Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC

Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC

Η ολοκαίνουργια δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLC πατάει στη στέρεα βάση της C-Class και έρχεται να ανεβάσει το επίπεδο στην μεσαία premium SUV κατηγορία.

Η Mercedes-Benz GLC είναι το δημοφιλέστερο premium C-SUV, με εξαιρετική πορεία από το 2015 που διαδέχτηκε την GLK έως και σήμερα. Αυτή την πορεία καλείται να συνεχίσει η νέα γενιά που μόλις έφτασε στη χώρα μας.

Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο το οποίο βασίζεται στην τελευταία γενιά της C-Class (W206). Οπότε ναι, και πάλι έχουμε την SUV εκδοχή της C-Class, η οποία όμως εκτός από τη δεδομένη αναβάθμιση στους τομείς της πολυτέλειας, της τεχνολογίας και της εικόνας, ικανοποιεί όσο ποτέ και σε οδηγικό επίπεδο.

Για την GLC ο στόχος είναι η συνύπαρξη και η σωστή προβολή όλων αυτών των στοιχείων σε μια δύσκολη κατηγορία με πολύ συγκεκριμένους ανταγωνιστές. Έτσι, δεν ακολουθήθηκε απλώς η πετυχημένη συνταγή της πρώτης γενιάς, αλλά έγιναν βήματα με τόλμη και όραμα την κορυφή και μόνο.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d fl, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το σχήμα της νέας Mercedes-Benz GLC στην SUV εκδοχή -θα ακολουθήσει η Coupe μέσα στο 2023- διατηρεί σαφείς δεσμούς με την προηγούμενη γενιά, είναι όμως όσο φρέσκο και επιβλητικό χρειάζεται. Το αποτέλεσμα σαφώς δικαιώνει την επιλογή της εταιρείας, αφού το αυτοκίνητο γίνεται άμεσα αντιληπτό πρώτα ως Mercedes-Benz και ύστερα ως GLC.

Υπάρχουν όλα τα νέα στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας, χωρίς όμως φλυαρίες: Χαρακτηριστικοί προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, η νέα μάσκα με τα αστεράκια αλλά και τα στενότερα φώτα LED επίσης εμπρός-πίσω. Κοιτάζοντάς την από το πλάι είναι χορταστική και σε σχέση με την προηγούμενη δείχνει να έχει μεγαλώσει πολύ περισσότερο από τους έξι πόντους που λένε τα χαρτιά. Η νέα GLC έχει φτάσει τα 4,72 m, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 15 mm, φτάνοντας τα 2.888.

Παρά το μεγάλο βάρος η συμπεριφορά της νέας Mercedes-Benz GLC είναι ακλόνητα ουδέτερη, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση 4MATIC να διατηρεί τη δυναμική ισορροπία όπως πρέπει.

Το πίσω μέρος είναι κι αυτό ξεκάθαρα Mercedes-Benz, έχοντας μάλιστα και μια αναφορά στις ηλεκτρικές εκδόσεις των SUV της εταιρείας: Υπάρχει και εδώ η γραμμή που συνδέει τα αριστερά με τα δεξιά φώτα, μόνο που εδώ δε φωτίζεται. Το αποτέλεσμα είναι κάτι περισσότερο από κομψό, συνδυάζει το δυναμισμό με την premium αισθητική και σε κερδίζει με τις λεπτομέρειές του όσο περισσότερο το κοιτάς. Εξαιρώντας τα αντίστοιχα Mercedes-EQ, αυτή τη στιγμή η GLC είναι μάλλον το πιο εντυπωσιακό και κομψό SUV της εταιρείας.

Νέα λογική, άρτια εκτέλεση
Στο εσωτερικό από την άλλη, δεν υπάρχει καμία επιρροή από την προηγούμενη GLC. Έχει ακολουθηθεί η νεωτεριστική προσέγγιση που εφαρμόζει η Mercedes-Benz στα μοντέλα που ακολούθησαν την τελευταία S-Class. Εδώ δεν είναι διαθέσιμο το ταμπλό με τεχνολογία Hyperscreen, οπότε μιλάμε για τη διάταξη των δύο οθονών του MBUX με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 12,3” και την έντονα κεκλιμένη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό να έχει διαγώνιο 11,9”.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d fl, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όπως σε όλα τα μοντέλα με MBUX, τα περισσότερα συστήματα ελέγχονται από την κεντρική οθόνη αφής ή/και με φωνητικές εντολές, όμως τώρα οι φυσικοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί από μια μπάρα με κουμπιά αφής. Αν και στην αρχή προβληματίζουν, εν συνεχεία σε κερδίζουν με την απροβλημάτιστη λειτουργία και το φινίρισμά τους, επιβεβαιώνοντας τον high-tech και premium αέρα.

Γενικότερα το εσωτερικό της GLC καταφέρνει να εκφράζει άμεσα πολυτέλεια και εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, χωρίς να είναι αυστηρό ή μουντό. Τώρα έχουμε ένα άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα με καλαίσθητα και μοντέρνα στοιχεία που σε ικανοποιεί και με το παραπάνω σε όλα τα σημεία.

Εν ολίγοις, η Mercedes-Benz έκανε ό,τι χρειαζόταν για να μας βάλει στη «σύγχρονη πολυτέλεια» όπως ονομάζει τη λογική της καμπίνας της GLC. Άλλο ένα σημείο στο οποίο υπάρχει αισθητή αναβάθμιση είναι η αίσθηση απτής ποιότητας, αφού πλέον δεν υπάρχει καμία μικρή ατέλεια στη συναρμολόγηση. Έχει επίσης ενδιαφέρον να σταθούμε και στη θέση οδήγησης, η οποία παραμένει ψηλή όμως έχει ασύγκριτα πιο οδηγοκεντρική προσέγγιση.

Αυτό που θα μπορούσε να βελτιωθεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά με δεδομένη και την αύξηση των διαστάσεων, είναι σίγουρα οι χώροι. Προφανώς και δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα στο να χωρέσουν έως και πέντε ενήλικοι, ούτε όμως και αισθάνεσαι να βρίσκεσαι σε ένα πολύ μεγαλύτερο μοντέλο από την προηγούμενη GLC.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d fl, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Μέχρι τουλάχιστον να ανοίξεις την πόρτα του χώρου αποσκευών. Γιατί όλη η αύξηση φαίνεται πως έγινε εκεί, με 70 lt επιπλέον χωρητικότητας. Τα 620 lt είναι μια τιμή που σαφώς συμβαδίζει με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Πρώτη φορά… αποκλειστικά υβριδικά
Η υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται κατά κόρον στη νέα GLC με την γκάμα της να αποτελείται από τέσσερις ήπια υβριδικές εκδόσεις και τρεις Plug-in Hybrid. Η έκδοση 220 d που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με τον νέο ΟΜ 654 Μ πετρελαιοκινητήρα ο οποίος έχει χωρητικότητα 1.992 cc και αποδίδει 197 ίππους με 440 Nm.

Το 48βολτο υβριδικό σύστημα ISG δεύτερης γενιάς είναι συνδεδεμένο απευθείας στο στροφαλοφόρο άξονα (χωρίς ιμάντα δηλαδή) και παρέχει στιγμιαία ώθηση 23 PS και 200 Nm στις επιταχύνσεις. Όμως εκτός από το boostάρισμα διακρίνεται και για τον εξαιρετικά πετυχημένο τρόπο που αλληλεπιδρά με το θερμικό μοτέρ.

Το τελευταίο, διαθέτει φυσικά ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η Mercedes-Benz, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, επίστρωση Nanoslide στο εσωτερικό των κυλίνδρων και σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων, ενώ είναι αυξημένη η πίεση στη γραμμή της κοινής γραμμής τροφοδοσίας από τα 2,5 στα 2,7 bar.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d fl, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Αν και ντίζελ, το μοτέρ στην πράξη εντυπωσιάζει με την αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και η δύναμη που προκύπτει από την συνύπαρξη των δύο κινητήρων είναι πανταχού παρούσα. Ενώ υπάρχει βεβαίως και η συμβολή του εστιασμένου σαφώς στην άνεση 9τάχυτου κιβωτίου 9G-Tronic.

Όσο για τις επιδόσεις, η υπεροχή σε σχέση με την GLC 220 d 4MATIC του 2015, η οποία ήταν 110 kg πιο ελαφριά, τα λέει όλα. Μπορεί από στάση λοιπόν και μέχρι τα 100 km/h η διαφορά να είναι μόλις στο 0,1” υπέρ της νέας (8,3” έναντι 8,4”), τα 3,3” όμως που κερδίζει έως τα 160 km/h δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τις δυνατότητες της νέας γενιάς (20,7” έναντι 24,0”. Γενικότερα η νέα GLC 220 d 4MATIC έχει τις επιδόσεις που της αξίζουν, ενώ η υβριδική τεχνολογία υπογραμμίζει την θετική εικόνα και σε επίπεδο κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, τα 7,5 lt/100 km κατά μέσο όρο είναι μια τιμή που μπορείς να πετύχεις χωρίς ιδιαίτερο κόπο, με την αυτονομία να ξεπερνάει εύκολα τα 820 km…

Ψηλή C-Class
Όσα κι εάν είναι, τα χιλιόμετρα με την GLC είναι αν μη τι άλλο ευχάριστα. Χάρη στο περιβάλλον που βρίσκεσαι και τη συνολική αίσθηση που λαμβάνεις. Με το πακέτο AMG και τις 20άρες ζάντες σε ταχύτητες πόλης το αυτοκίνητο διαβάζει το δρόμο πιο πολύ από όσο περιμένεις και οι κακοτεχνίες γίνονται αισθητές στην καμπίνα. 

Όμως είναι μόνο αυτό. Συνολικά αυτή η ρύθμιση δεν επηρεάζει την άνεση που παραμένει υψηλή, με τις διατάξεις των πολλαπλών συνδέσμων να λειτουργούν ποιοτικά. Και η κύλιση είναι όσο ποιοτική περιμένεις ώστε να κάνει το ταξίδι απόλαυση. Το ότι ακούς τον κινητήρα όταν πατάς βαθιά το γκάζι, οφείλεται κυρίως στο ότι το συνολικό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι ελάχιστο.

Όμως την νέα GLC θα την εκτιμήσεις πολύ και σε πιο σβέλτους ρυθμούς, όπου εμπνέει τεράστια εμπιστοσύνη και σε προκαλεί να την πιέσεις. Το αμάξωμα γέρνει ελάχιστα και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται τόσο άμεσα σε ό,τι θέλεις που κάποιοι από εμάς αρχικά νόμιζαν ότι διέθετε το προαιρετικό σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης.

Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d fl, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Παρά το μεγάλο βάρος η συμπεριφορά είναι ακλόνητα ουδέτερη, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση 4MATIC να μεταδίδει υπό κανονικές συνθήκες την κίνηση σε ποσοστό 45:55 εμπρός:πίσω, διατηρώντας τη δυναμική ισορροπία όπως πρέπει. Το στιβαρό πάτημα δε διαταράσσεται από τίποτα, και οι αντιδράσεις είναι ψύχραιμες ακόμα και σε συνθήκες φρεναρίσματος πανικού. Με την ευκαιρία να αναφέρουμε ότι με 35,4 m για τα 100-0 km/h, τα φρένα είναι εξαιρετικά δυνατά και συμπληρώνουν την ασφαλή εικόνα της GLC.

Πολύ θετικές κριτικές κερδίζει και το τιμόνι, που είναι άμεσο και με σωστή πληροφόρηση, ενώ το βάρος στο προφίλ Sport δεν είναι υπερβολικό όπως συχνά συμβαίνει. Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν, θα μπορούσαμε να πούμε πως ο πιο σπορ χαρακτήρας που μέχρι σήμερα ήταν προνόμιο των AMG και των κουπέ GLC, υπάρχει πλέον σε όλες τις εκδόσεις. Και είναι λογικό, από τη στιγμή που η βάση είναι η νέα C-Class.

Αντί επιλόγου, κρατείστε πως η νέα GLC είναι από τις πιο αξιόλογες «μετατροπές» ενός σεντάν σε SUV. Ναι, η GLC δείχνει και είναι πολύ πιο ακριβή από το μοντέλο που αντικαθιστά, όμως είναι ξεκάθαρο και το ανώτερο επίπεδό της σε κάθε τομέα. Τόσο ξεκάθαρο που ο ανταγωνισμός δεν έχει κανένα πεδίο για να πετύχει καίριο χτύπημα.


Τι λέει το DRIVE
Ο τρόπος που ωρίμασε η τελευταία γενιά της C-Class πέρασε αυτούσιος στην νέα GLC. Οπότε μιλάμε για ένα τόσο πειστικό και ικανό premium C-SUV που αυτή τη στιγμή δεν δείχνει να μπορεί να απειληθεί στα ίσια από κανέναν ανταγωνιστή.
Τιμή Από €71.500
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας ντίζελ 1.992 cc, i4, 2 ΕΕΚ, 16V, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 197 PS/3.600 rpm, 440 Nm/1.800-2.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 23 PS, 200 Nm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 197 PS/3.600 rpm, 440 Nm/1.800-2.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 20,7”
0-400 m 15,9” @ 141 km/h
0-1.000 m 29,1” @ 183,3 km/h
50-110 km/h 6,8”
60-160 km/h 17,1”
80-110 km/h 3,0”
110-140 km/h 6,1”
Φρένα 100-0 km/h 35,4 m
Τελική ταχύτητα 219 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 136-155 g/km
Διαστάσεις 4.716 x 1.890 x 1.640 mm
Χώρος αποσκευών 620-1.640 lt
Βάρος 2.000 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube