Test drive: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100PS iMT 48V Hybrid

Δοκιμάζουμε την έκδοση του Hyundai i20 με τον τρικύλινδρο τούρμπο των 100 PS και το ήπια υβριδικό σύστημα, που συνεργάζεται με το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο.

Αν βάλεις κάποια στιγμή δίπλα-δίπλα το καινούργιο Hyundai i20 και το Getz (αλήθεια ποιος το θυμάται;) δύσκολα θα πιστέψεις ότι το πρώτο είναι απόγονος του δεύτερου. Και όμως! Είναι η απόδειξη πως η Hyundai έχει κάνει άλματα προόδου, όχι μόνο σε σχέση με τον ίδιο της τον εαυτό αλλά και σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ξεκινώντας από αυτή την αφετηρία, το i20, η κορεατική πρόταση στα σουπερμίνι, έπρεπε να είναι άκρως δελεαστική για να σταθεί με απαιτήσεις στην πιο απαιτητική κατηγορία της ελληνικής αγοράς. Και τα καταφέρνει περίφημα. H τρίτη γενιά του είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με ξεχωριστή εμφάνιση, κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας και συνδεσιμότητας και εξηλεκτρισμένους κινητήρες. Ό,τι πιο σύγχρονο με λίγα λόγια.

Απ’ έξω εμφάνιση...
Είναι όμορφο, είναι δυναμικό, είναι μοδάτο. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai μας έδωσε ένα πεντάθυρο (αποκλειστικά) αμάξωμα με δυναμική σιλουέτα. Το χαμηλό ρύγχος με τη μεγάλη γρίλια και τα έντονα νεύρα στο καπό συνθέτουν ένα επιθετικό εμπρός μέρος, την ώρα που πίσω τα φώτα με τη διπλή αιχμή αγκαλιάζουν με το μεγαλύτερο μέρος τους το αυτοκίνητο στο πλάι. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, το μήκος διατηρήθηκε πρακτικά ίδιο (4,04 m) και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά έναν πόντο (2,58 m), στο πλάτος προστέθηκαν 3 cm και η οροφή χαμήλωσε κατά 2,4 cm. 

i20

Όλα αυτά δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο που αρέσει, ενώ από πλευράς χώρων, οι πίσω επιβάτες έχουν επιπλέον 8,8 cm για τα πόδια και 4 cm για τους ώμους. Αντικειμενικά, η ευρυχωρία της καμπίνας είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, ενώ αυξημένος κατά 26 lt σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση αναφέρεται ο από την Hyundai ο χώρος αποσκευών. Φτάνει δηλαδή στα 352 lt, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.165 lt.

Στη χωρητικότητά του ωστόσο συνυπολογίζεται ο χώρος κάτω από το πάτωμα που προορίζεται για τη ρεζέρβα. Στα ήπια υβριδικά όμως εκεί βρίσκεται η μπαταρία του 48V συστήματος, η οποία αφήνει ελάχιστο χώρο για μικρά αντικείμενα δίπλα της και μόνο 262 lt καθαρού όγκου για αποσκευές. Εξαιρετικά πρακτική από την άλλη είναι η λύση αποθήκευσης της εταζέρας μέσα στο αυτοκίνητο, παράλληλα με την πλάτη του πίσω καθίσματος.

Από μέσα άνεση... 
Αν εξωτερικά το καινούργιο i20 ελάχιστα θυμίζει το προηγούμενο, στο εσωτερικό έχουμε αληθινή επανάσταση. Πρώτα από όλα έχουμε ένα ταμπλό μοναδικό που δεν θα συναντήσετε σε άλλο μοντέλο της Hyundai. H ψηφιακή εποχή δηλώνει δυναμικά την παρουσία της με τον αντίστοιχης τεχνολογίας πίνακα οργάνων 10,25" και την έγχρωμη οθόνη 8" του συστήματος infotainment.

Να πούμε πως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ σε κάθε ήπια υβριδικό i20 και αλλάζει χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η οθόνη 8" του infotainment φιλοξενεί πληθώρα ενδείξεων, όπως την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας με έγχρωμη απεικόνιση και δυναμική καθοδήγηση, αλλά και σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto που μάλιστα μπορεί να γίνει ασύρματα. Ακόμη διατίθενται δύο θύρες USB με μια εξ αυτών για ταχεία φόρτιση.

tabl

Στον εξοπλισμό ασφαλείας, η Hyundai έχει εξοπλίσει το i20 με μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και το πακέτο SmartSense S-10 στάνταρ από τη βασική έκδοση. Εκτός από τα γνωστά και κλασσικά συστήματα διατήρησης λωρίδας και αυτόματης πέδησης (με δυνατότητα αναγνώρισης για πεζούς και ποδηλάτες), έχουμε «έξυπνο» cruise control, αλλά και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης του προπορευόμενου οχήματος για να μην ξεχνιόμαστε στο φανάρι, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, κ.α.

Κατά τα λοιπά, τα υλικά παρότι σκληρά είναι ποιοτικά και η συναρμογή είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Η εργονομία είναι προσεγμένη, με μεγάλα κουμπιά στο τιμόνι και το ταμπλό τα οποία προσφέρουν ευκολία στη χρήση. Η θέση οδήγησης τέλος είναι καλή, με ακόμη και υψηλόσωμους οδηγούς να βρίσκουν εύκολα τις ρυθμίσεις που τους ταιριάζουν.

Υπηρεσία iMΤ
Ο 3κύλινδρος 1.0 T-GDi στην έκδοση της δοκιμής αποδίδει 100 PS/4.500-6.000 rpm και 172 Nm/1.500-4.000 rpm. Συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V με μίζα-εναλλάκτη ισχύος 10 kW που δεν προσθέτει κάτι στις μέγιστες τιμές απόδοσης παρά μόνο στις χαμηλομεσαίες στροφές. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο που ακούει στο κωδικό όνομα iMT (Intelligent Manual Transmission) που είναι το πρώτο χειροκίνητο το οποίο υποστηρίζει λειτουργία coasting.

H αρχή της λειτουργίας coasting θέλει τη μετάδοση να απεμπλέκεται από το μοτέρ όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και στην προκειμένη περίπτωση αυτό το αναλαμβάνει ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης e-clutch. Ο εγκέφαλος κρίνει ότι η κεκτημένη ταχύτητα πρέπει να διατηρηθεί και τότε οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί ή ο κινητήρας σβήνει τελείως, με το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει γκάζι. Όλο αυτό ενεργοποιείται μόνο αν έχεις επιλέξει το προφίλ Eco.

Υπάρχουν ακόμη δύο προφίλ οδήγησης το Comfort και το Sport, με το τελευταίο να δίνει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, δίχως όμως να παρατηρούνται συνταρακτικές αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης. Ωστόσο, ο χρήστης αποκομίζει συνολικά μια πιο σπορτίβ αίσθηση που είναι ευχάριστη.

Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά δίχως να γίνεται ιδιαίτερα αισθητή η χροιά της τρικύλινδρης διάταξης και ανεβάζει πρόθυμα στροφές πάνω από το όριο των 4.500 rpm όπου κορυφώνεται η ισχύς. Συνεργάζεται δε άριστα με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και δείχνει σχεδόν πάντα να έχει ικανοποιητικό απόθεμα ισχύος.

organa

Η σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο πίσω) δεν επιδρά αρνητικά στην άνεση που ζητάς στην καθημερινή χρήση από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Και στον επαρχιακό δρόμο με τις συνεχείς στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και ο έλεγχος του αυτοκινήτου εύκολος. Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη ταξιδεύεις άνετα χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους, απολαμβάνοντας σταθερότητα και ποιότητα κύλισης από αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Τέλος, τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά, με το i20 να έχει δίσκους και στους πίσω τροχούς. 

Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση η Hyundai λέει πως το ήπια υβριδικό σύστημα εξοικονομεί έως 4% καύσιμο και δίνει μέση κατανάλωση της τάξης των 4,8 lt/100 km. Όπως πάντα, αυτή η τιμή αγγίζει το ιδεατό, με τη δική μας κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής να είναι στα 7,1 lt/100 km και να πέφτει κοντά στα 6 μόνο στον αυτοκινητόδρομο. Είναι δηλαδή ελάχιστα χαμηλότερη από της έκδοσης με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Στο ταμείο
Ακόμη και στη βασική έκδοση Exclusive των €15.990 το i20 έχει ένα από τα πληρέστερα πακέτα εξοπλισμού για αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Πόσω μάλλον αν ανεβείτε στις €17.999 της έκδοσης Distinctive που δοκιμάσαμε, η οποία κυριολεκτικά έχει τα πάντα! 

Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση τα εύσημα συμπληρώνονται από τον σχεδιασμό, τους χώρους, την πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά και από το γεγονός ότι το i20 συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, αλλά και με πέντε χρόνια οδική βοήθεια και ετήσιο έλεγχο.

Με λίγα λόγια, το συγκεκριμένο i20 αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα στην κατηγορία των σουπερμίνι και αξίζει σίγουρα να μπει στη λίστα αυτών που θα δείτε πριν αγοράσετε.


Τι λέει το DRIVE
Μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στα σουπερμίνι που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε πριν αποφασίστε να αγοράσετε αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Τιμή από €15.990
Τεχνολογία Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V, 10 kW (13,6 PS), κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 100 PS/4.500-6.000 rpm, 172 Nm/1.500-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km (κατά WLTP)
Διαστάσεις 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 262 lt
Βάρος 1.165 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή,*Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης