
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα έχει αλλάξει δραστικά την τελευταία διετία και αναμένεται να συνεχίσει να μεταλλάσσεται, καθώς νέοι παίκτες επιχειρούν να προσφέρουν περισσότερη αξία για τα χρήματα των αγοραστών. Το DFSK E5 DE-i που δοκιμάζουμε είναι ένα ακόμα SUV που έρχεται να προστεθεί σε αυτό το νέο σκηνικό.
Η κινεζική φίρμα DFSK έκανε την είσοδό της στη χώρα μας μέσω του Spanos Group και φιλοδοξεί να κερδίσει το ελληνικό κοινό με τρία SUV προσαρμοσμένα στις ανάγκες της εποχής: Τα DFSK 500, 600 και το E5, που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας και είναι το πρώτο από τα μοντέλα που μας παραχωρήθηκε για να γνωρίσουμε τη νέα ασιατική μάρκα. Πριν περάσουμε στο E5 DE-i, που συνδυάζει τεχνολογία plug-in hybrid με τιμή που εκπλήσσει ευχάριστα, όντας το φθηνότερο 7θέσιο SUV της ελληνικής αγοράς, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στην ιστορία της DFSK.
Το DFSK E5 DE-i είναι το μόνο 7θέσιο SUV, και μάλιστα γενναιόδωρα PHEV, που μπορείς να αποκτήσεις χωρίς να χρειαστεί να υποθηκεύσεις το σπίτι σου
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2003 ως κοινοπραξία της Dongfeng Motor Corporation και του Sokon Group (σήμερα γνωστού ως Seres Group). Στην πρώτη δεκαετία της δραστηριοποιήθηκε επιτυχημένα στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων, ενώ μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια είχε ήδη φτάσει το ένα εκατομμύριο κατασκευασμένα οχήματα, κατακτώντας την πρώτη θέση στις εξαγωγές μικρών επαγγελματικών μοντέλων από την Κίνα.
Στη συνέχεια, στράφηκε δυναμικά στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας από το 2014 έως σήμερα περισσότερα από δέκα μοντέλα SUV και MPV. Πλέον ανήκει εξ ολοκλήρου στο Seres Group, διαθέτει κέντρο έρευνας και εξέλιξης στη Silicon Valley και παράγει περισσότερα από 500.000 οχήματα ετησίως.
Περνώντας στο DFSK E5, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι ότι οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις καμουφλάρονται από ένα εύπεπτο και καλαίσθητο ντιζάιν που δείχνει αρκετά εξευρωπαϊσμένο. Με λιτές, καθαρές γραμμές που αποπνέουν αυτοπεποίθηση κι ένα εμπρός μέρος που κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στα φώτα LED, στο τρισδιάστατο γραφικό στη μάσκα (Dot Matrix, το ονομάζει η μάρκα) και στο φωτιζόμενο σήμα με τις εννέα τελείες που σχηματίζουν ένα διακριτικό «Ε». Λεπτομέρειες που του δίνουν μια ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, η οποία πλαισιώνεται από πιο ήπιες φόρμες στο υπόλοιπο αμάξωμα. Πίσω, η κόκκινη λωρίδα που ενώνει τα φανάρια LED δίνει επιπλέον πόντους στη συνολική εμφάνιση που είναι αρκούντως καλαίσθητη.
Δεν είναι εύκολο να πετύχεις κάτι τέτοιο σε ένα μεγάλο οικογενειακό SUV, όμως οι σχεδιαστές του E5 DE-i το κατάφεραν, εξαργυρώνοντας μάλιστα τις διαστάσεις αυτές σε μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα. Με μήκος 4,76 m, πλάτος 1,86 και ύψος 1,67 m, και με το μεταξόνιο στα 2,78 m, προσφέρει πραγματικά γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες. Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, οι ενήλικοι απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τα γόνατα, με τον αέρας πάνω από το κεφάλι να ενισχύει το αίσθημα άνεσης ακόμη και σε πολύωρες διαδρομές. Και όταν χρειαστεί, η τρίτη σειρά μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιβάτες χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, σε σύγκριση πάντα με ότι έχουμε συνηθίσει από άλλα 7θέσια.
Σε αυτό βοηθά και η συρόμενη μεσαία σειρά που διαθέτει επιπλέον ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης. Στοιχεία που αυξάνουν την πρακτικότητα και σου επιτρέπουν να διαμορφώσεις τον χώρο ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν κάθε φορά. Επιπλέον, η δυνατότητα μετακίνησης των θέσεων στη δεύτερη σειρά κάνει και πιο εύκολη την πρόσβαση στα δυο τελευταία καθίσματα.
Αντίστοιχα εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών που με τις δύο πίσω θέσεις αναδιπλωμένες φτάνει τα 686 lt, καλύπτοντας με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με αναδιπλωμένες και τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων, ο διαθέσιμος όγκος είναι τόσο μεγάλος που θα γίνεις ο καλύτερος φίλος όποιου θέλει να… μετακομίσει!
Όπως συμβαίνει σε όλα τα 7θέσια, όταν είναι σε χρήση και η τρίτη σειρά, ο χώρος περιορίζεται αισθητά αλλά εδώ, τα 187 lt, επαρκούν όχι μόνο για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, αλλά και για λίγες αποσκευές σε μια μικρή εξόρμηση. Μόνο μεμπτό του χώρου αποσκευών, η κάπως βαριά πόρτα που ανοίγει μέχρι ψηλά και θέλει δύναμη για να κλείσει. Μια λειτουργία ηλεκτρικού ανοίγματος προκύπτει σχεδόν αναγκαία, ακόμα και στη βασική έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας.
Πέρα από τους χώρους, η καμπίνα του DFSK E5 σε κερδίζει με την προσοχή που έχει δοθεί τόσο στη συναρμογή όσο και στην επιλογή των υλικών. Ποικίλες υφές, με αφρώδη υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό με μια φάσα-απομίμηση ξύλου να διατρέχει το κέντρο και την κονσόλα δαπέδου, με την εναλλαγή να γίνεται με μεταλλικές φάσες. Μια κομψή και απέριττη καμπίνα που σε επίπεδο εικόνας ελάχιστα έχει να ζηλέψει από πιο premium και πολύ ακριβότερες κατασκευές. Και πρακτική με λειτουργικές ποτηροθήκες και μεγάλες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα.
Τα καθίσματα είναι άνετα, με αυτό του οδηγού να ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε έξι κατευθύνσεις. Η θέση οδήγησης θα βολέψει τους περισσότερους, προσφέροντας καλή περιμετρική ορατότητα. Μόνο τα ψηλότερα άτομα (οι άνω του 1,80) θα ήθελαν το κάθισμα να κατεβαίνει πιο χαμηλά, έτσι ώστε οι μηροί να έχουν περισσότερο αέρα στο κάτω μέρος της στεφάνης του τιμονιού. Ή έστω η τηλεσκοπική ρύθμιση να ήταν στάνταρ σε όλα τα Ε5 και όχι μόνο στην πλουσιότερη έκδοση.
Σε ένα ευχάριστο περιβάλλον έρχεται να προστεθεί και το σύνολο του ψηφιακού εξοπλισμού. Η μεγάλη οθόνη αφής 12,3" ιντσών, με λειτουργία Mirrolink και δυνατότητα ασύρματου Android Auto και Apple CarPlay, και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ συνθέτουν ένα σύγχρονο κόκπιτ, με ευανάγνωστα γραφικά και εύκολη πλοήγηση στο μενού.
Αντίστοιχα και σε επίπεδο εξοπλισμού, το DFSK E5 κάνει αισθητή την παρουσία του. Η έκδοση Comfort που ξεκινά από τις €34.500 δεν κάνει εκπτώσεις σε παροχές: Ηλιοροφή από τη βασική έκδοση, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμός με αεραγωγούς για τους πίσω, cruise control και τεχνολογία V2L για την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών με ρεύμα.
Το DFSK E5 Premium των €39.990 ανεβάζει κι άλλο τον πήχη με πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο, κάμερες 360°, ηχοσύστημα με 12 ηχεία και ασύρματη φόρτιση κινητού, κάμερα DVR καταγραφής συμβάντος, ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ και ρύθμιση τιμονιού καθ’ ύψος και τηλεσκοπικά. Όλα αυτά πλαισιωμένα από μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας, δίνουν στο E5 χαρακτήρα που δύσκολα θα περίμενες από ένα τόσο προσιτό 7θέσιο SUV με αυτή την υβριδική τεχνολογία.
Παρόλη την ισχύ και το εντυπωσιακό 0-100 km/h σε 7,4" (παραδόξως η τελική περιορίζεται στα 165 km/h), από τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι του DFSK E5 DE-i αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι ο διακριτικός τρόπος με τον οποίο εντάσσει στις μετακινήσεις και στην καθημερινότητά σου την υβριδική τεχνολογία. Το σύστημά plug-in hybrid είναι αποδοτικό, με βελούδινη λειτουργία και φιλοσοφία που μας θύμισε το υβριδικό σύστημα της Honda, με τον ηλεκτροκινητήρας να έχει τον πρώτο λόγο στην κίνηση και τον θερμικό να έρχεται -ειδικά στις αστικές μετακινήσεις- σε υποστηρικτικό ρόλο.
Το σύστημα συντίθεται από μια ηλεκτρική μονάδα 177 PS κι έναν βενζινοκινητήρα 1,5 lt με ισχύ 102 PS. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 17,52 kWh, με τη συνδυαστική απόδοση του συστήματος να ανέρχεται στους 250 PS και 300 Nm. Ροπή που φθάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου e-CVT. Η συνεργασία των δύο συστημάτων κίνησης είναι ομαλή, με τη μετάβαση από το μια πηγή στην άλλη ή την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα να γίνεται χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς ή σκορτσαρίσματα.
Με την ενέργεια που παρέχει η μπαταρία γεμάτη, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, το DFSK E5 διανύει 70 km αποκλειστικά ηλεκτρικά. Το ηλεκτρομοτέρ καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές ανάγκες, με τον βενζινοκινητήρα να ενεργοποιείται μόνο όταν ζητηθεί περισσότερο φορτίο ή πέσει η στάθμη της μπαταρίας αρκετά χαμηλά. Με τον οδηγό μάλιστα, να μπορεί να ορίσει ο ίδιος το κατώτερο σημείο φόρτισής της.
Με τον on-board φορτιστή των 6,6 kWh για την πλήρη φόρτιση του συσσωρευτή μετρήσαμε σχεδόν πέντε ώρες σε 16άρα μονοφασική οικιακή πρίζα. Στο wallbox του DRIVE χρειαστήκαμε περίπου τρεις ώρες. Ξεκινώντας λοιπόν με την μπαταρία στο 100%, σε μια μικτή διαδρομή 100 km, η κατανάλωση θα κυμανθεί γύρω στα 2 lt/100 km. Καθόλου άσχημα για ένα SUV που ξεπερνά σε βάρος τους 1,8 τόνους.
Ακόμα και όταν αδειάσει η μπαταρία, η αρχιτεκτονική του συστήματος του επιτρέπει φυσικά να λειτουργεί ως φουλ υβριδικό, ανακτώντας ενέργεια τόσο από το φρενάρισμα όσο και από τον θερμικό κινητήρα. Οπότε, ακόμα και όταν δεν είσαι συνεπής με τη φόρτιση, η κατανάλωση παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο για τον χαρακτήρα και το μέγεθος τους αυτοκινήτου. Και στα χέρια μας τουλάχιστον, κυμάνθηκε σε μικτές συνθήκες σε μέση τιμή γύρω από τα 5,5 lt/100 km.
Το νούμερο αυτό σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 60 lt προσφέρει -σύμφωνα πάντα με την DFSK- εντυπωσιακή αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 km χωρίς ανεφοδιασμό. Νούμερο που στα 600+ km που γράψαμε μαζί του, ήμασταν σε τροχιά να επιβεβαιώσουμε, με μια μόνο φόρτιση ύστερα από την παραλαβή του.
Οδηγικά, το E5 DE-i επιβεβαιώνει τον οικογενειακό χαρακτήρα του, δείχνοντάς σου άμεσα ότι πρόκειται για ένα SUV προσανατολισμένο στην άνεση. Η ανάρτηση με γόνατα μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει μαλακό set-up και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και αρκετά καλή ποιότητα κύλισης τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Μόνο κάποιες ξερές αντιδράσεις σε έντονες κακοτεχνίες χαλούν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα της, αλλά γι' αυτό μεγαλύτερη ευθύνη φέρει η ποιότητα των δρόμων μας παρά η λειτουργία της ανάρτησης.
Οι επιδόσεις, είναι παραπάνω από επαρκείς για τον οικογενειακό προσανατολισμό του E5 και δεν θα νιώσεις κρεμασμένος επιχειρώντας προσπέρασμα σε δρόμο της περιφέρειας. Από εκεί και πέρα, η πρόσφυσή είναι υψηλή αλλά το ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι σου υπενθυμίζει όταν ανεβάσεις ρυθμό ότι εδώ προέχει η άνεση και η ασφάλεια. Στρίβει πειστικά, γέρνει λογικά, με την ανάρτηση να ελέγχει ικανοποιητικά τις μεταφορές βάρους και στους τρεις άξονες.
Την ανάρτηση να πασχίζει να διατηρήσεις αυτό το επίπεδο ελέγχου το καταλαβαίνεις μόνο στις γρήγορες εναλλαγές πορείας. Με τον έλεγχο να είναι τελικά ικανοποιητικός, χωρίς να φέρνει προ εκπλήξεως τον οδηγό. Τα φρένα με τη σειρά τους αποδεικνύονται ικανοποιητικά σε απόδοση, αλλά το πεντάλ θέλει εξοικείωση καθώς, όπως στα περισσότερα PHEV, το όριο μεταξύ επιβράδυνσης ανάκτησης και τριβής είναι δυσδιάκριτο και όχι πάντα σταθερό.
Στο τέλος της μέρας, το DFSK E5 DE-i δεν είναι το αυτοκίνητο που θα ενθουσιάσει τον οδηγό με την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις -εξάλλου δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Χωρίς ηχηρά μειονεκτήματα, έρχεται με ένα ραφιναρισμένο και πολύ αποδοτικό υβριδικό σύστημα και τσεκάρει πειστικά όλα αυτά τα κουτάκια που προέχουν σε ένα οικογενειακό SUV. Είναι οικονομικό σε χρήση, πρακτικό και πολύ ευρύχωρο ακόμα και για επτά επιβάτες. Και καταφέρνει να καλύψει ένα ευρύ φάσμα καθημερινών και οικογενειακών αναγκών, χωρίς να ζητά θυσίες.
Κι όλα αυτά με πλούσιο εξοπλισμό και μια εξαιρετικά προσιτή τιμή -αυτή τη στιγμή στις €32.500 με την προωθητική έκπτωση των €2.000 από το Spanos Group- που το καθιστά μια από τις πλέον οικονομικές προτάσεις της κατηγορίας: Ένα από τα ελάχιστα 7θέσια που μπορεί να αποκτήσει κάποιος στην Ελλάδα χωρίς να χρειαστεί να υποθηκεύσει το σπίτι του! Μια ρεαλιστική επιλογή για όσους έχουν ανάγκη μετακίνησης που υπερβαίνει τα πέντε άτομα και κυρίως για τους λίγους αλλά υπαρκτούς πολύτεκνους αυτής της χώρας που μέχρι σήμερα είχαν περιορισμένες και μόνο πανάκριβες εναλλακτικές.
Σε μια αγορά που το κόστος αγοράς αυτοκινήτου ανεβαίνει διαρκώς και οι κατασκευαστές συχνά προχωρούν σε συμβιβασμούς, το E5 DE-i έρχεται να καλύψει και αυτό το κενό. Η προσιτή πρόταση της DFSK στέκεται με αξιώσεις απέναντι σε σημαντικά ακριβότερα 7θέσια, επικαλούμενη ένα συνολικά ολοκληρωμένο πακέτο. Κι αυτό, στην εποχή που διανύουμε, είναι ίσως το πιο σημαντικό πλεονέκτημά του.
DFSK E5 DE-i | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Συνδυάζει την πρακτικότητα ενός αυθεντικού 7θέσιου με τις αρετές ενός οικονομικού plug-in hybrid. Πλήρως εξοπλισμένο και με τιμή που δύσκολα συναντάς σε άλλο 7θέσιο αντίστοιχου μεγέθους είναι ιδανικό όχι μόνο για πολύτεκνους, αλλά για οποιονδήποτε ζητά χώρο, τεχνολογία και χαμηλή κατανάλωση σε λογική τιμή. | ||
Τιμή | Από €34.500 (€2.000 έκπτωση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 102 PS/6.000 rpm, 135 Nm/4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 177 PS, 300 Nm, μπαταρία 17,5 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο e-CVT | ||
Συνδυαστική απόδοση | 250 PS | ||
Διαστάσεις | 4.760 x 1.865 x 1.710 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 686 lt | ||
Βάρος | 1.820 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,4” | ||
Τελική ταχύτητα | 165 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 2,0 lt/100 km* | ||
Εκπομπές CO2 | 28 g/km (WLTP) | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
AC 7,4 kW, 0-100% | 3 ώρες | ||
AC 3,7 kW, 0-100% | 4,9 ώρες | ||
Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |