Οδηγούμε το Peugeot 3008 1.6 THP 165 ΕΑΤ6

Οδηγούμε το Peugeot 3008 1.6 THP 165 ΕΑΤ6

Από την πρώτη επαφή μαζί του, η μεταστροφή του 3008 από MPV σε SUV κρίνεται πετυχημένη κίνηση.

Το προηγούμενο 3008 ήταν ένα crossover το οποίο έκλινε περισσότερο προς την κατηγορία των 5θέσιων MPV παρά προς εκείνη των SUV.

Όμως η τάση της αγοράς έχει αλλάξει πλέον, με τους υποψήφιους αγοραστές να ζητούν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, επιβλητική σχεδίαση και μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, χωρίς συμβιβασμό στους διαθέσιμους χώρους και στην πρακτικότητα. Έτσι, το νέο 3008 ανήκει στα πιο παραδοσιακά SUV, κάτι καθόλου περίεργο αν αναλογιστεί κάποιος την επιτυχία που γνωρίζουν μοντέλα όπως το Nissan Qashqai και το Skoda Yeti.

Πάντως, παρότι το νέο 3008 έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τους 22 πόντους, τεράστιους θόλους και τροχούς που φωνάζουν SUV, στην πραγματικότητα το συνολικό ύψος του είναι 1,5 πόντο χαμηλότερο από του προκατόχου του. Το μήκος είναι κατά οκτώ πόντους μεγαλύτερο, επιτρέποντας στο μεταξόνιο να φτάσει τα 2,68 m (από 2,61) και να δημιουργηθεί έτσι περισσότερος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Παρά τη χαμηλότερη οροφή, μεγαλύτερος είναι και ο χώρος για το κεφάλι τους, ενώ η εξοικονόμηση βάρους σε σχέση με το απερχόμενο φτάνει κατά μέσο όρο τα 100 kg.

Οι περισσότεροι αγοραστές του 3008 θα επιλέξουν κάποιον από τους τέσσερις διαθέσιμους ντίζελ (σ.μ. στην αγγλική αγορά). Ο 1.6 BlueHDi διατίθεται σε εκδόσεις με 100 ή 120 PS, και ένας δίλιτρος αντίστοιχα με 150 ή 180 PS. Εμείς ωστόσο δοκιμάσαμε προς το παρόν μια βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου. Όχι τη βασική, με τον 1.2 PureTech, αλλά τη δυνατότερη: Με τον 1.6 THP των 165 PS και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6.

Παρότι λοιπόν είναι απίθανο να κάνει θραύση σε πωλήσεις, αυτός ο 1.6 τούρμπο είναι αξιαγάπητος. Καταρχάς, έχει αρκετή ροπή για να επιταχύνεις σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου γρήγορα και να κινείσαι σε δρόμους με ανωφέρειες με την οικογένεια και τα μπαγκάζια στο αυτοκίνητο, παρότι η καλύτερη περιοχή λειτουργίας του είναι οι υψηλές στροφές. Το σημαντικό είναι ότι όσο κι αν τον πιέσεις, παραμένει ομαλός σε λειτουργία, με ελάχιστο βουητό να φτάνει στην καμπίνα.



Το 6άρι αυτόματο της Peugeot δεν μπορεί να πετύχει τις αστραπιαίες αλλαγές ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, αλλά δεν το λες και νωθρό. Είναι αρκετά έξυπνο έτσι ώστε να κατεβάζει σχέση την κατάλληλη στιγμή, αν χρειαστεί, και παράλληλα να ανεβάζει γρήγορα ως τη μέγιστη δυνατή στον αυτοκινητόδρομο, για να μην ακούγεται καθόλου ο κινητήρας. Με το πάτημα του πλήκτρου Sport κλονίζεται λίγο αυτή η ισορροπία, αφού το κιβώτιο παραείναι πρόθυμο να κατεβάσει. Επιπλέον, το τιμόνι του 3008 γίνεται υπερβολικά βαρύ. Δεν χρειαζόταν να είναι έτσι, αφού στην κανονική λειτουργία το τιμόνι έχει πιο φυσικό βάρος, με μια ευχάριστη ομοιογένεια. Η κρεμαγέρα μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους πολύ γρήγορη, αλλά το πλαίσιο του 3008 περιορίζει τόσο πολύ την εγκάρσια κλίση που αυτό δεν είναι πρόβλημα.

Ενώ όμως η κλίση είναι μικρή, το 3008 φαίνεται να έχει μαλακότερη ανάρτηση σε σχέση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Στις ανωμαλίες του δρόμου το πλαίσιο κάνει μεγάλη κατακόρυφη κίνηση μεν, πολύ καλά ελεγχόμενη δε. Λακκούβες, τομές της ασφάλτου και καπάκια υπονόμων αντιμετωπίζονται πολύ καλά, αν και το πέρασμα από ανωμαλία μέσα σε στροφή διαταράσσει το πλαίσιο περισσότερο απ’ ό,τι θα θέλαμε. Υπό πίεση, το εμπρός μέρος του 3008 θα γλιστρήσει πρώτο, όπως άλλωστε συμβαίνει και στους ανταγωνιστές του. Αλλά η πρόσφυση είναι αρκετή για σβέλτες βόλτες σε δρόμους της περιφέρειας, ενώ ο πίσω άξονας δεν παρουσιάζει ανεπιθύμητες μετακινήσεις στο άφημα του γκαζιού. Τετρακίνηση δεν διατίθεται σε καμία έκδοση του 3008 και όσοι θέλουν να κινηθούν σε δύσκολες συνθήκες θα πρέπει να αρκεστούν στο σύστημα Grip Control και τα λάστιχα M+S.

Το 3008 έχει κάνει λοιπόν αισθητή πρόοδο στον τομέα της κύλισης και της οδικής συμπεριφοράς, ενώ έχουν γίνει ακόμα μεγαλύτερα βήματα προς τα εμπρός στο εσωτερικό. Είναι ξεκάθαρο ότι στόχος της Peugeot ήταν η καλύτερη δυνατή απτή ποιότητα και η premium αίσθηση, και με το i-Cockpit του νέου 3008 τον πέτυχε. Καταρχάς, η οθόνη 12,3” στο καντράν, όπως σε μοντέλα της Audi και της Volkswagen, αλλά και η οθόνη αφής 8,0” στο κέντρο του ταμπλό είναι στάνταρ σε κάθε έκδοση του 3008. Ο οδηγός μπορεί να καθορίσει τι ακριβώς θα βλέπει στον πίνακα οργάνων από το αντίστοιχο πλήκτρο στο τιμόνι. Η οθόνη δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε ανάλυση από την αντίστοιχη του ομίλου VW, αν και η εναλλαγή μεταξύ των μενού δεν είναι το ίδιο ενστικτώδης. Ο λεβιές του αυτομάτου κιβωτίου παραπέμπει στον αντίστοιχο της BMW και πείθει τόσο με την εμφάνιση όσο και με τη λειτουργία του.



Γενικώς, η αίσθηση ποιότητας των υλικών του ταμπλό και των διακοπτών είναι πολύ αναβαθμισμένη. Σε αυτό τον τομέα το 3008 είναι καλύτερο από το Nissan Qashqai και συναγωνίζεται το SEAT Ateca. Ο εξοπλισμός είναι καλός για την κατηγορία, αφού εκτός των οθονών που αναφέρθηκαν περιλαμβάνει ακόμα Bluetooth, USB, Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Τέσσερις ενήλικοι θα καθίσουν άνετα στο εσωτερικό του, όχι όμως και πέντε. Το ότι το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται σε αναλογία 60/40 με δύο μοχλούς από το πορτμπαγκάζ και όταν πέφτει δημιουργείται επίπεδη επιφάνεια, αυξάνει την πρακτικότητα. Η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, ενώ η χωρητικότητά του είναι μεγαλύτερη από του ανταγωνισμού (520 lt).

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το 3008 λοιπόν αποκαλύπτουν ένα αυτοκίνητο με καλά δυναμικά χαρακτηριστικά, τουλάχιστον όταν δεν έχεις πατήσει το πλήκτρο Sport, ενώ οι επιδόσεις και η ποιότητα λειτουργίας της συγκεκριμένης έκδοσης είναι καλύτερες από του ανταγωνισμού. Η ποιότητα, ο εξοπλισμός, οι χώροι και η πρακτικότητα είναι σε καλό επίπεδο, έτσι ώστε να μπορεί το 3008 να συναγωνιστεί τα καλύτερα SUV.

Ωστόσο, δυστυχώς προς το παρόν, δεν έχουμε εικόνα για την τιμή του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η έκδοση που οδηγήσαμε θα κοστίζει περισσότερα από €30.000, οπότε μοιραία ενδιαφέρει ελάχιστους. Όμως οι πιο προσιτές εκδόσεις με το βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech ή τον ντίζελ 1.6 BlueHDi, έχουν τα φόντα να κερδίσουν πολλούς αγοραστές σε αυτή την τόσο ανταγωνιστική κατηγορία, αν διατεθούν σε σωστή τιμή.

Τι λέει το AUTOCAR
Αναβαθμισμένο συνολικά και εξαιρετικά ικανό, το 3008 έχει τα φόντα να κλέψει πωλήσεις από τα περισσότερα SUV, αν και μάλλον όχι στη συγκεκριμένη έκδοση
Τιμή €30.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 165 PS/6.000 rpm, 24,5 kgm/1.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
0-1.000 m 29,9”
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.375 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube