Test: Renault Koleos

Test: Renault Koleos

Με «γονείς» από Ιαπωνία και Γαλλία, το πρώτο μεσαίο SUV της Renault έχει υιοθετήσει τα καλύτερα στοιχεία και των δύο και ρίχνεται στη μάχη της κατηγορίας
Το νέο Koleos αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της Renault στην κατηγορία των μεσαίων SUV – ή crossover όπως το αποκαλεί η γαλλική φίρμα. Πριν σπεύσετε να με διορθώσετε ότι το Scenic RX4 ήταν το πρώτο εκτός δρόμου μοντέλο, να υπενθυμίσω ότι ήταν απλά μία πιο «περιπετειώδης» έκδοση ενός MPV και όχι ένα εξολοκλήρου νέο αυτοκίνητο όπως το Koleos. Βέβαια, η συνεργασία της Renault με τη Nissan έχει προικίσει το Koleos με αρκετά στοιχεία από το «αδελφό» X-Trail. Μπορεί η συγγένεια πρώτου βαθμού να μην είναι άμεσα ορατή, αλλά είναι εκεί.

Γαλλική φινέτσα

Σύμφωνα με τη Renault, το Koleos συνδυάζει αρμονικά το δυναμικό σχήμα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με ένα «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης και τους χώρους ενός MPV. Αν αφήσουμε την τετρακίνηση εκτός προς το παρόν, το μεσαίο SUV της Renault μοιάζει, τουλάχιστον στο εμπρός μέρος, αρκετά με τα πολυμορφικά μοντέλα της γαλλικής φίρμας, με το πίσω μέρος ν’ ακολουθεί μία λίγο πιο διαφορετική προσέγγιση. Όσο για τους χώρους και τις ευκολίες στην καμπίνα των επιβατών, δεν θα μείνει κανείς παραπονεμένος. Η πολύχρονη εμπειρία της Renault στην κατασκευή πολυμορφικών έχει εφοδιάσει το Koleos με πολλές έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό. Καταρχήν τα υλικά κατασκευής της καμπίνας είναι ιδιαίτερα ποιοτικά και με πολύ καλή συναρμογή, δίνοντάς σου την αίσθηση ότι θα αντέξουν στο χρόνο και την κακή χρήση. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι άφθονες, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, με τη συνολική χωρητικότητά τους να ανέρχεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 70 lt. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει διαιρούμενη πίσω πόρτα που διευκολύνει την πρόσβαση για γρήγορο άνοιξε κλείσε, ωστόσο θα χρειαστεί να τεντωθείτε καλά για να πιάσετε τις αποσκευές που έχουν «κολλήσει» στα πίσω καθίσματα. Η χωρητικότητα των 450 lt βρίσκεται περίπου στον μέσο όρο της κατηγορίας, και με τη δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων το νούμερο αυξάνεται στα 1.380 lt. Ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στην πανοραμική θέση οδήγησης, με τον λιτό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων να θυμίζει ελαφρώς… Ιαπωνία. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική κονσόλα, που χωρίς να είναι πολύ φορτωμένη με κουμπιά, είναι λειτουργική και συνηθίζεται αμέσως.

Εντός και εκτός δρόμου

Ο πολύπλευρος χαρακτήρας του Koleos δεν περιορίζεται μόνο στο εσωτερικό. Το σύστημα τετρακίνησης του X-Trail που κρύβεται επιμελώς από κάτω, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που μεταφέρει τη ροπή στο εμπρός και το πίσω διαφορικό ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Το μπουτόν επιλογής στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει είτε την κίνηση αποκλειστικά με τους εμπρός τροχούς (2WD), είτε την αυτόματη εμπλοκή της τετρακίνησης (Auto), ή το «κλείδωμα» του κεντρικού διαφορικού και την κατανομή της ροπής σε ποσοστό 50/50 για τους εμπρός και πίσω τροχούς (Lock). Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι εκτός δρόμου ικανότητες του Koleos μπορούν εύκολα να υπερβούν αυτές του μέσου οδηγού, ενώ στα ηλεκτρονικά βοηθήματα περιλαμβάνονται το Hill Start Assist, καθώς και το Hill Descent Control για τις δύσκολες κατηφόρες.
Στην οδήγηση εντός δρόμου το Koleos εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισής του, θυμίζοντας μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών από αεροδυναμικούς και μηχανικούς θορύβους είναι εξαιρετική και η ανάρτηση δείχνει τον καλύτερο εαυτό της σε ανωμαλίες που δεν υπερβαίνουν τα όρια της λογικής. Σε αντίθετη περίπτωση ο θόρυβος που καταλήγει στο εσωτερικό της καμπίνας είναι αυξημένος, ενώ αν το Koleos πιεστεί σε δρόμο με στροφές, θα διατηρήσει πειθήνια την πορεία του, παίρνοντας ωστόσο και τις ανάλογες κλίσεις. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα είναι κάπως «ελαφριά» σε αίσθηση, με τον επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου, κληρονομιά του X-Trail, να είναι σαφής και με θετικό κούμπωμα. Το τελευταίο, σε συνδυασμό με τον επίσης ιαπωνικής προέλευσης κινητήρα των 2,5 λίτρων και των 170 PS, κινούν με άνεση τα 1.700 κιλά του Koleos εντυπωσιάζοντας με τα νούμερα επιδόσεων.
Ενδεικτικά, το μεσαίο SUV της Renault επιταχύνει στα πρώτα 100 km/h σε 9,4”, με το 400άρι να ολοκληρώνεται σε 16,6”. Η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου σε συνδυασμό με τα 23 kgm της ροπής από τις 4.400 rpm έχουν ωφελήσει και τις ρεπρίζ, αφού τα 80-110 km/h με 3η, 4η και 5η χρειάζονται μόλις 5,2”, 7,3” και 8,9”.
Τα φρένα αποδείχτηκαν ανθεκτικά, αν και τα 42,55 μέτρα που απαιτούνται για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h είναι μια μέτρια τιμή, η οποία κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στην επιλογή της Renault σε λιγότερο «ασφάλτινα» ελαστικά. Η μέση κατανάλωση μπορεί εύκολα να σκαρφαλώσει μέχρι τα 16 lt/100 km, ενώ πολύ δύσκολα θα περιοριστεί στα 10 λίτρα.


Hot spots
Κινητήρας 2,5 lt με 170 PS
Έξτρα αποθηκευτικοί χώροι που φτάνουν τα 70 lt
Εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης All Mode 4x4-I
3ετής εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 km)
Βασική έκδοση από €28.500

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube