Οδηγούμε: Audi A5 Cabriolet

Οδηγούμε: Audi A5 Cabriolet

Όταν όλοι σκύβουν μίζερα το κεφάλι μπροστά στην απειλή της οικονομικής κρίσης, η Audi πετάει τη σκούφια της για ξένοιαστες βόλτες με πολυτελή cabrio την άνοιξη που έρχεται.

Η Audi φαίνεται πως απολαμβάνει τις μέρες της κρίσης. Σε μια περίοδο γενικού οικονομικού καταποντισμού, δείχνει να έχει τις λύσεις όχι μόνο για να επιβιώσει αλλά και για να διευρύνει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά. Την ώρα που όλοι καταστρώνουν σχέδια διάσωσης, στην Audi μελετούν μια επιθετική στρατηγική διεύρυνσης της γκάμας από τα 27 μοντέλα που την αποτελούν σήμερα στα 40 μέχρι το 2015. Ένα από αυτά είναι και το νέο A5 Cabrio, το οποίο έρχεται να συνεχίσει τη μακρά παράδοση της εταιρείας στην κατηγορία των μεσαίων ανοιχτών premium αυτοκινήτων, που ξεκίνησε με το 80 και συνεχίστηκε με τις δύο γενιές Α4.

Στα μαλακά
Η Audi επιμένει στα μαλακά υλικά της οροφής, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, όπως αυτός εκφράζεται στο πρόσωπο της Σειράς 3 της BMW. Εκτός του μεγαλύτερου και πλήρως εκμεταλλεύσιμου χώρου αποσκευών όταν η οροφή είναι ανοιχτή, οι μηχανικοί της εταιρείας υποστηρίζουν τη λύση της υφασμάτινης οροφής αποφεύγοντας να τοποθετήσουν ψηλά κάτι βαρύ, κατεβάζοντας έτσι το κέντρο βάρους και τονίζοντας ότι εκτός από τις χαλαρές βόλτες, η σπορ οδήγηση παραμένει στα άμεσα ενδιαφέροντά της φίρμας. Εκτός αυτού, τα κιλά που εξοικονομούνται βοηθούν στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης, άρα και εκπομπών CO2.

Η Audi δεσμεύεται ότι η αεροδυναμική αλλά και τα υλικά της κουκούλας διασφαλίζουν τη βέλτιστη ηχομόνωση, όπως αρμόζει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του σασί, η εταιρεία εξαργυρώνει την τεχνογνωσία της στα ειδικά μέταλλα και τις εξελιγμένες μεθόδους επεξεργασίας χωρίς την ανάγκη κάποιου εξειδικευμένου εξωτερικού συνεργάτη. Ένα ειδικό υπερενισχυμένο κράμα ατσαλιού χρησιμοποιείται στα μαρσπιέ, κατά μήκος όλης σχεδόν της πλευρικής επιφάνειας, στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, στο διαχωριστικό τμήμα καμπίνας και διαμερίσματος του κινητήρα και σε μια εγκάρσια δοκό στο πάτωμα, πίσω ακριβώς από τα εμπρός καθίσματα. Ένα πλήθος άλλων ενισχύσεων διασφαλίζει ότι η έλλειψη οροφής δεν θα προκαλέσει προβλήματα στρεπτικής ακαμψίας, ενώ σημαντικό και για την παθητική ασφάλεια (ειδικά σε περίπτωση ανατροπής) είναι το αλουμινένιο πλαίσιο με ενσωματωμένο roll bar που βρίσκεται μεταξύ του χώρου αποσκευών και του πίσω καθίσματος.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό είναι εξαιρετικά φτιαγμένο, όπως και στο κλειστό A5, ο διάκοσμος δυναμικά πολυτελής και ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση πλούσιος. Τριγμοί ή άλλοι ενοχλητικοί θόρυβοι από το ταμπλό δεν ακούγονται, αλλά σε κακό δρόμο έφτασαν στα αυτιά μας κάποιοι ανεπαίσθητοι ήχοι από πλαστικά που δυσανασχετούσαν, προερχόμενοι από τις πίσω πλευρικές επενδύσεις.
Οι χώροι για τους εμπρός είναι άνετοι για πόδια και κεφάλι, αλλά πίσω θα βολευτούν κυρίως μικρά παιδιά. Για μικρές αποστάσεις, κανονικού αναστήματος επιβάτες θα χωρέσουν κάπως τα γόνατά τους αν τα εμπρός καθίσματα δεν είναι πολύ πίσω, αλλά το κεφάλι θα ακουμπά στην οροφή.

Γνωστή ποσότητα
Κάνοντας μια βόλτα με το δυνατό S5 κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η 2λιτρη είναι ίσως η ιδανική έκδοση, ασχέτως χρημάτων. Όχι γιατί μου κακοπέφτουν τα 333 PS του μηχανικά υπερτροφοδοτούμενου V6. Απλώς αν ήθελα να «οδηγώ», θα προτιμούσα το κατά 200 κιλά ελαφρύτερο κλειστό μοντέλο, που δείχνει –και είναι– σμιλευμένο σε ένα κομμάτι γρανίτη.

Στις ανωμαλίες του οδοστρώματος η ανοιχτή έκδοση, ειδικά με την ανάρτηση φορτισμένη καθώς στρίβει, εμφανίζει κάποιες στρεβλώσεις που γίνονται αισθητές και στο τιμόνι. Δεν επηρεάζουν στην πράξη την οδική συμπεριφορά, αλλά δείχνουν ότι αυτό το cabrio δεν φτιάχτηκε για τους σκληροπυρηνικούς, αλλά για σβέλτη οδήγηση και άνετα ταξίδια με την οροφή κατεβασμένη. Ακόμη και στα 150 km/h, με τα παράθυρα ανεβασμένα αλλά χωρίς τον ανεμοθραύστη, ο αέρας δεν χαλάει το χτένισμα της συνοδηγού ούτε σκεπάζει την μπαλάντα που ακούγεται από το ηχοσύστημα.

Τα 211 PS του 2λιτρου TFSI με το σύστημα AVS (μεταβλητό βύθισμα) στις βαλβίδες εξαγωγής και κυρίως η ροπή των 35,7 kgm που αποδίδεται σταθερά από τις 1.500 ώς τις 4.200 rpm είναι αρκετά για να απολαύσεις την ευχάριστη οδική του συμπεριφορά. Με ή χωρίς τα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι άνετο χωρίς να παίρνει σημαντικές κλίσεις στις στροφές. Είναι επίσης ακριβές και εύκολο να το πας γρήγορα. Τα όρια της πρόσφυσης είναι υψηλά και όταν ξεπεραστούν, το πλαίσιο αντιδρά με ελαφρά υποστροφή, είτε οδηγείς το μπροστοκίνητο είτε το τετρακίνητο με κεντρικό τύπου Torsen και το καινούριο quattro sport differential στον πίσω άξονα, που με τη βοήθεια δυο πολύδισκων συμπλεκτών μεταβάλλει το ποσοστό κατανομής ροπής μεταξύ των τροχών.

Η μεταβλητή υδραυλική υποβοήθηση προσπαθεί να συνδυάσει άνεση και αίσθηση στο τιμόνι, και ενώ ως προς το πρώτο τα καταφέρνει περίφημα, στη γρήγορη οδήγηση βαραίνει περισσότερο από όσο θα ήθελα, χωρίς αυτό να μεταφράζεται απαραίτητα σε ουσιαστικότερη πληροφόρηση. Σε ό,τι αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, παρόντος του S-Tronic, με τον διπλό συμπλέκτη να εξασφαλίζει ακαριαίες αλλαγές και την έβδομη σχέση να συμπληρώνει ιδανικά για το ταξίδι τις έτσι κι αλλιώς εξαιρετικά κλιμακωμένες υπόλοιπες έξι σχέσεις, η επιλογή είναι μονόδρομος.

Με άσο στο μανίκι
Το μόνο που έχει να ζηλέψει το A5 Cabriolet από την κλειστή έκδοση είναι λίγη σπιρτάδα, που οφείλεται στα παραπανίσια κιλά του. Έχει όμως τη φινέτσα, την πολυτέλεια και το δυναμισμό να συγκριθεί στα ίσια με την ανοιχτή BMW Σειρά 3, ενώ στο παιχνίδι της οδηγικής ευχαρίστησης έχει έναν κρυφό άσο στο μανίκι.
 



TECH INFO
Η Audi επέμεινε στη λύση της μαλακής υφασμάτινης οροφής γιατί είναι ελαφρύτερη και απλούστερη μηχανολογικά από μια μεταλλική αναδιπλούμενη, και κατά συνέπεια βοηθά στο να διατηρηθεί χαμηλά το κέντρο βάρους. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, ειδικά όταν η οροφή είναι κατεβασμένη.
Η οροφή του Α5 αποτελείται από τρεις επιστρώσεις, το εξωτερικό αδιάβροχο, το ενδιάμεσο μονωτικό και το εσωτερικό φινίρισμα. Προαιρετικά θα διατίθεται και η οροφή Acoustic που διαθέτει ένα επιπλέον στρώμα μονωτικού αφρού πάχους 15 mm, που σύμφωνα με την εταιρεία περιορίζει τον αεροδυναμικό θόρυβο στα επίπεδα της κλειστής έκδοσης.
Ο μηχανισμός αποτελείται από μια υδραυλική αντλία υψηλής πίεσης και τέσσερα έμβολα. Χρειάζεται 15’’ για να ανοίξει και 17’’ για να κλείσει την οροφή, διαδικασία που μπορεί να εξελίσσεται ακόμη και με το αυτοκίνητο εν κινήσει, με ταχύτητα ώς τα 50 km/h.



Κυβισμός (cc) 1.984
Κύλινδροι / βαλβίδες 4 / 16
Ισχύς (PS / rpm) 211 / 6.000
Ροπή (PS / rpm) 35,7 / 1.500 – 4.200
Eπιτάχυνση 0-100 km/h (sec) 7,5
Τελική ταχύτητα (km/h) 241
Μετάδοση / Κιβώτιο Στους 4 τροχούς / S-Tronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Πέντε συνδέσμων, υποπλαίσιο, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι / Δίσκοι
Διαστάσεις (mm) 4.625 x 1.854 x 1.383
Μεταξόνιo mm 2.751
Βάρος (kg) 1.705
Τροχοί 225/50 R17

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube