Τest drive: Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT

Τest drive: Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT

Ύστερα από 41χρόνια επιτυχημένης πορείας και συνεχούς εξέλιξης, η όγδοη γενιά του Passat μετουσιώνει τον ορθολογισμό και την τεχνολογική εξέλιξη των Γερμανών με τη δέουσα αποτελεσματικότητα.

Το Passat ποτέ δεν έλαμψε με τη σκηνική παρουσία του. Ποτέ δεν ήταν ο σταρ της γκάμας. Υπήρξε εδώ και 41 χρόνια ο πολύτιμος καρατερίστας που κρατά όλο το οικοδόμημα, όλο το θεατρικό έργο.

Υπερβολή;  Κι όμως οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν. Το Passat είναι το δεύτερο πιο ιστορικό μοντέλο της VW ύστερα από το Beetle, αφού ξεκίνησε τη ζωή του το 1973 και το τρίτο σε πωλήσεις ύστερα από το Golf και το Σκαθάρι.

Αυτοπεποίθηση
Θα ήμουν υπερβολικός αν έλεγα πως η προηγούμενη γενιά Passat (η μπερλίνα όχι το CC, εξηγούμαι) σου έφερνε δάκρυα στα μάτια από το χασμουρητό; Απαντώ μόνος μου, όχι δεν θα ήμουν. Κάτι που ακόμα και η συντηρητική σε τέτοια θέματα VW εμμέσως παραδέχεται, σχεδιάζοντας ένα νέο Passat καταφανώς πιο ενδιαφέρον οπτικά. Βέβαια αυτό δεν εμπόδισε το Passat  να πουλάει σαν ζεστό ψωμί όλα αυτά τα χρόνια.

Λίγα μόνο αυτοκίνητα μέχρι τώρα ήταν δημοφιλή για τόσο μεγάλο διάστημα, έτσι ώστε να περάσουν τα 20 εκατ. αυτοκίνητα σε συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις. Και πάλι όμως η ανάγκη για σχεδιαστική επικαιροποίηση ήταν αδήριτη. Όχι πως το νέο είναι ένα εντελώς «άλλο» αυτοκίνητο. Παραμένει ένα προϊόν συνεχούς εξέλιξης, όπως θα περίμενε κανείς από ένα τόσο καθιερωμένο μοντέλο. Όμως είναι σαφώς πιο φιλόδοξο και εξωστρεφές. Οι γραμμές του είναι καθαρές, το ίχνος του στο δρόμο επιβλητικό, το σχήμα του πιο ρευστό και ενδιαφέρον.

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως, χάρη και στις δυνατότητες της πλατφόρμας MQB, το νέο Passat καταφέρνει να παρουσιάσει ένα μεστό οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να «ξεχειλώσει». Το αντίθετο, όλες οι εξωτερικές διαστάσεις είναι μικρότερες από του απερχόμενου. Σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του, το Passat είναι πιο κοντό από Opel Insignia και Ford Mondeo και μεγαλύτερο σε μήκος μόνο από το Volvo S60. Παρόλα αυτά έχει το δεύτερο μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα προαναφερθέντα (με το Mondeo να υπερισχύει) και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 586 lt χωρητικότητας.

Στο εσωτερικό, οι απλές και καθαρές γραμμές δημιουργούν μια άμεση αίσθηση οικειότητας. Μου άρεσε η οριζόντια γραμμή που διατρέχει το ταμπλό και ενσωματώνει και τους αεραγωγούς. Μου άρεσε επίσης και η ποιότητα των υλικών, καθώς και η συναρμογή. Δεν έχουμε ακόμα πάρει στα χέρια μας το νέο Mondeo (σύντομα…), αλλά εκεί υπερτερεί σε σχέση με Ιnsignia και S60, αλλά υπερτερεί κυρίως στον τομέα της εκμετάλλευσης των χώρων. Ειδικά οι πίσω επιβάτες θα αρχίσουν να χασκογελάνε μόλις διαπιστώσουν πόσο πολύ απέχουν τα γόνατά τους από την πλάτη των εμπρός καθισμάτων.

Ακλόνητο
Δοκιμάσαμε σε πρώτη φάση την έκδοση με τον βενζινοκίνητο 1.4 TSI των 150 ίππων και την προηγμένη τεχνολογία ACT, η οποία  απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο του μοτέρ είναι μικρό. Πρόκειται για τον ίδιο αλουμινένιο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που κινεί και το Golf, με αυξημένη όμως ιπποδύναμη στους 150 PS. Στην πράξη είναι ένας από τους καλύτερους βενζινοκινητήρες τούρμπο, με δύναμη σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, καλή απόκριση και επαρκή δύναμη να κινήσει τα 1.410 kg του Passat.

Να τονίσω εδώ πως το Passat είναι αυτή τη στιγμή το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Η δίαιτα στην οποία υποβλήθηκε και εξαιτίας της έχασε 85 ολόκληρα κιλά σε σχέση με το προηγούμενο, έπιασε τόπο. Έτσι, με 9,2” για το 0-100 km/h, 16,9” για το 400άρι και 30,4” για το χιλιόμετρο και με ρεπρίζ απολύτως αποδεκτές για το σχετικά μακρύ κιβώτιο, το Passat αναδεικνύεται ταχύτερο από Opel Insignia 1.4T και ισόπαλο με το Volvo S60 T3 σε απόλυτες επιδόσεις Στην πράξη μόνο με μεγάλη σχέση και χαμηλές στροφές μπορείς να το πιάσεις ελαφρώς κοιμώμενο, κάτι που αλλάζει γρήγορα μόλις οι στροφές περάσουν τις 1.500 rpm. Ακόμη κι έτσι όμως είναι ταχύτερο στις ρεπρίζ από Insignia και S60.

Η θέση οδήγησης είναι αρκούντως χαμηλή και βρίσκεται εύκολα, ο λεβιές θέλει λίγη παραπάνω πίεση στις γρήγορες αλλαγές, αλλά δεν έχει μεγάλη διαδρομή και τα φρένα είναι γραμμικά και πολύ ανθεκτικά. Εκείνο που με παραξένεψε αρχικά ήταν η ξεκάθαρη επιλογή των Γερμανών να σφίξουν την ανάρτηση. Σύμφωνοι το προηγούμενο παραήταν μαλακό, αλλά το τωρινό κάποιες φορές σε υποχρεώνει να το χαρακτηρίσεις σφιχτό, στο όριο που αρμόζει σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Ίσως σε αυτό να παίζει ρόλο και η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία και πάλι όμως ίσως τα ελατήρια θα έπρεπε να είναι ένα κλικ πιο μαλακά.

Μου άρεσε πάντως που η κλίση ήταν περιορισμένη και το εμπρός μέρος έδειχνε βιδωμένο στην άσφαλτο. Το τιμόνι έχει μια μικρή υστέρηση, αλλά σωστό βάρος. Όταν το πιέσεις, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά και πάντα ελεγχόμενα και από ένα εξίσου «συγχωρητικό» ESP που επεμβαίνει με ομαλό τρόπο. Μην περιμένετε συμπεριφορά «tail happy». Τo Passat είναι ρυθμισμένο για το μέσο οικογενειάρχη, αλλά το νεύρο του κινητήρα και το εξαιρετικό πλαίσιο σου επιτρέπουν να πηγαίνεις «αέρα» και να μην αντιλαμβάνεσαι τον πραγματικό όγκο του αυτοκινήτου.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να κάνω και ειδική αναφορά στα πολύ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης με τα οποία  μπορεί να εφοδιαστεί το νέο Passat. Ενδεικτικά αναφέρω το Traffic Jam Assist και το Emergency Assist. Το πρώτο λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 60 km/h και επιτρέπει στον οδηγό σε συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη να… μην κάνει σχεδόν τίποτε εκτός από το να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Το ίδιο αναλαμβάνει να ακολουθεί σε απόσταση ασφάλειας το προπορευόμενο όχημα, να μένει στη λωρίδα, να φρενάρει μέχρι ακινητοποίησης και να επανεκκινεί μόνο του. Το δεύτερο αξιολογεί την κατάσταση του οδηγού και αν αυτός αδυνατεί να οδηγήσει αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος, παραμένει στη λωρίδα, ανάβει τα αλάρμ και ακινητοποιεί σταδιακά το αυτοκίνητο. Το μέλλον είναι εδώ.

Κι ενώ τα παραπάνω συστήματα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, το νέο Passat δεν είναι καθόλου φτωχό ούτε στις βασικές εκδόσεις. Διαθέτει ανάμεσα στα άλλα 3ζωνικό κλιματισμό, σύστημα City Emergency Braking, το οποίο επενεργεί πλέον από τα 65 km/h, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, cruise control, MirrorLink, το οποίο σου προβάλλει όλες τις λειτουργίες του Smartphone στην κεντρική οθόνη και επτά αερόσακους, με τιμή στα 23.940 ευρώ με όφελος απόσυρσης. Είναι προφανές λοιπόν πως σκοπός της VW είναι να παρουσιάσει μιαν αληθινή εναλλακτική πρόταση για τα γνωστά premium σεντάν της κατηγορίας D. Κάτι που να ζητάει από τον υποψήφιο αγοραστή να θυσιάσει λίγο κύρος φίρμας, για να έχει την ποιότητα, το ραφινάρισμα, την άνεση, τους χώρους και την τεχνολογία που κάνουν ένα αυτοκίνητο πραγματικά να ξεχωρίζει.

Τι λέει το DRIVE
Το Passat 1.4 TSI BMT ACT είναι ένα αυτοκίνητο που το εκτιμάς όσο περισσότερο το οδηγείς. Δεν θα σε κερδίσει με την εμφάνιση, αν και βελτιώθηκε, αλλά με την τεχνολογία του σε όλα τα επίπεδα και βέβαια με την εξαιρετική σχέση αξίας /τιμής
Τιμή από € 23.940 (χειροκίνητο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, 150PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60
km/h 4,4”
0-80 km/h 6,4”
0-100 km/h 9,2”
0-120 km/h 12,8”
0-140 km/h 17,3”
0-400 m 16,7”
0-1.000 m 30,4”
50-80 km/h (με 3η) 4,2”
80-110 km/h (με 4η) 6,2”
110-140 km/h (με 5η) 8,8”
100-0 km/h σε 38,3 m
Τελική ταχύτητα 218 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 4.767 x 1.832 x 1.456
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube