Test drive: DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8

Test drive: DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8

Η έκδοση βενζίνης του DS 3 Crossback με τους 130 PS και το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει ουσία, σε ένα πάντα ελκυστικό περιτύλιγμα.

To DS 3 Crossback είναι η αστική προσέγγιση της DS Automobiles στην κατηγορία των SUV. Με την πρώτη ματιά ανακαλύπτεις δύο πράγματα: Το ένα είναι πως έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο με μοναδική σχεδίαση. Το δεύτερο είναι πως αποκλείεται να περάσεις απαρατήρητος από οπουδήποτε. Αυτό το δεύτερο σαφώς είναι απόρροια του πρώτου.

Το DS 3 Crossback λοιπόν είναι ένα ξεχωριστό B-SUV με κομψή μάσκα που πλαισιώνεται από αυτορυθμιζόμενους προβολείς DS Martix LED Vision και κατακόρυφα φώτα ημέρας. Η κλίση στο πίσω μέρος της οροφής προσδίδει μια σπορ εικόνα την ώρα που την παράσταση κλέβουν οι «χωνευτές» χειρολαβές στις πόρτες που αναδύονται αυτόματα μόλις ξεκλειδώσεις και υποχωρούν μόλις ξεκινήσεις.

Στο εσωτερικό η σχεδιαστική ταυτότητα της DS Automobiles, το μοτίβο του «διαμαντιού», είναι πανταχού παρούσα, ενώ τα υλικά αλλά και η συναρμογή είναι υψηλού επιπέδου για να δικαιολογείται ο premium χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Όλοι οι διασκόπτες είναι αφής με τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και των συστημάτων να φιλοξενούνται στην κεντρική οθόνη των 10,3" του συστήματος πολυμέσων. Το χαρακτηριστικό σχήμα του «διαμαντιού» έχει ενσωματωθεί και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

DS 3 Crossback

Tο αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορά τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο PureTech των 1.199 cc, ο οποίος αποδίδει 130 PS/5.500 rpm και ροπή 230 Nm/1.750 rpm, συνδυάζεται δε με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων το οποίο είναι και η αφορμή της δοκιμής. Επί της ουσίας είναι η έκδοση που «γεφυρώνει» αυτήν με τους 100 ίππους και την κορυφαία με τους 155 ίππους, οπότε από αυτήν την άποψη μπορεί να χαρακτηριστεί σαν η «χρυσή τομή».

Από πλευράς επιδόσεων σε σχέση με την ισχυρότερη έκδοση, η διαφορά στην εργοστασιακή μέτρηση για τα 0-100 km/h φτάνει το 1”, με 9,2" αντί για 8,2" ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h αντί για 208 km/h. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει ομαλές και σβέλτες αλλαγές, αλλά στη χειροκίνητη λειτουργία θα θέλαμε πιο άμεση ανταπόκριση στις εντολές. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport) ωστόσο όταν παάς τέρμα το γκάζι ο κινητήρας πάντα σου δίνει όλη τη δύναμή του. Η διαφορά είναι για την κίνηση μέσα στην πόλη, όπου αν επιλέξεις το Eco θα έχεις λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (coasting) για μεγαλύτερη οικονομία. Σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να πετύχεις την κατανάλωση των 4,7 lt/100 km που υπόσχεται το εργοστάσιο. Εμείς μετρήσαμε στη δοκιμή 7,6 lt/100 km κατά μέσο όρο και πέφταμε οριακά κάτω από τα 7 με περισσότερη προσοχή.

Στο δρόμο έχεις να κάνεις με ένα ευχάριστο και σβέλτο αυτοκίνητο. Η ανάρτηση φιλτράρει εντυπωσιακά της ανωμαλίες του οδοστρώματος, ισορροπώντας σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα. Ο οδηγός έχοντας στη διάθεσή του ένα άμεσο σύστημα διεύθυνσης μπορεί να καθοδηγήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά που θέλει, με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά όπου χρειάζεται. Το DS 3 Crossback διαθέτει πολύ ικανό πλαίσιο που σε συνδυασμό με την ρύθμιση της ανάρτησης σε βοηθά να ξεχάσεις πως έχεις να κάνεις με ένα όχημα που διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Να μην παραλείψουμε να τονίσουμε πως η απόσταση των 170 mm από το έδαφος δεν εγγυάται απρόσκοπτη εκτός δρόμου κίνηση, απλώς σαφώς τονίζει (μαζί με τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου) τον SUV προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η εξαιρετική ηχομόνωση, που εξασφαλίζει στους επιβάτες ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Οι μηχανικοί της DS Automobiles πραγματικά έχουν δουλέψει πολύ στους τομείς της μείωσης του θορύβου και των κραδασμών (NVH), δίνοντας στον οδηγό και τους επιβάτες μια καμπίνα ηρεμίας. Η τελευταία παρά τις κόμπτακτ διαστάσεις του αυτοκινήτου έχει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους με το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων (στον μέσο όρο της κατηγορίας), να δυσκολεύει λίγο τη φόρτωση καθώς έχει ψηλό κατώφλι.

DS 3 Crossback

Για να μπορείς να δικαιολογήσεις τον χαρακτηρισμό premium πρέπει, πέρα από όλα τα παραπάνω να προσφέρεις και ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού σε αυτόν που θα επιλέξει οποιαδήποτε έκδοση. Ακόμα και τη βασική -για το 130άρι- Be Chic των €26.850, η οποία έχει στάνταρ ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και πλευρικούς αερόσακοι πίσω. Επίσης, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι οι αναδυόμενες χειρολαβές χρωμίου στις πόρτες (εμπρός και πίσω), οι εξωτερικοί καθρέφτες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, το κεντρικό υποβραχιόνιο, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”, τα χειριστήρια αφής στην κεντρική κονσόλα και το ηχοσύστημα με οθόνη αφής.

Εν κατακλείδι έχεις να κάνεις με ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Φθηνό δεν μπορείς να το πεις, αλλά αν βάλεις στη μια μεριά της ζυγαριάς την τιμή και στην άλλη τον εξοπλισμό, την ποιότητα, αλλά και την διαφορετικότητα που σου εξασφαλίζει (βασικό ζητούμενο από τους αγοραστές της κατηγορίας), βλέπεις ότι αυτή γέρνει προς τη μεριά του ενδιαφέροντος. Το DS 3 Crossback μάλιστα στην έκδοση με τους 130 ίππους είναι κατά την άποψή μας η καλύτερη επιλογή της γκάμας βενζίνης του μοντέλου.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας DS 3 Crossback.


Τι λέει το DRIVE
Φθηνό δεν μπορείς να το πεις, αλλά αν βάλεις στη μια μεριά της ζυγαριάς την τιμή και στην άλλη τον εξοπλισμό, την ποιότητα, αλλά και την διαφορετικότητα τελικά γέρνει προς τη μεριά του ενδιαφέροντος.
Τιμή Από €26.850
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
9,2”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km (WLTP: 141 g/km)
Διαστάσεις 4.118 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube