Test drive: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163

Test drive: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163

Δοκιμάζουμε το Qashqai με τον μεγάλο βενζινοκινητήρα τούρμπο των 163 PS. Δύναμη έχει πολλή, αλλά είναι εξίσου καλό με τα δημοφιλή ντίζελ;

Στα SUV και crossover, οι κινητήρες ντίζελ κυριαρχούν. Όμως οι βενζινοκινητήρες δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη. Όπως και να το κάνουμε, έχουν μεγαλύτερη ισχύ, ευρύτερο φάσμα απόδοσης και ομαλότερη, πιο αθόρυβη λειτουργία από τους πετρελαιοκινητήρες. Χώρια που τα «πετρέλαια» αρχίζουν και μπαίνουν στο στόχαστρο των νομοθετών λόγω των μικροσωματιδίων αιθάλης που εκπέμπουν…

Γι’ αυτούς τους λόγους, λοιπόν, το νέο, βενζινοκίνητο Qashqai 1.6 DIG-T έχει νόημα. Η Nissan το πλασάρει ως αντικαταστάτη του παλιού 2λιτρου ατμοσφαιρικού, από το οποίο υπερέχει σημαντικά, τόσο σε ιπποδύναμη όσο και σε ροπή – για να μην αναφέρουμε το CO2 και τους άλλους ρύπους.

Ο 1.6 τούρμπο αποδίδει 163 PS και 24,5 kgm ροπής από τις 2.000 έως τις 4.000 rpm. Τα νούμερα αυτά είναι αρκετά για να δώσουν στο Qashqai των 1.450 kg γρήγορες επιταχύνσεις από στάση. Το V-box μας έδειξε 0-100 km/h σε 8,8” και 0-1.000 m σε 29,5”. Για να συγκρίνετε, το πετρελαιοκίνητο 1.5 dCi σημείωσε αντίστοιχα 11,8”/33,5” ενώ ακόμα και το 1.6 dCi έμεινε πίσω με 10,3”/31,8”. Το μόνο ανταγωνιστικό SUV/crossover (από αυτά που έχουμε μετρήσει) που μπορεί να ακολουθήσει το Qashqai 1.6 DIG-T, είναι το VW Tiguan 1.4 TSI 160 PS με το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο DSG (8,9”/30,3”).

Στις ρεπρίζ εν κινήσει, το Qashqai 1.6 DIG-T είναι και πάλι γρήγορο, αλλά από ψηλές στροφές. Στο εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η, σημείωσε χρόνο 4,2”, αφήνοντας πίσω το 1.5 dCi (6,1”), το 1.6 dCi (5,2”), αλλά και το βενζινοκίνητο Tiguan (4,6” με kick-down). Όσο χαμηλότερες όμως είναι οι στροφές από τις οποίες επιταχύνεις, τόσο το 1.6 DIG-T χάνει το πλεονέκτημά του. Στα 30-50 με 3η και στα 80-110 με 4η, όπου οι επιδόσεις του είναι 4,0” και 6,3” αντίστοιχα, το 1.5 dCi το πλησιάζει (4,1”/7,1”) ενώ το 1.6 dCi το κερδίζει καθαρά (3,2”/5,3”).

Κι εδώ ακριβώς βρίσκεται το πλεονέκτημα των ντίζελ. Είναι πιο ελαστικά, πιο «ροπάτα», πιο εύκολα κι ευχάριστα στην καθημερινή οδήγηση. Το βενζινοκίνητο 1.6 DIG-T είναι αδρανές και νωχελικό χαμηλά, καθώς δεν το βοηθούν και οι μακριές σχέσεις μετάδοσης. Πατάς γκάζι, αρχικά δεν έχει απόκριση, οι στροφές ανεβαίνουν αργά και ξαφνικά «τουρμπίζει» και ξεσπάει. Αυτό το ξέσπασμα μάλιστα, αν σε βρει πάνω σε (κλειστή) στροφή απροετοίμαστο, μπορεί να σε στείλει απέναντι.

Κατά τα άλλα όμως, το 1.6 DIG-T είναι εξίσου προβλέψιμο και ασφαλές στη συμπεριφορά του όσο και τα άλλα Qashqai. Σπορ δεν είναι βέβαια, καθώς είναι εστιασμένο στην άνεση. Η ανάρτηση είναι ενδοτική –ακόμα και με τους τροχούς των 19 ιντσών!– το επίπεδο του θορύβου χαμηλό και η οδήγηση ευχάριστη χάρη στον εύχρηστο λεβιέ ταχυτήτων και τον προοδευτικό συμπλέκτη. Οι χώροι είναι άνετοι για τους επιβάτες, το πορτμπαγκάζ επαρκές και πρακτικό, η ποιότητα προσεγμένη και ο εξοπλισμός καλός, τόσο σε στοιχεία ασφάλειας όσο και σε άνεσης.

Τέλος, καλό –για βενζινοκίνητο– είναι το 1.6 DIG-T και στην οικονομία. Όμως η μέση κατανάλωση των 8,9 lt/100km, που μετρήσαμε, είναι κατά 1,5-2 lt/100km υψηλότερη από των Qashqai ντίζελ. Αυτό, αν το συνδυάσεις και με τη διαφορά τιμής των δύο καυσίμων, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος κίνησης όσων κάνουν πολλά χιλιόμετρα – και δεν υπάρχει διαφορά από το 1.6 dCi στην τιμή αγοράς, για να πεις ότι έχεις ένα αρχικό όφελος.

Τι λέει το DRIVE
Ο βενζινοκινητήρας τούρμπο των 163 ίππων δουλεύει ομαλά κι αθόρυβα και δίνει στο Qashqai πολύ γρήγορες επιταχύνσεις. Όμως η αδράνειά του χαμηλά και η διαφορά στην κατανάλωση κάνει τους ντίζελ προτιμότερους.
Τιμή από €22.610 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.618 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 163 PS/5.600 rpm, 24,5 kgm/2.000-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-400 m 16,3” @ 141,3 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 180,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,0”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (5η) 10,1”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.377 x 1.806 x 1.590 mm
Βάρος 1.450 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube