Test drive: Škoda Kodiaq 1.4 TSI 125 PS

Εσείς βάζετε την οικογένεια και το Kodiaq με όσα προσφέρει στην εξαιρετική τιμή της βασικής του έκδοσης, την ευτυχία.

Το Kodiaq διευρύνει τα όρια της κατηγορίας, ως προς τις διαστάσεις. Με μήκος 4.697 mm, πλάτος 1.882 και ύψος 1.655 mm, είναι το πρώτο σύγχρονο μοντέλο της Škoda με δυνατότητα 7θέσιας διαμόρφωσης της καμπίνας.

Είναι χτισμένο σε μια επιμηκυμένη εκδοχή της προσαρμοζόμενης πλατφόρμας MQB. Είναι η ίδια που χρησιμοποιούν τα Volkswagen Passat και Touran με μεταξόνιο στα 2.791 mm, εμπρός μετατρόχιο 1.586 mm και πίσω 1.576. Οι πληθωρικές διαστάσεις αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο ώστε να προκύψει μια ιδιαίτερα ευρύχωρη και εύχρηστη καμπίνα. Το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 18 cm, ενώ η πλάτη του διαιρείται σε αναλογία 60:40 και η κλίση της έχει πέντε θέσεις σε γωνίες από 17 έως 27 μοίρες. Ο διαθέσιμος αέρας για το κεφάλι και τα πόδια είναι περισσότερος από όσο χρειάζεται. Υπάρχουν βάσεις παιδικών καθισμάτων Isofix και μάλιστα ιδιαίτερα πρακτικές, σχεδόν πετάς από μακριά το κάθισμα και κουμπώνει. Οι μεγάλες πόρτες σημαίνουν εύκολο μπες βγες, ενώ ακόμα κι ένας τρίτος θα χωρέσει έστω κι εάν το μεσαίο τμήμα του καθίσματος δεν είναι εξίσου άνετο με τα ακριανά. Η πλάτη του δε, κρύβει ένα πολύ πρακτικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Με έξτρα χρέωση το Kodiaq μπορεί να εξοπλιστεί και με δύο επιπλέον καθίσματα που αναδύονται από το χώρο αποσκευών. Το οποίο είναι τεράστιο. Για τα 5θέσια αυτοκίνητα κυμαίνεται από τα 650 έως τα 835 lt (560-765 lt για τα 7θέσια), ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Η ποιότητα των υλικών, όπως και ο διάκοσμος αλλά και η τεχνολογία της καμπίνας, δείχνουν με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι η Škoda έχει για τα καλά πλέον ανέβει κατηγορία αγγίζοντας τα υψηλότερα στάνταρ των πιο πρεστιζάτων brands του Ομίλου. Το πλαστικό σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό είναι μαλακό, ευχάριστο στην όψη και στην αφή, όπως και τα πάνελ στις πόρτες. Η συνολική εντύπωση είναι αυτή μιας γεροδεμένης κατασκευής, εντύπωση που επιβεβαιώνεται ακόμη και όταν κινείσαι σε κακό δρόμο. Ή εκτός δρόμου. Πολύ καλή αποδεικνύεται και η ηχομόνωση. Η βασική έκδοση με τον 1400άρη TSI των 125 ίππων διατίθεται αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού Ambition. Το οποίο, αν και είναι το πρώτο στην κλίμακα της Skoda χαρακτηρίζεται παραπάνω από επαρκές.



Περιλαμβάνει 9 αερόσακους, ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα Front Assist, Driver Allert και Multi Collision Brake, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ένα εύχρηστο και με πολλές δυνατότητες σύστημα infotainment. Η οθόνη αφής 8 ιντσών, σε συνδυασμό με τους κάθετους αεραγωγούς αναβαθμίζουν αισθητικά την καμπίνα. Αλλά και στην ουσία των πραγμάτων, η σουίτα εφαρμογών Škoda Connect προσφέρει χρήσιμες υπηρεσίες στον οδηγό και τους επιβάτες του Kodiaq.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan X-Trail 2.0 177 D 177 PS 4WD X tronic

Ο κινητήρας που αποτελεί τη βάση της γκάμας είναι ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος TSI, με χωρητικότητα 1.395 cc, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο. Αποδίδει 125 PS από τις 5.000 ως τις 6.000 rpm και ροπή 20,4 kgm στο φάσμα 1.400-4.000 rpm. Αντικρίζοντας το αυτοκίνητο, βλέποντας όλον αυτόν τον όγκο, έχεις κάποιο δίκιο να τον αντιμετωπίσεις, αρχικά τουλάχιστον, με δυσπιστία. Το βάρος των 1.540 δεν είναι πολύ για το μέγεθος του αυτοκινήτου και αυτά που προσφέρει, αλλά όπως και να έχει δεν είναι ευκαταφρόνητο νούμερο. Παρόλα αυτά, από τα πρώτα μέτρα η ανησυχία αποδεικνύεται μάλλον άδικη. Σε συνδυασμό με αυτό τον κινητήρα, το μόνο διαθέσιμο κιβώτιο είναι χειροκίνητο. Ο συμπλέκτης είναι καλά ρυθμισμένος και το αυτοκίνητο ξεκινά εύκολα με ελάχιστο γκάζι. Δεν ανεβάζεις στις 1.500 rpm, του δίνεις λίγη φόρα, αξιοποιείς την ώθηση από το φούσκωμα του τούρμπο πριν αλλάξεις. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας είναι ελαστικός και το αυτοκίνητο επιταχύνει θετικά στις αστικές διαδρομές. Η απόκριση δεν είναι σπουδαία. Έχει λίγο lag, η τουλάχιστον έτσι γίνεται αντιληπτό από το πώς αντιδρά με το συγκεκριμένο φορτίο. Και στο άσε οι στροφές αργούν λίγο να πέσουν. Αλλά αυτά είναι ψύλλοι στα άχυρα. Το κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο, σε σχέση με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του μοτέρ. Ο λεβιές έχει κάπως μεγάλες διαδρομές αλλά είναι θετικός στο κούμπωμα.

Αναπτύσσει και διατηρεί εύκολα μια καλή «ταξιδιάρικη» μέση ωριαία ταχύτητα στην εθνική. Εκεί που χρειάζεται να δουλεύεις πολύ το κιβώτιο είναι με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Σε έναν ορεινό στενό επαρχιακό με στροφές, όπου δεν υπάρχει «κεκτημένη». Αλλά και για να προσπεράσεις. Λογικό όμως, δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Και δεν θα το αναφέραμε καν αν αυτό δεν ήταν ένα αυτοκίνητο που μπορείς να φορτώσεις… πολύ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Μιλώντας με αριθμούς, κάνει 0-100 km/h σε 11”, 50-110 km/h με αλλαγές σε 9,3” και 60-160 km/h σε 27,6”. Νούμερα ικανοποιητικά, που δείχνουν ότι δεν υστερεί σημαντικά σε σχέση με την έκδοση 150 ίππων που είχαμε δοκιμάσει, με 4κίνηση και το πιο γρήγορο και πυκνά κλιμακωμένο DSG. Εκείνο το αυτοκίνητο ζύγιζε 110 kg παραπάνω, και έχει προβάδισμα από 0,5” στο 0-100 km/h, 0,3” και 0,6” στα 50-110 km/h και 60-160 km/h, αντίστοιχα. Το βάρος, και το γεγονός ότι η 4κίνηση δεν το αφήνει να ξεκινήσει ζωηρά ίσως αλλοιώνει ελαφρώς την εικόνα, η οποία αποτυπώνεται πιο καθαρά στις ρεπρίζ. Εκεί το χειροκίνητο 125άρι κάνει 80-110 km/h σε 5,8” με 3η και 9,6” για τα 110-140 km/h με 4η, αντί 5,2” και 8,1” του κινητήρα των 150 ίππων που δείχνει να τα καταφέρνει σαφώς πιο άνετα.



Σε πιο πρακτικά ζητήματα της οδικής συμπεριφοράς, αυτά που αφορούν περισσότερο τον μέσο χρήστη, η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση, κρατούν την καμπίνα ήσυχη και τους επιβάτες ξεκούραστους στα μεγάλα ταξίδια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Skoda Karoq 1.6 TDI

Η ανάρτηση αποτελείται από μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων πίσω, με σχετικά μαλακά σινεμπλόκ για καλύτερη απορρόφηση κραδασμών. Εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακφέρσον (εν μέρει αλουμινένια) που στηρίζονται σε ένα ατσάλινο υποπλαίσιο, ενώ οι πλήμνες είναι αλουμινένιες. Τα μαλακά σινεμπλόκ κάνουν όντως τη δουλειά τους, καθώς η κύλιση είναι αθόρυβη. Και η άνεση είναι πολύ καλή, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και εκτός δρόμου. Όπου το Kodiaq κινείται με σχετική άνεση (όσο η πρόσφυση της συγκεκριμένης προσθιοκίνητης έκδοσης το επιτρέπει) χάρη στα 18,7 cm απόστασης από το έδαφος αλλά και τις γωνίες: 19 μοιρών προσέγγισης, 19,7 ράμπας και 15,6 διαφυγής (ο μεγάλος πίσω πρόβολος θέλει λίγη προσοχή). Σε δρόμο με στροφές η συμπεριφορά είναι υποστροφική όταν ξεπεραστεί το όριο, αλλά εξαιρετικά ασφαλής. Η κλίση είναι σε λογικά επίπεδα και η ανάρτηση έχει τον έλεγχο του αμαξώματος, χωρίς ταλαντώσεις που θα μαρτυρούσαν χαλαρότητα.



Συνοψίζοντας, πρόκειται αναμφίβολα για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική σχέση αξίας τιμής, το οποίο προσφέρει χώρους, ποιότητα, πρακτικότητα, τεχνολογία και γενικότερα… λύσεις σε οικογενειάρχες, ακόμη και σε αυτούς με όχι ιδιαίτερα βαθιές τσέπες.

Τι λέει το DRIVE
Αξιοπρεπές από άποψη δύναμης και επιδόσεων, το βασικό Kodiaq με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα προσφέρει σε πολύ καλή τιμή τους τεράστιους χώρους και την απίστευτη πρακτικότητα που ονειρεύεται κάθε οικογένεια.
Τιμή €22.000
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/5.000-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11”
0-160 km/h 32,4”
0-400 m 17,7” @ 128 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 160,3 km/h
60-160 (με αλλαγές) 27,6”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7”
110-140 km/h (4η) 9,6”
110-140 km/h (5η) 12,2”
110-140 km/h (6η) 16,7”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.697 x 1.882 x 1.655 mm
Χώρος αποσκευών 560-765 lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις Drive