Test drive: Škoda Scala 1.0 G-TEC

Test drive: Škoda Scala 1.0 G-TEC

Δίπλα στα τρόπαια για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, η έκδοση G-TEC του Skoda Scala προσθέτει στην τροπαιοθήκη του τσέχικου μικρομεσαίου και το κύπελο της οικονομίας.

Το Scala είναι η καλύτερη απόπειρα της Skoda να πρωταγωνιστήσει στη µικροµεσαία κατηγορία. Ένα µοντέλο που από την πρώτη επαφή µας το εκθειάσαµε για τους κορυφαίους χώρους, την ασφαλή και άνετη οδική συµπεριφορά και την αναβαθµισµένη εικόνα στην καµπίνα µε τα ποιοτικά και πιο προσεγµένα υλικά.

Κρίµα που το timing του στην αγορά συνέπεσε µε την άνοδο των SUV, τα οποία έχουν συρρικνώσει αρκετά το µερίδιο αγοράς των παραδοσιακών χάτσµπακ.

Ωστόσο, σε µια εποχή που η ηλεκτροκίνηση προσπαθεί δειλά δειλά να κάνει τα πρώτα βήµατα και στην χώρα µας, τo τσέχικο µοντέλο επανέρχεται στο προσκήνιο για να µας υπενθυµίσει µε τη νέα έκδοση G-TEC τα οφέλη του φυσικού αερίου. Έναν ακόµα οικονοµικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιµο που, λόγω του περιορισµένου δικτύου διανοµής, δεν αναπτύχθηκε όσο θα έπρεπε στη χώρα µας τα προηγούµενα χρόνια. Πλέον όµως υπάρχει επαρκής κάλυψη εντός του λεκανοπεδίου. Παράλληλα, το δίκτυο πρατηρίων έχει επεκταθεί σε αποδεκτό βαθµό στις εθνικές οδούς που εξυπηρετούν το βορρά, ενώ σχεδιάζεται και η εξάπλωση στο χερσαίο νότιο τµήµα της χώρας.

Κάτω από το καπό της συγκεκριµένης έκδοσης βρίσκεται ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας του οµίλου, µε τροποποιήσεις στην κυλινδροκεφαλή, στους εκκεντροφόρους και στην ηλεκτρονική του διαχείριση για να µπορεί να καίει φυσικό αέριο. Συνδυάζεται µε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει πέντε ίππους λιγότερους από τον αντίστοιχο TSI που καίει µόνο βενζίνη. Δηλαδή, 90 PS από τις 4.000 έως τις 5.500 rpm και 160 Nm ροπή µεταξύ 1.800 και 3.800 rpm.

Scala 1.0 G-TEC

Οι λοιπές τροποποιήσεις που έχει δεχτεί το Scala G-TEC αφορούν την αντικατάσταση του ρεζερβουάρ καυσίµου µε ένα ανάγκης µόλις 9 lt -απλώς για να µπορείς να µετακινηθείς αν βρεθείς σε περιοχή που δεν υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασµού µε φυσικό αέριο- και την προσθήκη των δεξαµενών υψηλής αντοχής όπου αποθηκεύεται το φυσικό αέριο, µε χωρητικότητα 13,8 kg. Αυτές είναι τοποθετηµένες κάτω από τον χώρο αποσκευών και έχουν µειώσει δραστικά τη χωρητικότητά του από το εντυπωσιακό νούµερο των 467 lt των υπόλοιπων εκδόσεων, στα 339 lt. Χώρος, που ωστόσο παραµένει ικανοποιητικός για τις ανάγκες µιας τετραµελούς οικογένειας.

Το µικρότερο πορτµπαγκάζ και η απουσία ρεζέρβας, είναι και οι µόνες διαφορές σε σχέση µε τα υπόλοιπα Scala. Οι χώροι στην καµπίνα είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, ενώ οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι κρατούν την πρακτικότητα ψηλά. Τα υλικά µε τη σειρά τους είναι στο υψηλό επίπεδο που έχουµε επισηµάνει αρκετές φορές, µε το επάνω µέρος του ταµπλό να καλύπτεται από µαλακό υλικό και τα πιο χαµηλά να είναι αναµενόµενα από σκληρά πλαστικά. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγµένη και η σχεδίαση ακολουθεί τις πιο µοντέρνες γραµµές, που η Skoda πρωτοπαρουσίασε άλλωστε στο Scala. Παράπονα από την εργονοµία δεν υπάρχουν, ενώ το infotainment είναι απλό στη χρήση, µε την οθόνη να έχει υψηλή ευκρίνεια και πολύ καλή απόκριση στην αφή.

Απόλυτη οικονοµία
Πέρα από τα παραπάνω που είναι δεδοµένα σε κάθε Scala, το µεγαλύτερο προσόν της έκδοσης G-TEC είναι η οικονοµία σε επίπεδο… ηλεκτρικού. Το φουλάρισµα στοιχίζει λιγότερα από €12 και µε µέση κατανάλωση γύρω στα 5,1 kg/100 km ένα γεµάτο ντεπόζιτο εξασφαλίζει, χωρίς να φυλάγεσαι στο γκάζι, αυτονοµία 250-270 km. Το κόστος για κάθε 100 km µετακίνησης δηλαδή βρίσκεται κοντά στα €4,5.

Με περίπου 120 kg παραπάνω βάρος από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο Scala και µε διψήφια ονοµαστική ιπποδύναµη, είναι δεδοµένο ότι η έκδοση G-TEC δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Και τα 12,4'' που ανακοινώνει η Skoda αποκαλύπτουν ένα µέρος των δυνατοτήτων του. Στο δρόµο η χαµηλότερη απόδοσή του γίνεται αισθητή κυρίως στις χαµηλές στροφές. Πάνω από τις 2.000 rpm και στις µεσαίες στροφές που µπαίνουν στο παιχνίδι και τα 160 Nm ροπής το τράβηγµα του κινητήρα είναι ικανοποιητικό. Βοηθάει σ’ αυτό και το εξάρι κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις δεν θα προβληµατίσουν όποιον ξέρει τι αγοράζει.

Πέρα από τις ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις το Scala G-TEC παραµένει στο δρόµο εξίσου ικανό µε τις υπόλοιπες συµβατικές εκδόσεις καυσίµου. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος και η κλίση στις στροφές είναι λογική ακόµα και όταν πιεστεί. Το τιµόνι του µπορεί να µη διαπρέπει σε αίσθηση, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές. Γενικά, εµπνέει εµπιστοσύνη σε κάθε δρόµο, είναι ευκολοδήγητο και πολύ άνετο, µε την ανάρτηση να απορροφά σχεδόν κάθε ανωµαλία και την ποιότητα κύλισης να µην έχει να ζηλέψει τίποτα από τα κορυφαία µοντέλα της κατηγορίας.

Ταµείο
Το Scala G-TEC είναι διαθέσιµο στις εκδόσεις εξοπλισµού Ambition και Style µε την τιµή να ξεκινά από τις €17.500 για την καλά εξοπλισµένη βασική έκδοση και τις €19.200 για την πλουσιότερη. Με τιµή σχεδόν €500 υψηλότερη από την αντίστοιχη Ambition του TSI των 95 PS, η απόσβεση θα έρθει νωρίς συγκριτικά µε το βενζινοκίνητο µοντέλο και από εκεί και πέρα θα έχεις µόνο κέρδος από το σηµαντικά χαµηλότερο κόστος χρήσης. Οπότε αν καλύπτεσαι από το δίκτυο ανεφοδιασµού και δεν ενοχλείσαι από τις ελαφρώς χειρότερες επιδόσεις και τον µικρότερο χώρο αποσκευών, το Scala G-TEC θα σε αποζηµιώσει µε το παραπάνω αν αναζητάς ένα οικονοµικό σε συνολικό κόστος ιδιοκτησίας µικρό οικογενειακό. 

Διαμορφώστε ΕΔΩ το δικό σας Škoda Scala

Τι λέει το DRIVE
Εάν το δίκτυο ανεφοδιασμού δεν αποτελεί πρόβλημα και συμβιβάζεσαι με το μικρότερο χώρο αποσκευών και τις μέτριες επιδόσεις, μακροχρόνια μόνο κερδισμένος θα βγεις από την οικονομία που θα σου προσφέρει η καύση φυσικού αερίου. 
Τιμή από €17.500
Τεχνολογία CNG, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 90 PS/4.000-5.500 rpm, 160 Nm/1.800-3.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 kg/100 km
Εκπομπές CO2 95-96 g/km (WLTP: 93-116 g/km)
Διαστάσεις 4.362 x 1.793 x 1.471 mm
Χώρος αποσκευών 339 lt
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube