Porsche Cayenne V6 & Diesel

Porsche Cayenne V6 & Diesel

Πολιτικά ορθές. Ή έστω ορθότερες, τόσο για τον Αμερικάνο και τον Ασιάτη (V6 βενζίνης) όσο και για τον Ευρωπαίο (Diesel), που θα χαρούν τα πλεονεκτήματα της νέας Porsche Cayenne χωρίς να δίνουν τόσο μεγάλο στόχο.

Εντυπωσιακές οι Cayenne S και Turbo, στην αιχμή της τεχνολογίας η Hybrid, αλλά κακά τα ψέματα: η απλή Cayenne V6 και η Diesel θα κάνουν και πάλι τις πωλήσεις, η πρώτη στην Αμερική και την Ασία, η δεύτερη στην Ευρώπη. Πράγμα φυσικό, αφού είναι οι φθηνότερες της γκάμας, άρα και οι πιο αποδεκτές κοινωνικά.

Για τη νέα γενιά των Cayenne έχουμε ξαναγράψει αναλυτικά. Απλά θα επαναλάβω εδώ ότι το πολυτελές SUV έχει ξανασχεδιαστεί ώστε να είναι ελαφρύτερο (κατά μέσο όρο 185 kg) και να δείχνει πιο αρμονικό και μικρότερο, παρότι έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και χώρους.
Αλλαγές στους 6κύλινδρους κινητήρες των μικρότερων εκδόσεων δεν έχουμε. Η Cayenne διατηρεί τον 3.6 με το στενό V των 150 (και δεν παίρνει ακόμα τον νέο V6 900 της Panamera) αλλά ο κινητήρας έχει δυναμώσει, αποδίδοντας τώρα 300 PS και 40,8 kgm ροπής. Από τη «μαμά» VW εξακολουθεί να προέρχεται και ο 3λιτρος TDI της Cayenne Diesel, με τους 240 PS και τα 56,1 kgm.

Αυτό που έχει αλλάξει και στα δύο μοντέλα είναι το κιβώτιο, καθώς το αυτόματο 6άρι έχει δώσει τη θέση του σ’ ένα νέο 8άρι Tiptronic S, που είναι στάνταρ στην Diesel και έξτρα στη βενζινοκίνητη 3.6. Στην 3.6 έχει αλλάξει και το σύστημα τετρακίνησης, που είναι τώρα με κεντρικό ενεργό συμπλέκτη.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αυτή υδραυλική μονάδα μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης αλλά και με τις απαιτήσεις για σπορ συμπεριφορά στην άσφαλτο, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή. Κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού («αργό») για τις δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου δεν υπάρχει πια, για λόγους εξοικονόμησης βάρους, καθώς η κοντύτερη 1η του νέου κιβωτίου σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος του αυτοκινήτου καθιστούν τις «κοντές» άχρηστες, όπως υποστηρίζει η Porsche.

Ούτε η Diesel έχει πλέον «κοντές» σχέσεις, αν και το σύστημα τετρακίνησης παραμένει το παλιό (όπως και στη Hybrid), με το αυτοελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό που δίνει κατανομή ροπής 40/60 σε κανονικές συνθήκες.

Τέλος, έξτρα στη βασική Cayenne Tiptronic S αλλά στάνταρ στην Diesel είναι και το σύστημα Auto Start Stop, που σβήνει τον κινητήρα όταν είσαι σταματημένος. Χάρη σ’ αυτό, στη μακριά 7η και 8η του νέου κιβωτίου (η τελική επιτυγχάνεται με την 6η) και σε βελτιώσεις στη διαχείριση της θερμότητας του κινητήρα, η κατανάλωση και οι ρύποι των Cayenne έχουν μειωθεί θεαματικά.

Η αυτόματη 3.6 καταναλώνει πλέον (στις τυποποιημένες μετρήσεις) μόνο 9,9 lt/100 km και εκπέμπει 236 gr CO2/km, ενώ οι αντίστοιχες τιμές για την Diesel είναι μόλις 7,4 lt/100 km και 195 gr/km.

Και SUV και σπορ
Για το χώμα μη με ρωτήσετε, γιατί η διαδρομή δοκιμής ήταν ένας κύκλος 120 km σε άουτομπαν, επαρχιακούς αλλά και θεόστενους δρόμους μέσα σε χωριά της Κολονίας. Το ότι οι Cayenne χωρούσαν θα το αποδώσω στο πολύ καλό τιμόνι τους. Γενικά, ακόμα κι η Diesel έχει σπορτίβ αίσθηση στο δρόμο, αν και η βενζινοκίνητη 3.6 έχει ελαφρύτερο πάτημα και δείχνει λίγο πιο ευέλικτη.

Το 8άρι κιβώτιο έχει μία σχέση για κάθε περίσταση ώστε η παροχή δύναμης να είναι αδιάλειπτη, ενώ η οι 60 επιπλέον PS της 3.6 φαίνονται μόνο μετά τα 140 km/h. Μέχρι εκεί η ροπή της Diesel καλύπτει με άνεση τη διαφορά, ενώ ο κινητήρας της είναι και σαφώς καλύτερα ηχομονωμένος. Αν λάβετε υπόψη και τη διαφορά στην κατανάλωση (περίπου 30%), θα έλεγα –όσο κι αν ηχεί παράξενα στ’ αυτιά– πως η πετρελαιοκίνητη Porsche είναι προτιμότερη από τη βενζινοκίνητη.

Περιέργως, παρότι η Diesel «μας» είχε 18άρηδες τροχούς αντί των 20άρηδων της 3.6, η άνεση της ανάρτησης δεν ήταν πολύ καλύτερη και πάλι ένιωθες τις ανωμαλίες. Κοινό χαρακτηριστικό ήταν επίσης τα πολύ δυνατά αλλά λίγο απότομα φρένα. Όμως όλα αυτά γρήγορα τα συνήθιζες και αυτό που σου έμενε ήταν το σχεδιαστικά και ποιοτικά εξαιρετικό νέο εσωτερικό, όπως και η γενική αίσθηση στιβαρότητας, σταθερότητας και μηχανολογικής αρτιότητας του αυτοκινήτου.
 



Τι λέει το DRIVE
Οι Cayenne της κρίσης είναι και οι καλύτερες της γκάμας σε σχέση τιμής/αξίας και απόλαυσης/τύψεων.
Κινητήρας
Cayenne V6 150, 3.598 cc, 2x2EEK 24v, 300 PS/6.300 rpm, 40,8 kgm/3.000 rpm
Cayenne Diesel V6 900, 2.967 cc, 2x2EEK 24v, 240 PS/4.000-4.400 rpm, 56,1 kgm/2.000-2.250 rpm
Μετάδοση
Cayenne 4x4 με κεντρικό ενεργό συμπλέκτη
Cayenne Diesel 4x4 με αυτοελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό
Επιδόσεις
Cayenne* 0-100 km/h σε 7,8”, τελική 230 km/h
Cayenne Diesel 0-100 km/h σε 7,8”, τελική 218 km/h
Μέση κατανάλωση
Cayenne* 9,9 lt/100 km (CO2: 236 gr/km)
Cayenne Diesel 7,4 lt/100 km (CO2: 195 gr/km)
Τιμές κατασκευαστή. * Για την αυτόματη Tiptronic S[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube