσης συμπληρώνουν το πλήρες προφίλ του. To Citroën C3 τέλος, διακρίνεται οδηγικά πέραν την άνεσης και για την ευχρηστία και ευκολία στην κίνηση, ειδικά μέσα στην πόλη που αποδεικνύεται ιδιαίτερα μανιτζέβελο.    

Το C3 σε αριθμούς
Λανσάρισμα 
2016 - 2021 facelift
Διαστάσεις 3,99 x 1,75 x 1,47  m
Διάμετρος στροφής 10,4 m   
Πορτμπαγκάζ 300 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.2 με 83 και 110 PS 
Κινητήρες ντίζελ 1.5 με 100 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Flair, Feel, Shine, Shine Plus, Saint James και Exclusive
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Ρύποι Από 106 g CΟ2/km
Τιμή Από €14.900

Τι μας αρέσει και τι όχι   
Εξωτερική εμφάνιση
Χώροι καμπίνας
Ανεση κύλισης
+ Δυνατότητες εξατομίκευσης
+ Ανταγωνιστικές τιμές
Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Μαλακά καθίσματα, άβολα σε μεγάλες διαδρομές
- «Τρύπες» στον εξοπλισμό

Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE;
Ο εξοπλισμός ακόμα και στις βασικές εκδόσεις του C3 είναι καλός, με την έκδοση Feel να ικανοποιεί περισσότερο σε όλους τους τομείς. Επιλέγοντας τον κινητήρα 1,2 lt με τους 110 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο, το C3 ξεκινά στην έκδοση Feel από τα €16.150 και διαθέτει ουσιαστικά ότι ζητά κάποιος από ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο. Εντούτοις, επειδή το C3 είναι ένα από τα πιο κομψά και ιδιαίτερα αυτοκίνητα, θα το επιλέγαμε την αμέσως επόμενη έκδοση Shine: Έναντι €17.050 που ενισχύει τον εξοπλισμό με μοναδικά στοιχεία, όπως η διχρωμία οροφής και τα Airbumps.

Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές 
Test drive: Citroën C3 1.2 Puretech 110 S&S EAT6
Test drive: Citroën C3 1.2 Puretech 110 S&S Μ6


Opel Corsa

Σουπερμίνι, Opel Corsa

Το Corsa είναι το τρίτο μέλος της παρέας του Ομίλου Stellantis που βρίσκουμε στην Τop 5άδα της ελληνικής αγοράς, με μόλις 42 αυτοκίνητα διαφορά από το Citroën C3. Το πρακτικό και πλήρες σουπερμίνι της Opel διακρίνεται για την όμορφη και δυναμική εξωτερική εμφάνιση, και για την πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Μοτέρ 1.2 σε τρεις εκδόσεις ισχύος, από 72 έως 130 PS, σε χειροκίνητες ή και αυτόματες εκδόσεις. Επιπλέον, όπως και το 208 διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με 136 ίππους.

Στο εσωτερικό, το μικρό Opel συνεχίζει να ευχαριστεί με την καλή ποιότητα κατασκευής, την ευρυχωρία και τον σύγχρονο διάκοσμο. Aνάλογα δε, με την έκδοση ενισχύεται περισσότερο ο high-tech χαρακτήρας με την προσθήκη στοιχείων άνεσης και ασφάλειας μεγαλύτερων κατηγοριών.

Το Opel Corsa προσφέρει επίσης ευχάριστη οδική συμπεριφορά με τη σφιχτή σχετικά ανάρτηση να μετουσιώνεται σε στιβαρό και σίγουρο πάτημα, διατηρώντας παράλληλα καλό επίπεδο άνεσης. Ιδιαίτερα πρακτικό και ευχάριστο σε αστικές συνθήκες κίνησης, ον ευέλικτο και οικονομικό, ιδιαίτερα στην ηλεκτρική και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση.  

Το Corsa σε αριθμούς
Λανσάρισμα 
2019
Διαστάσεις 4,06 x 1,76 x 1,43  m
Διάμετρος στροφής 10,6 m   
Πορτμπαγκάζ 309 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.2 με 75, 100 και 130 PS 
Κινητήρες ντίζελ 1.5 με 102 PS
Ηλεκτρική έκδοση με 136 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Edition, Design & Tech, Elegance και GS-Line
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Ρύποι Από 105 g CΟ2/km
Τιμή Από €15.600

Τι μας αρέσει και τι όχι   
Eμφάνιση μέσα και έξω
+ Φροντισμένη ηχομόνωση
+ Σπιρτόζικοι κινητήρες (πλην του 1.2 των 75 PS)
+ Εξαιρετικός συμβιβασμός κρατήματος/άνεσης
+ Δυνατότητες εξοπλισμού
- Πρόσβαση και χώροι πίσω
- Χώρος και πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ
- Λεπτομέρειες στο φινίρισμα, σκληρά πλαστικά
- Τιμόνι χωρίς αίσθηση

Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE;
Ξεκινώντας από τον κινητήρα, η επιλογή μας θα ήταν αυτή με τον 1,2 lt των 100 ίππων στη χειροκίνητη έκδοση. Με τιμή στις €17.700 μόλις €500 ευρώ παραπάνω από την αρχική έκδοση Design & Tech, θα επιλέγαμε τη σαφώς πιο πλούσια και πλήρη έκδοση Elegance που διαθέτει μεταξύ άλλων και 7άρα οθόνη αφής για το infotainment Mirrorlink. Άλλα €500 επιπλέον απαιτεί η έκδοση GS-Line με ίδιο εξοπλισμό αλλά και πιο σπορτίφ στοιχεία, όμως επειδή πλησιάσαμε επικίνδυνα τα 18 χιλιάρικα, αφήνουμε αυτή την επιλογή σε εσάς.

Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές 
Test drive: Opel Corsa-e
Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line
Test drive: Opel Corsa 1.5D


Hyundai i20

Σουπερμίνι, Hyundai i20

Από τη δημοφιλέστερη 5άδα της δημοφιλέστερης κατηγορίας, δεν θα μπορούσε να λείπει το σουπερμίνι της Hyundai, το i20. Ειδικότερα δε, όταν στην τελευταία γενιά, αποτελεί ένα από τα πιο αξιόλογα αυτοκίνητα της κατηγορίας σε όλους τους τομείς.

Aρχικά το i20 ξεχωρίζει από την αισθητική του 5θυρου αμαξώματος προβάλλοντας δυναμικές γραμμές και σπορ χαρακτήρα. Το εσωτερικό είναι ποιοτικό παρά τα σκληρά υλικά, με τον διάκοσμο να είναι πλούσιος και σύγχρονος ειδικότερα στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Σε όλες πάντως το i20, διατίθεται με την ομπρέλα συστημάτων Hyundai Smart Sense που αποτελείται από 17 επιμέρους συστήματα.

Άλλο ξεχωριστό στοιχείο του Hyundai i20 είναι πως αποτελεί ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας για επιβάτες και αποσκευές. Και στον δρόμο, το πάτημα παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο, ον άνετο και σταθερό. Τα πλεονεκτήματα του i20 συμπληρώνει η 5ετής εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό και η πληθώρα εκδόσεων (κινητήρες και εξοπλισμοί) που περιλαμβάνουν και ήπια υβριδικές εκδόσεις.

Το i20 σε αριθμούς
Λανσάρισμα 
2020
Διαστάσεις 4,04 x 1,77 x 1,45  m
Διάμετρος στροφής 10,4 m   
Πορτμπαγκάζ 352 lt ή 262 lt στις ήπια υβριδικές εκδόσεις
Κινητήρες βενζίνης 1.2 με 84 PS,  1.0 με 100 PS και 1.0 MHEV με 100 και 120 PS 
Εκδόσεις εξοπλισμού Fresh, Exclusive, Premium, Distinctive και N Line
Αξιολόγηση Euro NCAP Δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα
Ρύποι Από 115 g CΟ2/km
Τιμή Από €13.690

Τι μας αρέσει και τι όχι   
+ Προσεγμένος σχεδιασμός, έντονη προσωπικότητα
+ Τεχνολογία και εξοπλισμός ασφαλείας
+ 5ετής εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων
+ Γλυκύτητα λειτουργίας του 48βολτου i3
+ Συμβιβασμός οδικής συμπεριφοράς και άνεσης
+ Ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές
Σκληρά πλαστικά στην καμπίνα
- Αίσθηση και λειτουργία κάποιων χειριστηρίων
- Πορτμπαγκάζ υβριδικών εκδόσεων
- Επιδόσεις 1.2 MPi

Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE;
To i20 διακρίνεται για τον Value for money χαρακτήρα σε όλες τις εκδόσεις του. Εμείς προτείνουμε την έκδοση με τον κινητήρα τούρμπο του 1,0 lt με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Με αυτό το σύνολο, το i20  συνδυάζει τις ανταγωνιστικές επιδόσεις με τη συγκρατημένη κατανάλωση. Όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού προτείνουμε το Exclusive που είναι υπέρ-πλήρες έναντι μόλις €16.690.

Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές 
Test drive: Hyundai i20 N
Test drive: Hyundai i20 1.2 MPi
Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS 48V Hybrid iMT 
Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS 48V Hybrid DCT

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube