Test drive: Hyundai i20 N

Test drive: Hyundai i20 N

Το Hyundai i20 N έφτασε επιτέλους στην Ελλάδα και το δοκιμάζουμε στην πίστα των Μεγάρων.

Ο σχηματισμός με τον οποίο η Hyundai ξεδιπλώνει την ανάπτυξή της στο αυτοκινητικό στερέωμα είναι ο ορισμός του εντυπωσιακού. Όχι μόνο για το πόσο καλά αυτοκίνητα εξελίσσει και κατασκευάζει πλέον, αλλά και επειδή έχει παρουσία σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες. Χωρίς δηλαδή να μένει πίσω στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού που θα αποτελέσουν την επόμενη ημέρα, δηλώνει ταυτόχρονα ισχυρή παρουσία και εκεί από όπου οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να μειώνουν την επένδυσή τους. Όπως για παράδειγμα η κατηγορία των αληθινά σπορ mainstream μοντέλων.

Γιατί; Επειδή η Hyundai είναι ένας κολοσσός που θέλει και μπορεί να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο χωρίς να επηρεάζεται η κερδοφορία της, προκειμένου να αποδείξει πως δεν έχει να ζηλέψει τίποτα και κανέναν. Και με το i30 να έχει αποδείξει πως όλα αυτά περνούν με επιτυχία από τη θεωρία στην πράξη, είχαμε σχεδόν εξαντλήσει την υπομονή μας περιμένοντας το δεύτερο δείγμα της οικογένειας N, το i20 N.

Τίποτα στην τύχη
Κουμπώνοντας τη ζώνη στο μπάκετ με τη μονοκόμματη πλάτη και την άριστη στήριξη, δεν μπορώ να πως κρατούσα μικρό καλάθι. Το πάθος με το οποίο η εταιρεία αναφέρεται στα μέλη Ν που γεννιούνται στη Namyang της Κορέας και ολοκληρώνουν την εξέλιξή τους στο ’Ring διά μέσου της τεχνογνωσίας που χτίζεται εκτός των άλλων και με το i20 Coupé WRC, είναι από μόνο του αρκετό για να σε πείσει πως όλα έχουν γίνει με τον σωστό τρόπο.

Βασισμένο στο συμβατικό i20, το N είναι στην ουσία του ένα σημαντικά διαφορετικό αυτοκίνητο. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την επιθετική εμφάνιση, όπως αυτή εκφράζεται με την επιθετική μάσκα που φιλοξενεί το logo «N», τον εμπρός προφυλακτήρα με την τεράστια εισαγωγή, τα τονισμένα μαρσπιέ, το μεγάλο σπόιλερ οροφής, τον διαχύτη ή το χρώμα Blue Performance και τους μοναδικούς για την περίσταση 18άρηδες τροχούς. Ούτε βέβαια από τα φώτα εκ των οποίων τα εμπρός ξεχωρίζουν ως LED και τα πίσω επειδή έχουν πιο σκούρα απόχρωση.

Σύμφωνοι, όλες αυτές οι αλλαγές κάνουν το κορυφαίο i20 τουλάχιστον «κακό». Όμως θα πρέπει να προχωρήσεις παραπέρα για να βρεις την πραγματική ουσία. Διαβάζοντας για παράδειγμα πως το πλαίσιο είναι ενισχυμένο σε 12 σημεία και ότι το εμπρός σύστημα έχει μεγαλύτερη γωνία κάμπερ, ανασχεδιασμένα γόνατα και νέα αντιστρεπτική, αμορτισέρ και ελατήρια που σημαίνουν 1 cm χαμήλωμα σε σχέση με τα απλά i20. Προφανώς διαφορετικό είναι και το πίσω σύστημα με πιο στιβαρό ημιάκαμπτο, ενώ η κρεμαγέρα είναι πιο γρήγορη και οι εμπρός δίσκοι των 320 mm αναλαμβάνουν το φρενάρισμα με υπευθυνότητα.

Hyundai i20 N
Ακλόνητο πάτημα και πλαίσιο που καβαλάει τα κερμπ χωρίς να καταλαβαίνει απολύτως τίποτα. Το πίσω σύστημα είναι περισσότερο σταθερό από διασκεδαστικό, αλλά η επικοινωνία με το αυτοκίνητο είναι αυτή που πρέπει.


Flat-power
Για να αποκτήσουν όλα τα παραπάνω τη δυναμική που τους αξίζει, φροντίζει ο 1.600άρης κινητήρας T-GDI της οικογένειας Gamma II. Αποδίδει 204 PS και 275 Nm, νούμερα που δεν σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Όμως με δεδομένο ότι η ζυγαριά δεν δείχνει πάνω από 1.190 kg (για την έκδοση χωρίς το μπλοκέ), τα 5,8 kg/PS είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται.

Βγαίνοντας από τα πιτς, το μόνο που χρειάζεται είναι να περιμένεις τη βελόνα του στροφομέτρου να περάσει την ένδειξη «2.000» και τότε θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά που ψάχνεις. Έκρηξη, αλλά και πολλή δύναμη στο μεσαίο και υψηλό φάσμα. Βοηθάει βέβαια και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει ανασχεδιαστεί για να αντέχει στα υψηλά φορτία και στη βάρβαρη χρήση, κάτι για το οποίο σε πείθει από την πρώτη αλλαγή.

Αρκετά όμως με τις πληροφορίες. Σε κάθε GTi αυτό που μετράει είναι η πράξη. Κι εδώ είναι που το κορυφαίο i20 καλείται να δείξει τι μπορεί να κάνει.

Η Hyundai δηλώνει 0-100 km/h σε 6,2” και η αίσθηση της επιτάχυνση είναι αυτή που περιμένεις. Το ίδιο ακριβώς και ο τρόπος που το μπλοκέ της έκδοσης Performance βάζει τη δύναμη στην άσφαλτο. Ο έλεγχός της είναι άριστος και τα P Zero διάστασης 215/40 δεν ζορίζονται ιδιαίτερα.

Στρίβοντας στην Κ1 νιώθεις τα φρένα ισχυρά και βρίσκεις την ακρίβεια που θέλεις στο πεντάλ ενώ ξεφορτώνεσαι χωρίς δεύτερες σκέψεις τη φόρα που δεν χρειάζεσαι πια. Η κρεμαγέρα με λόγο 12:1 κατευθύνει ένα εξαιρετικά στιβαρό και άμεσο εμπρός σύστημα που δεν χαμπαριάζει από κερμπ και αφήνει το τιμόνι καθαρό από αντιδράσεις. Η πληροφόρηση στις παλάμες δεν είναι τέλεια. Όμως η διάδραση με το αυτοκίνητο έχει ένταση και ποιότητα για να χτίζεις γρήγορα σχέση εμπιστοσύνης και να πιέζεις όλο και πιο πολύ.

Και τότε καταλαβαίνεις σιγά σιγά πως το i20 N μπορεί και πιο πολύ. Οι ενισχύσεις του πλαισίου φαίνονται αμέσως και το νιώθεις ακλόνητο να διαχειρίζεται τις δυνάμεις σχεδόν με αδιαφορία. Ακόμα και με επιθετικό πάτημα στα κέρμπ δεν δημιουργείται καμία ανησυχία, ενώ το πίσω μέρος είναι ακλόνητο όσο δεν του ζητάς κάτι άλλο.

Οι καθαρές γραμμές είναι το στοιχείο του i20 N. Έτσι ώστε να μετουσιώσει σε καθαρή ταχύτητα την ώθηση από ένα μοτέρ που σε παροτρύνει να ανεβάσεις πριν από τον κόφτη. Θα πρέπει να το προκαλέσεις για να γυρίσει, ακόμα και τότε όμως το κάνει με μέτρο. Δεν το ρυθμίζεις όσο ένα Fiesta ST στα πιο σφιχτά κομμάτια, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι γρήγορο. Πολύ γρήγορο για την ακρίβεια και χωρίς να δείχνει να ταλαιπωρείται.

Σε πείθει από την πρώτη στιγμή ότι είναι φτιαγμένο για σοβαρή σπορ εμπειρία που έχει αντίκρισμα σε μια ισορροπία μεταξύ χρονομέτρου και απόλαυσης. Η επικοινωνία με το i20 N μπορεί να φτάσει σε σημαντικό βάθος. Και πλαισιώνεται από τον απολαυστικό ήχο του μοτέρ και τα ακόμα πιο απολαυστικά σκασίματα της εξάτμισης στις αλλαγές και στο «άσε».

Hyundai i20 N
Ίδια βασική γραμμή με τις απλές εκδόσεις, σπορ λεπτομέρειες σε τιμόνι, καθίσματα, οθόνη και συνολικός διάκοσμος, με λεπτομέρειες στο χρώμα Performance Blue.


Υποστροφή δεν θα δεις ποτέ εάν φροντίσεις για τη σωστή ταχύτητα εισόδου. Και το εμπρός σύστημα αντέχει μεγάλη πίεση, εάν είσαι ευγενικός με το τιμόνι και λογικός με το γκάζι, κοντρολάροντας έτσι την παροχή της δύναμης. Μπορείς να το κάνεις ακόμα και φρενάροντας με το αριστερό, αφού τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου είναι συμβατά με αυτό, επιβεβαιώνοντας τη σημασία στη λεπτομέρεια. Το ίδιο εξάλλου δείχνουν και οι ρυθμίσεις του προφίλ οδήγησης «Custom N» που έχουν να κάνουν με την απόκριση του μοτέρ, τον ήχο, την ευαισθησία του ελέγχου της ευστάθειας, το βάρος του τιμονιού και το αυτόματο «μυτοτάκουνο».

Όποιον συνδυασμό ρυθμίσεων κι εάν διαλέξεις, το i20 N παραμένει μια μικρή αποκάλυψη στην πίστα. Μια βόμβα αδρεναλίνης που σε εμπνέει να βάλεις το κεφάλι κάτω και να οδηγήσεις για να γράψεις χρόνους. Και η οποία είναι έτοιμη για τέτοια χρήση με το που βγαίνει από το εργοστάσιο, τουλάχιστον με το Performance Pack των €26.490. Σημειώστε δε πως -όπως και σε όλα τα N, η εργοστασιακή εγγύηση των πέντε ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων καλύπτει ακόμα και την οδήγηση σε πίστα.

Hyundai i20 N είσαι αυτό ακριβώς που έπρεπε!


Τι λέει το DRIVE
Δουλεμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και έτοιμο για όλα με το που βγαίνει από το εργοστάσιο, το i20 N δείχνει το ταλέντο του στη σοβαρή σπορ οδήγηση και σε κάνει να χαμογελάς.
Τιμή Από €24.990 (€26.550 με το Performance Pack)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων (CVVD)
Απόδοση 204 PS/5.500-6.000 rpm, 275 Nm/1.750-4.500 rpm (304 με overboost)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 158 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.075 x 1.775 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 352 lt
Βάρος 1.190-1.220 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube