Test drive: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 7-DCT 4x4

Test drive: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 7-DCT 4x4

Τετρακίνητο, με 198 PS, 7άρι κιβώτιο DCT και ντυμένο με το πακέτο N-Line. Χωρίς πολλά λόγια, το Hyundai Kona στην πληρέστερη οικογενειακή εκδοχή του.

Στο άκουσμα του Kona, το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι ένα μικρό και ισορροπημένο SUV που κάνει τα πάντα και συμφέρει. Ειδικά στη μετά-facelift περίοδο όπου δείχνει κερδισμένο σε εξωτερική εμφάνιση, εξοπλισμό και επιδόσεις. Εδώ λοιπόν θα ασχοληθούμε με την απολύτως ανώτερη «φυσιολογική» διαμόρφωση του μοντέλου που βρίσκεται ένα σκαλί κάτω από το κορυφαίο Kona N.

Ο λόγος για την τετρακίνηση εκδοχή N-Line, η οποία πρώτα και κύρια δίνει το στίγμα της από τις αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα. Οι σχεδιαστές της φίρμας επιχείρησαν να μοιράσουν την απόσταση μεταξύ των συμβατικών εκδόσεων και της N, με ένα προκλητικό παρουσιαστικό.

Οι διαφοροποιήσεις στη μάσκα, οι ξεχωριστής σχεδίασης τροχοί των 18” και -πολύ περισσότερο- οι τρεις faux αεραγωγοί που αποκαλύπτονται εμπρός από το καπό, αναβαθμίζουν αισθητά τον δυναμισμό του συνόλου. Στο πίσω μέρος δεσπόζει ένας μαύρου χρώματος αεροδυναμικός διαχύτης, ενώ επιπλέον πόντους θα δώσουν οι σχετικοί λογότυποι στη γρίλια και στα φτερά.

Η διαφορά
Μιλώντας βέβαια για λογότυπους, αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά είναι το «4WD» που αναγράφεταο στην πίσω πόρτα. ‘Όχι προφανώς για την καλλιγραφία του, αλλά διότι υποδηλώνει πως στη συγκεκριμένη έκδοση η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, ενώ παράλληλα διαφοροποιείται και στη διάταξη της πίσω ανάρτησης. Ενημερωτικά, τα δικίνητα μοντέλα διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα, ενώ εδώ συναντάμε πολλαπλούς συνδέσμους, καθώς και set-up ειδικά ρυθμισμένο για την περίσταση.

KONA

Προτού περάσουμε ωστόσο στα της οδικής συμπεριφοράς, ας ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό. Αυτό ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στις κόκκινες λεπτομέρειες και στους λογότυπους «N» στον λεβιέ και στο τιμόνι. Αντίστοιχα, διακρίνεται για το βαρύ εξοπλιστικό του φόρτο. Πέρα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25”, μία δευτερεύουσα οθόνη 8” ξεπροβάλλει στο κέντρο του ταμπλό. Το infotainment, μεταξύ άλλων, προσφέρει σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη διασύνδεση κινητών μέσω Android Auto και Apple CarPlay. 

Από άποψης ηλεκτρονικών ασφάλειας, η Hyundai παρέχει όλο το πακέτο που περιλαμβάνει από e-Call και συστήματα προειδοποίησης/διατήρησης λωρίδας, μέχρι αυτόματη πέδηση, έλεγχο απόσπασης οδηγού και προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος. Πρακτικά, δεν υπάρχουν πολλά μοντέλα που να μπορούμε να σκεφτούμε στη συγκεκριμένη κατηγορία καλύτερα εξοπλισμένα από τη συγκεκριμένη έκδοση.

KONA

Και αφού λοιπόν το Kona N-Line μπορεί να καλύψει απόλυτα τους λάτρεις της τεχνολογίας και των γκάτζετ, πάμε να δούμε πώς τα καταφέρνει και με τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς. Αυτούς που δίνουν έμφαση πρωτίστως στις δυνατότητες του αυτοκινήτου στον δρόμο. 

Για μεν τον κινητήρα των 1.598 cc και 198 PS, τα έχουμε ξαναγράψει. Πρόκειται για ένα νέο μοτέρ με υποτετράγωνο σχεδιασμό θαλάμων καύσης, άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και το σύστημα CVVD που αλλάζει διαρκώς τη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων. Κινητήρας ικανός να χαρίσει επιδόσεις που ξεφεύγουν από αυτό που θα χαρακτήριζε ένας οικογενειάρχης «επαρκείς».

Η μέγιστη ροπή των 265 Nm αποδίδεται στο σύνολό της από χαμηλά,  από τις 1.600 rpm, διατηρούμενη σταθερά μέχρι και τις 4.500 rpm. Έτσι χαρίζει μία ευχάριστη ζωντάνια σε όλο το φάσμα των στροφών. Όσο για τη μετάδοση της κίνησης, γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων. Το 7-DCT της εταιρίας προσφέρει αλλαγές στον σωστό χρόνο, ενίοτε με κάπως απότομη αποσύμπλεξη. Δεν είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, δεν παύει όμως να είναι διπλοσύμπλεκτο με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

KONA

Σύμφωνα με τα νούμερα που δίνει ο κατασκευαστής, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 8,1 δευτερόλεπτα. Κατάτι πιο αργό από τα 7,7’ της δικίνητης έκδοσης, στην πράξη όμως αυτός που θα επιλέξει το τετρακίνητο Kona κερδίζει αλλού. Η μετάδοση της ροπής σε όλους τους τροχούς περιορίζει αισθητά την τάση του αυτοκινήτου για σπινάρισμα, ειδικά σε οδοστρώματα με μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης. 

Αυτό βελτιώνει την αίσθηση αλλά και την εμπειρία του χρήστη, κάποιες φορές ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, που απλώς θα επιταχύνεις για να προλάβεις ένα φανάρι. Όσο για τους χωματόδρομους, η επιλογή Lock για το κλείδωμα της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων, θα δώσει επιπλέον πόντους στη δυνατότητα κίνησης. 

Τώρα σε ό,τι αφορά στην επιλογή πολλαπλών συνδέσμων για το πίσω σύστημα, η εταιρία ισχυρίζεται πως έχει φροντίσει για να δώσει έναν ιδιαίτερο τόνο στο πώς στρίβει η συγκεκριμένη έκδοση. Εάν βάλει κάποιος δίπλα δίπλα τις δύο εναλλακτικές, ίσως να υπάρχει μία μικρή βελτίωση στον τρόπο που διαχειρίζεται τις ταλαντώσεις από τις ανωμαλίες του δρόμου. Η αλλαγή όμως δεν είναι σημαντική. Όπως αντίστοιχα δεν υπάρχει αξιοσημείωτη διαφοροποίηση στον τρόπο που στρίβει.

KONA

Το πλαίσιο δείχνει να μπορεί να τιθασεύσει απροβλημάτιστα τα σχεδόν 200 PS του κινητήρα. Η αίσθηση που προσφέρει παραπέμπει περισσότερο σε ένα γρήγορο οικογενειακό, παρά σε ένα σπορ SUV. Το τετρακίνητο Kona θα μαζέψει εύκολα χιλιόμετρα και θα στρίψει με αυτά, χωρίς να αγχώσει τον οδηγό. Ούτε και θα του χαρίσει και κάποια ανόθευτη οδηγική ικανοποίηση.

Το σύστημα διεύθυνσης με τη σειρά του, δεν διακρίνεται για την πληροφόρηση που προσφέρει. Είναι όμως σε θέση να ορίσει με αρκετή ακρίβεια την τροχιά του αυτοκινήτου. Και όσο για την τελευταία, θα ανοίξει ελαφρά όσο ανεβαίνει η πλευρική επιτάχυνση, χαρίζοντας ένα προοδευτικό γλίστρημα που δείχνει το όριο χωρίς να τρομάζει.

Στο διά ταύτα
Το μεγαλύτερο όφελος που μπορεί να απολαύσει κάποιος από την τετρακίνηση είναι η επιπλέον ελκτική πρόσφυση, που κάνει εμφανή την παρουσία της κυρίως σε χωματόδρομους. Εδώ δεν μιλάμε για πραγματικές off-road δυνατότητες (που δεν θα μπορούσαν άλλωστε να υποστηριχθούν και από τα ασφάλτινα λάστιχα) αλλά για μία ευπρόσδεκτη επιπλέον ώθηση που, υπό συνθήκες, θα φανεί χρήσιμη. 

Στον αντίποδα, υπάρχει πάντα το ζήτημα του κόστους. Μόνο η τετρακίνηση κοστίζει 2.500 ευρώ, ενώ με το συγκεκριμένο μοτέρ και το πακέτο εξοπλισμού, το Kona φτάνει τις 28.190 ευρώ. Αν τα αξίζει; Θα πούμε πως ναι, με δεδομένο το τι προσφέρει. Αρκεί να χρειάζεσαι αυτόν τον συνδυασμό επιδόσεων και τετρακίνησης.

KONA


Τι λέει το DRIVE
Εάν αναζητάτε ένα μικρό SUV, με καλές επιδόσεις και τετρακίνηση, το συγκεκριμένο Kona τα προσφέρει. Χωρίς να είναι φτηνό, είναι ένα γρήγορο, υπερεξοπλισμένο μοντέλο, με ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση.

Τιμή Από €27.490
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων (CVVD), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 198 PS/6.000 rpm, 265 Nm/1.600-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 166-167 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.215 x 1.800 x 1.575 mm
Χώρος αποσκευών 361-1.156 lt
Βάρος 1.395-1.504 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης, Δημήτρης Μανώλαρος

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube