Φυσικό αέριο: Όλα τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς που καίνε CNG

Φυσικό αέριο: Όλα τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς που καίνε CNG

Με τον εξηλεκτρισµό στην κορυφή της ατζέντας των αυτοκινητοβιοµηχανιών, το φυσικό αέριο CNG περνά σχεδόν απαρατήρητο αν και αποτελεί µια άµεσα εφαρµόσιµη λύση για οικολογική και οικονοµική µετακίνηση.

Μπορεί η χρήση του φυσικού αερίου (CNG - Compressed Natural Gas) να είναι ευρύτερα διαδεδοµένη σε διάφορους κλάδους όπως η κεντρική θέρµανση, τα αστικά λεωφορεία, τα απορριµµατοφόρα και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, όµως λίγοι είναι εκείνοι που εκµεταλλεύονται τα οφέλη του στον χώρο της αυτοκίνησης.

Τι είναι το CNG και πώς λειτουργούν οι κινητήρες bi-fuel;
Το CNG είναι φυσικό αέριο συµπιεσµένο στα 200-250 bar, το οποίο αποτελείται σε ποσοστό σχεδόν 97% από µεθάνιο (CH4) και έχει χαµηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα. Μπορεί να προέρχεται είτε από το υπέδαφος ως προϊόν εξόρυξης είτε από τεχνητή ζύµωση βιοµάζας (π.χ. οργανικών αποβλήτων). Στη δεύτερη περίπτωση το παραγώµενο βιοαέριο που µετατρέπεται σε bio-CNG µε ειδική εξεργασία, είναι ανανεώσιµη πηγή ενέργειας και δεν επιβαρύνει συνολικά την ατµόσφαιρα µε CO2.

Μονάδα µέτρησης του CNG είναι τα κιλά, µε ένα κιλό να αναλογεί σε 1,5 lt βενζίνης ή 1,3 lt πετρελαίου. Η τιµή του είναι 60% χαµηλότερη από της βενζίνης, καθιστώντας το πρωταθλητή οικονοµίας. Παράλληλα, το CNG θεωρείται οικολογικό καύσιµο µε 30% χαµηλότερες εκποµπές CO2 από τη βενζίνη, 90% χαμηλότερες εκπομπές NOx από τα ντίζελ και σχεδόν μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων.

VW Golf TGI

Οι κινητήρες των αυτοκινήτων που κινούνται µε CNG είναι ουσιαστικά βενζινοκινητήρες που έχουν δεχθεί τις απαραίτητες µετατροπές για να καίνε και τα δύο καύσιµα (bi-fuel). Αυτό γίνεται µε την προσθήκη συστήµατος τροφοδοσίας µε CNG, με το φυσικό αέριο να αποθηκεύεται σε ειδικές κυλινδρικές φύσιγγες υψηλής πίεσης. Το σύστημα τροφοδοσίας αποτελείται από το ρυθµιστή του µίγµατος συνδεδεµένο µε τον αισθητήρα «λ», το σύστηµα ψεκασµού, πρόσθετα φίλτρα και ένα πρόγραµµα διαχείρισης του διπλού καυσίµου. Το αέριο αναφλέγεται και καίγεται µέσα στους θαλάµους καύσης όπως η βενζίνη, όµως είναι πιο αποδοτικό –ιδιαίτερα σε κινητήρες µε τούρµπο, ιντερκούλερ και τριοδικό καταλύτη.

Τα εργοστασιακά αεριοκίνητα αυτοκίνητα έχουν αρκετά µικρότερο ντεπόζιτο βενζίνης καθώς η χρήση της περιορίζεται για τον καθαρισµό του θαλάµου καύσης και των βαλβίδων από κατάλοιπα. Η βενζίνη βοηθά ακόµα στην εκκίνηση µέχρι να θερµανθούν τα µπεκ όταν επικρατούν πολύ χαµηλές θερµοκρασίες, ενώ παίζει και υποστηρικτικό ρόλο για να παραµείνει το όχηµα σε κίνηση µέχρι να βρεθεί στο πλησιέστερο διαθέσιµο πρατήριο CNG.

CNG

Πόσο διευρυμένο είναι το δίκτυο πρατηρίων CNG;
Το δίκτυο πρατηρίων CNG στην Ευρώπη περιλαµβάνει σήµερα 3.500 πρατήρια σε περισσότερες από 37 ευρωπαϊκές χώρες. Πρωταθλητής σε αριθµό πρατηρίων CNG είναι η Ιταλία που διαθέτει πάνω από 1.404 σταθµούς ανεφοδιασµού. Ακολουθούν η Γερµανία (817), η Τσεχία (217), η Σουηδία (201) και η Ολλανδία (187). Στην Ελλάδα λειτουργούν σήµερα 22 πρατήρια διάθεσης CNG από τα οποία εννέα βρίσκονται στην Αθήνα και τρία στη Θεσσαλονίκη. Παρόλο που αρκετές περιοχές της χώρας δεν καλύπτονται προς το παρόν, το δίκτυο συνεχίζει να επεκτείνεται µε αξιοπρόσεχτο ρυθµό, µε τουλάχιστον ακόµα 15 πρατήρια να βρίσκονται σε φάση κατασκευής/αδειοδότησης.

Σύµφωνα µε οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όλα τα κράτη µέλη είναι υποχρεωµένα να κατασκευάσουν πρατήρια φυσικού αερίου ανά 150 km στους αυτοκινητοδρόµους ταχείας κυκλοφορίας, έτσι ώστε να καλύψουν τις ανάγκες των αεριοκίνητων οχηµάτων που κυκλοφορούν σήµερα στην Ευρώπη που είναι πάνω από 2.000.000.

Ποια μοντέλα είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα με CNG από το εργοστάσιο;
Πέρα από τη δυνατότητα μετατροπής συμβατικού οχήματος σε αεριοκίνητο (τα κιτ κοστίζουν µεταξύ €1.500 και €2.200), υπάρχουν και εργοστασιακά αεριοκίνητα οχήματα στην ελληνική αγορά, με τη μεγάλη πλειονότητα να προέρχεται από το Volkswagen Group. Ας δούμε λοιπόν με αλφαβητική σειρά όλα τα νέα μοντέλα CNG και τις τιμές τους:


Audi A3 Sportback 30 g-tron - αναμένεται σύντομα

Audi A3 Sportback 30 g-tron

Το A3 Sportback 30 g-tron εφοδιάζεται µε τον 1.500άρη κινητήρα TFSI που αποδίδει 131 PS και 200 Nm. Η κίνηση µεταδίδεται στους εµπρός τροχούς µέσω ενός αυτόµατου κιβωτίου S tronic επτά σχέσεων. Οι τρεις δεξαµενές CNG είναι χωρητικότητας 17,3 kg, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίµου, 9 lt.

Διαμορφώστε το δικό σας Audi A3 g-tron εδώ


FIAT Panda City Life 0.9T CNG - από €12.290

FIAT Panda City Life

Tο Panda διπλού καυσίµου κινείται από ένα δικύλινδρο κινητήρα τούρµπο 875 cc, µε απόδοση 80 PS. Ο οδηγός µπορεί να επιλέξει ο ίδιος τη χρήση είτε της βενζίνης (ρεζερβουάρ 35 lt) είτε του φυσικού αερίου (δύο δεξαµενές, συνολικής χωρητικότητας 12 kg).

Διαμορφώστε το δικό σας FIAT Panda CNG εδώ


SEAT Arona 1.0 TGI - από €18.090

SEAT Arona

Από τα ελάχιστα B-SUV της αγοράς που κινείται με φυσικό αέριο και βενζίνη. Το Arona 1.0 TGI CNG διαθέτει τρεις δεξαμενές αερίου συνολικής χωρητικότητας 13,8 kg και ένα ακόμα ρεζερβουάρ καυσίμου 9 lt, τα οποία συνδυαστικά μπορούν να διασφαλίσουν αυτονομία που ξεπερνά τα 510 km. Μάθετε περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Διαμορφώστε το δικό σας SEAT Arona 1.0 TGI εδώ


SEAT Ibiza 1.0 TGI - από €16.890

SEAT Ibiza

To Ibiza TGI φαντάζει ως µία εξαιρετική επιλογή για όποιον επιθυµεί να συνδυάσει τον πικάντικο χαρακτήρα στην οδήγηση µε την οικονοµία στη χρήση. Το ισπανικό σουπερµίνι, εφοδιάζεται µε ρεζερβουάρ CNG 13,8 kg και βενζίνης 9 lt. Την κίνηση του Ibiza 1.0 TGI αναλαµβάνει το 3κύλινδρο µηχανικό σύνολο των 90 PS. Μάθετε περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Διαμορφώστε το δικό σας SEAT Ibiza 1.0 TGI εδώ


SEAT Leon 1.5 TGI - από 25.290

SEAT Leon TGI

Το νέο SEAT Leon, χάτσμπακ και Sportourer, διαθέτει στην γκάμα του και έκδοση φυσικού αερίου µε κινητήρα 1.5 TGI απόδοσης 131 PS. Ως είθισται στα µοντέλα του Οµίλου VW, διαθέτει τρεις δεξαµενές CNG συνολικής χωρητικότητας 17,3 kg, παρέχοντας στο Leon αυτονοµία 440 km χωρίς ανεφοδιασµό. Με το που αδειάσουν οι δεξαµενές του CNG, η διαχείριση αλλάζει αυτόµατα σε λειτουργία βενζίνης (ρεζερβουάρ 9 lt).

Διαμορφώστε το δικό σας SEAT Leon 1.5 TGI εδώ


Škoda Scala 1.0 G-TEC - από €17.500

Skoda Scala 1.0 G-TEC

Το Škoda Scala G-TEC εφοδιάζεται µε 1.000άρη κινητήρα τούρµπο απόδοσης 90 PS. Διαθέτει τρία ρεζερβουάρ CNG που έχουν χωρητικότητα 13,8 kg και λειτουργεί κατά προτεραιότητα µε φυσικό αέριο. Το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι σύμφωνα με τα στάνταρ της ΕΕ, 9 lt. Μάθετε περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Διαμορφώστε το δικό σας Skoda Scala G-TEC εδώ


Škoda Kamiq 1.0 G-TEC - από €19.500

Skoda Kamiq 1.0 G-TEC

Το Kamiq είναι τo δεύτερο B-SUV της ελληνικής αγοράς, µαζί µε το Arona, που καίνε φυσικό αέριο/βενζίνη. Το Škoda Kamiq 1.0 GTEC κινείται από έναν τροποποιηµένο 3κύλινδρο, 12βάλβιδο, 1.000άρη κινητήρα TSI µε 90 PS. Διαθέτει τρία ρεζερβουάρ CNG χωρητικότητας 13,8 kg και ένα υποστηρικτικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 lt. Μάθετε περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Διαμορφώστε το δικό σας Skoda Kamiq G-TEC εδώ


Škoda Octavia 1.5 G-TEC - από €25.100

Skoda Octavia G-TEC

Το Škoda Octavia G-TEC που είναι διαθέσιμο με αμάξωμα Gran Coupé ή Sports Wagon, χρησιµοποιεί µία νέα έκδοση του 1.5 TSI με ισχύ 131 PS. Οι δεξαµενές CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 17,3 kg σε πίεση 200 bar και βρίσκονται κάτω από τον χώρο των αποσκευών. Η αυτονοµία του φυσικού αερίου φτάνει τα 500 km, ενώ υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 lt που αυξάνει τη συνδυαστική αυτονοµία στα 690 km.

Διαμορφώστε το δικό σας Skoda Octavia G-TEC εδώ


Volkswagen eco up! - από €15.100

VW eco up!

Το αειθαλές eco up! φορά τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο κινητήρα 1,0 lt με ισχύ 68 PS. Οι δύο δεξαμενές χωρούν 11 kg CNG και μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 10 lt προσφέρουν συνδυαστική αυτονομία 580 km! Μάθετε περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Διαμορφώστε το δικό σας VW eco up! εδώ


Volkswagen Polo 1.0 TGI - από €19.600

Volkswagen Polo TGI

Τo Polo TGI εφοδιάζεται µε τον γνωστό 1.000άρη κινητήρα TSI των 90 PS που λειτουργεί κατά προτεραιότητα µε CNG και µε βενζίνη (ρεζερβουάρ 9 lt) µόλις εξαντλήσει το φυσικό αέριο. Τα ρεζερβουάρ CNG των 13,8 kg, κλέβουν λίγο από τον χώρο των αποσκευών, προσφέρουν όµως αυτονοµία που ξεπερνά τα 350 km. Μάθετε περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του εδώ.

Διαμορφώστε το δικό σας VW Polo 1.0 TGI εδώ


Volkswagen Golf 1.5 TGI - από €26.250

VW Golf TGI

To Golf TGI εφοδιάζεται µε τον 1.500άρη κινητήρα TSI του γερμανικού οµίλου που για την περίσταση αποδίδει 131 PS. Τα ρεζερβουάρ CNG έχουν χωρητικότητα 17,3 kg και να προσφέρουν αυτονοµία που φτάνει τα 400 km. Κι εδώ υπάρχει φυσικά ρεζερβουάρ ασφαλείας που παίρνει 9 lt βενζίνη.

Διαμορφώστε το δικό σας VW Golf 1.5 TGI εδώ

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube