Test drive: Citroën C3 110 S&S Facelift

Η Citroën ανανεώνει το C3 για να διατηρήσει την εμπορική δυναμική του.

Η τρiτη γενιά Citroën C3 που παρουσιάστηκε το 2016 ήταν μια πολύ σημαντική αναβάθμιση. Η βελτίωση σε όλους τους τομείς και η ξεχωριστή εμφάνιση, έφερε στις εκθέσεις της γαλλικής φίρμας πάνω από 750.000 αγοραστές. Με την πρόσφατη ανανέωσή του, η Citroën ελπίζει σε παρόμοια ή και ακόμα ισχυρότερη εμπορική δυναμική.

Εξωτερικά, το ανανεωμένο C3 διατηρεί τη καμπυλωτή σιλουέτα μήκους 3,99 m, όμως έχει φρεσκαριστεί με μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις. Το εμπρός μέρος είναι που έχει αλλάξει περισσότερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και η γρίλια με το έμβλημα της Citroën εκτείνεται προς τα διπλά φώτα LED. Τα τελευταία έχουν μικρύνει ελαφρώς και ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ διαφορετικό είναι και το σχήµα της κεντρικής εισαγωγής αέρα.

Απαλό άγγιγμα
Στο προφίλ, τα Airbumps καταλαμβάνουν τον ίδιο περίπου χώρο, είναι όμως τρία στον αριθµό (αντί για επτά μικρότερα), δεν έχουν γέμιση αέρα και αποτελούν μέρος του εξοπλισμού των τριών πλουσιότερων εκδόσεων (Shine, Shine Plus και Exclusive). Επιπλέον έχουν προστεθεί δύο νέα σχέδια τροχών (16” και 17”), δύο νέα χρώματα (Elixir Red και Spring Blue) και τρία νέα αυτοκόλλητα οροφής, ανεβάζοντας τους συνολικούς συνδυασμούς εξατομίκευσης στους 97. Πίσω οι αλλαγές περιορίζονται στο νέο έμβλημα με γυαλιστερό μαύρο χρώμα πλαισιωμένο από χρώμιο.

Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στις νέες επενδύσεις και τις διακοσμητικές φάσες, καθώς και στα νέα καθίσματα Advanced Comfort (γνωστά από τα C4 Cactus και C5 Aircross) τα οποία προσφέρουν περισσότερη άνεση και ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των δύο πλουσιότερων εκδόσεων (Shine Plus και Exclusive). Κατά τα άλλα, η σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί, με τον πλήρη πίνακα οργάνων να συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την οθόνη αφής 7”, από όπου ρυθμίζονται πολλές παράμετροι του αυτοκινήτου, καθώς και ο κλιματισμός. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε και δύο εργονομικά φάουλ: Το πλήκτρο για το σύστημα διατήρησης της λωρίδας καταργήθηκε από το αριστερό τμήμα του ταμπλό και πλέον βρίσκεται ενσωματωμένο στο σύστημα πολυμέσων, οπότε η απενεργοποίησή του απαιτεί περισσότερες κινήσεις, ενώ το σύστημα κλιματισμού δεν απέκτησε το πλήκτρο on/off για άμεση χρήση του όπως στο ανανεωµένο C4 Cactus.

Citroen C3 1.2 110 MY 2020 DRIVE_GR 6

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί παραμένουν σκληρά, καλής ποιότητας. Αντίστοιχα καλού επιπέδου είναι το μοντάρισμα, με το συνολικό αποτέλεσμα να δείχνει ανθεκτικό στο χρόνο. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά θα θέλαμε περισσότερη πλευρική στήριξη από τα Advanced Comfort καθίσματα που είναι τα πιο άνετα της κατηγορίας. Οι χώροι θα βολέψουν με ευκολία έως και τέσσερις ενηλίκους, με τον χώρο αποσκευών των 300 λίτρων να βρίσκεται σε χωρητικότητα στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Εγγυημένο αποτέλεσμα
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Citroën C3 περιλαμβάνει τον βραβευμένο 1.2 PureTech βενζίνης με 83 ή 110 ίππους, ανάλογα με το εάν είναι ατμοσφαιρικός ή τούρμπο. Η ισχυρότερη συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η βασική με χειροκίνητο 5άρι. Στην πετρελαιοκίνητη γκάµα συναντάμε τον 1.5 BlueHDi των 100 ίππων με 5άρι χειροκίνητο σασμάν. Η έκδοση δοκιμής αφορά την ισχυρότερη έκδοση του 1.2 PureTech με 110 PS, 205 Nm και χειροκίνητο σασμάν. Ο επιλογέας έχει λογικές διαδρομές και ελαφρώς λαστιχένια αίσθηση, αλλά είναι αρκετά εύχρηστος. Ο συγκεκριµένος συνδυασμός ταιριάζει πολύ στο βάρους 1.120 kg C3, με την μέτρηση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,8”, την στιγμή που το προ ανανέωσης με το 5άρι σασμάν χρειαζόταν 10,3”. Διαφορά συναντάµε και στην τελική ταχύτητα, που πλέον είναι 198 km/h αντί 188 km/h. Δυνατό πρόσωπο συναντάμε και στις ρεπρίζ, όπου το 6άρι κιβώτιο φέρνει καλό αποτέλεσµα. Ένα άλλο σημείο που επηρέασε θετικά το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι αυτός της οικονομίας καυσίμου και των εκποµπών CO2. Στη δοκιμή, το ανανεωμένο C3 έκαψε κοντά στο 1 lt/100 km λιγότερο (7 αντί για 7,9 lt/100), ενώ εκπέμπει και 3 gr/km CO2 λιγότερα (100 αντί για 103). Τα φρένα με την σειρά τους παραμένουν πολύ δυνατά, με ακινητοποίηση από τα 100 km/h σε μόλις 37,2 m.

Οδηγώντας το ανανεωμένο C3, θα αντιληφθείς αμέσως ότι η άνεση είναι κορυφαίου επιπέδου, χωρίς πλεύση στον ανοιχτό δρόµο και καμία φοβία για τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Σε μια πιο σφιχτή διαδροµή, γέρνει αισθητά στις στροφές, αλλά η πορεία του παραμένει πάντα αυτή που έχεις χαράξει. Το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ για την κίνηση εντός πόλης, ενώ στις μεγάλες ταχύτητες αποκτά σωστό βάρος μα τεχνητή αίσθηση.

Citroen C3 1.2 110 MY 2020 DRIVE_GR 5

O 1.2 PureTech 110 διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, με την τιμή εκκίνησης στις €15.400. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι Shine Plus), κοστίζει €16.700 και προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που δεν συναντάς εύκολα σε αυτή την κατηγορία τιμής. Σε συνδυασμό μάλιστα και με τα πέντε χρόνια εγγύησης, η συγκεκριμένη έκδοση του ανανεωμένου Citroën C3 μοιάζει αχτύπητη.

Διαμορφώστε ΕΔΩ το δικό σας Citroën C3!

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση διατήρησε τον ξεχωριστό χαρακτήρα του C3 και τον εμπλούτισε με εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που του ταιριάζει και το επικαιροποιεί. Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού είναι εξαιρετικά συνιστώμενη.
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο
Απόδοση 110 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση Εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Διαστάσεις 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Βάρος 1.120 kg
0-100 km/h 9,8”
0-1.000 m 31,4” @ 162,9 km/h
60-160 km/h 24,6”
80-110 km/h (3η) 4,8”
110-140 km/h (4η) 8,2”
100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 100 g/km (WLTP: 129 g/km)
Χώρος αποσκευών 300 lt
Τιμή Από €15.400 (έκδοση Feel)
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης