Test drive: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Test drive: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο μεγαλομεσαίο SUV της 5ης γενιάς, στην αυτόματη και τετρακίνητη έκδοσή του.

Το Honda CR-V δεν είναι ένα οποιοδήποτε μοντέλο. Βρίσκεται μέσα στην πρώτη τριάδα των παγκόσμιων πωλήσεων στην κατηγορία των SUV και είναι μαζί μας πάνω από δύο δεκαετίες, από το 1995. Η 5η του γενιά πωλείται στην Αμερική από πέρσι, αλλά τώρα άρχισε η διάθεσή της και στην Ευρώπη.

Όταν μιλάμε για 5η γενιά, το εννοούμε. Διότι δεν πρόκειται για κάποιο facelift, αλλά για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, βασισμένο στην πλατφόρμα του νέου Civic. Χάρη σ’ αυτήν, το CR-V είναι σημαντικά πιο άκαμπτο σε δομή και ταυτόχρονα ελαφρύτερο.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος δεν έχουν αλλάξει ουσιαστικά, πέρα από την αύξηση του μεταξονίου κατά 32 mm για ακόμη πιο άνετους χώρους. Εξωτερικά, καταλαβαίνεις αμέσως πως πρόκειται για το καινούργιο CR-V, αλλά η σχεδίαση είναι νέα κι ενσωματώνει τα τελευταία εταιρικά χαρακτηριστικά των Honda, όπως ο συνδυασμός μάσκας και φαναριών. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με τα πολλά χρώμια να δίνουν έναν αμερικάνικο αέρα. Καθώς η ομορφιά είναι όμως κάτι υποκειμενικό, θα επισημάνουμε εδώ την προσοχή στην αεροδυναμική, που περιλαμβάνει έως και ενεργή γρίλια για το ψυγείο.

Honda CR-V πλάγια όψη
 
Βελτιώσεις έχουν γίνει σε όλα σχεδόν τα μηχανικά μέρη, αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται κάτω από το καπό, όπου υπάρχει πλέον ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, ο γνωστός μας από το Civic 1.5, ειδικά ρυθμισμένος όμως και με διαφορετικό τούρμπο για το CR-V. Στην περίπτωσή μας, όπου συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, αποδίδει 193 PS και "μόνο" 24,8 kgm ροπής, αλλά σε ένα φάσμα από τις 2.000 έως και τις 5.000 rpm. 

Η μετάδοση CVT, που γνωρίζουμε από το Civic, έχει 7 προεπιλεγμένες σχέσεις και ειδική χαρτογράφηση ελέγχου που μεταβάλλει τις στροφές του κινητήρα ανάλογα με το γκάζι, προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ενσωματώνει επίσης ένα ειδικό σύστημα που παρέχει στον οδηγό φρενάρισμα από τον κινητήρα. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AWD ώστε να εμπλέκεται πιο άμεσα και να δίνει έως και το 60% της ροπής στον πίσω άξονα όταν χρειάζεται, ενώ βοηθάει και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Την ευελιξία και την απόκριση στο –νέο, διπλού πινιόν– σύστημα διεύθυνσης βοηθάει επίσης το σύστημα ελέγχου ευστάθειας Agile Ηandling Assist που περιλαμβάνει και λειτουργία μεταφοράς ροπής (torque vectoring) φρενάροντας τους εσωτερικούς τροχούς στις στροφές. 

Honda CR-V ταμπλό

Ευρυχωρία και πρακτικότητα στο max
Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, αν και το ταμπλό είναι καινούργιο. Στην κορυφή της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 7” του συστήματος πολυμέσων, ενώ μια δεύτερη ψηφιακή οθόνη –και μάλιστα διαμορφώσιμη– αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων. Τα κουμπιά στο τιμόνι έχουν τη διάταξη του Civic και γενικά η εργονομία είναι καλή, αν και το σύστημα infotainment δεν είναι το πιο εύχρηστο ούτε έχει την υψηλότερη ανάλυση και τα καλύτερα γραφικά.

Η θέση οδήγησης είναι εποπτική και σωστή, προσφέροντας ακόμη και ηλεκτρική ρύθμιση για τη στήριξη της μέσης, αλλά θα προτιμούσαμε η πλάτη του καθίσματος να μη ρυθμιζόταν σκαλωτά. Πρόβλημα χώρου δεν θα έχει κανένας οδηγός και γενικά το νέο CR-V είναι ακόμη πιο ευρύχωρο από το ήδη αχανές παλιό. Ένας πίσω επιβάτης μέσου αναστήματος μπορεί να καθίσει μέχρι και σταυροπόδι, αφού ο αέρας για τα γόνατα έχει αυξηθεί κατά 50 mm. Επιπλέον, το τούνελ του δαπέδου είναι σχεδόν ανύπαρκτο και οι πλάτες των καθισμάτων ανακλίνονται σε δύο θέσεις.

Οι θέσεις για μικροπράγματα στην καμπίνα είναι πολλές και πρακτικές, ιδιαίτερα αυτή στην κονσόλα που είναι πολύ βαθιά και δέχεται 3 διαφορετικές διαμορφώσεις. Μεγάλο και πρακτικό είναι και το πορτμπαγκάζ των 561 λίτρων με το δάπεδο δύο θέσεων ώστε ο χώρος φόρτωσης να είναι εντελώς επίπεδος όταν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα (πανεύκολα, με δύο μοχλούς στα πλάγια του πορτμπαγκάζ).

Honda CR-V κινητήρας

Γρήγορο, οικονομικό και ασφαλές στο δρόμο
Στην οδήγηση, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι το κιβώτιο CVT, που δεν έχει την αίσθηση CVT. Ειδικά με το οδηγικό πρόγραμμα ECON, οι στροφές του κινητήρα δεν μένουν σταθερές σε ψηλό επίπεδο, σαν να πατινάρει ο συμπλέκτης, όπως σε άλλα CVT. Ένας όχι μυημένος θα νόμιζε πράγματι πως πρόκειται για κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όταν βέβαια πατάς βαθιά το γκάζι, ιδιαίτερα με το κιβώτιο στο Sport, οι στροφές ανεβαίνουν, ο θόρυβος αυξάνεται και μπορεί να ενοχλήσει, παρά το σύστημα Active Noise Cancellation. Πάντως, στο ταξίδι το CR-V είναι εξαιρετικά αθόρυβο, ενώ στη γρήγορη οδήγηση το κιβώτιο με τις προεπιλεγμένες σχέσεις και τα paddles στο τιμόνι προσφέρει μια εμπειρία που δεν απέχει πολύ από εκείνη ενός VW Tiguan ή Skoda Kodiaq με DSG, αν και κάποιο πατινάρισμα παραμένει.

Το πιο βασικό όμως είναι ότι το CVT συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα τούρμπο, διευκολύνοντας την οδήγηση και δίνοντας κορυφαίες επιδόσεις. Τα 9,0” για το 0-100 km/h και τα 30,3” για το χιλιόμετρο από στάση είναι τιμές που αφήνουν πίσω το Kodiaq 1.4 TSI 4x4 DSG (9,8”/31,5”), αλλά και το Nissan X-Trail 2.0 dCi AWD των 177 PS (9,6”/31,2”).

Αντίστοιχα είναι τα πράγματα και στις ρεπρίζ εν κινήσει, όπου το CR-V χρειάζεται με kickdown 2,8” για τα 50-80 km/h και 4,2” για τα 80-110, έναντι 3,4”/5,6” του Kodiaq και 3,5”/5,4” του X-Trail. Και το καλύτερο είναι ότι οι επιδόσεις αυτές του Honda δεν συνεπάγονται αντίτιμο στην οικονομία, αφού η μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας ήταν 9,8 lt/100km, τιμή πολύ καλή για βενζινοκίνητο SUV των 1.580 kg. 

Honda CR-V σε στροφή

Το CR-V δεν δείχνει το βάρος του ούτε στις στροφές. Η ανάρτηση φαίνεται πιο σφιχτή από του Civic στις ανωμαλίες, αλλά περιορίζει αποτελεσματικά την κλίση του αμαξώματος και ελέγχει καλά το βάρος του. Το τιμόνι έχει ακρίβεια, η απόκριση του εμπρός μέρους είναι καλή για SUV, δεν εμφανίζονται έντονες υποστροφικές τάσεις και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες είναι μεγάλη. Επιπλέον, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και δεν κουράστηκαν σε αλλεπάλληλα δυνατά φρεναρίσματα. Με δυο λόγια, το CR-V δεν είναι το πιο σπορ SUV, αλλά θα επιτρέψει σε έναν ορεξάτο οικογενειάρχη να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια.

Ένα SUV πρέπει να μπορεί να κινείται και εκτός δρόμου, και πράγματι το νέο CR-V τα καταφέρνει καλύτερα σε αυτό από τα προηγούμενα, έχοντας μεγαλύτερους τροχούς, απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 43 mm (στα 201 mm) και το βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης με την πιο γρήγορη απόκριση. Δεν είναι βέβαια Land Rover Defender, αλλά θα τα βγάλει πέρα σε οποιονδήποτε σχεδόν χωματόδρομο.

Η αξία έχει και αντίτιμο
Το νέο CR-V ξεκινά από τα €33.650 ως προσθιοκίνητο στη βασική έκδοση Comfort, αλλά το τετρακίνητο ξεκινά από τα €36.550 (με το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Elegance), και από τα €38.550 αν έχει και το αυτόματο κιβώτιο. Οι τιμές αυτές είναι σημαντικά υψηλότερες από εκείνες όλου του –θεωρητικού – ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, το Skoda Kodiaq 1.5 TSI 4x4 DSG είναι €4.570 φθηνότερο από το αντίστοιχο CR-V (της δοκιμής), ενώ το Ford Kuga 1.5 PowerShift AWD των 176 PS είναι €8.763 φθηνότερο. Όμως το Honda είναι κορυφαίο σε χώρους, πρακτικότητα και επιδόσεις, ενώ στην έκδοση Elegance είναι και πλούσια εξοπλισμένο, με στάνταρ, μεταξύ άλλων, το σύστημα πολυμέσων Honda CONNECT 7” (με πλοηγό Garmin, DAB radio, Apple CarPlay και Android Auto), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, παρκοραντάρ και κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φωτός και βροχής, συν το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας Honda SENSING με την κάμερα και το ραντάρ, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης CMBS, ενεργή διατήρηση λωρίδας LKAS και προσαρμοζόμενο cruise control ACC. 

Honda CR-V πίσω όψη

Τι λέει το DRIVE
Κορυφαίο σε τομείς «κλειδιά», όπως οι χώροι, η πρακτικότητα κι οι επιδόσεις, και καλό σε όλα τα άλλα, αλλά σημαντικά ακριβότερο από τον ανταγωνισμό.
Τιμή €38.550 (€36.550 με το χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 193 PS/5.600 rpm, 24,8 kgm/2.000-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT με 7 εικονικές σχέσεις, κίνηση και στους 4 τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
0-160 km/h 23,4”
0-400 m 16,7” @ 138,9 km/h
0-1.000 m 30,3” @ 174,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,0”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 4,2”
110-140 km/h 6,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,0 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162/196* g/km
Διαστάσεις 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών 561 lt
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις Autocar με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία. *Κατά NEDC/WLTP. 

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube