Συγκρίνουμε B-SUV: Nissan Juke vs Opel Mokka

Το Opel Mokka στην έκδοση 1.2 Turbo 130 PS μετρά τις δυνάμεις του δίπλα στον ιδρυτή της κλάσης των αστικών B-SUV, το Nissan Juke, στη μοναδική έκδοση 1.0 DIG-T σε μια αμφίρροπη μάχη που μπορεί να δώσει όμως έναν και μόνο νικητή.

Γιατί να δημιουργείς σύμφωνα με τα στάνταρ της εποχής σου και να μην πας τα πράγματα λίγο πιο πέρα; Ή ακόμα καλύτερα, γιατί να μην τολμήσεις αυτό που δεν τόλμησε κανείς αφήνοντας εν τέλει το δικό σου στίγμα; Η Nissan πριν από 11 χρόνια σκέφτηκε ακριβώς με αυτόν τον τρόπο και έφερε τα πάνω κάτω στον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη για δεύτερη φορά ύστερα από το Qashqai, αυτή τη φορά με ένα με ένα B-SUV.

Με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Juke, οι Ιάπωνες προκάλεσαν το κοινό αίσθημα αλλά και τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας ουσιαστικά το πρώτο αστικό B-SUV. Το ιαπωνικό μοντέλο με τις κόμπακτ διαστάσεις, την ικανή απόσταση από το έδαφος και το χωμάτινο look δεν ήταν απλώς ιδιαίτερο αισθητικά, αλλά πρωτοποριακό. Μάλιστα σε βαθμό που αρκετοί αναρωτήθηκαν εάν και πόσο το κοινό θα αγκάλιαζε θετικά τη φουτουριστική σχεδίαση, αλλά και την συνολικά προοδευτική φιλοσοφία που πρέσβευε.

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis

Ενάντια στις προβλέψεις και στα προγνωστικά, το κοινό -έστω και με μια μικρή καθυστέρηση- όχι μόνο αποδέχτηκε τη διαφορετικότητα του Juke, αλλά το οδήγησε και στην κορυφή των πωλήσεων με περισσότερες από ένα εκατ. μονάδες στη Γηραιά Ήπειρο. Σήμερα όμως τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά και ο ανταγωνισμός πιο έντονος από ποτέ.

Η κατηγορία των B-SUV ανθεί, οι προτάσεις από το σύνολο των κατασκευαστών διαδέχονται η μία την άλλη και η μάχη για ένα κομμάτι από την πίτα ή καλύτερα από το παντεσπάνι των πωλήσεων, είναι αμείλικτη.

Το Juke κρίθηκε απαραίτητο να αλλάξει. Εν έτει 2020 αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε. Χωρίς όμως να χάσει την αύρα της διαφορετικότητας που το χαρακτήριζε από την πρώτη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Κάτι ανάλογο όμως έπραξε και η Opel με το νέο Mokka. H γερμανική φίρμα υπό τη στέγη του Groupe PSA (και πλέον, Stellantis Group) επικεντρώθηκε σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά. Να δημιουργεί δηλαδή αυτοκίνητα τα οποία να ικανοποιούν τις μεταφορικές ανάγκες των ιδιοκτητών τους. Το Corsa έκτης γενιάς το 2019 απέδειξε στην πράξη πως βαδίζει στον σωστό δρόμο. Όμως η ουσιαστική αλλαγή επετεύχθη με το ολοκαίνουργιο Mokka. Ένα σύγχρονο, μοντέρνο και τεχνολογικά άρτιο B-SUV για το οποίο το μόνο κοινό στοιχείο του με την προκάτοχη γενιά είναι το ονοματεπώνυμο στην ταυτότητα.

Λένε πως αρκεί μία και μόνο ματιά για να ερωτευθείς. Η επιστήμη βέβαια υποστηρίζει ότι το ποσοστό της ετοιμότητας στο να ερωτευτούμε και να μπούμε σε μια νέα σχέση είναι αυτό που μας κάνει εν δυνάμει ερωτευμένους, αλλά και ερωτεύσιμους. Αυτά, σε επίπεδο ανθρώπινων σχέσεων. Διότι στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου, αναμφίβολα η πρώτη ματιά παίζει σπουδαίο ρόλο στην τελική απόφαση. Άλλωστε ουκ ολίγες έρευνες έχουν αποδείξει ότι το ποσοστό των αγοραστών που επιλέγει το επόμενο του αυτοκίνητο σύμφωνα με την εμφάνιση είναι πάνω από 60%!

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis

Το νέο Mokka είναι ένα μοντέρνο και νεανικό B-SUV. Δεν θα κρίνουμε εμείς εάν είναι ερωτεύσιμο. Αναμφίβολα όμως ξεχωρίζει στον δρόμο και, αξιολογώντας τις αντιδράσεις των παρατηρητών, τελικά είναι. Ειδικά στην έκδοση GS Line, όπως αυτή της δοκιμής με τη διχρωμία στο αμάξωμα. Είναι επίσης το Opel που μας συστήνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, σύμφωνα με τα στελέχη της οποίας η εικόνα παραπέμπει σε αυτή του κλασικού Manta. Ναι, του σπορ κουπέ της γερμανικής φίρμας που παρουσιάστηκε το 1970.

Η μάσκα Vizor είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο αμάξωμα του νέου Mokka, ενσωματώνοντας σε ένα κλειστό πάνελ τους προβολείς (με αποκορύφωμα τους IntelliLux Matrix) με τα φώτα ημέρας LED. Το σχεδιαστικό τρικ με τα λεπτά φώτα να είναι τοποθετημένα ψηλά ξεγελά κατά κάποιο τρόπο το μάτι, δίνοντας την εντύπωση ενός μεγαλύτερου σχήματος. Σε ανάλογο ύφος κινείται και το πίσω μέρος υιοθετώντας και εδώ μια μίνιμαλ αισθητική η οποία πλέον διακοσμείται ολογράφως και από την ονομασία του μοντέλου.

Περιμετρικά, στα χαμηλά του αμαξώματος, υπάρχουν φυσικά τα απαραίτητα πλαστικά που προστατεύουν και ενισχύουν τη «χωμάτινη» άποψη του Mokka που απέχει κάμποσο από το έδαφος. Το πόσο ακριβώς ωστόσο, δεν το αναφέρει επίσημα η Opel... Μεταξύ μας μικρή σημασία έχει αυτό, αφού κανένα B-SUV ή crossover, αν θέλετε, δεν φτιάχτηκε για χρήση εκτός ασφάλτου.

Στον αντίποδα, μια πετυχημένη συνταγή δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει. Απλώς οφείλει να προσαρμοστεί στο σήμερα. Γι’ αυτό και το σχεδιαστικό τμήμα της Nissan επενέβη όσο χρειαζόταν για να προσφέρει αυτή τη φρέσκια αύρα που όφειλε να έχει η νέα γενιά Juke. Οι αυξημένες διαστάσεις σε μήκος κατά 7,5 πόντους, σε πλάτος κατά 2,9 και σε ύψος κατά 1,3 πόντους, δεν διατάραξαν το κόμπακτ σχήμα του. Ούτε κι αυτό το μεταξόνια που μεγάλωσε κατά 10,5 cm, αγγίζοντας εκείνο του πρώτου Qashqai

 Μεγέθη   Juke   Mokka
 Μήκος   4.210 mm   4.150 mm 
 Πλάτος   1.800 mm   1.790 mm
 Ύψος   1.595 mm   1.535 mm 
 Μεταξόνιο   2.636 mm   2.557 mm
 Πορτμπαγκάζ   422 lt  350 lt 
 Ύψος από έδαφος   17,2 cm   -  
 Ρεζερβουάρ   46 lt   50 lt
 Κύκλος στροφής   10,6 m  11,1 m
 Βάρος*   1.270 kg   1.300 kg 

*Mέτρηση DRIVE

Οι καμπύλες του Juke εξομαλύνθηκαν ελαφρώς, ενώ οι πρησμένοι θόλοι έπαψαν να είναι τόσο έντονοι όσο στο παρελθόν. Κύριο χαρακτηριστικό στην εμφάνιση του Juke είναι φυσικά η μάσκα V Motion της Nissan που δίνει το «παρών» σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας και εμπλουτίζεται με φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Y» που χρησιμοποιούν προφανώς λαμπτήρες LED.

Το αποτέλεσμα κρίνεται πετυχημένο, διατηρώντας την ταυτότητα του Juke και συνδυάζοντας πλήθος μοντέρνων στοιχείων. Επιπλέον, σε αντίθεση με την Opel, η Nissan ανακοινώνει την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος η οποία ανέρχεται σε 17,2 cm.

Η σφραγίδα γνησιότητας της ιαπωνικής φίρμας, είναι εμφανής μόλις ανοίξεις την πόρτα και παρατηρήσεις τον εσωτερικό διάκοσμο. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας αλλά και στο κεντρικό τούνελ. Το τελευταίο δε, παραμένει σχετικά υπερυψωμένο, προσφέροντας μία οδηγοκεντρική αίσθηση πίσω από το τιμόνι.

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis
Καλύτερης ποιότητας υλικά συναντάς στην καμπίνα του Juke. Στην έκδοση Acenta υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό μια ψηφιακή οθόνη αφής 8”, με τον πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μία ακόμα έγχρωμη ψηφιακή οθόνη TFT 4,2".


Ο πίνακας οργάνων μπορεί να διατηρεί την φιλοσοφία old school με αναλογικά όργανα, αλλά στο κέντρο του φιλοξενεί μία έγχρωμη ψηφιακή οθόνη TFT. Με διαγώνιο 4,2", αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτική καθώς ενημερώνει τον οδηγό για όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται. Όπως προτάσσει βέβαια η εποχή, δεν θα μπορούσε να λείπει από το κέντρο του ταμπλό η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, που στην περίπτωση του Juke έχει διαγώνιο 8”. Εδώ δεν υπάρχουν πολλές γκατζετιές, απλώς όλες οι βασικές λειτουργίες που χρειάζεται ένας οδηγός. Καλύτερα ίσως έτσι, διότι μαθαίνεις να τη χειρίζεσαι γρήγορα και δίχως περιττές κινήσεις.

 Εξοπλισμός  Juke   Mokka
 Έκδοση   Acenta   GS Line 
 Αερόσακοι   6   6 
 Cruise control/ενεργό   S/S   S/S 
 LDW/LKA*   S/S   S/S 
 CEB/BSD*   S/E   S/S 
 Ζάντες αλουμινίου   S/17"  S/18"
 Αισθητήρες φωτός/βροχής   S/E   S/E 
 Προβολείς ομίχλης/LED   S/S   S/S 
 Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικός   S/E   S/E 
 Ψηφιακά όργανα/Infotainment/πλοήγηση   -/8"/S   12"/10"/S 
 Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω   E/E   S/S 
 Κάμερα οπισθοπορείας   S  S
 Δερμάτινο σαλόνι   Ε   Ε 
 Μεταλλικό χρώμα   €480   €500 

S= στάνταρ, Ε= Έξτρα, *LDW: Lane Departure Warning, LKA: Lane Keeping Assist CEB: City Emergency Braking, BSD: Blind Spot Detection

Η αναβάθμιση του Juke δεν περιορίζεται στη χρήση νέων υλικών, αλλά διευρύνεται στον εξοπλισμό που περιλαμβάνει πολλές σύγχρονες τεχνολογίες. Το σύστημα πολυμέσων «NissanConnect» που διατίθεται από την έκδοση Acenta και πάνω, προσφέρει την οθόνη αφής των 8” που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Από την πλούσια λίστα ξεχωρίζει το σύστημα Pro Pilot που συναντάμε για πρώτη φορά στο ιαπωνικό B-SUV, ενώ επιπρόσθετα υπάρχει και το πακέτο ασφαλείας Nissan Safety Shield με συστήματα όπως αυτό της πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών ή δικυκλιστών κ.ά.

Η αλλαγή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel δεν περιορίστηκε μονάχα στα της εξωτερικής εμφάνισης αλλά εισέδυσε και στα ενδότερα του Mokka. Εκεί όπου η λογική «Pure Panel» με τις δύο ψηφιακές οθόνες του συστήματος πολυμέσων αλλά και του πίνακα οργάνων, κλέβουν τις εντυπώσεις. Είναι στραμμένες προς τον οδηγό, εξαιρετικής ευκρίνειας και εύκολες στο χειρισμό, για να προσφέρουν τις πληροφορίες που χρειάζεται το πλήρωμα δίχως να αποσπούν την προσοχή του από τον δρόμο. Οι οθόνες αυτές ξεκινούν από τις 7” και φτάνουν τις 10” για το σύστημα πολυμέσων και τις 12” για τον πίνακα οργάνων στην έκδοση Ultimate. Το δικό μας GS Line διέθετε τις μεγάλες οθόνες... 

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis
Σαφώς πιο εστιασμένο στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις το εσωτερικό του Mokka. Οι ψηφιακές οθόνες του ξεκινούν από τις 7” και φτάνουν τις 10” για το σύστημα πολυμέσων και τις 12” για τον πίνακα οργάνων στην έκδοση Ultimate.


Παρά το γεγονός ότι πλέον ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο, η Opel φρόντισε να κρατήσει ενεργούς κάποιους έστω δεσμούς με το παρελθόν: Με τη χρήση φυσικών χειριστηρίων για το σύστημα κλιματισμού -και ορισμένους για το σύστημα πολυμέσων, κάτι που κρίνεται ιδιαίτερα πρακτικό και εργονομικό. Επίσης, στη βάση της κονσόλας βρίσκεται ο μικροσκοπικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, με την επιλογή για χειροκίνητη λειτουργία «Μ» και το «P» να διαθέτουν ξεχωριστά μπουτόν. Δίπλα τους ακριβώς φιγουράρει ένας ακόμη διακόπτης, αυτός για τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport.

Σε ό,τι αφορά τα υλικά, είναι καλής ποιότητας με μαλακό πλαστικό ωστόσο να καλύπτει μονάχα το πάνω μέρος του ταμπλό. Η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων δείχνει στιβαρή και το φινίρισμα προσεγμένο. Η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού για το νέο Mokka κινείται επίσης στο πρότυπο της εποχής. Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMP, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ενεργό Cruise Control (ACC) και σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης που περιλαμβάνει επιπλέον λειτουργία διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας. Οι πλουσιότερες διατίθενται μεταξύ άλλων και με προσαρμοζόμενο φωτισμό IntelliLux LED matrix.

 Κόστος   Juke   Mokka 
 Βασική τιμή   €21.800 (Acenta)   €26.850 (Elegance) 
 Δοκιμής   €21.800 (Acenta)   €27.050 (GS Line) 
 Τ. Κ.   €165,6   €160,8 
 Εγγύηση*   3 χρόνια ή 100.000 km   2 ή 5 χρόνια έως 60.000 km 
 Χρηματοδότηση   0%, εξόφληση έως 84 μήνες   Ανάλογα με τον ντίλερ 

* Αφορά τα μηχανικά μέρη

Χωροταξικά μιλώντας, το B-SUV της Nissan προσφέρει σαφώς περισσότερο χώρο τόσο για οδηγό κι επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Στη γλώσσα των αριθμών, το ιαπωνικό crossover υπερτερεί κατά 72 lt σε χώρο φόρτωσης έναντι του Mokka -422 lt έναντι 350 lt. Χάρη δε στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, προσφέρει περισσότερο αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Σε γενικές γραμμές πάντως μια 4μελής οικογένεια θα φιλοξενηθεί με σχετική άνεση και στα δυο αυτοκίνητα. Έχοντας πάντα στην άκρη του μυαλού της ότι μιλάμε ουσιαστικά για δύο μοντέλα λίγο πιο μεγάλα από σουπερμίνι. Όσο κι αν αυτά συγκρίνονται πλέον σε διαστάσεις με τα προ δεκαετίας μικρομεσαία...

Test drive B-SUV_Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT_vs_Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8_36
Χωροταξικά, το ιαπωνικό B-SUV εξυπηρετεί καλύτερα τους επιβάτες του, με τον χώρο αποσκευών να προσφέρει 422 lt, έναντι των 350 lt του Opel Mokka (δεξιά).


Όση εντύπωση κι αν προκαλεί αυτό, το νέο Juke διατίθεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα! Τουλάχιστον προσώρας, διότι στο άμεσο μέλλον αναμένεται την γκάμα να εμπλουτίσουν εκδόσεις με ήπια υβριδική αλλά και ηλεκτρική τεχνολογία. Μέχρι τότε όμως, όποιος επιθυμεί το ιαπωνικό crossover θα αρκεστεί στον 3κύλινδρο DIG-T των 999 cc που αποδίδει 114 PS στις 5.000 rpm και 200 Nm στις 3.000 rpm. Όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης, συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη με paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, όπως αυτό της δοκιμής μας.

 Επιδόσεις  Juke   Mokka 
 0-100 km/h   10,7"   9,8" 
 0-160 km/h   32,1"   28,9" 
 0-400 m   17,6" @ 129,0 km/h   17,0" @ 131,4 km/h 
 0-1.000 m   32,3" @ 160,6 km/h   31,4" @ 164,9 km/h 
 80-110 km/h   5,5"   5,0" 
 110-140 km/h   8,8"   7,9" 
 60-160 km/h  28,9"   24,6" 
 100-0 km/h   37,8 m   36,9 m 
 Τελική   180 km/h   200 km/h 

Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Στον αντίποδα, το νέο Opel Mokka μπορεί να το επιλέξεις σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου αλλά και ρεύματος. Στα δικά μας χέρια βρέθηκε η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.2 κινητήρα τούρμπο ο οποίος αποδίδει 130 PS και 230 Nm στις 1.750 rpm. Συνεργάτης του κινητήρα για την περίσταση, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής (εναλλακτικά διατίθεται και με 6άρι χειροκίνητο) που κι αυτό με τη σειρά του διαθέτει τα απαραίτητα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.

Στην πράξη, το μοτέρ του Juke δουλεύει πιο σωστά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε συνδυασμό δε με το πολύ αποτελεσματικό 7άρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν χαρίζει την απαιτούμενη σπιρτάδα, παρότι μιλάμε για ένα 1.000άρι μοτέρ... Ως γνήσιο τέκνο της 3κύλινδρης σχολής θα κάνει αισθητή την παρουσία του μέσω της χαρακτηριστικής χροιάς, η οποία γίνεται σαφώς αισθητή όσο ανεβάζεις στροφές. Αυτό όμως είναι κάτι που πρέπει να το περιμένεις από έναν τέτοιο κινητήρα. Το θετικό είναι πως εκτός από σπιρτόζικος, ο κινητήρας του Juke αποδεικνύεται και μετρημένος σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής έκαψε 7,9 lt/100 km χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το δεξί πεντάλ.

 Αποδοτικότητα  Juke   Mokka 
 Μέση κατανάλωση   7,9 lt/100 km   8,4 lt/100 km 
 Min κατανάλωση   7,0 lt/100 km   7,4 lt/100 km 
 Max κατανάλωση   8,6 lt/100 km   9,8 lt/100 km 
 Αυτονομία   582 km   524 km
 Ρύποι CO2  138 g/km  134 g/km 

Μετρήσεις DRIVE

Στην αντίπερα όχθη, ο επίσης 3κύλινδρος κινητήρας του γερμανικού B-SUV εμφανίζει ελαφρώς πιο ήπια χαρακτηριστικά λειτουργίας. Η μεγαλύτερη ισχύς και ροπή, σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο σασμάν, τον βοηθούν να απλώσει πιο στρωτά τη δύναμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Και αυτός κάνει θόρυβο, ιδίως όταν πιεστεί, και έχει πιο τραχιά χροιά από του Juke.

Ωστόσο, η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι αυτή ενός πιο μεστού μηχανικού συνόλου. Κάτι που επιβεβαιώνουν άλλωστε και οι σχετικές μετρήσεις, όπου το Mokka υπερέχει τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ. Βέβαια οι καλύτερες επιδόσεις έχουν και το ανάλογο τίμημα στη μέση κατανάλωση, αφού το Mokka χρειάστηκε 8,4 lt/100 km σε αντίστοιχες συνθήκες με το Juke.

Ας είμαστε ρεαλιστές. Κανένα από τα δύο B-SUV της συντροφιάς μας δεν θα κινηθεί άνετα εκτός ασφάλτου. Η μόνη χρήση με την οποία ουσιαστικά είναι συμβατά είναι αυτή σε βατούς χωματόδρομους. Αλλά κι εκεί χρειάζεται προσοχή, καθώς τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης δεν αντέχουν στη σκληρή χρήση. Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε τα αυτονόητα και προς αποφυγή παρεξηγήσεων, ας δούμε πώς πραγματικά συμπεριφέρονται στο φυσικό τους περιβάλλον: Στην άσφαλτο, δηλαδή.

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis
To 7αρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν του Juke αποδεικνύεται ο καλύτερος σύμμαχος του κινητήρα. Μπορείς να το δουλέψεις και χειρόκινητα μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Σε περίπτωση βέβαια που θελήσεις να κατεβάσεις μια σχέση παραπάνω, ο ηλεκτρονικός έλεγχος θα υπακούσει στο φάκελο λειτουργίας και όχι σε σένα, προστατεύοντας τον κινητήρα από... υπερβολική αύξηση των στροφών.


Το Juke από την πρώτη στιγμή που πάτησε τους τροχούς του στο δρόμο, προσέφερε ορισμένα σπορτίφ χαρακτηριστικά που το έκαναν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Φυσικά δεν μιλάμε για μία σπορ κατασκευή, αλλά για ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο. Στέκεται άψογα, έχει μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, δεν γέρνει (όσο η πλειονότητα του ανταγωνισμού), δεν σπινάρει άσκοπα στις στροφές, ενώ τιμόνι, κιβώτιο και πλαίσιο συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους.

Η ρύθμιση της ανάρτησης παρότι σφικτή ή έστω πιο σφιχτή από του Mokka, δεν στερείται άνεσης. Τα αμορτισέρ απορροφούν τις περισσότερες κακοτοπιές της ασφάλτου και μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω θα φωνάξει «παρών», είτε μεταφέροντας δονήσεις στην καμπίνα είτε με τον χαρακτηριστικό του θόρυβο. Σε ανοικτό δίκτυο, η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το πάτημα σταθερό. Μόνο ο θόρυβος από τον κινητήρα θα διαταράξει την ηρεμία στην καμπίνα, κυρίως στα κατεβάσματα του σασμάν για κάποιο προσπέρασμα. Κιβώτιο που είναι πάντως εξαιρετικό σε αίσθηση κι απόκριση.

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis
Σε αντίθεση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του Juke, το Mokka διαθέτει ένα 8άρι αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Σε γενικές γραμμές ανταποκρίνεται με αξιώσεις στις ανάγκες του συνόλου, αλλά εάν πιεστεί έντονα δεν αντιδρά με την ίδια αμεσότητα. Διαθέτει και αυτό paddles για χειροκίνητες αλλαγές, ενώ μπορεί να αλλάξει η απόκριση του από τα drive modes Eco, Normal και Sport.


Σε φιδίσιους δρόμους της περιφέρειας, αρχίζεις να αισθάνεσαι από τις πρώτες κιόλας στροφές το σπορτίφ DNA. Το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό, ενώ το βάρος των 1.270 kg δεν λειτουργεί αρνητικά και δεν επηρεάζει την καλή ευελιξία και κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Σημειώστε δε, ότι το νέο Juke, καθότι κατασκευασμένο από διαφορετικό κράμα χάλυβα υψηλής αντοχής, είναι κοντά στα 23 kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο.

Φυσικά και θα γύρει στις κλειστές στροφές και οριακά ο πίσω εσωτερικός τροχός θα χάσει την επαφή του με το έδαφος, σε μια κλειστή φουρκέτα υπό συνθήκες πίεσης. Ακόμα κι έτσι όμως δεν θα προβληματίσει, καθώς το μεγάλο μεταξόνιο δίνει πολύ προοδευτικές αντιδράσεις. Ακόμα κι αν υπερβείς τα εσκαμμένα με μικρή αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους, αρκεί μια μικρή διόρθωση στο τιμόνι ή η ήπια επέμβαση του ESP για να σε επαναφέρει στην τάξη.

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis
Η πλατφόρμα CMF-B πάνω στην οποία πατάει το Juke ανέδειξε περαιτέρω τη σπορ φινέτσα του. Από τα πιο ευχάριστα και οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα της κλάσης των αστικών crossover.


Να αναφέρουμε επίσης στο σημείο αυτό ότι στις πλουσιότερες εκδόσεις του Juke υπάρχει και διακόπτης παραμετροποίησης των λειτουργιών του κινητήρα, του τιμονιού αλλά και του αυτόματου κιβωτίου. Αναφερόμαστε φυσικά στο σύστημα Drive Mode με τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Standard, Sport) το οποίο είναι διαθέσιμο από την έκδοση N-Connecta.

Το Mokka από την άλλη έχει ως στόχο να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση και στη σπορ φινέτσα. Η πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του Groupe PSA πάνω στην οποία βασίζεται, προσφέρει εν τέλει αυτή την αρμονία. Μάλιστα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει εξοικονόμηση βάρους έως 120 kg και βελτιωμένη ακαμψία κατά 15%. Αυτό είναι κάτι που φαίνεται και στον δρόμο. Είναι ευκολοδήγητο σε αστικό περιβάλλον, ήσυχο και άνετο, ενώ και στο εθνικό δίκτυο θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας χάρη στο ανάλαφρο πάτημά του.

 Θόρυβος dB (A)   Juke   Mokka 
 Ραλαντί   37   39 
 140 km/h   70   71 
 Όριο στροφών στα 140 km/h   75   75 

Μετρήσεις DRIVE

Σε πιο σφιχτά κομμάτια, μπορεί να μην έχει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του Juke, αλλά τα καταφέρνει εξίσου καλά. Κινείται σβέλτα, εκμεταλλεύεται άψογα τη δύναμη του κινητήρα, αλλάζει γοργά και με ασφάλεια κατεύθυνση και κοντρολάρει μέσω της ανάρτησης σωστά το βάρος των 1.300 kg. Η αίσθηση του τιμονιού βέβαια είναι μέτρια, ενώ το βάρος του πλησιάζει στο ιδανικό κυρίως πατώντας το κουμπί Sport στο Drive Mode.

Test drive B-SUV: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8, photo credit DRIVE Media/Thanassis Koutsogiannis
Το Mokka μπορεί να μην είναι εξίσου πικάντικο σε αίσθηση με το Juke, καταφέρνει όμως να ισορροπήσει καλύτερα ανάμεσα στην άνεση και στη συγκρατημένη σπορ εικόνα.


Εν κατακλείδι, πρόκειται για μία από τις δυσκολότερες εξισώσεις στην κατηγορία. Επιλέγοντας με τη λογική, καταλήγεις στο Juke. Πιο ευρύχωρο, πιο fun-to-drive και σαφώς πιο προσιτό σε σύγκριση με τη συγκεκριμένη έκδοση του Mokka που είναι πιο ισχυρή. Εάν όμως πάρεις την απόφαση με συναισθηματικά κριτήρια, τότε οδηγείσαι στο Mokka. Μοντέρνο, νεανικό και hi-tech, έχει τον δικό του ισχυρό αλλά και ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

 Τεχνικό φύλλο   Juke  Mokka 
 Έκδοση   1.0 DIG-T DCT   1.2 Turbo 130 PS EAT8 
 Κυβισμός   999 cc   1.199 cc 
 Τούρμπο  VGT   VGT 
 Κύλινδροι  i3   i3 
 Ισχύς   114 PS @ 5.000 rpm   130 PS @ 5.500 rpm 
 Ροπή   200 Nm @ 3.000 rpm   230 Nm @ 1.750 rpm  
 Κιβώτιο   7άρι διπλού συμπλέκτη   8άρι αυτόματο


Νissan Juke 1.0 DIG-T ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2019) Τεστ επιβατών #94% Τεστ παιδιών #85% Τεστ πεζών #81% Βοηθήματα #73%

Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS EAT8 ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 4/5 (2021) Τεστ επιβατών #73% Τεστ παιδιών #75% Τεστ πεζών #58% Βοηθήματα #64%