Test drive: BMW 535i GT

Test drive: BMW 535i GT

Μία μεζούρα 7άρα, μία από Χ6, μια εσάνς από την πρακτικότητα της 5άρας Touring, ανακατεύουμε καλά και σερβίρουμε. Τι γεύση έχει;

Σχεδιάστε ένα ισόπλευρο τρίγωνο. Βάλτε στις τρεις κορυφές του τη σειρά 7, την Χ6 και την 5 Touring. Στο κέντρο του τριγώνου θα βρείτε την GT. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει η BMW. Και, στη θεωρία τουλάχιστον, έχει δίκιο. Η GT έχει την πλατφόρμα, τους χώρους επιβατών και την άνεση της 7άρας, έχει τη σιλουέτα 4θυρου coupe και κάτι από την ψηλή θέση οδήγησης της Χ6, ενώ με την 5η πόρτα και τα αναδιπλούμενα καθίσματά της έχει και αρκετή από την πρακτικότητα της 5άρας Touring. Το θέμα είναι: δένουν όλα αυτά τα υλικά μεταξύ τους για να δώσουν κάτι ξεχωριστό;

Όλοι ευχαριστημένοι;
Η 5GT είναι στην ουσία η πρώτη BMW της εποχής φαν Χόιντονκ – ή αλλιώς της μετά-Μπανγκλ εποχής. Από μπροστά έχει την επιβλητική παρουσία της Χ5 ενώ το πίσω της μέρος αποτελεί μια πιο κομψή εκδοχή εκείνου της X6. Αυτά όμως είναι υποκειμενικά, οπότε το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως η GT δείχνει πιο αρμονική απ’ ό,τι στις φωτογραφίες.

Αντικειμενικά πάντως, το εσωτερικό της είναι εξαιρετικό, τόσο σε σχεδίαση, ποιότητα, φινίρισμα και εξοπλισμό, όσο και σε χώρους για τους επιβάτες. Η θέση οδήγησης είναι αισθητά πιο ψηλή από της 7άρας και ο χώρος για τα πόδια των πίσω ακόμα μεγαλύτερος, ενώ τα ανεξάρτητα ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα είναι εξίσου αναπαυτικά με τα εξαίρετα μπροστινά. Από την άλλη, η μεσαία πίσω θέση δεν είναι βολική, ενώ ο χώρος αποσκευών –μόνο 440 λίτρα με τα καθίσματα στην πιο άνετη θέση– είναι επιεικώς μέτριος για ένα αυτοκίνητο τέτοιων διαστάσεων με την ονομασία GT. Η πίσω πόρτα που ανοίγει κατά δύο τρόπους (ως hatchback και ως sedan, αλά Skoda Superb) είναι πρακτική, αν και στη δεύτερη περίπτωση δεν βλέπεις τι γίνεται μέσα στο πορτμπαγκάζ. 
   
Οδηγικά, η GT είναι BMW: σταθερή αλλά και πρόθυμη να αλλάζει κατεύθυνση. Μ’ άλλα λόγια, ξεχνάς τον όγκο και το βάρος της και μπορείς να κινηθείς γρήγορα όποτε το θελήσεις. Τα 4 προγράμματα του συστήματος DDC (Comfort, Normal, Sport, Sport+) σου δίνουν τη δυνατότητα να ρυθμίζεις την ανάρτηση, το τιμόνι και την απόκριση του γκαζιού και του κιβωτίου ανάλογα με τις οδηγικές σου ορέξεις, όμως με τους (έξτρα) τροχούς των 20 ιντσών η άνεση δεν είναι στο επίπεδο που θα περίμενες ενώ το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση του τιμονιού και εν γένει του σασί στις στροφές.

Για τον κινητήρα και το κιβώτιο πάντως κανείς δεν θα βρει κάτι αρνητικό να πει. Ο 3λιτρος 6κύλινδρος νέας γενιάς, με τον άμεσο ψεκασμό και το μονό (αλλά twin-scroll) turbo, έχει ροπή παντού και συνδυάζεται τέλεια με το επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF. Η 535i GT μπορεί να γλιστράει αθόρυβα σαν λιμουζίνα ή και να ταπεινώνει τα πιο καυτά GTi αν το θελήσεις. Κι όλα αυτά χωρίς να καίει τον άμπακο – τηρουμένων των αναλογιών βέβαια.

Τελικά, τι είναι η GT; Εξαρτάται πώς θα το δεις. Από τη μια μπορείς να πεις ότι συνδυάζει πολλά από τα πλεονεκτήματα της 7άρας, της Χ5 και της 5 Touring, αλλά από την άλλη μπορείς και να πεις ότι δεν είναι αρκετά στοχευμένη, προσπαθώντας να τα κάνει όλα χωρίς να διακρίνεται τελικά πουθενά. Μετά από ώριμη σκέψη, εμείς μάλλον θα κλίναμε προς τη δεύτερη άποψη.


Τι λέει το DRIVE
Μια λιμουζίνα για όλες τις δουλειές, χωρίς όμως να διακρίνεται ιδιαίτερα σε κάποια. Αν τη δείτε πάντως σαν μια πιο προσιτή 7άρα, έχει νόημα.
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, turbo, 306 PS/6.800 rpm, 40,8 kgm/1.200-5.000 rpm, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 6,3”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 209 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube