Test drive: Mercedes-Benz E 220 d

Test drive: Mercedes-Benz E 220 d

Δοκιμάζουμε τη νέα μεσαία μπερλίνα της Mercedes-Benz με δίλιτρο κινητήρα ντίζελ και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Η νέα E-Class δεν είναι και τόσο νέα πλέον, καθώς έχει περάσει κιόλας ένας χρόνος και κάτι από την κυκλοφορία της. Τα περισσότερα τα έχουμε πει για αυτήν. Είναι ελαφρύτερη, ταχύτερη και πιο οικονομική.

Συγκεκριμένα, η έκδοση 220 d που οδηγούμε κινείται από έναν εντελώς νέο δίλιτρο, 4κύλινδρο. Αποδίδει 194 PS, με εκπομπές CO2 μόλις 108 g/km. Και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο αυτόματο 9G-TRONIC. Η πρώτη και η τελευταία σχέση χρησιμοποιούνται σπάνια. Θα βάλει 1η για την εκκίνηση σε ανηφόρα και φορτωμένη. Και για να κουμπώσει ηθα πρέπει να πηγαίνεις με 140 km/h+ σε ευθεία ή κατηφόρα, με πολύ χαλαρό ρυθμό και με το πρόγραμμα Comfort.

Το οποίο στην προσπάθεια να μεγιστοποιήσει την άνεση, αφήνει την ανάρτηση πολύ χαλαρή με αποτέλεσμα το αμάξωμα να εμφανίζει ταλαντώσεις που ενοχλούν και κουράζουν σε διαδοχικές ανωμαλίες, σαμαράκια και εξογκώματα κυρίως. Στις λακκούβες η απόσβεση είναι καλή, αν και μάλλον πιο θορυβώδης από όσο θα θέλαμε. Ταυτόχρονα, η απόκριση στο γκάζι παραείναι νωχελική. Και η βιασύνη του κιβωτίου να ανεβάσει ταχύτητα για να πέσουν οι στροφές δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στην παραμικρή ανάγκη επιτάχυνσης κάνει kickdown, οπότε εν τέλει οι αλλαγές σε απασχολούν περισσότερο από όσο θα ήθελες.

Το ιδανικό πρόγραμμα λειτουργίας για να απολαύσεις την Ε 220 d είναι το Sport. Η ανάρτηση σφίγγει όσο πρέπει και ελέγχει άψογα το βάρος, χωρίς στην ουσία να χειροτερεύει η άνεση. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται πιο συγκροτημένα, περισσότερο «ένα κομμάτι» και εμπνέει την αυτοπεποίθηση που πρέπει. Η αίσθηση από το εμπρός σύστημα βελτιώνεται πολύ, το ίδιο και η απόκριση στις εντολές, τόσο με το τιμόνι όσο και με το γκάζι. Το κιβώτιο κρατά τις σχέσεις όσο πρέπει για να αξιοποιείς τη ροπή χωρίς να διακόπτεται διαρκώς η επιτάχυνση από μια αλλαγή. Αντίθετα με το πρόγραμμα Comfort που πετάει «νεκρά» στο παραμικρό «άσε», στο Sport κρατά την ταχύτητα στο φρενάρισμα, αφενός για να έχεις επιβράδυνση από τον κινητήρα, αφετέρου όταν ξαναπατήσεις να μην ψάχνει εκείνη την ώρα τι σχέση να επιλέξει.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, χρειάζεται 7,9” στο 0-100 km/h και 20,1” στο 0-160 km/h. Στο 400άρι κάνει 15,7” με ταχύτητα εξόδου 141,9 km/h και στο χιλιόμετρο 28,7” με 183,9 km/h. Στο ντέρμπι αιωνίων με την BMW 520d τα νούμερα αυτά δίνουν κόντρα καπό με καπό. Η 5άρα υπολείπεται δύο δέκατα ως τα πρώτα 100 km/h και περνά μπροστά με διαφορά 0,4” στα 160 km/h. Η Mercedes είναι πιο γρήγορη και στις ρεπρίζ. Για το προσπέρασμα 80-110 km/h θέλει 3,9” έναντι 4,3” της BMW, ενώ στo 110-140 km/h οι χρόνοι είναι 5,8” και 6,0”, αντίστοιχα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW 520d MY2017

Αυτόνομη
Αυτή είναι ίσως η πρώτη φορά που παίρνουμε αυτοκίνητο για να δοκιμάσουμε πώς… δεν οδηγείται. Το διαφορετικό με αυτή την E 220 d είναι το πακέτο Driving Assistance Plus το οποίο κοστίζει €3.124 και περιλαμβάνει DRIVE PILOT, Steering Assist, PRE-SAFE Impulse & PRE-SAFE Brake. Με λίγα λόγια, στην πράξη το αυτοκίνητο βλέπει το δρόμο και τα άλλα οχήματα από κάμερες και ραντάρ υπερήχων. Και αλληλεπιδρά με το περιβάλλον σε βαθμό που μπορεί να κινηθεί αυτόνομα. Για κάποια δευτερόλεπτα, προς το παρόν, λόγω νομοθεσίας. Αλλά η τεχνολογία υπάρχει και η εποχή της πλήρως αυτόνομης μετακίνησης των αυτοκινήτων δεν είναι μακριά.

Δοκιμάζοντας στην πράξη τα συστήματα, διαπιστώσαμε ότι υπό προϋποθέσεις μπορεί όντως να κινηθεί αυτόνομα. Κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και λιγότερο στην πόλη. Απαραίτητη προϋπόθεση η χρήση του προσαρμοζόμενου cruise control. Το αυτοκίνητο κρατά σταθερή την ταχύτητα. Και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα στο προκαθορισμένο όριο, μέχρι ακινητοποίησης. Σε ένα μποτιλιάρισμα θα σταματήσει πλήρως και θα ακολουθήσει την ουρά όταν αυτή αρχίσει πάλι να κινείται. Έχοντας ως σημείο αναφοράς τη διαγράμμιση, το σύστημα κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας και δεν το αφήνει να πηγαίνει από το ένα άκρο στο άλλο. Στρίβει μόνο του ακολουθώντας μια καμπή, αλλά η επαναφορά στην ευθεία θα μπορούσε να είναι πιο ομαλή, αφού συνήθως αργεί να «ξεκλειδώσει» το τιμόνι.

Με αυτό τον τρόπο διανύσαμε όλη την απόσταση από τη Ελευσίνα ως το αεροδρόμιο και πίσω, στην Αττική Οδό, χωρίς να ανησυχήσουμε. Αγγίζοντας ελάχιστα το τιμόνι για μια στιγμή κάθε περίπου 30”, όταν άναβε η σχετική ένδειξη στο ταμπλό. Το μόνο κενό που διαπιστώσαμε στο σύστημα ήταν σε μια αριστερή καμπή όταν το δικό μας αυτοκίνητο «ακούμπησε» στην εξωτερική διαχωριστική γραμμή, στα δεξιά, για να βρει το όριο του δρόμου και να στρίψει. Ενώ ταυτόχρονα ένα φορτηγό που ήταν δίπλα μας έκλεινε προς την εσωτερική γραμμή, όπως είναι και το πιο λογικό. Ο εικονικός «σοφέρ» μας δεν αντέδρασε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E200

Στην κυκλοφορία της πόλης και στους μικρότερους επαρχιακούς δρόμους το πρόβλημα είναι η (κακή) ευκρίνεια της διαγράμμισης. Οι πολλές μπερδεμένες ή μισοσβησμένες γραμμές μπερδεύουν τα ηλεκτρονικά. Και ενώ μπορεί να έχει πάρει τον έλεγχο του τιμονιού, η αυτόνομη λειτουργία διακόπτεται χωρίς ηχητική προειδοποίηση. Αλλάζει μόνο η σχετική φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Άλλα συστήματα, όπως αυτό που ελέγχει την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και όταν αντιληφθεί πιθανότητα πλαγιομετωπικής σύγκρουσης στρίβει το αυτοκίνητο προς την ασφαλή πλευρά, δεν τολμήσαμε να τα δοκιμάσουμε. Το έχουμε κάνει παλαιότερα σε συνθήκες εργαστηρίου πάντως και μας έπεισε. Εξαιρετική είναι επίσης η λειτουργία των προσαρμοζόμενων φώτων. Χωρίς να ασχολείσαι με τον μοχλοδιακόπτη, έχεις πάντα το μέγιστο βάθος οπτικού πεδίου. Ενώ μια «κουρτίνα» περιορίζει το εύρος της δέσμης για να μην τυφλώνει τα προπορευόμενα ή αντιθέτως διερχόμενα αυτοκίνητα.

Και ενώ η χρησιμότητα των φώτων και του προσαρμοζόμενου cruise control είναι προφανής, η «αυτόνομη» λειτουργία λίγων δευτερολέπτων είναι πράγματι χρήσιμη; Ίσως για να διαβάσεις με ασφάλεια ένα μήνυμα ή να εισάγεις έναν προορισμό στο σύστημα πλοήγησης.

Τι λέει το DRIVE
Κορυφαία άνεση, κράτημα και επιδόσεις, αλλά και πραγματικά ενδιαφέρουσα τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που δείχνει ότι η μέρα που θα γίνουμε περιττοί δεν αργεί.
Τιμή Από € 62.091
Τεχνολογία 1.950 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 194 PS/3.800 rpm, 40,8 kgm/1.600-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,9”
0-160 km/h 20,1”
0-400 m 15,7” @ 143 km/h
0-1.000 m 28,7” @ 184 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 6,6”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,9”
110-140 km/h 5,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.923 x 1.852 x 1.468 mm
Βάρος 1.690 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube