Οδηγούμε το νέο SEAT Ateca 1.4 TSI ACT

Οδηγούμε το νέο SEAT Ateca 1.4 TSI ACT

Ενώ η βάση υπήρχε έτοιμη μέσα στον Όμιλο, ένα SUV έλειπε από την γκάμα της SEAT. Ευτυχώς η κατηγορία εξακολουθεί να ανθίζει και το καινούργιο τους αυτοκίνητο τους επιτρέπει να αισιοδοξούν.

Το Ateca είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη SEAT. Ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρείας, Luca de Meo, το χαρακτήρισε έναν από τους τέσσερις πυλώνες της μάρκας, μαζί με το Ibiza και το Leon. Για τον τέταρτο επιφυλάχτηκε, αφήνοντάς μας να περιμένουμε ως το φθινόπωρο.

Ήταν εδώ και χρόνια προφανής η ερώτηση, διότι ενώ υπήρχε το VW Tiguan και το Škoda Yeti, ένα τέτοιο αυτοκίνητο έλειπε από την γκάμα της SEAT. Προφανώς ήταν ζήτημα φιλοσοφικό και είχε να κάνει με τον προσανατολισμό που ήθελε να δώσει το Volkswagen Group στη μάρκα. Διότι τα εργαλεία υπήρχαν. Τώρα έφτασε η ώρα που οι Ισπανοί τα εκμεταλλεύτηκαν. Βασίστηκαν στη γερμανική πλατφόρμα, αλλά έχουν εξελίξει το αυτοκίνητο στην μορφή που την προσφέρουν στο Martorell. «Μόνο γύρω από τη Βαρκελώνη θα μπορούσε να προκύψει», λένε χαρακτηριστικά.

Σαφής προσανατολισμός
Ο στόχος των σχεδιαστών ήταν διπλός. Να δημιουργήσουν ένα σχήμα που θα δείχνει με την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για SEAT και ταυτόχρονα θα είναι ένα αρχετυπικό SUV. Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο μπορούμε να πούμε ότι πέτυχαν και τους δύο. Η τραπεζοειδής μάσκα και τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα με τη γραμμή των LED ημέρας είναι η σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας. Το ίδιο και η τονισμένη ακμή που διατρέχει τα πλευρά. Από την άλλη, τα ορθογώνια μοτίβα από τη μέση του αυτοκινήτου και πάνω αποδίδουν τη στιβαρότητα που πρέπει να πρεσβεύει ένα SUV, υποστηρίζοντας το δυναμικό lifestyle του οδηγού του.

Στην καμπίνα, το ταμπλό ακολουθεί πιστά τις γραμμές του Leon. Ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος και ευανάγνωστος. Η οθόνη μεταξύ ταχυμέτρου και στροφομέτρου και μια δεύτερη οκτώ ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού υπογραμμίζουν την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το Ateca. Ο υπολογιστής ταξιδιού δίνει πολλές και λεπτομερείς πληροφορίες. Το προηγμένο infotainment προσφέρει δυνατότητες σύνδεσης με smart συσκευές και λειτουργεί ως «καθρέφτης» τους, αλλά διαθέτει και τις εφαρμογές της SEAT.

Εκτός αυτών όμως, το SUV της SEAT εξοπλίζεται και με μια σειρά ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων που στόχο έχουν την πρόληψη και την αποφυγή ατυχημάτων. Χρησιμοποιώντας συνδυαστικά το Lane Keeping Assist με το ενεργό cruise control, που κρατά σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, και το DSG, μπορεί να ακολουθεί τη ροή ενός μποτιλιαρίσματος, οπότε καταλαβαίνεις ότι η εποχή της αυτόνομης οδήγησης δεν είναι πολύ μακριά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG

Τα υλικά είναι αναβαθμισμένα σε σχέση με το Leon, κυρίως τα πάνελ στις πόρτες, με τμήμα μαλακού πλαστικού και μια ευχάριστη στην αφή υφασμάτινη φάσα. Το βασικό κομμάτι του ταμπλό είναι από μαλακό πλαστικό, αλλά στις θήκες της κεντρικής κονσόλας το φινίρισμα χρειάζεται βελτίωση.

Αντίθετα με το παλιό Tiguan και το Yeti στο οποίο η κολόνα έβγαινε με γωνία και η θέση οδήγησης ήταν σχετικά «όρθια», εδώ είναι βολική, χαμηλή για SUV, με τα πόδια να απλώνονται και το τιμόνι να έρχεται εκεί ακριβώς που το θέλεις σε ύψος και απόσταση. Ακόμη και με έναν ψηλό οδηγό στα 1,90, ένας αντίστοιχου αναστήματος επιβάτης μπορεί να κάτσει από πίσω του με τρεις-τέσσερις πόντους «αέρα» για τα γόνατα. Παρότι το πίσω έδρανο δεν είναι συρόμενο, όπως στο Tiguan. Ούτε ο χώρος για το κεφάλι θα προβληματίσει ποτέ. Τo πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο, με σημαντικό ωφέλιμο ύψος και κανονικό σχήμα. Η χωρητικότητα φτάνει τα 510 λίτρα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις ή 485 στις 4κίνητες. 

Όπως πάντα
Αναζητώντας διαφορές σε σχέση με το Tiguan, το Ateca δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Αντιλαμβάνεσαι την κοινή βάση, αλλά ο καθένας έχει ρυθμίσει διαφορετικά την ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Η κύλιση είναι αθόρυβη και η άνεση ικανοποιητική. Μόνο στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες αντιδρά κάπως ξερά και με λίγο θόρυβο. Κατά τα άλλα, η οδική συμπεριφορά δεν έχει ψεγάδια. Ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός. Και η κλίση περιορισμένη. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά γρήγορο. Και η πληροφόρηση ικανοποιητική για το είδος του αυτοκινήτου. Αλλάζει κατεύθυνση με σπιρτάδα, τυπική για SEAT που συνηθίζει να προσφέρει την πιο σπορ εκδοχή σε σχέση με τη VW. Το όριο είναι υψηλό και όταν το ξεπερνά απλώς υποστρέφει ελαφρά. Οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και ο έλεγχος εύκολος.

Τα φρένα εμπνέουν αυτοπεποίθηση, με καθησυχαστική δύναμη και πειστική επιβράδυνση, ακόμη και σε ελαφρύ πάτημα του πεντάλ. Αντίστοιχη αίσθηση ευκολίας βγάζει και ο λεβιές. Οι διαδρομές είναι σαφείς και το κούμπωμα θετικό.

Ο αλουμινένιος 1.4 TSI ACT με υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 150 PS στις 5.000-6.000 rpm και ροπή 25,5 kgm ανάμεσα στις 1.500 και 3.500 rpm. Κρατά εύκολα υψηλή μέση ωριαία στο ταξίδι και θα κινηθεί σβέλτα σε δρόμο της περιφέρειας αν το βοηθήσεις λίγο με το σασμάν. Η κλιμάκωση του ταιριάζει. Είναι ελαστικός από χαμηλά, βγάζει το καλύτερό του στις μεσαίες και ψηλά δεν έχεις λόγο να τον πιέζεις.

Καίει λίγο κάτω από 7 lt/100 km, τιμή λογική για το μέγεθος του αυτοκινήτου που έχει να κινήσει.   Χωρίς ιδιαίτερη μεταχείριση ούτε προς το ένα ούτε προς το άλλο άκρο, με τη συνδρομή του συστήματος επιλεκτικής απενεργοποίησης της ανάφλεξης κυλίνδρων στο ρολάρισμα και τη λειτουργία του stop/start.

Αν κάτι θέλαμε περισσότερο από τον κινητήρα θα ήταν λίγο καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Το οποίο λειτουργεί σαν ελατήριο. Πρέπει να περιμένεις να συμπιεστεί αρκετά πριν στείλει την εντολή. Αντίστοιχα καθυστερημένη είναι η αντίδρασή στο «άσε», καθώς όταν τραβάς το πόδι σου δίνει μια μικρή σπρωξιά ακόμη. Στο πρόγραμμα Sport βελτιώνεται αισθητά, όμως θα λέγαμε ότι αυτή θα έπρεπε αυτή να ήταν η νορμάλ κατάσταση. Και στο σπορ πρόγραμμα να γίνεται λίγο πιο κοφτερό.

Εκτός από το γκάζι, οι ρυθμίσεις του SEAT Drive Profile στο χειροκίνητο προσθιοκίνητο Ateca δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στις εκδόσεις με το DSG αποκτά περισσότερο νόημα και ακόμη πιο πολύ στις τετρακίνητες, όπου υπάρχει ένα επιπλέον πρόγραμμα για χρήση off-road.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέος τιμοκατάλογος SEAT, Ιούνιος 2016

Τι λέει το DRIVE
Έχει όλα τα συστατικά της επιτυχίας. Δυναμική εμφάνιση, καλούς χώρους, ευχάριστη καμπίνα, μπόλικη τεχνολογία ασφάλειας και infotainment και καλό κινητήρα. Μένει μόνο να οριστεί η σωστή τιμή, αλλά αυτό είναι κάτι που ακόμη το παιδεύουν στην αντιπροσωπεία.
Τιμή €28.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.363 x 1.841 x 1.601 mm
Βάρος 1.359 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube