TEST: Kia Soul

TEST: Kia Soul

Με την ιδιαίτερη σχεδιαστική του προσέγγιση, το Soul είναι ένα αυτοκίνητο που εξυπηρετεί πολλαπλούς πρακτικούς σκοπούς, εγείρει συναισθήματα και μάλλον θα γίνει talk of the town
Το Soul κατάφερε να μας μπερδέψει περισσότερο και από το Nissan Qashqai. Είναι επιβατικό ή SUV; Με 164 mm απόσταση από το έδαφος δεν διστάζει να αφήσει πίσω την άσφαλτο, αλλά δεν μπορεί να πάει και πολύ μακριά, ενώ είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο καθώς στην πλατφόρμα του δεν προβλέπεται η τοποθέτηση συστήματος μετάδοσης σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο, οι μικροί πρόβολοι, η όρθια μάσκα, τα τονισμένα φτερά, το πίσω μέρος που κόβεται και κάθεται με φώτα ανάγλυφα στις κολόνες, συνθέτουν μια εικόνα δυναμική, ενός αυτοκινήτου που επιδιώκει να αντιμετωπιστεί από τους υποψήφιους αγοραστές του ως γκάτζετ-φετίχ, passion item, όπως θέλετε πείτε το...

Από μέσα… SUV

Οι εσωτερικοί χώροι των επιβατών όμως είναι αντάξιοι ενός μικρού SUV. Ακόμη και πίσω από έναν ψηλό και εύσωμο οδηγό (σαν εμένα...) ένας ίδιων διαστάσεων επιβάτης βολεύεται άνετα με πολύ χώρο για το κεφάλι του και χωρίς τα γόνατά του να καρφώνονται στην πλάτη τού εμπρός καθίσματος, ωστόσο η διαμόρφωση του πορτμπαγκάζ, με μόλις 220 λίτρα κανονικού χώρου και το βάθος να περιορίζεται από το συρτάρι για μικροαντικείμενα κάτω από το ψευδοδάπεδο, δημιουργεί προβλήματα στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων αν δεν πέσουν οι πλάτες των καθισμάτων.
Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά το φινίρισμα ικανοποιητικό και η συναρμογή προσεγμένη. Ο high tech σχεδιασμός και η δυνατότητα customizing με πολλές διαφορετικές επιλογές σε χρώματα και υφασμάτινες ταπετσαρίες συνθέτουν ένα σύνολο νεανικό που δεν στερείται πρακτικότητας, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, μπουκάλια, κ.λπ. Στον βασικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται οι βασικές ηλεκτρικές ευκολίες, έξι αερόσακοι και σύστημα ESP, ενώ προαιρετικά θα διατίθενται και στοιχεία άνεσης που χαρακτηρίζουν μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως κάμερα οπισθοπορείας με οθόνη στην κεντρική κονσόλα και αισθητήρες απώλειας πίεσης ελαστικών, αλλά όχι και πολυμορφικού χαρακτήρα λειτουργίες όπως το συρόμενο πίσω κάθισμα.

Ευδιάθετο

Το πάτωμα του Cee’d θα μπορούσε να προσφέρει πλεονεκτήματα όπως καλύτερη ποιότητα κύλισης και χαρακτηριστικά απόσβεσης που δεν ήταν προτεραιότητες στην εξέλιξη του Soul. Γι’ αυτό επιλέχτηκε η μικρότερη σε διαστάσεις βάση του i20, που με το κοντό της μεταξόνιο (2.550 mm αντί 2.650 του Cee’d) συμβάλλει στη μεγαλύτερη ευελιξία, προσόν σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που όπως δείχνουν οι έρευνες που οδήγησαν την εταιρεία στη δημιουργία του προορίζεται να κινείται ως επί το πλείστον εντός αστικού κύκλου. Γι’ αυτό άλλωστε και θα εφοδιάζεται και με το σύστημα ISG (όπως ονομάζει η Kia τη δική της εκδοχή συστήματος Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και τον θέτει πάλι σε λειτουργία μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη για να ξεκινήσει).
Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, το Soul είναι άνετο αλλά όχι μαγικό χαλί. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και η συμπεριφορά του γενικά χαρακτηρίζεται ευχάριστη, χωρίς να εντυπωσιάζει. Αν το φέρεις εκτός ορίων, αντιδρά υποστροφικά αλλά ελέγχεται εύκολα ακόμη και με το ESP απενεργοποιημένο. Το σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το Cee’d, οπότε δεν εκπλήσσει η καλή αίσθησή του. Τα φρένα, με τέσσερα δισκόφρενα στον βασικό εξοπλισμό υπερκαλύπτουν τις ανάγκες πέδησης, δεδομένου και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ το πεντάλ είναι προοδευτικό, με καλή αίσθηση, συνεισφέροντας στο συναίσθημα ασφάλειας. Αυτό δεν διαταράσσεται ούτε στην υψηλή ταχύτητα του αυτοκινητόδρομου, όπου το μικρό Kia ταξιδεύει με σιγουριά, με έναν ελαφρύ αεροδυναμικό θόρυβο να υπενθυμίζει το γωνιώδες σχήμα του με το όρθια τοποθετημένο παρμπρίζ. Κάπως τραχιά ήταν και η λειτουργία του κινητήρα turbodiesel των 1.600 κυβικών που οδηγήσαμε, ωστόσο τα 128 PS και κυρίως τα 26,5 kgm της ροπής που του χαρίζει το turbo μεταβλητής γεωμετρίας από τις 1.900 ώς τις 2.700 rpm, το καθιστούν ιδιαίτερα ευχάριστο στην πόλη, ενώ στον ανοιχτό δρόμο το βοηθούν να διαχειρίζεται τις προσπεράσεις με άνεση, σε συνδυασμό και με το καλά κλιμακωμένο 5άρι μηχανικό κιβώτιο με τον γρήγορο και σαφή επιλογέα.
Ο κινητήρας με τον οποίο θα εισαχθεί αρχικά στην Ελλάδα είναι ο 1.600άρης 16βάλβιδος του Cee’d, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και απόδοση 124 PS / 6.300 rpm, με ροπή 15,9 kgm / 4.200 rpm, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα προστεθεί στην γκάμα και ο 1.400άρης των 109 PS.

Με το χέρι στην καρδιά

Παρότι οι τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, γνωρίζουμε ότι θα είναι ακριβότερο από το 1.600άρι Cee’d, αλλά σημαντικά φθηνότερο από το Qashqai (από το οποίο είναι έτσι κι αλλιώς μισή ή μία κατηγορία κάτω). Θα ανταγωνίζεται στα ίσια τις δικίνητες εκδόσεις των Fiat Sedici και το Suzuki SX4. Το βασικό πλεονέκτημα του Soul απέναντι σε αυτό τον ανταγωνισμό είναι η τόλμη της Kia να ποντάρει στα συναισθήματα. Δεν ήθελε να ρίξει άλλη μια σταγόνα στον ωκεανό των καλών πρακτικών αυτοκινήτων. Προτίμησε να δώσει σε κάποιους το δικαίωμα επιλογής ενός αυτοκινήτου που να φωνάζει τη διαφορετικότητα της προσωπικότητάς τους. Το Soul είναι μια επιλογή που γίνεται με το χέρι στην καρδιά, χωρίς το μυαλό να προβάλλει σοβαρές αντιρρήσεις.



Κυβισμός (cc)     1.591
Κύλινδροι / Βαλβίδες    4 / 16
Ισχύς (PS / rpm)    124 / 6.300
Ροπή (kgm / rpm)    15,9 / 4.200
0-100 km/h (sec)     11
Τελική ταχύτητα (km/h)    177
Μετάδοση    Κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός    Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω    Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω)    Αεριζόμενοι δίσκοι / Δίσκοι
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)    4.105 x 1.785 x 1.610
Μεταξόνιο (mm)    2.550
Βάρος (kg)    1.170

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube