Οδηγούμε το νέο Škoda Kodiaq

Οδηγούμε το νέο Škoda Kodiaq

Δοκιμάζουμε κατ’ αποκλειστικότητα το νέο 7θέσιο SUV σε μορφή πρωτοτύπου, τρεις μήνες πριν την επίσημη παρουσίασή του.

Το Škoda Kodiaq είναι το πρώτο 7θέσιο μοντέλο της τσεχικής φίρμας και η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου VisionS που είχε εκτεθεί τον περασμένο Μάρτιο στο σαλόνι της Γενεύης.

Η τελική μορφή του μοντέλου δεν θα αποκαλυφθεί πριν το τέλος Αυγούστου. Ωστόσο οδηγήσαμε κάποια πρωτότυπα, κάτω από το καμουφλάζ των οποίων βρισκόταν ένα αυτοκίνητο με τις ίδιες αναλογίες, την ίδια τονισμένη μάσκα και τα ίδια χαρακτηριστικά, ψηλά τοποθετημένα φώτα ομίχλης που είχε το VisionS

H Škoda θα προσφέρει μια έκδοση με υβριδικό κινητήριο σύστημα όπως αυτό του VisionS, αλλά δεν θα είναι διαθέσιμη πριν το 2019. Μέχρι τότε οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν από μια γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ που γνωρίζουμε από το Škoda Superb. Θα υπάρχουν προσθιοκίνητα και τετρακίνητα Kodiaq, τα πιο ισχυρά από τα οποία θα μπορούν να ρυμουλκούν μέχρι και 2,5 τόνους.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Τα πρωτότυπα Kodiaq που οδηγήσαμε στη Νορβηγία ήταν όλα εφοδιασμένα με το σύστημα Dynamic Chassis Control, που χρεώνεται επιπλέον και σου επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα στις ρυθμίσεις Normal, Comfort και Sport. Όμως οι διαφορές μεταξύ τους είναι μικρές. Νιώθεις το αμάξωμα να πλέει λίγο παραπάνω απ’ όσο πρέπει στην Comfort, αλλά το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό στις Normal και Sport. Κι ενώ καταλαβαίνεις τις ανωμαλίες του δρόμου, αυτές δεν ταρακουνούν εσένα ή τους επιβάτες σου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport 2.0D 180 PS

Η επιλογή της ρύθμισης Sport προσθέτει επίσης βάρος στο τιμόνι, το οποίο αλλιώς είναι πολύ ελαφρύ. Δεν θα μπορούσες ποτέ να ισχυριστείς ότι δίνει πολλή πληροφορία, όμως έχει συνέπεια στις αντιδράσεις του και σου επιτρέπει να τοποθετείς το αυτοκίνητο με ακρίβεια. Ομοίως, τα πεντάλ έχουν προοδευτική απόκριση και ο λεβιές του κιβωτίου είναι ακριβής, οπότε, παρότι το Kodiaq δεν σε συναρπάζει, είναι εντούτοις πιο ευχάριστο και εύκολο να το οδηγείς ομαλά από ένα Hyundai Santa Fe ή ένα Kia Sorento.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με hill descent control για τις απότομες κατηφόρες κι ένα πρόγραμμα off-road που ρυθμίζει κατάλληλα το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το ABS και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ώστε να ταιριάζουν στη χρήση εκτός δρόμου.

Η γκάμα κινητήρων θα περιλαμβάνει εκδόσεις 125 και 150 PS του βενζινοκινητήρα 1.4 TSI του Group VW, ενώ σε κάποιες χώρες θα προσφέρεται και ο δίλιτρος TSI των 180 PS. Όμως ο τελευταίος καίει αρκετά και δεν ξυπνά πραγματικά πριν τις 2.500 rpm, οπότε ο δίλιτρος ντίζελ των 150 PS (ή των 190 PS) είναι μια σαφώς προτιμότερη επιλογή. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του δεν θα πρέπει να ξεπερνά πολύ τα 5 lt/100km, τραβάει θετικά από τις 1.400 rpm και ταιριάζει πολύ περισσότερο σε ένα SUV, ενώ η λειτουργία του παραμένει γενικά ομαλή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Ateca 1.4 TSI ACT

Το εσωτερικό του Kodiaq επίσης εντυπωσιάζει, δίνοντας μια ποιοτικά ανεβασμένη και συνάμα χρηστική αίσθηση. Οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται από μια κεντρική οθόνη αφής (6,5” στα φθηνότερα μοντέλα, 8” στα πιο πλούσια εξοπλισμένα όπως αυτά που οδηγήσαμε), η οποία έχει όμορφα γραφικά και μεγάλα, εύκολα να τα πετύχεις, εικονίδια.

Ο κατάλογος των επιλογών συνδεσιμότητας θα περιλαμβάνει τα Apple CarPlay και Android Auto, και οι χρήστες θα μπορούν να κατεβάσουν μια εφαρμογή που θα τους επιτρέπει να ελέγχουν τη στάθμη του καυσίμου και να προγραμματίζουν τα συστήματα, όπως αυτό της πλοήγησης, από μακριά.

Οι επτά θέσεις του Kodiaq έχουν τη συνήθη διάταξη 2-3-2. Τα πέντε τελευταία καθίσματα όλα διπλώνουν ελευθερώνοντας έναν τεράστιο, επίπεδο χώρο φόρτωσης, όμως ακόμα και με όλα τα καθίσματα στη θέση τους, παραμένουν ακόμα 270 λίτρα χώρου για αποσκευές.

Ο χώρος στην τελευταία σειρά καθισμάτων είναι μεγαλύτερος από αυτόν σε ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Hyundai Santa Fe ή το Land Rover Discovery Sport. Ακόμα και ψηλοί επιβάτες μπορεί να χωρέσουν αν αυτοί στη μεσαία σειρά σπρώξουν τα καθίσματά τους λίγο μπροστά. Θα προσφέρεται και μια 5θέσια έκδοση του Kodiaq με ρυθμιζόμενο δάπεδο πορτμπαγκάζ.

Να το αγοράσω;
Η Škoda δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τιμές, που θα είναι κρίσιμες για την επιτυχία του μοντέλου. Όμως αν το Kodiaq είναι σημαντικά φθηνότερο από το Discovery Sport, όπως αναμένεται να είναι, τότε σίγουρα αξίζει να το βάλει κανείς στη λίστα του. Διότι δεν είναι μόνο πιο πρακτικό από τους πλησιέστερους ανταγωνιστές του, το Hyundai Santa Fe και το Kia Sorento, αλλά έχει επίσης πιο κλασάτο εσωτερικό και είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση.

Όμως, αν χρειάζεσαι μόνο πέντε θέσεις και ψάχνεις για ένα SUV με πιο σπορ συμπεριφορά, θα μπορούσες να κοιτάξεις και προς τη μεριά του νέου SEAT Ateca.

Τι λέει το AUTOCAR
Ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο και πρακτικό SUV, με ανεβασμένο ποιοτικά εσωτερικό και ευχάριστη –αλλά όχι σπορ– συμπεριφορά στην οδήγηση.
Τιμή από € 32.000 (εκτιμώμενη για το διλιτρο ντίζελ)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 150 PS/3.500 rpm, 34,8 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο/σειριακό DSG διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h δ.α.
Τελική ταχύτητα δ.α.
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 δ.α.
Διαστάσεις δ.α.
Τιμές κατασκευαστή *Εκτιμώμενη

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube