Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TGI

Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TGI

Με κόστος κίνησης κοντά στα €3/100km, το Polo TGI φτιάχτηκε για να γράφει χιλιόμετρα.

Το Volkswagen Polo θεωρείται διαχρονικά ένας από τους βασικούς παίκτες της κατηγορίας των σουπερμίνι, και η έκτη γενιά του που παρουσιάστηκε το 2017 δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Το μικρό της VW είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που συνδυάζει χώρους, ποιότητα κύλισης και τεχνολογία, ενώ διατίθεται και σε έκδοση TGI που κινείται με φυσικό αέριο CNG για μεγαλύτερη οικονομία στη χρήση.

Το Polo 1.0 TGI με τον τρικύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα το γνωρίσαμε το 2018, όμως ένα χρόνο αργότερα η Volkswagen το έκανε ακόμα πιο ελκυστικό με την προσθήκη χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων (αντί για το προηγούμενο 5άρι), αυξάνοντας παράλληλα τη συνολική χωρητικότητα CNG στα 13,8 kg (+2,2 kg).

Εκτός από τις δύο δεξαμενές κάτω από τον χώρο αποσκευών, το Polo απέκτησε και τρίτο ντεπόζιτο CNG κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής, κάτω από τα πίσω καθίσματα. Σύμφωνα με τη Volkswagen, πλέον η αυτονομία με CNG αγγίζει τα 368 km (+60 km) στον κύκλο μετρήσεων WLTP. Παράλληλα, υπάρχει και βοηθητικό ντεπόζιτο βενζίνης χωρητικότητας 9 lt, ποσότητα ικανή για να καλύψει το Polo την απόσταση μέχρι τον κοντινότερο σταθμό ανεφοδιασμού CNG. Μοναδικό μειονέκτημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας αποτελεί το σχετικά μικρό δίκτυο πρατηρίων CNG στην Ελλάδα που περιορίζει το εύρος χρήσης της συγκεκριμένης έκδοσης.

VW Polo TGI

Οδηγικά, το Polo παραμένει στιβαρό, προβλέψιμο, άνετο και αρκετά σβέλτο. Στα χαρτιά μπορεί να είναι πιο αργό από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,9” (TGI) έναντι 10,8” (TSI), όμως η διαφορά δεν είναι αισθητή στην καθημερινότητα. Εξάλλου, τα 160 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα σε ένα ευρύ φάσμα από τις 1.800 ως τις 3.800 rpm, χαρίζοντας το νεύρο που χρειάζεται για κίνηση στην πόλη.

Παράλληλα, η προσθήκη 6ης ταχύτητας στο κιβώτιο έχει επιτρέψει πυκνότερη κλιμάκωση με αποτέλεσμα η 3η να τραβάει καλύτερα από χαμηλές στροφές. Τα επιπλέον κιλά της έκδοσης CNG σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Polo γίνονται αισθητά μόνο υπό πίεση και σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν τον οδηγό καθώς το γερμανικό σουπερμίνι διατηρεί την ουδετερότητα που διακρίνει όλες του τις εκδόσεις.

Τα 3,3 kg/100 km μέσης κατανάλωσης που ανακοινώνει η εταιρεία είναι πολύ αισιόδοξη τιμή. Στην πράξη, ο οδηγός  θα δει νούμερα κοντά στα 4,6 kg/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Ακόμα κι έτσι, με ένα πλήρες γέμισμα CNG να κοστίζει μόλις €12 και να αρκεί για πάνω από 300 km πραγματικής αυτονομίας, το Polo TGI είναι πρωταθλητής οικονομίας.

VW Polo TGI

Αισθητικά, το μόνο στοιχείο που ξεχωρίζει τη συγκεκριμένη έκδοση είναι το έμβλημα TGI στην πίσω πόρτα, με τις υποδοχές για ανεφοδιασμό CNG και βενζινης να βρίσκονται κρυμμένες κάτω από το κάλυμμα. Στην καμπίνα η εικόνα είναι γνώριμη με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό και εξαιρετική συναρμογή. Η οθόνη αφής 6,5” (προαιρετικά 8,0”) με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό φιλοξενεί το εύχρηστο infotainment που περιλαμβάνει ραδιόφωνο και σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth για πραγματοποίηση κλήσεων ή αναπαραγωγή μουσικής.

Σε επίπεδο χρηστικότητας, η διαφορά του TGI σε σχέση με τα υπόλοιπα Polo είναι η μείωση του χώρου αποσκευών στα 255 lt (από 355 lt), λόγω των δεξαμενών CNG που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα, και το κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού αντί για ρεζέρβα ανάγκης. Κατά τα άλλα, παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα και πρακτικά σουπερμίνι της αγοράς, με κορυφαίους χώρους για τους πίσω επιβάτες.

VW Polo TGI

Το Polo TGI είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε ένα επίπεδο εξοπλισμού αντίστοιχο με την έκδοση Comfortline των υπόλοιπων εκδόσεων κινητήρα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 15”, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής 6,5”, τέσσερα ηχεία, δύο θύρες USB και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω. Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης έχουμε τα Front Assist με City Emergency Brake, Pre-Crash, Multi-Collision Brake, Emergency Call, και cruise control. Μερικές ελλείψεις για μοντέλο της κατηγορίας με τέτοια τιμή είναι μια κάμερα οπισθοπορείας ή αισθητήρες παρκαρίσματος, οι προβολείς ομίχλης και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας που πλέον εξοπλίζει τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς.

Η τιμή των €18.200 καθιστά το Polo 1.0 TGI €2.250 ακριβότερο από το βενζινοκίνητο 1.0 TSI 95 PS Comfortline με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού.  Αυτή η διαφορά άλλωστε μικραίνει λίγο ακόμη χάρη στην τρέχουσα προωθητική ενέργεια της VW, που χαρίζει στον αγοραστή CNG αξίας €400, καλύπτοντας τις ανάγκες του Polo για περίπου ένα έτος ή 12.000 km.

Τι λέει το DRIVE
Ιδανική επιλογή για όποιον ψάχνει τη μέγιστη δυνατή οικονομία στη χρήση, αρκεί βρίσκεται κοντά σε πρατήριο CNG και να μην τον ενοχλούν ορισμένες ελλείψεις του εξοπλισμού.
Τιμή €18.200
Τεχνολογία Κινητήρας CNG/βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 90 PS/4.000-5.500 rpm, 160 Nm/1.800-3.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 kg/100 km*
Εκπομπές CO2 89 g/km (WLTP: 101 g/km)
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.269 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση Drive
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube