Test: Mini Cooper S

Test: Mini Cooper S

Ίσα κι όμοια; Προφανώς όχι. Πάντως η κίνηση της BMW να αναβαθμίσει τεχνολογικά το Mini Cooper S είναι καλό σημάδι για την εμπορική πορεία του DS3.

Τα τελευταία χρόνια η BMW μοιράζεται με την Peugeot και τη Citroen τα μοτέρ για τις προσθιοκίνητες πλατφόρμες της. Το κάνει με τη σιγουριά ότι το 207 ή το C3 ποτέ δεν θα έμπαιναν στην λίστα των υποψηφίων αγοραστών του Mini όσο φθηνότερα κι αν ήταν.

Το DS3 όμως απαντά με νεανική τρέλα στο ρετρό στιλ και φιλοδοξεί να αποτελέσει το fashion statement της επόμενης δεκαετίας, χώρια που είναι και εξαιρετικά ενδιαφέρον οδηγικά. Έχει δηλαδή  σχεδόν όλα αυτά που έκαναν το Mini επιτυχία, σε καλύτερη τιμή. Η BMW έπρεπε κάπως να απαντήσει. Να διαλύσει την παραμικρή υποψία αμφισβήτησης για την ουσία της υπεραξίας του Mini. Και το κάνει αναβαθμίζοντας τον υπερτροφοδοτούμενο ΤΗΡ του Cooper S.

Έτοιμες λύσεις
Ο νέος κινητήρας των 1,6 λίτρων συνδυάζει για πρώτη φορά υπερσυμπιεστή twin-scroll και άμεσο ψεκασμό βενζίνης με πλήρως μεταβαλλόμενο έλεγχο των βαλβίδων. Ουσιαστικά υιοθετεί την τεχνολογία VALVETRONIC που καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού. Ο έλεγχος του φορτίου του κινητήρα γίνεται μεταβάλλοντας διαρκώς το βύθισμα και τη διάρκεια του εκκεντροφόρου εισαγωγής, ανάλογα με τις εντολές του πεντάλ.

Με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας από τη μείωση των τριβών, τα εσωτερικά κινούμενα μέρη έχουν ανασχεδιαστεί και χρησιμοποιείται μια νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού που αλλάζει την παροχή της ανάλογα με τις ανάγκες.

Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της ιπποδύναμης από τα 175 στα 184 PS στις 5.500 rpm, εκεί που και το προηγούμενο έβγαζε την μέγιστη ισχύ. Η ροπή έχει διατηρηθεί σταθερή, στα 24,4 kgm από τις 1.600 ως τις 5.000 rpm, αλλά πλέον υπάρχει λειτουργία overboost που για μερικά δευτερόλεπτα δίνει 2 kgm επιπλέον. Σύμφωνα με τη Mini, η κατανάλωση στο μικτό κύκλο έχει μειωθεί κατά 0,4 lt./100 km και οι εκπομπές CO2 έχουν περιοριστεί στα 136 gr/km.

Όπως το ξέραμε
Εμφανισιακά αλλά και στο δρόμο δεν έχει μεγάλες διαφορές από το Mini που ήξερα. Σχεδιαστικά δεν έχει καν αλλαγές. Το φινίρισμα και η ποιότητα συναρμογής του εσωτερικού δείχνουν ελαφρά βελτιωμένα. Με στριμμένους τροχούς απολαμβάνω το ίδιο εξαιρετικό τιμόνι που μεταφέρει τις εντολές μου στο άμεσο και ακριβές μπροστινό σύστημα. Και κάνω μια επαλήθευση, να βεβαιωθώ ότι η ουρά ξεκολλάει και ελέγχεται ακόμη το ίδιο εύκολα. Είτε διότι πράγματι έχεις ανάγκη να πλασάρεις το Mini με τα τέσσερα ώστε να εξουδετερώσεις την υποστροφή είτε διότι απλώς το γλεντάς. Χωρίς να έχει γίνει πιο μαλακή, η ανάρτηση είναι λιγότερο νευρική στις συνεχείς μικροανωμαλίες.

Η απόσβεση των αμορτισέρ φαίνεται να ελέγχει καλύτερα τη δύναμη επαναφοράς των ελατηρίων. Σε ταχύτητες κοντά στην τελική, αλλά και σε γρήγορες καμπές, αυτό μεταφράζεται σε αυτοπεποίθηση. Στην έξοδο από αργές στροφές, η λειτουργία overboost έχει δώσει μια ευχάριστη εκρηκτικότητα που όμως χρειάζεται πιο προσεκτικό control με το δεξί πόδι για να μη σπαταληθεί σε σπινάρισμα.

Εστιάζοντας στον κινητήρα, βρίσκω ακόμη καλύτερη την απόκριση στο γκάζι από χαμηλά και πιο ορεξάτο το τράβηγμά του ψηλά, από τις 5.000 ως τον κόφτη στις 6.500 rpm. Στα στοιχεία του κατασκευαστή αναφέρεται επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,0 δευτερόλεπτα και τελική 228 km/h. Επειδή όμως παραλάβαμε το αυτοκίνητο 12 ώρες πριν κλείσει το τεύχος εντελώς άστρωτο, με μόλις 50 km στο οδόμετρο, δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε με μετρήσεις τις υποσχέσεις της εταιρείας. Στο επόμενο τεύχος θα επανέλθουμε με ντοκουμέντα και συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό.
 


Τι λέει το DRIVE
Όχι ότι το προηγούμενο μοτέρ μας χάλαγε, αλλά το καινούργιο είναι ακόμη καλύτερο. Κατά τα άλλα, παραμένει εξαιρετικό οδηγικά
Τεχνολογία
1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, Valvetronic, 184 PS/5.500 rpm, 24,4 kgm / 1.800 – 5.000 rpm (26,5 kgm με overboost)
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 7,0”, τελική ταχύτητα 228 km/h
Μέση κατανάλωση
5,8 lt./100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube