Test drive: Citroën C3 1.2 Puretech 110 S&S EAT6

Test drive: Citroën C3 1.2 Puretech 110 S&S EAT6

Η πρόταση της Citroën στην κατηγορία των αυτόματων σουπερμίνι είναι τόσο κόμφορτ όσο και το παριζιάνικο Café de Flore.

Το 2020 ήταν χρονιά ανανέωσης για την τρίτη γενιά του Citroën C3, η οποία ύστερα από τέσσερα χρόνια δέχθηκε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα. Αφού λοιπόν δοκιμάσαμε το C3 1.2 Puretech 110 S&S, ήρθε η στιγμή να δούμε και την αντίστοιχη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (ΕΑΤ6) που καθιστά το γαλλικό μοντέλο ένα από τα πιο προσιτά αυτόματα σουπερμίνι της αγοράς.

Αναγνώριση
Η σιλουέτα του C3 παραμένει φυσικά άμεσα αναγνωρίσιμη, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην πιο επιθετική μάσκα, στα νέα σχέδια των τροχών, στα ελαφρώς διαφορετικά Airbumps και στις περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης που προκαλούν τον αγοραστή να ασχοληθεί περισσότερη ώρα με το configurator της εταιρείας.

Στην καμπίνα, τα νέα καθίσματα Advanced Comfort θυμίζουν αναπαυτικές πολυθρόνες και ενισχύουν τον προσανατολισμό άνεσης του C3. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, το ταμπλό μπορεί να έχει ακόμα και επένδυση από συνθετικό δέρμα με πλαίσιο Emeraude, καθώς επίσης το νέο Ambiance Techwood με εφέ ξύλου. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, όπως και εκείνος για τις αποσκευές των 300 lt, ενώ η θέση οδήγησης θα τους βολέψει όλους. Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, με συναρμολόγηση και φινίρισμα πάνω από 

Citroen C3
Γνώριμη εικόνα και στην καμπίνα όπου ξεχωρίζουν τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort και οι νέες επιλογές επενδύσεων στην πρόσοψη του ταμπλό.

Όπως και στο προηγούμενο Citroën C3, το αυτόματο κιβώτιο είναι κλασικό με μετατροπέα ροπής και έχει έξι σχέσεις (EAT6), σε αντίθεση με εκείνο των συγγενικών Peugeot 208 και Opel Corsa που είναι 8άρι. Μοναδική επιλογή κινητήρα με το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι ο 3κύλινδρος τούρμπο 1.2 Puretech με 110 PS και 205 Nm, ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Shine, Shine Plus και Exclusive.

Στην καθημερινή οδήγηση, η ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων δεν προβληματίζει καθόλου, ενώ για πιο δυναμική οδήγηση ενδείκνυται η λειτουργία Sport που αλλάζει αρκετά τη συμπεριφορά του κιβωτίου. Υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω του λεβιέ, μόνο που οι φωτεινές ενδείξεις για την εκάστοτε θέση του βρίσκεται στο βάθος της κονσόλας με αποτέλεσμα να κρύβονται από τις ποτηροθήκες -όταν υπάρχει κάτι σε αυτές.

Citroen C3
Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται γρήγορα και ομαλά, προσθέτοντας πόντους ευκολίας στην καθημερινή οδήγηση.

Αφρός
Παρόλο που στα χαρτιά το αυτόματο C3 είναι ελάχιστα πιο αργό από το αντίστοιχο με το χειροκίνητο κιβώτιο (-0,6” για το 0-100 km/h και -7 km/h τελικής ταχύτητας), η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως διαρκώς έχεις όση δύναμη χρειάζεσαι διαθέσιμη.

Σε ήπια οδήγηση θα εκτιμήσεις την ηχομόνωση της καμπίνας, το ελαφρύ τιμόνι και την κορυφαία άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, η οποία παραμένει ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου. Με το μοτέρ να γυρίζει ψηλά, θα ακούσεις τη χαρακτηριστική χροιά του 3κύλινδρου κινητήρα χωρίς να σε ενοχλεί. Το κιβώτιο από τη μεριά του αποκρίνεται σωστά στις σβέλτες επιταχύνσεις, με τη μαλακή ανάρτηση να εξασφαλίζει τελικά αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου και μικρότερες κλίσεις από το αναμενόμενο.

Η κορυφαία ευκολία οδήγησης που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο συνοδεύεται από μικρή μόνο αύξηση της μέσης κατανάλωσης, μισό λίτρο πάνω σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση. Η μέτρησή μας ήταν 7,5 lt/100 km και μόνο με πολύ προσεκτική οδήγηση θα πέσει κάτω από 7 lt/100 km σε μικτές συνθήκες.

Citroen C3
Μπορεί η ανάρτηση να έχει μαλακή ρύθμιση, όμως το C3 αποδεικνύεται διασκεδαστικό υπό πίεση.

Η αύξηση αυτή σαφώς και δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για όποιον εκτιμά τα οφέλη του αυτόματου κιβωτίου. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την πολύ λογική αύξηση στην τιμή σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Από τη «βασική» επιλογή Shine των €17.200 (επιβάρυνση €1.150), ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16”, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, οθόνη αφής 7” για το infotainment, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματα φώτα/υαλοκαθαριστήρες, καθίσματα Advanced Comfort και δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένες λειτουργίες.

Η Shine Plus (€17.900) της δοκιμής μας προσθέτει δορυφορική πλοήγηση, ενώ η κορυφαία Exclusive (€18.850) προσθέτει κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 17” και φιμέ τζάμια. Το μόνο που ουσιαστικά λείπει είναι το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης το οποίο στην έκδοση Shine για παράδειγμα χρεώνεται €180.

Συνοψίζοντας, το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα του C3 προσθέτοντας πόντους ευκολίας στην καθημερινή συμβίωση, με ελάχιστη αύξηση στην κατανάλωση και χωρίς μεγάλη επιβάρυνση στην τιμή. Παρόλο που το πρόσφατο facelift δεν έφερε μεγάλες αλλαγές, κατάφερε να ενδυναμώσει περαιτέρω τα στοιχεία άνεσης και σχεδίασης του γαλλικού σουπερμίνι που παραμένει μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία.


Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο C3 δικαιολογεί την τιμή του και στέκεται επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό με δυνατά σημεία του την κορυφαία άνεση και την ξεχωριστή σχεδίαση.
Τιμή Από €17.200 (Έκδοση Shine)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 110 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10”
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 3.996 x 1.749 x 1.474 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.165 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube