Test drive: Škoda Karoq facelift 1.5 TSI 150 PS DSG7

Ύστερα από τέσσερα χρόνια στην αγορά, το Škoda Karoq ανανεώνεται και εκσυγχρονίζεται στα σημεία. Κι εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα καλύτερα «δώρα» που μπορεί να κάνει κάποιος στον εαυτό του και στην οικογένειά του.

Η Škoda είναι από τις εταιρείες που έδειξε μεγάλη προσαρμοστικότητα στα πρόσφατα προβλήματα της βιομηχανίας (έλλειψη μικροτσίπ λόγω covid-19 και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία), καταφέρνοντας να διατηρήσει το πλάνο της σχεδόν ακέραιο. Ύστερα από το ολοκαίνουργιο Fabia λοιπόν, επανέρχεται με το ανανεωμένο Škoda Karoq.

Tο μεσαίο SUV των Τσέχων που παραδοσιακά δίνει έμφαση στην άνεση και στην πρακτικότητα, τέσσερα χρόνια ύστερα από το ντεμπούτο του επιστρέφει ελαφρώς ανασχεδιασμένο και με νέες τεχνολογίες για να συνεχίσει να αποτελεί ένα από τα ικανότερα μοντέλα της κατηγορίας. 

Υπάρχουν νέα αισθητικά στοιχεία για το ανανεωμένο Škoda Karoq που του προσδίδουν τη νέα εταιρική ταυτότητα.

Τα νέα αισθητικά στοιχεία στο ανανεωμένο Škoda Karoq είναι η νέα πιο φαρδιά εξάγωνη μάσκα που καταλαμβάνει περισσότερο χώρο στο εμπρός μέρος, συμπληρώνεται από πιο στενά φωτιστικά LED που προαιρετικά έχουν τεχνολογία LED Matrix και εξαιρετική απόδοση. Στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος δεν παρατηρείς ουσιαστικές αλλαγές εκτός από τα νέα σχέδια στις ζάντες με τα ένθετα αεροδυναμικά πτερύγια που είδαμε στο Fabia.

Test drive: Škoda Karoq, Photo credits DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Στο πίσω μέρος, τα νέα φανάρια και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας συμπληρώνουν τις αλλαγές. Οι επεμβάσεις στο σύνολό τους, έχουν γίνει προς όφελος της αεροδυναμικής του Škoda Karoq, προσδίδοντας παράλληλα πιο φρέσκια και δυναμική σχεδίαση με παραπομπές στα υπόλοιπα SUV των Τσέχων, δηλαδή στο μικρότερο Kamiq και το μεγαλύτερο Kodiaq.

Στο εσωτερικό αντίστοιχα, οι διαφορές είναι μικρές αλλά εστιασμένες στην αναβάθμιση του διακόσμου με πιο high-tech χαρακτήρα. Αυτός συντίθεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8” ή προαιρετικά 9,2”. Προσφέρει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, φωνητικό έλεγχο, ψηφιακό βοηθό Laura, λειτουργία SMART LINK με ασύρματη σύνδεση τηλεφώνου Apple και τις υπηρεσίες Škoda Connect.

Το επίπεδο της απτής ποιότητας κατασκευής, το Škoda Karoq παραμένει πολύ καλό, με χρήση μαλακών υλικών στις περισσότερες επιφάνειες, προσεγμένη συναρμογή και ανάλογο φινίρισμα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό δε, το Škoda Karoq μπορεί να εφοδιαστεί με επένδυση καθισμάτων ECO από ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά μη ζωικής προέλευσης. Αλλά και με ατμοσφαιρικό φωτισμό LED που αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την εικόνα.

Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η άνεση της καμπίνας, αποτελώντας και πάλι ένα από τα πιο ευρύχωρα και πρακτικά μοντέλα της κατηγορίας. Οι πίσω επιβάτες συνεχίζουν να έχουν στη διάθεσή τους πολύ μεγάλο χώρο κυρίως για τα πόδια, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 521 lt.

Test drive: Škoda Karoq, Photo credits DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Ενσωματώνοντας τις λύσεις Simply Clever της Škoda, η πρακτικότητα της καμπίνας απογειώνεται παραμένοντας σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Ιδιαίτερα εάν υπάρχει το προαιρετικό σύστημα VarioFlex (κόστος €600 προ φόρων) που επιτρέπει τη διαρρύθμιση ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Σε αυτή την περίπτωση, πίσω υπάρχουν τρία ξεχωριστά καθίσματα που σύρονται, αναδιπλώνονται και αφαιρούνται τελείως, χάρη στα οποία ο χώρος αποσκευών αυξομειώνεται από τα 479 lt έως τα 588 lt. Αντίστοιχα διαμορφώνεται και ο χώρος για τα πόδια των επιβατών.

Μικρές αλλαγές υπάρχουν και σε επίπεδο κινητήρων για το ανανεωμένο Škoda Karoq, με την γκάμα να περιλαμβάνει πλέον τους αναβαθμισμένους EVO TSI.

Εδώ, δοκιμάζουμε την κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση, με τον 1.5 lt TSI των 150 ίππων σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -DSG7. Όπως και ο μικρότερος 1.000άρης των 110 ίππων, έτσι κι αυτός διαθέτει επίστρωση πλάσματος ατσαλιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων με πάχος 0,15 mm που αντικαθιστά τον χυτοσίδηρο και επιτυγχάνει χαμηλές τριβές και κατ’ επέκταση μείωση του θερμικού φορτίου του κινητήρα. Ο άμεσος ψεκασμός γίνεται με πίεση που αγγίζει τα 350 bar, ενώ και πάλι υπάρχει το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT).

Oλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά χαρίζουν στον TSI καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και γραμμική λειτουργία, μαζί με ελαφρώς καλύτερη κατανάλωση από το παρελθόν. O κινητήρας είναι ζωντανός και, συνδυαζόμενος με το ραφιναρισμένο κιβώτιο DSG, πείθει με το τράβηγμά του. Συνολικά το Škoda Karoq είναι αντικειμενικά σβέλτο και περισσότερο από επαρκές για τα οικογενειακά δεδομένα, με την κατανάλωση να διατηρείται σε καλό επίπεδο και μέση τιμή τα 7,5 lt/100 km.

Οδηγικά, το ανανεωμένο Škoda Karoq παραμένει ένα πολύ ευχάριστο SUV. Αυτό μεταφράζεται πως εστιάζει σωστά στην άνεση και στην κύλιση χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακό.

Το Škoda Karoq δεν γέρνει ιδιαίτερα σε πιο επιθετική οδήγηση, δίδοντας έτσι στον οδηγό τη δυνατότητα να εκμεταλλευθεί και την ισχύ του TSI. Με μέτρο βέβαια, αφού η πληροφόρηση από το τιμόνι σε όλα τα οδηγικά προφίλ δεν εμπνέει ιδιαίτερα, όσο κι αν η συμπεριφορά παραμένει εντυπωσιακά ουδέτερη.

Test drive: Škoda Karoq, Photo credits DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Η πολύ ισορροπημένη εικόνα στον δρόμο παραμένει και στο αστικό πεδίο όπου, παρά τον όγκο του, δεν θα προβληματίσει ακόμα και στα στενά δρομάκια.

Συνολικά, η αναβάθμιση του Škoda Karoq το κατέστησε ακόμα πιο ικανό και πλήρες, διατηρώντας στο ακέραιο τον αψεγάδιαστο οικογενειακό χαρακτήρα. Η σύγχρονη πραγματικότητα με την ακρίβεια δεν το έχει αφήσει ανεπηρέαστο. Ωστόσο αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς σε χώρους και πρακτικότητα, έχοντας τη γνωστή ισορροπία στον δρόμο μα και πιο πλούσιο εξοπλισμό από ποτέ.


Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Škoda Karoq εξακολουθεί να ξεχωρίζει για τους χώρους, την πρακτικότητα και για το συνολικό οικογενειακό ταλέντο, γι’ αυτό και δεν γίνεται να αγοράσεις κόμπακτ SUV χωρίς να το συμπεριλάβεις στη λίστα των επιλογών σου.
Τιμή Από €30.900 (από €27.900 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139-152 g/km
Διαστάσεις 4.390 x 1.841 x 1.603 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt
Βάρος 1.395 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Mέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης