Test drive: Mini Clubman Cooper S

Test drive: Mini Clubman Cooper S

Maximised: Στην έκδοση Clubman το Mini έχει μεγαλώσει όσο γίνεται ώστε να συνδυάσει την οδική συμπεριφορά για την οποία το αγαπήσαμε με στοιχειώδη πρακτικότητα.

Το βασικότερο ίσως μειονέκτημα του Mini Cooper S, είναι πως οι περιορισμένοι του χώροι και η υψηλή τιμή του το καθιστούν ένα ακριβό καπρίτσιο. Και αυτό δεν αλλάζει, είτε το δεις σαν αντικείμενο φετίχ, είτε το αντιμετωπίσεις σαν ένα από τα καλύτερα μικρά GTI. Είναι πανέμορφο, γρήγορο, διαδραστικό όταν στρίβει, αλλά είναι πιο πολύ 2+2 θέσεων παρά κανονικό τετραθέσιο supermini, ενώ αντίστοιχα μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών.

Για πρακτικούς λόγους
Αυτά ακριβώς τα προβλήματα έρχεται να λύσει το Clubman, ως ένα βαθμό τουλάχιστον. Με μήκος αυξημένο κατά 244 mm και 120 mm μακρύτερο μεταξόνιο, η διαρρύθμιση της καμπίνας έχει ωφεληθεί σημαντικά.

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι σημαντικά μεγαλύτερος, ειδικά για τα γόνατά τους, ενώ η τρίτη πόρτα που υπάρχει μόνο στη δεξιά πλευρά και ανοίγει ανάποδα όπως στο Mazda RX8 διευκολύνει την πρόσβαση. Ταυτόχρονα, ο χώρος αποσκευών έχει κερδίσει 100 λίτρα χωρητικότητας, φτάνοντας πλέον τα 260, που μπορούν να γίνουν μέχρι και 930 αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα.

Η φόρτωση γίνεται εύκολα χάρη στο χαμηλό κατώφλι και τις δύο μικρές πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και αντικριστά όπως και στο αυθεντικό μοντέλο. Παρότι μικρές και ελαφριές σταθεροποιούνται από αμορτισέρ για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία.

Κατά τα άλλα στο εσωτερικό δεν έχει αλλάξει τίποτα, ειδικά αν κάθεσαι μπροστά. Ο σχεδιασμός κλίνει σαφώς προς το ρετρό, με μοντέρνα στοιχεία όπως η οθόνη του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης μέσα στο τεράστιο κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο. Τα υλικά είναι σκληρά αλλά καλά ποιοτικά και η συναρμογή δείχνει εξαιρετικά συμπαγής αλλά κάποιες λεπτομέρειες στο φινίρισμα θα μπορούσαν να είναι πιο προσεγμένες.

Σαν όλα τα άλλα
Η οδική συμπεριφορά και οι επιδόσεις δεν διαφέρουν σε τίποτα από του απλού Cooper S. Η ακαμψία δεν έχει επηρεαστεί από την έλλειψη μεσαίας κολόνας από την δεξιά πλευρά, ούτε το αυξημένο κατά 75 κιλά βάρος (1.280 kg) έχει επηρεάσει τις επιδόσεις ή την ακρίβεια της συμπεριφοράς.

Το μπροστινό σύστημα είναι ακριβές, πληροφοριακό και άμεσο, ίσως μάλιστα λίγο περισσότερο από όσο θα έπρεπε με αποτέλεσμα να περνά στο τιμόνι μια νευρικότητα όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν. Το ηλεκτρονικό σύστημα EDL που προσομοιώνει τη λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού περνά αποτελεσματικά τη δύναμη στο δρόμο και η ουρά παραμένει πρόθυμη στα παιχνίδια, με πιο φιλικές μάλιστα αντιδράσεις στα πολλά χιλιόμετρα, αποτέλεσμα της αύξησης του μεταξονίου.

Τι λέει το DRIVE
Πιο ευρύχωρο και πρακτικό, εξίσου καλό στο δρόμο. Αν δεν ήταν και €1.850 ακριβότερο ίσως να μην έδειχνε τόσο πιο άσχημο από το 3θυρο
Τεχνολογία 4κύλινδρος σε σειρά, 1.598 cc, 2 ΕΕΚ, 174 PS / 5.500 rpm, 24,5 kgm / 1.600 – 5.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 7,5’’, τελική 225 km/h
Μέση κατανάλωση 11,2 lt/100 km[/blockquote]
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube